Eli sen mitä Autobildin kulutustesti mittas.
Nyt alla Michelin ja kilometrit otettu ylös niin näkee pitääkö kulumisenkesto kutinsa samassa autossa samoilla ajotavoilla.
Misukan treadwear on 400.Kysykääpä lukua huvikseen rengasliikkeessä niin eipä niitä haluta esitellä mikä kestää...
Hankook kesti 18000km
91
6589
Vastaukset
- kaahari?:b
Puhkesiko rengas
- osssss
Ihan kevyttä ajoa rajoitusten mukaan.
- ei kovin kattavaa
ja taas osssss painaa samaa juttua kovakumeista.
- osssss
Joo kyllä.Jos vaihtoehtona on ostaa joka kesä tai joka toinen kesä uudet kumit niin jaksaa vääntää.
- 464433473b53
Koska osssss on viimeks tarkistanut pyöränkulmat?
Ja jos kertoo rengaskokemuksia niin laittakaa mallikin eikä pelkkää merkkiä, mallien välillä on hyvin suuria eroja riippuen onko ne tehty pikkuautoon arkiajoon vai urheiluautoon ratakäyttöönkin. Ei kerro vielä mitään jos ette mainitse mallia.- osssss
Misukka energy saver ja hankook ventus prime2.Katsotaan pari kesää kestääkö misukka mitatut liki 40000km.
Nelipyöräsäätö 4v välein niinkuin ammattilainen kehoitti. - suosituksiahan löyty
osssss kirjoitti:
Misukka energy saver ja hankook ventus prime2.Katsotaan pari kesää kestääkö misukka mitatut liki 40000km.
Nelipyöräsäätö 4v välein niinkuin ammattilainen kehoitti.No huhuu! Vai neljän vuoden välein nelipyörä säätö, no onhan niitä suosituksia joilla halutaan töitä omalle pajalle?!??!?
Jos autolla ajetaan kuten ne on suunniteltu eikä ajele raunakiville ja monttuihin 12älyttömän lujaa, niin ei ne säädöt mihinkään muutu. - osssss
suosituksiahan löyty kirjoitti:
No huhuu! Vai neljän vuoden välein nelipyörä säätö, no onhan niitä suosituksia joilla halutaan töitä omalle pajalle?!??!?
Jos autolla ajetaan kuten ne on suunniteltu eikä ajele raunakiville ja monttuihin 12älyttömän lujaa, niin ei ne säädöt mihinkään muutu.Niinpä sanoo moni muukin...
- olen tarkkana
osssss kirjoitti:
Niinpä sanoo moni muukin...
Kun itse pidän samaa autoa aina kauan, niin olen pitänyt hyvänä tollasen 5 vuoden säätövälin, sillä siinä ajassa jo tulee pieniä muutoksia, mitkä havaitsee pienenä kulumana renkaan reunoilla jo yhden kesän ajon jälkeen. Viimeiksi oli 0.11 ja 0.09 , mitä oli vaikea silmällä havaita, mutta aiheutti kuitenkin pientä vetoa ohjauspyörässä ja hieman kulumaa renkaan toiseen reunaan. Säädön jälkeen on jonkin verran parempi ajaa.
- Tc97
Edelliset Nokiat oli alla 18000km, 2 milliin asti ja nyt Misukoilla, Energy Saver, ajettu jo 37000 km ja ainakin muutama tuhat tulossa lisää ennnekuin menevät vaihtoon, uusiin samanlaisiin. Pintaa jäljellä 3-4 mm.
Bensankulutus tippunut Misukoilla ajotietokoneen mukaan 0,4 litraa.
Koko 195-60-15.- osssss
Joo testaillaanpa sitä todellisuutta.
Kaikki kulut mukaan niin voi tulla misukan käyttö puolta halvemmaksi kuin hankookin puhumattakaan continentaalista. - osssss
Misukoilla kohta ajettu 20tkm ja pintaa on n.4mm.
Jos yli 30tkm menee niin halvaksi tulee ventus primeen verrattuna. - osssss
Nyt näyttäisi että ei saverikaan kestä ihan 30tkm
Kuitenkin 10tkm enemmän kuin hankook ventusprime!
Lienee olis joku tonni mennyt enemmän jos olis paineet ollut vaikka 2,8 renkaissa kokoajan..
- renkailjaa
Misukoilla 205 55 16 ajettu 55tkm, pintaa jäljellä 3-4mm. Olisin ostanut uudet, mutta rengasukko huusi,, kaikki renkaat kestää tuon verran. Taidan siis koklata jotain muuta merkkiä.
