Taksirengin palkka ?

Raha ratkaisee

Mikä taksirengin palkka on Helsingissä ?

80

5246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu.................

      Se vähän riippuu... Hyvä renki tienaa 3000-4000 euroa/kk, huono renki voi jäädä 1500 euroon/kk. Mun kuski tienaa keskim. 3500 E/kk.

      • wewwcwcwc

        Ja tekee 12h päiviä 6pv viikossa, saman saisi missä tahansa muussa
        alipalkatussa työssä.


      • 001

        Niinpä 7/24


      • Anonyymi

        Älä valehtele


    • Näin se mennee

      35%-38% alvittomasta kassasta tai joskus kun oikein reilu isäntä niin jopa 40%. Alvittomat kassat 5000-7000 euroa kuukaudessa 180-220 tunnin työllä.

      • juu.................

        Huono renki ajaa 5 tonnin bruttoja, ahkera jopa 10 tonnin bruttoja, toki enimmäkseen yöllä ja viikonloppuina...


      • lkxlnslnsdv
        juu................. kirjoitti:

        Huono renki ajaa 5 tonnin bruttoja, ahkera jopa 10 tonnin bruttoja, toki enimmäkseen yöllä ja viikonloppuina...

        Joo kyllä sen 10k saa helposti kuukaudessa kunhan siihen kuukauteen mahtuu 20 viikonloppuyötä. Helmikuu on vähän paha kun se on muita lyhyempi, mutta muuten no problem!


      • Juu......
        lkxlnslnsdv kirjoitti:

        Joo kyllä sen 10k saa helposti kuukaudessa kunhan siihen kuukauteen mahtuu 20 viikonloppuyötä. Helmikuu on vähän paha kun se on muita lyhyempi, mutta muuten no problem!

        Ootte te vaan kummaa porukkaa. Kuskini ei tuo koskaan alle 400 euron kassoja, en sitten tiedä, miten te omat hommanne hoidatte. Jos kuski ajaa 20-22 vuoroa kuukaudessa, eikö hänen bruttonsa sitten ole lähempänä 10.000€/kk? Kun hänen palkkansa on 40% alvittomasta, eikö silloin palkka ole reilusti yli 3000€/kk? Auton vuosiliikevaihto on 180.000€/v. Meillä autot siis pyörii, miten te muut hommanne hoidatte? Eipä ihme, jos tällaisia mitäänsaamattomia kuskeja ja isäntiä on täällä itkemässä....


      • Erinomainen kuski
        Juu...... kirjoitti:

        Ootte te vaan kummaa porukkaa. Kuskini ei tuo koskaan alle 400 euron kassoja, en sitten tiedä, miten te omat hommanne hoidatte. Jos kuski ajaa 20-22 vuoroa kuukaudessa, eikö hänen bruttonsa sitten ole lähempänä 10.000€/kk? Kun hänen palkkansa on 40% alvittomasta, eikö silloin palkka ole reilusti yli 3000€/kk? Auton vuosiliikevaihto on 180.000€/v. Meillä autot siis pyörii, miten te muut hommanne hoidatte? Eipä ihme, jos tällaisia mitäänsaamattomia kuskeja ja isäntiä on täällä itkemässä....

        Jos auton vuosiliikevaihto on 180 000, niin se tekee vuorokaudessa 495 euroa? Ajaako se sama kuski kellon ympäri koko vuoden?


      • aeåouitrgher¨t8io
        Erinomainen kuski kirjoitti:

        Jos auton vuosiliikevaihto on 180 000, niin se tekee vuorokaudessa 495 euroa? Ajaako se sama kuski kellon ympäri koko vuoden?

        ei tietenkään, urpo. auto liikkuu mutta kuski vaihtuu.

        Mulla itellä on kaksi kuljettajaa / auto tuuraaja. Toinen kuski ajaa pelkästään päivävuoroja ma-pe ja toinen pelkästään yö vuoroja. Tuuraaja tuuraa lomia ja viikonloppuja tarvittaessa.

        Päivämiehillä on meillä yleensä parempi palkka kuin yö miehillä. Tämä siksi että firmalla on hyvät säännölliset sopimusajot. Päivämiehet on myöskin vanhoja kettuja jotka osaa homman.

