Milloin vuokrasopimus on päättynyt?

Epätietoinen Eetu

Vuokralaiseni jätti vuokria maksamatta ja muutti yhtäkkiä asunnosta pois maaliskuun lopussa.
Hän ei ole irtisanonut vuokrasopmusta, ei palauttanut avaimia ja jätti asuntoon jätesäkkejä, jotka on täynnä metalli- ja lasiromua auton akku. Asunnon oven edessä on hänen polkupyöränsä, auton varaosia ym. ja talomme varastossa auton vaihdelaatikkoromu ym. sekalaista ongelmajätettä vanhat autonrenkaat.
Avaimia hän ei ole palauttanut. Loppusiivousta ei ole tehty. Asunnosta hän vei mukanaan uuden suihkuverhon, jonka ostin sinne maaliskuulla. Lisäksi hän on luvatta pakannut muuttotavaransa yritykseni omistamiin muovilaatikoihin (niissä on nimi) mutta ei ole palauttanut laatikoita takaisin.

Laitoin hänelle huhtikuun lopulla kirjattuna kirjeenä varoituksen maksamattomista vuokrista ja laiminlyönnin seurauksista, eli rästien perinnästä.

Vuokranantajan on aina annettava irtisanomisilmoitus todisteellisena ja irtisanomisaika näon päin on 2kk.
Olen laatimassa irtisanomisilmoitusta. Milloin vuokrasopimus loppuu? Onko se elokuun viimeinen päivä, vai loppuiko se siihen, kun vuokralainen salaa muutti muualle maalis-huhtikuun vaihteessa?? Ainakin hän on pitänyt asunnon avaimet hallussaan ja asuntoa varastonaan koko tämän ajan.

2

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VA

Hei,

Olen samankaltaisessa tilanteessa eli vuokralainen ei ole asiallisesti irtisanonut huoneistoa eikä maksanut vuokraa. Asunto on kuin sikolätti, rikottu kalustoa, kalusteita jätetty asuntoon yms. Mietin mitä tehdä.

Kysymys sinulle, miksi itse olet laatimassa irtisanomisilmoitusta ?
      Irtisanomisilmoituksen tekohan kuuluu vuokralaiselle.
      Itselläni on kännykkäviesti jossa vuokralainen ilmoitti lähteneensä huoneistosta kun peräänkuulutin maksamatonta vuokraa. Ilmeisesti tämä on riittävä irtisanominen ?

• Voi että pikkuisilla on asiat ja käsitteet sekaisin.

Vuokranantajan irtisanomisaika ei koskaan ole 2 kuukautta, vaan 3 tai 6 kuukautta.

Tekstiviesti ei myöskään ole pätevä irtisanoutumistapa.

Jos haluatte vukralaisesta eroon, niin teidän tulee purkaa vuokrasuhde. Syyhän teillä molemmilla on, eli maksamattomat vuokrat. Purkuilmoitus tulee tehdä kirjallisesti, joten ainoa viestinvijän on haastemies (ellei teillä ole vuokralaisen nykyisiä yhteystietoja).

Ja huomatkaa, yhtään oikeustoimea ei voi tehdä tekstiviestillä. Sähköpostiviesti on pätevä ainoastaan jos sen liitteenä on omakätisesti allekirjoitettu ja sen jälkeen skannattu asiakirja. Faksi katsotaan yleeensä alkuperäiseksi asiakirjaksi (sitä ei oikein voi väärentää).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6004
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3101
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      24
      2386
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2048
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      345
      1741
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1656
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      26
      1582
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1511
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1374
    Aihe