- V-luokka
Michelin Pilot Primacy, 205/50R17V, ja ajettu jotain 50 tkm. Pintaa vielä jäljellä samat 3-4 mm. Ei näiden kulutuskestävyys ainakaan kovin huono ole...
- 8000km
Minulla Hankook Opitimo renkaat on ollut auton alla 2,5 kk. Ajettu n. 8000 km. Renkaiden kulutuspinnat on normaaliajossa suorastaan "sulaneet " pois.sillä kulutuspintaa on enää jäljellä 2 mm. Renkaiden koko on 205/55/16. Kaikki aikaisemmat muut rengasmerkit on kestäneet samanlaista normaalia ajoa 30-40 tkm.
Renkaat on kuluneet tasaisesti eikä ohjauskulmissa ole vikaa. Kuulemma renkaissa ei ole takuuta kulumisen kestävyyteen. - Sellunpilaajat.
Tämän vuoden AutoBild-lehdessä oli kesärengastesti. Kiinnitin huomiota esim. Hankookin huonoon kulutuskestävyyteen. Itse valitsin Pirelli P7 Cinturatot.
- lrcvl3l*
yokohama advan a10 renkaat koossa 215/50/17" nopeusluokka v ja tw luku 320.ajettu n 45tkm kilsaa ja edessä pintaa n 4mm ja tkana 4.5mm.my 2010 legacyn ensi asennus renkaat.
- Ircvl3l*
Sormi mitta antoi huonommat kuin todellisuudes,tänään taka renkaat eteen ja n vähän yli 5mm pitaa ja takana nyt n 4,5mm.Auto siis leagy my 10 215/50/17" yokohama advan a10 renkailla.Auton mittarissa 85tkm ja kolmas kesä menossa(rek 24.4.2010)on nuo kestävät renkaat
- meister69
Bridgestone potenza re 050, ajettu n. 35tkm ja pintaa 5mm, 260hv etuveto auto.
- GrandMeister63
Bridgestone Potenza RE 050, ajettu 16 tkm, pintaa 5 mm, sisäkulmat joka renkaasta sileänä. Pyöränkulmat ok luovutushuollossa ja nyt, rengaspaineet ja pyörimissuunnat ohjeistuksen mukaiset. 160 hv etuveto auto.
- GrandMeister63
Pyöränkulmat ja muu alustageometria mitattu 4 pyörän ristimittausjärjestelmällä.
- mittaajia on monia
GrandMeister63 kirjoitti:
Pyöränkulmat ja muu alustageometria mitattu 4 pyörän ristimittausjärjestelmällä.
jossain on vikaa jos sisäreunat noin kuluu. onko mittaus tehty oikein ja ohjearvooissaan, onko vanteen ofsetit ok, onko jossain väljää, jossain on jotain pielessä. syy ei voi olla renkaissa ainakaan.
- ren joita
Sulla liian paljon painetta.
Siksi kuluu reunoilta. - outoa juttua näkee
GrandMeister63 kirjoitti:
Pyöränkulmat ja muu alustageometria mitattu 4 pyörän ristimittausjärjestelmällä.
Ajelut on suorittanut Hankookeilla 23tkm ..eikä kulumista juuri ole näkyvissä?
taitaa olla aika "vetomiehiä" ratissa, kun ei renkaat kestä.. - osssss
outoa juttua näkee kirjoitti:
Ajelut on suorittanut Hankookeilla 23tkm ..eikä kulumista juuri ole näkyvissä?
taitaa olla aika "vetomiehiä" ratissa, kun ei renkaat kestä..Jos nää VW koslat kuluttaa kumia nopeammin?
Skodassa ainakin eturenkaat menee puolta nopeammin jos ei vaihda paikkaa välillä.Touran ei niin herkkä ole etukumeja kuluttamaan. - Anonyymi
ren joita kirjoitti:
Sulla liian paljon painetta.
Siksi kuluu reunoilta.Jos liikaa silloin kuluu keskeltä. Alhainen paine kuluttaa kummastakin reunasta
- outoja höpinöitä
vai kuluu sisäreunat kovilla paineilla, eipä ole moista kuultu?!?
- ren joita
Olet sen verran vanha kuppe ettet ymmärrä. Elät Kekkosen ajasssa.
Nykyään on maailma muuttunut. Jos liian paljon painetta niin kuluu ulkoa... jos liian vähän niin kuluu keskeltä.