        Nuoremmat ja vasta-alkajat ajaa yövuoroja koska niillä riittää virtaa valvoa ja jaksavat paremmin vääntää urpojen kanssa yöliikenteessä. Kyllä yökuskillakin on ihan asiallinen palkka lähinnä viikonloppujen ansiosta, mutta arkiöinä saattaa joskus olla aika hiljaistakin. Silloin tietysti korostuu kuljettajan kyky haalia niitä ajoja. Kaikiltä tämä ei vain onnistu.

        Meillä ollaan aika tarkkoja siitä että yli pitkiä päiviä ei ajeta. Jokaiselle kuljettajalle tehdään vuorolista, eikä sen tunnit ylitä ajoaikalain mukaisia tunteja. Tiedän että alalla tehdään joissakin talleissa pitkiä päiviä mutta meillä ei toimita näin. Tähän on kolme syytä: Ensinnäkin voi nukkua yönsä rauhassa kun tuntikirjanpito on kunnossa ja toinen syy on se että kuljettajat pysyy paremmin talossa kun niitä ei polteta loppuun ja kolmas syy on se että lyhyemmillä päivillä tuotto on parempi kun vuorot ollaan tehokkaasti töissä eikä kuljettajan tarvitse vetelehtiä yöbaareissa tuntitolkulla aikaa tappamassa. Olen käytännössä huomannut että virkeä kuljettaja ajaa 8-9 tunnin vuorossa lähes saman kassan kuin väsynyt kuljettaja 11-12 tunnin vuorossa.


      • 14+11
        aeåouitrgher¨t8io kirjoitti:

        ei tietenkään, urpo. auto liikkuu mutta kuski vaihtuu.

        Mulla itellä on kaksi kuljettajaa / auto tuuraaja. Toinen kuski ajaa pelkästään päivävuoroja ma-pe ja toinen pelkästään yö vuoroja. Tuuraaja tuuraa lomia ja viikonloppuja tarvittaessa.

        Päivämiehillä on meillä yleensä parempi palkka kuin yö miehillä. Tämä siksi että firmalla on hyvät säännölliset sopimusajot. Päivämiehet on myöskin vanhoja kettuja jotka osaa homman.

        Nuoremmat ja vasta-alkajat ajaa yövuoroja koska niillä riittää virtaa valvoa ja jaksavat paremmin vääntää urpojen kanssa yöliikenteessä. Kyllä yökuskillakin on ihan asiallinen palkka lähinnä viikonloppujen ansiosta, mutta arkiöinä saattaa joskus olla aika hiljaistakin. Silloin tietysti korostuu kuljettajan kyky haalia niitä ajoja. Kaikiltä tämä ei vain onnistu.

        Meillä ollaan aika tarkkoja siitä että yli pitkiä päiviä ei ajeta. Jokaiselle kuljettajalle tehdään vuorolista, eikä sen tunnit ylitä ajoaikalain mukaisia tunteja. Tiedän että alalla tehdään joissakin talleissa pitkiä päiviä mutta meillä ei toimita näin. Tähän on kolme syytä: Ensinnäkin voi nukkua yönsä rauhassa kun tuntikirjanpito on kunnossa ja toinen syy on se että kuljettajat pysyy paremmin talossa kun niitä ei polteta loppuun ja kolmas syy on se että lyhyemmillä päivillä tuotto on parempi kun vuorot ollaan tehokkaasti töissä eikä kuljettajan tarvitse vetelehtiä yöbaareissa tuntitolkulla aikaa tappamassa. Olen käytännössä huomannut että virkeä kuljettaja ajaa 8-9 tunnin vuorossa lähes saman kassan kuin väsynyt kuljettaja 11-12 tunnin vuorossa.

