olen hankkimassa leopardigekonpoikasta. ja minulla on 200L akvaario tyhjänä, johon sen ajattelin asuttaa. Asumme vanhassa omakotitalossa jossa yleensä 20 astetta lämmintä. Ajattelin ostaa gekolle lämpömaton, ja pitää akvaarion vanhat loisteputkivalaisimet. pitääkö loisteputkivalaisimet akvaarion tarpeeksi lämpimänä vai tarvitsenko viellä jonkun extra lämppärin sille maton lisäksi : )
tietoa vailla :)
4
119
Vastaukset
- xrAksu
Tuo varmaan riittää lämmöksi. Ostathan kuitenkin hyvät lämpömittarit lämpimään ja viileään päähän, samoin hyvälaatuinen uv-valaisin (kysy lisää www.herppi.net)
- Gekkoni Moona
Itselläni on leopardigekko. Sillä on terrassaan lämpölamppu, lämpömattoa ei ole koska lämpölamppu on tehokas. (valaisin on myös terrassa) Terrani on ainaki 200L , terrani on n. 90cm leveä, 60cm korkea ja 45 syvä. Terrani on aika iso yhdelle gekolle. Luulis sinun terraan riittävän vain lämpölamppu. : ) Ainiin lämpölampun pitää lämmittää vain terran yhtä kohtaa, tai terran toista päätä. Lämpöä saa terrassa olla viileässä päässä n. 20 - 28 ja lämpölampun alla n. 30 astetta, enintään 35 astetta. Gekolla pitää olla ainakin kaksi luolaa terrassa. Toinen luola pitää pistää viileään päähän ja toinen lähelle lämpö lamppua. (siis ei ihan lämpölampun alle vaan lämpösenpään päähän) No tässä ainakin tietoa, lisää saat ainakin osoitteesta: mateliat.info :: Leopardigekko
- Gekkonen
Minulla on yksi leopardigekko joka on jo 10:nen vuotias. On vain ongelma että minulla on samassa huoneessa rummut ja joka viikko on kavereideni kanssa bändi treenit. En ole varma että stressaantuuko gekko liikaa siitä että vien sen aina treenejen ajaksi pois terraariosta. Jos tiedät mitä tehdä niin kerro. =D
- ????
ei se varmaan stressaannu jos sulla on kerran viikossa treenit? Tai uskoisin että lisko ois jo tottunu siihen ja se ois sille rutiini.. Kyl mä ainakin kuuntelen musaa lujal huoneessa ja siellä asustelee 2leoskii, se kyl on eriasia ku rummut mut kuitenki ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1693225
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541849Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471799Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591674- 771584
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3411500Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811369The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201268- 1581122
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251105