Tämä on nykyaikaa..- osssss
Liikaa painetta niin keskeltä kuluu.Omakokemus.
- osss kysy liikkeestä
osssss kirjoitti:
Liikaa painetta niin keskeltä kuluu.Omakokemus.
osss olet väärässä. Nykyiset leveät matalaprofiili renkaat kuluvat keskeltä jos painetta on liian vähän. On omakohtaista kokemusta ja asian olen varmistanut rengasliikkeestä. Lian pieni paine aiheuttaa sen, että renvas pullistuu keskeltä vauhdissa ja ne vanhat vaarin aikaset ohjeet toimivat juurikin päin vastoin nykypäivän renkaissa.
- näin euroopassa??
entäs tuo sisäreuna??
- osssss
osss kysy liikkeestä kirjoitti:
osss olet väärässä. Nykyiset leveät matalaprofiili renkaat kuluvat keskeltä jos painetta on liian vähän. On omakohtaista kokemusta ja asian olen varmistanut rengasliikkeestä. Lian pieni paine aiheuttaa sen, että renvas pullistuu keskeltä vauhdissa ja ne vanhat vaarin aikaset ohjeet toimivat juurikin päin vastoin nykypäivän renkaissa.
No 205.55.16 liikaa ilmaa niin keskeltä kuluu.Koettu isse niin uskoa täytyy..
Kuis leveät pittää olla jotta toisin asia menee? - Teräsvyö
osssss kirjoitti:
No 205.55.16 liikaa ilmaa niin keskeltä kuluu.Koettu isse niin uskoa täytyy..
Kuis leveät pittää olla jotta toisin asia menee?205/55-16 kuluu reunoilta jos painetta on liikaa. Tämä on fakta, jos väität jotain muuta niin olet väärässä. Nykyaikaisen renkaan teräsvyö ei keskeltä veny yhtään mihinkään vaikka painetta laittaisit kuinka paljon tahansa. Renkaan reunoja se ylipaine sen sijaan pääsee paisuttamaan.
- ristikudosrättirenga
Teräsvyö kirjoitti:
205/55-16 kuluu reunoilta jos painetta on liikaa. Tämä on fakta, jos väität jotain muuta niin olet väärässä. Nykyaikaisen renkaan teräsvyö ei keskeltä veny yhtään mihinkään vaikka painetta laittaisit kuinka paljon tahansa. Renkaan reunoja se ylipaine sen sijaan pääsee paisuttamaan.
aivan, liian alhaiset paineet pullistaa rengasta maantienopeuksissa ja näin saa renkaan kulumaan keskeltä ennen aikojaan. Oppirahat maksaneena tiedän mistä puhu´n,.
- osssss
Teräsvyö kirjoitti:
205/55-16 kuluu reunoilta jos painetta on liikaa. Tämä on fakta, jos väität jotain muuta niin olet väärässä. Nykyaikaisen renkaan teräsvyö ei keskeltä veny yhtään mihinkään vaikka painetta laittaisit kuinka paljon tahansa. Renkaan reunoja se ylipaine sen sijaan pääsee paisuttamaan.
Jaha.Suosituspaineet 2,3.Ajellu kesärenkailla 2,6 niin keskeltä kuluu enemmän?
Olisko pitänyt olla 3,0 paineet?
Talvirenkaat tasaisesti kuluu 2,6 paineilla... - uutta luomassa?
osssss kirjoitti:
Jaha.Suosituspaineet 2,3.Ajellu kesärenkailla 2,6 niin keskeltä kuluu enemmän?
Olisko pitänyt olla 3,0 paineet?
Talvirenkaat tasaisesti kuluu 2,6 paineilla...jotain omituista on ossssss poijjaan renkaissa. Onkohan koko joku175/80 14??
Olet ilmeisesti ihan ainut jolla on noin käynyt, ainakaan mikään länsimainen matalaprofiilinen rengas kulu noin päin jos paineet on liian kovat. Onkohan ne kulmat sittenkään kohdillaan? - osssss
uutta luomassa? kirjoitti:
jotain omituista on ossssss poijjaan renkaissa. Onkohan koko joku175/80 14??
Olet ilmeisesti ihan ainut jolla on noin käynyt, ainakaan mikään länsimainen matalaprofiilinen rengas kulu noin päin jos paineet on liian kovat. Onkohan ne kulmat sittenkään kohdillaan?Eiköhän kohillaan kulmat ole.