        En ole vielä pitkään ajanut, eli voihan se tästä vielä muuttua, mutta suoraan sanoen tuntuu mahdottomalta, että saisin tasaisesti 50 euroa tunnissa kassaa. Senhän tuo 10 000 vaatisi 200 tunnin työllä. En tiedä mitä teen väärin, mutta kaikkea on kokeiltu keskustan tolpista lähiöihin ja hotellien tolpista yritystolppiin. Tyypillisesti tulee päivävuorossa se 25-35 euroa tunnissa ja viikonloppuna vähän enemmän. Ja sitten on päiviä kuten eilinen arkiyö, jolloin kaupungin kaikkien autojen yhteinen liikevaihto oli varmaan sen 50 euroa tunnissa. Tai siltä se ainakin tuntui. Joka tapauksessa edes lauantaiyön huippukassa ei hilaa niiden viikon muiden tuntien keskiarvoa niin ylös kuin pitäisi.


      • Juu.................
        14+11 kirjoitti:

        En ole vielä pitkään ajanut, eli voihan se tästä vielä muuttua, mutta suoraan sanoen tuntuu mahdottomalta, että saisin tasaisesti 50 euroa tunnissa kassaa. Senhän tuo 10 000 vaatisi 200 tunnin työllä. En tiedä mitä teen väärin, mutta kaikkea on kokeiltu keskustan tolpista lähiöihin ja hotellien tolpista yritystolppiin. Tyypillisesti tulee päivävuorossa se 25-35 euroa tunnissa ja viikonloppuna vähän enemmän. Ja sitten on päiviä kuten eilinen arkiyö, jolloin kaupungin kaikkien autojen yhteinen liikevaihto oli varmaan sen 50 euroa tunnissa. Tai siltä se ainakin tuntui. Joka tapauksessa edes lauantaiyön huippukassa ei hilaa niiden viikon muiden tuntien keskiarvoa niin ylös kuin pitäisi.

        Oliskohan kova sana markkinointi? Jos myyt itseäsi hyvin asiakkaille, ei tarvitse niin paljon notkua tolpilla, sen sijaan voit ajaa vakiasiakkaita ja näin teet tiliä. Arvaa vaan, osaako esim. Kovanen markkinoida kalustoaan tehokkaasti. Voit tietysti ottaa sen, mitä tolpalla tarjotaan, toiset tekee duunia silläkin aikaa, kun sinä makaat tolpalla. Kuten tossa aiemmin sanoin, on paljon itsestä kiinni, ajatko kassaa 200€, samassa ajassa aktiivinen saattaa ajaa jatkuvasti 500€. No, suurin osahan ajaa vain ja ainoastaan tolpalta, sen voi näistä jutuistakin lukea. Kukin tyylillään, ei vaan kannata tulla kuitenkaan arvostelemaan niitä, joilla homma toimii!


      • 9+9
        Juu................. kirjoitti:

        Oliskohan kova sana markkinointi? Jos myyt itseäsi hyvin asiakkaille, ei tarvitse niin paljon notkua tolpilla, sen sijaan voit ajaa vakiasiakkaita ja näin teet tiliä. Arvaa vaan, osaako esim. Kovanen markkinoida kalustoaan tehokkaasti. Voit tietysti ottaa sen, mitä tolpalla tarjotaan, toiset tekee duunia silläkin aikaa, kun sinä makaat tolpalla. Kuten tossa aiemmin sanoin, on paljon itsestä kiinni, ajatko kassaa 200€, samassa ajassa aktiivinen saattaa ajaa jatkuvasti 500€. No, suurin osahan ajaa vain ja ainoastaan tolpalta, sen voi näistä jutuistakin lukea. Kukin tyylillään, ei vaan kannata tulla kuitenkaan arvostelemaan niitä, joilla homma toimii!

        No aika paljon niitä Kovasenkin kuskeja siellä tolpilla notkuu. Itse asiassa enemmän kuin mitä itse siellä istun koska tuntuvat ajavan paljon vuorottomana. Ja tuskinpa kovin monella tavallisella taksiyrittäjällä on ihan aikuisten oikeasti sitä vakiokeikkaa niin paljon, että sillä tulisi pari hunttia per vuoro ekstraa. Että kovasti paskapuheelta kuulostaa.


      • Juu...........
        9+9 kirjoitti:

        No aika paljon niitä Kovasenkin kuskeja siellä tolpilla notkuu. Itse asiassa enemmän kuin mitä itse siellä istun koska tuntuvat ajavan paljon vuorottomana. Ja tuskinpa kovin monella tavallisella taksiyrittäjällä on ihan aikuisten oikeasti sitä vakiokeikkaa niin paljon, että sillä tulisi pari hunttia per vuoro ekstraa. Että kovasti paskapuheelta kuulostaa.

