Yrittäjä: jos sinulle soittaa ko.lehdesn toimittaja ja pyytää haastattelua lehteen, mieti hetki.Minulle soitettiin ja menin tapaamiseen,koska homma kuulosti ihan ok:lta.Lehtikin on komea.Haastattelun lopuksi kerrottiin,että jutun esiintyminen lehdessä varmistuu maksullisella mainoksella.No, mainosta en laita eli mitä ilmeisemmin ei tule myöskään juttua.Eihän siinä muuta,mutta markkinointikeinona hieman kyseenalainen asia olla kertomatta asiaa jo puhelimessa.Omaa aikaa kului hommaan pari tuntia,mietin tässä että pitäiskö lähettää lehdelle lasku:)
Alalehti...todella
14
1040
Vastaukset
- E.V.
Lieneekö sama joka soitteli mullekin jokunen aika sitten. Esitteli kyllä puhelimessa että tehdään joku ilmainen lehtiartikkeli tän alan toimijoista ja ovat mun yrityksen siihen valinneet jne. Kieltäydyin onneksi heti, kun homma haiskahti oudolle. Miks ihmeessä mun pienestä nyrkkipajasta tehtäisiin juttu, kun samalla alalla on isoja valtakunnallisia ketjuja? Kieltäytymisen jälkeen soittaja muuttui äkkiä epäkohteliaaksi ja melkein iski luurin korvaan.
Ja mikä ihme se lehti oikein on? En ollut aikaisemmin moisesta kuullutkaan vaikka isosta levikistä kehui. - alankauppias
Täsmälleen saman kokenut.
Aluksi oli kovin ystävällinen, juttua tehtiin, mutta kun ilmoitin saman, etten aio laittaa mainosta, jutun saa kyllä julkaista, tyyli muuttui todella epäkohteliaaksi ja tylyksi.
Lopulta s-postiin tuli viestiä pelkillä isoila kirjailmilla, törkeää.
Tämä lehti ei näillä markkinointi menetelmillä kauaa täällä Suomessa toimi.
Taitaa haastattelijat toimia verenmaku suussa ja pelko persiissä, niin epätoivoiselta vaikutti tämä homma.- oivoi..
Eiköhän tuokin huijari tienaa enemmän kuin huijattavat hyväuskoiset yrittäjät, nämä hölmöt ovat ehtymätön luonnonvara. Pitkälle olet sinäkin antanut vedättää, kun haastatteluun lähdit.
- alankauppias
oivoi.. kirjoitti:
Eiköhän tuokin huijari tienaa enemmän kuin huijattavat hyväuskoiset yrittäjät, nämä hölmöt ovat ehtymätön luonnonvara. Pitkälle olet sinäkin antanut vedättää, kun haastatteluun lähdit.
Päinvastoin, itse vedätin haastattelijaa. Teki juttua tosissaan ja olin jo tehnyt selväksi, etten mitään mainosta laita- jutun saa kyllä tehdä.
No, tämähän yritti loppuun asti saada sitä mainosta, laski hintaa, käänteli ja väänteli ja minulla oli hauskaa. Sain rintojeni kyllyydestä kertoa itsestäni ja yrityksestäni ja sehän on aina mukavaa itsestään turista;)
En ole ap. mutta saman hepun innon kohde, aluksi.
- yrittäjäfrouva
No,tyhmähän minä olin mutta kuulosti niin asialliselta ja mukavalta.Lehdenkin näin ja olikin aika hieno.Mutta kerrasta yleensä oppii:). Ajattelin vain varoittaa,ettei muut tee samaa tyhmyyttä ja tuhlaa aikaansa moiseen.Ja onhan se niin,että jokainen tekee tyhmyyksiä joskus,tämä ei nyt onneksi ollut kovin suurta:)
- Välttelien sitä
Kertokaa, mistä lehdestä on kyse.
- yrittäjäfrouva
No,johan tuo on aloituksessa:http://www.alalehti.fi/Page.aspx?id=6
Joku roopertti siellä häärää pomona.. - ppn1188
Nyt vasta löysin tämän ketjun ja pakko kommentoida. Minullekin soitettiin kyseisestä lehdestä, ja lupauduin haastateltavaksi. Haastattelua ei lopulta tehty ollenkaan, toimittaja aina perui tapaamisen milloin mihinkin syyhyn vedoten. Mistään mainoksesta ei ollut missään vaiheessa puhetta. Harmittaa, koska työaikaa tuhrautui paljon, koska varasin aina kalenteriin tyhjää haastattelun ajaksi. Viimeisen tapaamisen toimittaja perui tekstiviestillä noin tuntia ennen sovittua aikaa...
- ...