Hankook kesti mitä autobild mittas.Katsotaan miten misukan käy. - reinforced
osssss kirjoitti:
Eiköhän kohillaan kulmat ole.
Hankook kesti mitä autobild mittas.Katsotaan miten misukan käy.Toiset ajelee renkailla ja toiset laittaa alle jonkun rata-autojen kivikovan letun, että saa alustan jytinät sisään saakka.
Normirenkaissa kuluu kovilla paineilla nimenomaan keskeltä.
Nytkin käy näin 205/65-15 renkailla, mutta silti pidän 0,3 yli suositusten, kun on kuormaa ja vetelen vaunua. Rullaa kevyesti ja ylikuluminen keskeltä on niin vähäistä, että ei menoa haittaa. - osssss
Teräsvyö kirjoitti:
205/55-16 kuluu reunoilta jos painetta on liikaa. Tämä on fakta, jos väität jotain muuta niin olet väärässä. Nykyaikaisen renkaan teräsvyö ei keskeltä veny yhtään mihinkään vaikka painetta laittaisit kuinka paljon tahansa. Renkaan reunoja se ylipaine sen sijaan pääsee paisuttamaan.
Joo tuo on tosi.Myöntää pitää..
- ren joii
Aivan sama mikä kokemus. Mutta rengasvalmistajat sanoo, että kovalla paineella kuluu reunoilta,,, niin on uskottava.
Notta tietäisit sinäkin.- sdf223
Laitapa linkkiä rengasvalmistajien sanomisiin niin on uskottavampaa höpinää.
- notta uso
Usko jo senkin plösö.
Notta renkaat kuluu keskeltä jos paineet liian vähän. Notta kuluu reunoilta jos paineita liikaa.
Osta auto , notta voit kokeilla. Notta.- osssss
Kumpi parempi usko vai kokemus?
- khööh,,,,
Kuule plösö, kyllä vaan olet väärässä.
Kyllä käytäntö ja kokemus on näyttänyt sen toteen.
Notta tämä totta.- osssss
Eli pitääkö VW touranissa lähtöpaineet olla joku 2,8 niin rupee sitten tasaisesti kulumaan?
- sooooo
osssss kirjoitti:
Eli pitääkö VW touranissa lähtöpaineet olla joku 2,8 niin rupee sitten tasaisesti kulumaan?
riippuu renkaista.
- osssss
sooooo kirjoitti:
riippuu renkaista.
Teenpä testin sitten.Laitetaan hankookiin 2.8 ja katsotaan mistä kuluu kun ajaa loppuun.
- TW ja pidot paranee
osssss kirjoitti:
Teenpä testin sitten.Laitetaan hankookiin 2.8 ja katsotaan mistä kuluu kun ajaa loppuun.
ja kerro sitten renkaan malli ja koko kun olet saanut testisi tehtyä.
- psssssss
osssss kirjoitti:
Teenpä testin sitten.Laitetaan hankookiin 2.8 ja katsotaan mistä kuluu kun ajaa loppuun.
Heitä ne renjaat pois ja osta MISUKAT. Oman turvallisuutesi takia hommaa kunnon renkaat.
- Allu_K
psssssss kirjoitti:
Heitä ne renjaat pois ja osta MISUKAT. Oman turvallisuutesi takia hommaa kunnon renkaat.
Ling Long voitti misukat TM:n testissä.
- osssss
Allu_K kirjoitti:
Ling Long voitti misukat TM:n testissä.
Ja hankook kinenergyeco tuulilasin testin...
- osssss
TW ja pidot paranee kirjoitti:
ja kerro sitten renkaan malli ja koko kun olet saanut testisi tehtyä.
Aina kerrotaan.
- osssss
TW ja pidot paranee kirjoitti:
ja kerro sitten renkaan malli ja koko kun olet saanut testisi tehtyä.
Saveri menee liki30tkm.
Olis pitäny ajoissa nostaa paineet liki 3,0.
- Kestävyys
"TW" luku ei sinällään kerro mitään renkaan kestävyydestä. Ajatus oli hyvä mutta toteutus heikko. Ei ole olemassa mitään treadwear standardia. Vaan luku on vertailukelpoinen vain saman valmistajan renkaissa
- osssss
Autobild antaa hyvin suuntaa testissä kulumisen osalta.Kokeman perusteella tiedän asian pitävän paikkansa.Ventus prime kuluu alle 20tkm.
- järkikäteenjaC4alle
osssss kirjoitti:
Autobild antaa hyvin suuntaa testissä kulumisen osalta.Kokeman perusteella tiedän asian pitävän paikkansa.Ventus prime kuluu alle 20tkm.