        En tiedä, uudenmaan ELY keskukselle tein tammikuussa raportin vuosiliikevaihdosta, 180.000€. Jos se on paskapuhetta, niin sitten se on. Tosipuhetta kuitenkin on, että ryhmä 21 ukot ajaa semmosta 5-6000 euron kuukausiliikevaihtoa, tosi autoilijat sitten jopa sinne 17-18 tuhanteen euroon kuukausittain keskim. Siitä sitten paskapuheet erottelet.... Myönnettävä on, että pitää olla TOSI hyvät suharit..... Huonot ei pärjää ja valtaosa on n.s. "huonompia" kassamiehiä...

        En silti ala kanssanne kinailemaan, usko tai ole uskomatta


      • Niin?
        9+9 kirjoitti:

        No aika paljon niitä Kovasenkin kuskeja siellä tolpilla notkuu. Itse asiassa enemmän kuin mitä itse siellä istun koska tuntuvat ajavan paljon vuorottomana. Ja tuskinpa kovin monella tavallisella taksiyrittäjällä on ihan aikuisten oikeasti sitä vakiokeikkaa niin paljon, että sillä tulisi pari hunttia per vuoro ekstraa. Että kovasti paskapuheelta kuulostaa.

        Kovasella lienee 100 pirssiä, siihen määrään mahtuu aika moni oleen tolpallakin vuorottomana. Oletko muuten pannut merkille, että nää vuorottomat aika usein häipyy jonon hänniltä pois, keikalle nääs. Niiten oma keskus välittä ihan sairaasti niile keikkaa. Joukkaritkin on koko ajan liikenteessä.


      • Onpas jutut
        Juu........... kirjoitti:

        En tiedä, uudenmaan ELY keskukselle tein tammikuussa raportin vuosiliikevaihdosta, 180.000€. Jos se on paskapuhetta, niin sitten se on. Tosipuhetta kuitenkin on, että ryhmä 21 ukot ajaa semmosta 5-6000 euron kuukausiliikevaihtoa, tosi autoilijat sitten jopa sinne 17-18 tuhanteen euroon kuukausittain keskim. Siitä sitten paskapuheet erottelet.... Myönnettävä on, että pitää olla TOSI hyvät suharit..... Huonot ei pärjää ja valtaosa on n.s. "huonompia" kassamiehiä...

        En silti ala kanssanne kinailemaan, usko tai ole uskomatta

        180 000 vuosiliikevaihto tekee 15 000 kuukaudessa. Kerrot, että sulla on kaksi kuskia ja tuuraaja. 15 000 jaettuna 2,5 tekee 6000 per ukko per kuukausi. Ja kukaan ei aja 17 000 kuukaudessa tosin tuo heitto taisikin olla tarkoitettu "hienovaraiseksi" vihjeeksi siitä, että koko tarinasi on yhtä suurta trollia ja provoilua, ja keskustelu on syytä jättää tähän.

        Kovasesta tai muistakaan yksittäisistä firmoista en sen enempää sano kuin että en ole tuolla kentällä kuullut ihan samanlaisia juttuja kuin netistä lukenut. Mistäköhän johtuu vai johtuuko mistään?


      • Juu.................
        Onpas jutut kirjoitti:

        180 000 vuosiliikevaihto tekee 15 000 kuukaudessa. Kerrot, että sulla on kaksi kuskia ja tuuraaja. 15 000 jaettuna 2,5 tekee 6000 per ukko per kuukausi. Ja kukaan ei aja 17 000 kuukaudessa tosin tuo heitto taisikin olla tarkoitettu "hienovaraiseksi" vihjeeksi siitä, että koko tarinasi on yhtä suurta trollia ja provoilua, ja keskustelu on syytä jättää tähän.

        Kovasesta tai muistakaan yksittäisistä firmoista en sen enempää sano kuin että en ole tuolla kentällä kuullut ihan samanlaisia juttuja kuin netistä lukenut. Mistäköhän johtuu vai johtuuko mistään?