Mikäli kyseinen "toimittaja" kuuluu alan järjestöön niin häntä sitoo myös alan eettiset periaatteett, niihin ei kuulu rahan pyytäminen jutun julkaisemisesta Toimituksellinen sisältö ja mainokset ovat asia erikseen.
- Haastateltu
Juu ko. firman kohdalla kannattaa tosiaan miettiä kaksi kertaa, mistä on kyse.
Jo etukäteen omaan korvaan kuulosti oudolta keissiltä. Ja haastattelu jälkeen kupla puhkesi: "Journalisti" tarjosi mainostilaa haastattelun yhteyteen, tai juttua ei julkaistaisi... - ei_alalehdelle
Minua pyydettiin myös haastatteluun, haastattelija tuli jopa kotiin tekemään haastattelun. Haastattelija oli paikallinen, mukava ihminen, siitä ei mitään valittamista. Arvasin kyllä jo ennakkoon, että jotain mainostahan se tyrkyttää lopuksi, ja niin kävikin. Toki juttu olisi julkaistu myös ilman mainosta = ilman yhteystietoja. "Tarjous" oli lopulta sen verran hyvä, että lähdin mukaan kokeillakseni lehtimainontaa. Sain itse valita ja sovittiin tarkasti, missä lehdessä juttu julkaistaan, minkä kokoisena ja millä sivulla. Ajatuksena oli, että mainos vauhdittaa joulumyyntiä ja laitoin siihen jouluaiheisen mainoksen. Lähetin toimitukseen kuvia juttua varten ja minun piti saada teksti esikatseltavaksi. Lasku tuli, maksoin. Tekstiä ei alkanut kuulua, joten kyselin missä se viipyy. Sain jutun, tein korjaukset. Lehden ilmestymisen aikoihin aloin odotella, milloin luvattu kappale tulee minun postiluukkuuni, mutta kun lehteä ei alkanut kuulua, olin yhteydessä toimitukseen. "Hups, unohdimme ilmoittaa, että juttuasi ei vielä julkaista vaan se siirtyikin pari numeroa eteen päin". Jokainen yrittäjä tietää, kuinka hyvin joulumainonta puree helmikuussa... Viivästyksen syynä oli se, että haastattelija ei ollut saanut juttua ajoissa valmiiksi. Aikaahan oli se n. 6 kk haastattelun ja lehden välissä. Kuulemma "lomien" takia oli "unohtunut" ilmoittaa minulle tästä muutoksesta. Sanoin, että asiasta oli sopimus ja se on paperilla. Vaadin rahani takaisin. Yhden muistutuksen jälkeen rahat palasivatkin tililleni , ja juttua ei ilmeisesti (edes ilman mainosta) ikinä julkaistu.
En suosittele. - Pieni on aviisi
" Ajatuksena oli, että mainos vauhdittaa joulumyyntiä ja laitoin siihen jouluaiheisen mainoksen. "
Minä kyllä suuresti epäilen että joulumyyntisi olisi liikahtanut yhtään mihinkään suuntaan, vaikka ko. Alalehti olisikin mainoksesi siinä julkaissut. http://www.alalehti.fi
" Alalehti Business Magazine Finland on viidesti vuodessa
ilmestyvä, yrityksiä markkinoiva aikakausilehti. Lehti jaetaan
6000:een, yli 5 työntekijän yritykseen Helsingissä ja muilla
valikoiduilla paikkakunnilla. Näin jokainen numero tavoittaa
suuren lukijakunnan ostovoimaisessa kohderyhmässä.
Päivälehtiin verrattuna Alalehteä säilytetään pitkään. "
Lehden levikki on auttamattoman pieni, vain 6000 kappaletta koko maahan. Joskin tässä annetaan ymmärtää että juuri Helsinki olisi heillä se keskeinen jakelualue.
En ole kuunaan ko. lehteä missään nähnyt, ja epäilen että sitä luvatun mukaisesti "säilytetään pitkään" tai varsinkaan useaan kertaan lueskellaan yhtään missään firmassa.- Yrsadd
Mullekin ko. lehdestä on soiteltu ja kinuttiin rahaa että saavat jutun. No en tietenkään lähtenyt moiseen pelleilyyn mukaan kun en ole edes kuullut tommosesta lehdestä.
Levikki on niin pieni ettei ihme ettei kukaan ole kuullut tosta "lehdestä". 6000kpl painos on pienempi kuin hyttysen paska itämeressä.
- digitikka
Vissiin tieto levinnyt hyvin ja alkanut mennä "markkinointi" huonosti kaupaksi, koska nyt soittelevat samaa asiaa mutta uudella niemellä: Enterprise -Lehti, Suomi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315326- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 121987
- 1631866
- 1051352
- 141298
- 1371144