Niinpä, jos halutaan renkaaseen paljon hyviä ominaisuuksia, niin kulutuskestävyyshän siitä kärsii. Ei siis mitään uutta maailman kartalla.
- osssss
järkikäteenjaC4alle kirjoitti:
Niinpä, jos halutaan renkaaseen paljon hyviä ominaisuuksia, niin kulutuskestävyyshän siitä kärsii. Ei siis mitään uutta maailman kartalla.
Niinpä mutta moniko tietää että puolet kuluista säästää kun ostaa vaikka misukat contin sijaan ja silti ominaisuudet on hyvät.
- kaunis kiitos, C4
osssss kirjoitti:
Niinpä mutta moniko tietää että puolet kuluista säästää kun ostaa vaikka misukat contin sijaan ja silti ominaisuudet on hyvät.
no onhan se hyvä kun sinä valistat kansaa.
Täältä vaan ei äänesi kovin pitkälle kanna. - osssss
kaunis kiitos, C4 kirjoitti:
no onhan se hyvä kun sinä valistat kansaa.
Täältä vaan ei äänesi kovin pitkälle kanna.Muutama tuttu tekee saman ja niiden tutut jne...
- Hanna.
Hankookit alla nyt 55.000km ja edelleen on kulutuspintaa jäljellä niin, että eivät ole sakkorajoillakaan.
- No, jo !
Taitaa Hannan autyo olla puolet matkasta hinurin lavalla, kun noihin metreihin Hankookeilla pääsee.
- osssss
No, jo ! kirjoitti:
Taitaa Hannan autyo olla puolet matkasta hinurin lavalla, kun noihin metreihin Hankookeilla pääsee.
Seikka on saletti.
Mitä laitetaan? Misukat saverit... - Kestävyyttä mullekin
Minkä mallisen Hankookit Hannan auton alla pyörii?, mä haluun kans tollaset, kerro malli, meen heti kauppaan.
- TouranHK
Kestävyyttä mullekin kirjoitti:
Minkä mallisen Hankookit Hannan auton alla pyörii?, mä haluun kans tollaset, kerro malli, meen heti kauppaan.
Touranissa on ensiasennus Hankook Ventus Primet (205/55R16) kestäneet n. 50.000 km ja 4 milliä on nyt kulutuspintaa. Eli uusiksi menee ensi kesäksi.
- osssss
TouranHK kirjoitti:
Touranissa on ensiasennus Hankook Ventus Primet (205/55R16) kestäneet n. 50.000 km ja 4 milliä on nyt kulutuspintaa. Eli uusiksi menee ensi kesäksi.
Hyvin sait 3x enemmän kestämään kuin autobildin testaajat ja mie?
Ilmassako ajelit? - TouranHK
osssss kirjoitti:
Hyvin sait 3x enemmän kestämään kuin autobildin testaajat ja mie?
Ilmassako ajelit?En tiedä mitä Autobildin testiä tarkoitat. Tietääkseni yksikään lehti ei ole testannut todellista kestävyyttä. Minulla on Autobildin testi 6/2011 ja siinä oli vain *arvioitu* kestävyyttä ja laitettu renkaat johonkin järjestykseen. Epäilen, että tuo arvio oli tehty vain TW luvun mukaan ja se ei vältämättä paljon kerro käytännön kestävyydestä.
Ihan normaalilla rauhallisella ajolla nuo kilometrit on saavutettu. Tottakai osaamattomalla tai agressiivisellä ajotyylillä saa renkaat kulumaan paljon nopeammin.
Uusia renkaita valitessani kalkkiviivoille pääsi Ventus Prime2 ja ContiPremiumContact 5. Useiden tukimieni testien yhteenvetona nuo kaksi olivat hyvin lähellä toisiaan. Ventus Prime2 tuli kuitenkin valittua, koska se on hiukan parempi kahdessa ominaisuudessa: vesiliirto ja äänitaso. Kumpikaan ei ole niitä kaikkein kestävimpiä tai taloudellisimpia (vierintävastus) renkaita, mutta turvallisia molemmat ovat.