        Jospa lukisit hieman tarkemmin, kuka kirjoittaa ja mitä kirjoittaa!

        "Kerrot, että sulla on kaksi kuskia ja tuuraaja."

        Minä en ole kertonut tällaisia tarinoita, katsohan kirjoittajan nimimerkki tarkemmin. Meitä on kaiken kaikkiaan 4, jotka ovat ajaneet tuon liikevaihdon, kolme kuskia ja minä vähäisellä työpanoksellani neljäntenä. Kuten sanoin, ole sitten uskomatta, täällähän yleensä kirjoittavat vain, valittajat, laiskurit, luuserit ja epäilijät. Kunnon kuskit eivät täällä istu itkemässä ja epäilemässä, ne tekee duunia!

        Meillä on tallissamme eräs n. Viiden auton yrittäjä, jään heille hieman kassoissa, eli parempiakin löytyy ja useita. Kannattanee ottaa hieman selväämasioista, ennenkuin tulee tänne itkemään ja epäilemään...

        Lopetan valittajien kanssa väittelyn tähän!


      • Tavallinen taksari
        Onpas jutut kirjoitti:

        180 000 vuosiliikevaihto tekee 15 000 kuukaudessa. Kerrot, että sulla on kaksi kuskia ja tuuraaja. 15 000 jaettuna 2,5 tekee 6000 per ukko per kuukausi. Ja kukaan ei aja 17 000 kuukaudessa tosin tuo heitto taisikin olla tarkoitettu "hienovaraiseksi" vihjeeksi siitä, että koko tarinasi on yhtä suurta trollia ja provoilua, ja keskustelu on syytä jättää tähän.

        Kovasesta tai muistakaan yksittäisistä firmoista en sen enempää sano kuin että en ole tuolla kentällä kuullut ihan samanlaisia juttuja kuin netistä lukenut. Mistäköhän johtuu vai johtuuko mistään?

        Meillä ajetaan ihan vuorojen puitteissa sellaisia about kymppitonnin kuukausibruttoja stadissa. Eihän se ole konsti eikä mikään saada 180.000 vuodessa pyörittämällä autoaan koko ajan ulkopuolella vuorojenkin useamman kuskin voimin.


      • lkasdnclkn
        Juu................. kirjoitti:

        Jospa lukisit hieman tarkemmin, kuka kirjoittaa ja mitä kirjoittaa!

        "Kerrot, että sulla on kaksi kuskia ja tuuraaja."

        Minä en ole kertonut tällaisia tarinoita, katsohan kirjoittajan nimimerkki tarkemmin. Meitä on kaiken kaikkiaan 4, jotka ovat ajaneet tuon liikevaihdon, kolme kuskia ja minä vähäisellä työpanoksellani neljäntenä. Kuten sanoin, ole sitten uskomatta, täällähän yleensä kirjoittavat vain, valittajat, laiskurit, luuserit ja epäilijät. Kunnon kuskit eivät täällä istu itkemässä ja epäilemässä, ne tekee duunia!

        Meillä on tallissamme eräs n. Viiden auton yrittäjä, jään heille hieman kassoissa, eli parempiakin löytyy ja useita. Kannattanee ottaa hieman selväämasioista, ennenkuin tulee tänne itkemään ja epäilemään...

        Lopetan valittajien kanssa väittelyn tähän!

        3 x 10.000 x 11 kk = 330.000 vuosiliikevaihto

        180.000 / 3 = 60.000


      • lsknlknsvkln
        Tavallinen taksari kirjoitti:

        Meillä ajetaan ihan vuorojen puitteissa sellaisia about kymppitonnin kuukausibruttoja stadissa. Eihän se ole konsti eikä mikään saada 180.000 vuodessa pyörittämällä autoaan koko ajan ulkopuolella vuorojenkin useamman kuskin voimin.

        Tässä onkin puhuttu siitä, että yksi kuski ajaisi rutiininomaisesti jopa 10.000 kuukaudessa kassaa ja saisi siten lähes 4.000 euroa bruttona palkkaa.


      • En kinaa
        lsknlknsvkln kirjoitti:

        Tässä onkin puhuttu siitä, että yksi kuski ajaisi rutiininomaisesti jopa 10.000 kuukaudessa kassaa ja saisi siten lähes 4.000 euroa bruttona palkkaa.

