Kokemuksia ko sairaudesta ! Minulla iho kutiaa ihan mielettömästi, alkoi ihan yllättäen ja kestänyt nyt toista päivää. Nyt rv 35 5. Soitin neuvolaan ja aamulla menen ottamaan maksa ja sappi arvot labraan! Kuinka nopeasti tulokset tulevat?Neuvolasta sanottiin että maksa-arvot (alat/asat) tulee nopeammin kuin sappiarvot. Puhutaanko päivästä, kahdesta vai monestako päivästä? Sappiarvot on ilmeisesti se oleellisin, mutta maksa-arvot antavat jo jotain viitettä ymmärtääkseni? Kertokaa kaikenlaisia kokemuksia hepatoosin sairastaneet!
raskaushepatoosi
4
1913
Vastaukset
- hepatoosia
Moi!
Mulla on todettu rv 36 tuo hepatoosi ja olenkin sen vuoksi ollut jo hyvän tovin lääkärin seurannassa. Eilen kävin antamassa labraan paastonäytteet ja tänään oli lääkärin kontrolli. Maksa-arvot eli se asat ja alat valmistuu varmaan saman päivän aikana, mutta ne sappijutut on se missä voi hieman kestää. Mulla on kyllä aina riittänyt että näytteet on antanut lääkärikäyntiä edeltävänä aamuna, eli se yksi päivä niissä tuloksissa on mennyt. Riippuu kai vielä että ollaanko jonkun "keskussairaalan" läheisyydessä vai sitten jossain pikkukunnan terveysasemalla josta joutuu lähettämään välillä pitkällekin ne näytteet analysoitavaksi.
Sappiarvot ja niiden seuranta on se oleellinen juttu tässä hepatoosissa. Ne ei kuulemma saisi yli 10 nousta. Mutta eipä ne korkeat maksa-arvotkaan mikään hyvä juttu ole. Mä jäin kiinni klassisesta kämmenien ja jalkapohjien kutinasta ja korkeista maksa-arvoista, en niinkään niistä sappihapoista, vaikka nekin oli hieman jo kohollaan. Mulla nuo maksa- ja sappiarvot on saatu laskemaan ihan hyvin lääkityksellä. Kohta lähestytään laskettua aikaa (nyt rv 39 3) ja vielä ei ole tarvinnut osastolle kirjautua. Lääkityksen toimivuuden myötä lääkärit on antaneet mulle vielä laskettuun päivään saakka aikaa odotella synnytyksen luonnollista alkamista, lasketun päivän jälkeen otetaankin sitten osastolle käynnistykseen, ettei mun maksalle ja vauvalle aiheudu ylimääräistä kuormitusta.
Onneksi mulla on aika aktiivinen vauva joka liikkuu paljon, niin ei tarvitse olla kovin huolissaan siitä miten pieni voi, vaikka niitä sikiön sydänääniä saisin käydä kuuntelemassa kuulemma vaikka päivittäin jos tulee yhtään epäilys että sillä ei ole kaikki kunnossa. Liikelaskentaakaan ei ole tarvinnut vielä kertaakaan suorittaa!
Tsemppiä sun odotukseen, onneksi sulla ei ole enää montaa viikkoa odotusta jäljellä. Toivottavasti sun kutina on vaan ihan ihon omasta venymisestä johtuvaa kutinaa eikä hepatoosia. Hepatoosissa kutina on pahinta iltaisin ja öisin. Itse en meinaa saada kutinalta ja raapimiselta nukuttua lainkaan. - hepatoosiako?
Kiitos paljon näistä tiedoista sinulle :) Oliko sulla siis alat ja asat minkä verran alussa ? Jos ne on koholla, niin antaako viitteitä siihen että vois olla hepatoosia vai odotellaanko myös sappiarvot ennenkuin otetaan ns. kantaa koko juttuun?
Sulla on käynyt aika hyvä tuuri, sen mitä oon lukenut palstoja niin lähes kaikki on joutunut osastolle tarkkailuun.itselläni se olisi täysin mahdoton ajatus kun olen 3vuotiaan yksinhuoltaja.
Mulla juurikin pahenee iltaa myöten kutina, rasvailut suihkut tms ei auta kuin hetkellisesti.. tosi inhottavaa!! Toivon todella että ei olisi mtn hepatoosia.
Tsemppiä sinulle myös! - hepatoosia
Aluksi mulla oli alat 150 tuntumassa, nyt se on saatu tipautettua 85. Asattia en muista, onkohan sitä edes mitattu nyt parina viime kertana? Sappi on pyörinyt siinä 8 ja 6,5 välillä koko ajan, mutta eipä ainakaan ole noussut :) Mulla nämä arvot vaikuttaa olevan kohtuu lievät verrattuna niihin mitä olen palstoilta muiden tarinoista lukenut, että ehkä juuri sen vuoksi olen saanutkin olla rauhassa kotona avoseurannassa. Lähes joka toinen päivä kuitenkin olen käynyt neuvolassa, synnärillä kontrolli KTG:ssä tai äitipolilla lääkärikontrollissa. Huonosti nukuttujen öiden vuoksi nukkuisin mieluusti päivisin kun kutina on lievempää sen sijaan, että joutuisin juoksemaan noissa kontrolleissa, niissä kun kuitenkin matkoineen menee se 2-8 tuntia.
Mullakaan ei mitkään suihkut ja rasvat auttanut. Kutinaan sain ataraxia, mutta sitä en voinut sitten käyttää ollenkaan kun se väsytti niin paljon, että tuntui taju lähtevän ajoittain.- hepatoosia
Unohdin edellisestä viestistä sen pääpointin, eli vaikka ne mun maksa- ja sappiarvot ei ollut kovin korkeat, niin yhdistettynä siihen "klassiseen" terveen ihon kutinaan mahassa, rinnoilla, kämmenissä ja jalkapohjissa ne silti tuottivat sen hepatoosidiagnoosin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760