Renkaissa pätee sama kuin autoissa: jos haluat halvan ja hyvän sinun on ostettava kaksi. Myöskään turvallisuuus, taloudellisuus ja kestävyys eivät löydy samasta renkaasta. - Turvallisuus,
TouranHK kirjoitti:
En tiedä mitä Autobildin testiä tarkoitat. Tietääkseni yksikään lehti ei ole testannut todellista kestävyyttä. Minulla on Autobildin testi 6/2011 ja siinä oli vain *arvioitu* kestävyyttä ja laitettu renkaat johonkin järjestykseen. Epäilen, että tuo arvio oli tehty vain TW luvun mukaan ja se ei vältämättä paljon kerro käytännön kestävyydestä.
Ihan normaalilla rauhallisella ajolla nuo kilometrit on saavutettu. Tottakai osaamattomalla tai agressiivisellä ajotyylillä saa renkaat kulumaan paljon nopeammin.
Uusia renkaita valitessani kalkkiviivoille pääsi Ventus Prime2 ja ContiPremiumContact 5. Useiden tukimieni testien yhteenvetona nuo kaksi olivat hyvin lähellä toisiaan. Ventus Prime2 tuli kuitenkin valittua, koska se on hiukan parempi kahdessa ominaisuudessa: vesiliirto ja äänitaso. Kumpikaan ei ole niitä kaikkein kestävimpiä tai taloudellisimpia (vierintävastus) renkaita, mutta turvallisia molemmat ovat.
Renkaissa pätee sama kuin autoissa: jos haluat halvan ja hyvän sinun on ostettava kaksi. Myöskään turvallisuuus, taloudellisuus ja kestävyys eivät löydy samasta renkaasta.kestävyys ja taloudellisuus ovat monen eri tekijän kompromissi. Ne löytyvät yhä, kuten aina ennenkin, ainakin yhdestä renkaasta. Se rengas on Michelin. Kalliimpi ostettaessa mutta toimii ja kestää selvästi muita paremmin.
- osssss
TouranHK kirjoitti:
En tiedä mitä Autobildin testiä tarkoitat. Tietääkseni yksikään lehti ei ole testannut todellista kestävyyttä. Minulla on Autobildin testi 6/2011 ja siinä oli vain *arvioitu* kestävyyttä ja laitettu renkaat johonkin järjestykseen. Epäilen, että tuo arvio oli tehty vain TW luvun mukaan ja se ei vältämättä paljon kerro käytännön kestävyydestä.
Ihan normaalilla rauhallisella ajolla nuo kilometrit on saavutettu. Tottakai osaamattomalla tai agressiivisellä ajotyylillä saa renkaat kulumaan paljon nopeammin.
Uusia renkaita valitessani kalkkiviivoille pääsi Ventus Prime2 ja ContiPremiumContact 5. Useiden tukimieni testien yhteenvetona nuo kaksi olivat hyvin lähellä toisiaan. Ventus Prime2 tuli kuitenkin valittua, koska se on hiukan parempi kahdessa ominaisuudessa: vesiliirto ja äänitaso. Kumpikaan ei ole niitä kaikkein kestävimpiä tai taloudellisimpia (vierintävastus) renkaita, mutta turvallisia molemmat ovat.
Renkaissa pätee sama kuin autoissa: jos haluat halvan ja hyvän sinun on ostettava kaksi. Myöskään turvallisuuus, taloudellisuus ja kestävyys eivät löydy samasta renkaasta.Joo itelläki omakokemus kestävyydestä on niin pakko uskoa.Ja rauhallista ajoa kyllä.
- osssss
TouranHK kirjoitti:
En tiedä mitä Autobildin testiä tarkoitat. Tietääkseni yksikään lehti ei ole testannut todellista kestävyyttä. Minulla on Autobildin testi 6/2011 ja siinä oli vain *arvioitu* kestävyyttä ja laitettu renkaat johonkin järjestykseen. Epäilen, että tuo arvio oli tehty vain TW luvun mukaan ja se ei vältämättä paljon kerro käytännön kestävyydestä.
Ihan normaalilla rauhallisella ajolla nuo kilometrit on saavutettu. Tottakai osaamattomalla tai agressiivisellä ajotyylillä saa renkaat kulumaan paljon nopeammin.
Uusia renkaita valitessani kalkkiviivoille pääsi Ventus Prime2 ja ContiPremiumContact 5. Useiden tukimieni testien yhteenvetona nuo kaksi olivat hyvin lähellä toisiaan. Ventus Prime2 tuli kuitenkin valittua, koska se on hiukan parempi kahdessa ominaisuudessa: vesiliirto ja äänitaso. Kumpikaan ei ole niitä kaikkein kestävimpiä tai taloudellisimpia (vierintävastus) renkaita, mutta turvallisia molemmat ovat.