        Tekee n. Hieman yli 400€/vuoro kassaa 22 työpäivällä. Minkä pituinen vuoro sitten on? Stadin listoissa yleensä 10 tuntia, jopa 12 tuntia, malttaako kuski lopettaa silloin kun vuoro loppuu? Ahneimmat ei malta, etenkin virolaiset ovat ahneita suhareita. Kyllä mä tiedän muutaman virolaisen suharin, jotka tienaavat tasaisesti 3500€ kuussa, eri asia on sitten tehdyt työtunnit. Aloittaja kysyikin taksikuskin palkkaa tunneista riippumatta, vastauksia tuli useita ja tästäkö se kinaaminen (taas) alkoi? Voi teitä.


      • Mersulla ja kovaa
        En kinaa kirjoitti:

        Tekee n. Hieman yli 400€/vuoro kassaa 22 työpäivällä. Minkä pituinen vuoro sitten on? Stadin listoissa yleensä 10 tuntia, jopa 12 tuntia, malttaako kuski lopettaa silloin kun vuoro loppuu? Ahneimmat ei malta, etenkin virolaiset ovat ahneita suhareita. Kyllä mä tiedän muutaman virolaisen suharin, jotka tienaavat tasaisesti 3500€ kuussa, eri asia on sitten tehdyt työtunnit. Aloittaja kysyikin taksikuskin palkkaa tunneista riippumatta, vastauksia tuli useita ja tästäkö se kinaaminen (taas) alkoi? Voi teitä.

        Se kinaaminen alkoi siitä kun joku ilmoitti ihan asiallisesti vastauksessaan, että alvittomat kassat ovat 5000-7000 euroa kuukaudessa ja jonkun toisen piti mennä pätemään, että hyvä renki ajaa 10000 kuukaudessa. Se että pari työhullua virolaista ajaa 10000 euron kuukausikassan vaikkapa 260 tunnin työajalla ja lakia rikkomalla ei ole peruste yhtään millekään. On vain olemassa tämä tietty porukka, joille on syystä tai toisesta tärkeää liioitella.

        Paljonko muuten Siwan kassa tienaa, jos tekee 260 tuntia työtä kuukaudessa ja vieläpä iltoihin painottuen. Joku voisi ottaa kaupan alan tessin käteen ja laskea referenssiä. Tosin ei taitaisi tessi joustaa ihan noin moneen ylityötuntiin...


      • ?
        lkasdnclkn kirjoitti:

        3 x 10.000 x 11 kk = 330.000 vuosiliikevaihto

        180.000 / 3 = 60.000

        Ettäkö jokainen ajaa yhtä paljon? Tuuraritkin? Menee mahottomaks teitin laskukaavat.


      • ?
        Mersulla ja kovaa kirjoitti:

        Se kinaaminen alkoi siitä kun joku ilmoitti ihan asiallisesti vastauksessaan, että alvittomat kassat ovat 5000-7000 euroa kuukaudessa ja jonkun toisen piti mennä pätemään, että hyvä renki ajaa 10000 kuukaudessa. Se että pari työhullua virolaista ajaa 10000 euron kuukausikassan vaikkapa 260 tunnin työajalla ja lakia rikkomalla ei ole peruste yhtään millekään. On vain olemassa tämä tietty porukka, joille on syystä tai toisesta tärkeää liioitella.

        Paljonko muuten Siwan kassa tienaa, jos tekee 260 tuntia työtä kuukaudessa ja vieläpä iltoihin painottuen. Joku voisi ottaa kaupan alan tessin käteen ja laskea referenssiä. Tosin ei taitaisi tessi joustaa ihan noin moneen ylityötuntiin...

        Mitä varten tähän otetaan siwan kassan tienestit? Eikös puhuttu hesalaisen taksirenkin tienesteistä. Aina vaan levottomampia juttuja.


      • 8+1
        ? kirjoitti:

        Ettäkö jokainen ajaa yhtä paljon? Tuuraritkin? Menee mahottomaks teitin laskukaavat.