Renkaissa pätee sama kuin autoissa: jos haluat halvan ja hyvän sinun on ostettava kaksi. Myöskään turvallisuuus, taloudellisuus ja kestävyys eivät löydy samasta renkaasta.Rumputesti se oli.Renkaat pantu pyörimään johonkin laitteeseen ja loput laskettu.
Tuntui ainakin itellä täsmäävän kilometrit hyvin.. - Pliukasta
Turvallisuus, kirjoitti:
kestävyys ja taloudellisuus ovat monen eri tekijän kompromissi. Ne löytyvät yhä, kuten aina ennenkin, ainakin yhdestä renkaasta. Se rengas on Michelin. Kalliimpi ostettaessa mutta toimii ja kestää selvästi muita paremmin.
Voi olla, mutta pirun liukkaat nuo misukat on märällä kelillä Ei aloittelijoille ja lasten kuskaukseen.
- Hyvintyytyväinen
Itsellä on hankoot K110 evo v12:t 235/45 17",On nyt 16tkm ajettu ja 6mm on jäljellä.
Paineet 2,8-3,0 bar, kestää ihan tarpeeksi ainakin minulla. Ja muutenkin on erinomainen rengas - Tolppapomo
Minä ajan aina reilun kilon ylipaineilla. Misukat kestää 60tkm ja sitten keskellä on se kolme milliä ja reunoilla viitisen milliä pintaa. Tuo on taksini kesärengaskauden kilometrimäärä joten aina keväällä uudet misukat. Joskus olen joutunut ottamaan toisen merkkiset kun ei ole ollut varastossa kokoa, mutta muut eivät kestä koko kesää. Nyt aina tilaan sopivat misukat valmiiksi. Reilut paineet ihan kulutuksen takia.
- osssss
Eli ylipaine kuluttaa keskeltä.
Joku väittää muuta...
- Pitkän päällä
Hankookit kestää 20000 km, taidan ostaa kesäksi jotku muut.
- veffeade
Kävin tänään vaihtamassa Hankook Optimo 715 (185&60/15 H84) uusiin.
Kilometrejä HK:t antoi mennä karvan auki 47 000. Pintoja oli jotain 3mm jäljellä.
Toki autona on nuhapumppu Fabia II Farkku 1.4 TDI:llä ja ajotapa seniorimainen.
Suosittelen muuten lämpimästi Tampereelta autohuolto K.Ylöstä rengasasioissa.
Vissiin paikallinen hintahäirikkö, koska sain tarjoukset seuraavista (kun pyysin tiettyä merkkiä):
> > a) Fulda EcoControl HP 352e
> > b) Pirelli Cinturato P1 376e
> > c) Hankook KH425 340e
> > d) Barum Brillantis 2 338e
>
> Nokian line 320e
>
> hinnat 4kpl asennettuna
Pahin tarjous oli Solar merkkinen täysin tuntematon rengas hintaanh 400 e; kyselin lisää ja vastaus oli Nangangin halpismerkki :D !!! (repesin)...
Valitsin sitten lopulta tuon Nokian Line:n (joo, tiedän, Venäjän tehtaalta), mutta näyttäisi olevan ihan kelpo rengas:
ADAC rankkasi ihan hyväks tämän Nokia Line:ni, oma kokemus (100 km), vähän äänekäs, mutta alla kulkee ja pyörii ...
http://bit.ly/ZPomzH
Ylösen löytääpi seuraavista osoitteista:
http://www.racingteamylonen.com/ (Tampereella rengasasioissa klikka Autohuoto K. Ylönen).
Suosittelen Kyöstiä :D
- Hankook OK
Hankookin K425 rengas kesti minulla16 tuumaisena yli 40.000 km. Olen ajanut enemmän Micheliiinillä, mutta en huomannut olennaista eroa. Ehkä Misukka hieman kestävämpi. Mutta voisin hyvin ostaa taas Hankookit sopuhintaan.
- osssss
Tilasimpa nuo kinenergyt.Saapa sitten vertailla...
Ventus prime on vain vähän ajaville... - osssss
Mulla tarkin testi kun toisella akselilla pyörii hankook ja toisella misukat....
Ja vaihdot akselien välillä 10tkm välein.