        Ne menee mahdottomaksi sen takia kun väitetään yhden kuskin ajavan 10 000 euroa kuukaudessa. Se ja vain se on se syy miksi ei laskelmat täsmää, jos firmassa on kolme renkiä ja isäntä ajamassa ja vuosiliikevaihtona 180 000 euroa.


      • 11+15
        ? kirjoitti:

        Mitä varten tähän otetaan siwan kassan tienestit? Eikös puhuttu hesalaisen taksirenkin tienesteistä. Aina vaan levottomampia juttuja.

        No enemmän sen siwaduunarin ja taksiduunarin palkkojen vertailussa on järkeä kuin taksiduunarin palkan ja taksiyrityksen liikevaihdon vertailussa.


      • Böxiö
        Niin? kirjoitti:

        Kovasella lienee 100 pirssiä, siihen määrään mahtuu aika moni oleen tolpallakin vuorottomana. Oletko muuten pannut merkille, että nää vuorottomat aika usein häipyy jonon hänniltä pois, keikalle nääs. Niiten oma keskus välittä ihan sairaasti niile keikkaa. Joukkaritkin on koko ajan liikenteessä.

        ei muuten ole 100 pirssiä ja piste


      • Puxija
        Böxiö kirjoitti:

        ei muuten ole 100 pirssiä ja piste

        No montako niitä sitten on? Kerroppa tietäjä!


      • prossa on jallitusta
        Mersulla ja kovaa kirjoitti:

        Se kinaaminen alkoi siitä kun joku ilmoitti ihan asiallisesti vastauksessaan, että alvittomat kassat ovat 5000-7000 euroa kuukaudessa ja jonkun toisen piti mennä pätemään, että hyvä renki ajaa 10000 kuukaudessa. Se että pari työhullua virolaista ajaa 10000 euron kuukausikassan vaikkapa 260 tunnin työajalla ja lakia rikkomalla ei ole peruste yhtään millekään. On vain olemassa tämä tietty porukka, joille on syystä tai toisesta tärkeää liioitella.

        Paljonko muuten Siwan kassa tienaa, jos tekee 260 tuntia työtä kuukaudessa ja vieläpä iltoihin painottuen. Joku voisi ottaa kaupan alan tessin käteen ja laskea referenssiä. Tosin ei taitaisi tessi joustaa ihan noin moneen ylityötuntiin...

        eikä tähän tarvita edes mitään tessiä avuksi. Riittää kun sovelletaan työaikalain määräyksiä ja työaikalain alittava työsopimus on sitten mitätön!E


      • Böxiö
        Puxija kirjoitti:

        No montako niitä sitten on? Kerroppa tietäjä!

        Autoja on kyllä toistasataa joista Takseja noin 40


      • Anonyymi
        juu................. kirjoitti:

        Huono renki ajaa 5 tonnin bruttoja, ahkera jopa 10 tonnin bruttoja, toki enimmäkseen yöllä ja viikonloppuina...

        Paskapuhetta. Nimimerkillä 34v. Alalla


    • Valintojen maailma

      220h/kk jatkuvasti? No jokainenhan saa itsensä lopettaa haluamallaan tavalla ja se kuselta ja oksennukselta haiseva vossikka on jo aika perverssi valinta.

    • Suosittelen

      Ite saan 3200 kuussa -verot ja aika usein kännisiltä naisilta luonnossa maksua, kun baarissa onkin rahat jo ryypätty.

      • .

        Miten tilität isännälle nämä "luonnossa" kuitatut? Kuuluko.u nekin tuohon 3200 summaan? ;)


      • Renki taksi
        . kirjoitti:

        Miten tilität isännälle nämä "luonnossa" kuitatut? Kuuluko.u nekin tuohon 3200 summaan? ;)

        Isännän kans ollaan sovittu suihinotto aina kun luonnossa maksua on tapahtunut.


      • .
        Renki taksi kirjoitti:

        Isännän kans ollaan sovittu suihinotto aina kun luonnossa maksua on tapahtunut.

        Ai sä otat isännältäs suihin? ;)


    • älkää valehdelko!

      Jooo, jos nuo muutaman tuhannen euron kuukausi tulot olisi totta,niin taksikuskeista ei olisi pahemmin puutetta,niinkuin nyt on.
      Väitätte että kuukauden kurssilla tienaat saman mitä insinöörit suunnitelu hommissa.Pahasti kyllä kuuulostaa paska puheelta.