- orrroposå
Toinen kesä menossa vianor halpis gt radial 128 champiro 195/65/15" sirkkeleil eikä tuo 460 twr kulurus lukema vakuuta.noin samat näillä näyttäs pääsevän kuin conti premium contakteil,eli 3 kesää ja 35tkm noin.En siis aja ihan loppuun vaan vaihtoon menee 3.5mm-4mm kohdilla.toki 200e sarja renkaiks ok kumit
- pärjää kyllä
Kumho KH?? ajettu jo 2 sarjaa loppuun. Ovat selvästi edeltäjiä hiljaisempia, mutta kuluvat 2:ssa kesässä, kun joku kallis kestää sen kolme kesää. Ei ole Kumhoista (205/65-15) mitään pahaa sanottavaa, mutta tällä hetkellä rullaan jo kolmatta kesää venäläisillä Cordiant comfort-renkailla (320€). Kaikki normi ajot sujuu kuten muillakin, mutta ehkä ei ole kaatosateen rengas.
- osssss
No niin 24tkm takana ja misukka lähellä vaihtoa..
- ,,,,,,,,,,,,,.,,,,,,
Miten on, kestääkö misukka tosiaan saman kuin muut. Eli 50-60tkm ajoa.
Koko 16" ja ajettu 20tkm ,, kuluneet jo 5milliin. Tuolla menolla ovat jo pian vaihtokunnossa. - jidisddd
Kuluuko keskeltä vai reunoilta, kitkoissa samaa kokoa edelliset blizzakit kuilui reunoilta ja nyt samaa kokoa misukan x-ice 2:set kuluu keskeltä enemmän, molemmissa 2,8 bar ollut. Toiset voi kulua reunoita ja toiset keskeltä, riippunee renkaan rakenteesta jäykkuyydestä ja ehkä nopeusluokasta.
- sama,,,,,,,,,,,,,
Moi,
Avensis kyseessä. Painetta samat 2.8. Kuluu tasaiseen jokainen pyörä.
Auto ei kyllä kulje suoraan vaan on uudesta asti vetänyt oikealle. Korjaamo sanoo kaikki ok, ei vedä mihinkään.
Kyllä toisaalta hyväkin, notta pysyy skarppina liikenteessä. Kulmat tarkistan ensi viikolla.
- nastat"&
Nastarenkaiden karheaksi kuluttama tie syö rengasta pahemmin kuin santapaperi!
- Masak00
https://www.google.fi/search?q=overinflation tyre wear&source=lnms&tbm=isch
Yleensä ylipaine syö renkaat keskeltä. En ole koskaan kuullut, että alipaine tekisi sitä.- ,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,
Taidat olla vanha ukko. Kekkosen aikaan oli juurikin noin.
Nykyään eletään erilaista elämää, jooten renkaat kuluu liian kovalla paineella reunoilta.
Katsos mikä oli ennen suurta on nyt pientä. Esim vokkelon pieni 1.4 motti antaa voimaa yli 50hv.
- sshgg
Hei tänne keskusteluun,
Kyllä tosiaan alkuperäinen alottaja oli oikeassa. Hankook ei kestä kulutusta.
Avensikseen ( eka koppa ) ostin syksyllä hankookit, oli tosiaan virhe. Kulunut 4 tkm matkalla jo 2.5 mm. Näyttää kestävän kulutusta 12- 13 tkm.
Aiemmat renkaat kestäneet kolminkertasen määrän. Tasanen kuluminen kuitenkin.
Tämä näyttää olevan arvokas keskustelupalsta koska täätä löytyy oikeaa tietoa.
Kiitos aloittajalle, olet oikeassa.- SeVaikuttaa
Mikä malli
- eienäähankook
hankookilla ei lienee kestävää kesärengasmallia ole.
Ventus prime sulaa alle
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
voitaisiinko unohtaa se sotku?
Olisiko mahdollista aloittaa puhtaalta pöydältä vielä? Ikävä sua ****735091- 1323527
- 982295
Milloin nainen saan sinut?
Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e201945Ovatko persut tehneet jo päätöksen ulkopolitiikastaan?
Persujen olisi hallituspuolueena syytä tehdä jo päätöksiä siitä, aikovatko he olla pro-Ukraina vai pro-Trump eli pro-Put2291728Haluan että tiedät tämän
Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk851527Jee! Palsta toimii jälleen!
Viestiarkisto näkyy ja kaikki pelittää. Tätä on odotettu, vaikka ei tässä mitään odotettavaa ole ollut.251387A, teksteistäni löydät itsesi
jos luet tarkkaan. Vain epäsuorasti voin tunteeni myöntää, en halua minkään rikki menevän. Kaipaan sinua ja odotan näkem261367- 371345
- 151265