    • klfnvklnfv

      Taksikuskin palkka liikkuu siinä 9-13 euroa tunnissa kun kuukauden ansiot jaetaan tehdyillä työtunneilla. Siis tuossa luokassa on se kokonaisansio, jonka saa kun tekee yöt ja pyhät ja pitkää päivää. Mitään ylityö- tai pyhäkorvauksiahan ei alalla normaalisti tunneta tai makseta, vaan palkkaus perustuu puhtaasti provisioon. Samoilla työajoilla oikeastaan hommassa kuin hommassa tienaisi enemmän, mutta toisaalta harvassa duunissa pääsee tekemään esim. pyhäpäivien öitä koska ne maksavat niin paljon.

      • R.K.

        Luuseri! En pitäisi sua päivääkään töissäni.


      • Älä viitsi...
        R.K. kirjoitti:

        Luuseri! En pitäisi sua päivääkään töissäni.

        Jaa-a. 13 euron tuntipalkka tarkoittaisi 40%:lla n. 36 euron tuntiliikevaihtoa jokaisena tehtynä tuntina. Siis esim. 180 tunnilla tulisi kuukaudessa 6480 euron kassa. Ja vastaavasti 35%:lla n. 41 euron tuntiliikevaihtoa eli 180 tunnin työllä 7380 kuukausikassaa. Aika normilta kuulostaa omaan korvaan, mutta minäpä en olekaan törmännyt näihin 10000-17000 euron kassoja ajaviin kuskeihin, joita kaikilla isännillä tuntuu olevan talleissaan.

        Ketä tai mitä te luulette hyödyttävänne näillä valheilla? Silläkö sitä työvoimapulaa torjutaan, että valehdellaan älyttömistä ansioista, jotka sitten paljastuvat alalle tulevalle paskapuheeksi?


      • Lopettakaa sekoilu!
        Älä viitsi... kirjoitti:

        Jaa-a. 13 euron tuntipalkka tarkoittaisi 40%:lla n. 36 euron tuntiliikevaihtoa jokaisena tehtynä tuntina. Siis esim. 180 tunnilla tulisi kuukaudessa 6480 euron kassa. Ja vastaavasti 35%:lla n. 41 euron tuntiliikevaihtoa eli 180 tunnin työllä 7380 kuukausikassaa. Aika normilta kuulostaa omaan korvaan, mutta minäpä en olekaan törmännyt näihin 10000-17000 euron kassoja ajaviin kuskeihin, joita kaikilla isännillä tuntuu olevan talleissaan.

        Ketä tai mitä te luulette hyödyttävänne näillä valheilla? Silläkö sitä työvoimapulaa torjutaan, että valehdellaan älyttömistä ansioista, jotka sitten paljastuvat alalle tulevalle paskapuheeksi?

        " . Aika normilta kuulostaa omaan korvaan, mutta minäpä en olekaan törmännyt näihin 10000-17000 euron kassoja ajaviin kuskeihin, joita kaikilla isännillä tuntuu olevan talleiss"

        Onko joku sanonut YHDEN kuskin ajavan 17000€ kuukaudessa? Luin ketjun läpi, enkä huomannut sellaista kenenkään väittävän. Yksi kirjoitti AUTON liikevaihdon olevan useammalla kuskilla 17000. Täällä menee puurot ja vellit sekaisin näemmä koko ajan!


      • Mersulla ja kovaa
        Lopettakaa sekoilu! kirjoitti:

        " . Aika normilta kuulostaa omaan korvaan, mutta minäpä en olekaan törmännyt näihin 10000-17000 euron kassoja ajaviin kuskeihin, joita kaikilla isännillä tuntuu olevan talleiss"

        Onko joku sanonut YHDEN kuskin ajavan 17000€ kuukaudessa? Luin ketjun läpi, enkä huomannut sellaista kenenkään väittävän. Yksi kirjoitti AUTON liikevaihdon olevan useammalla kuskilla 17000. Täällä menee puurot ja vellit sekaisin näemmä koko ajan!

        "Tosipuhetta kuitenkin on, että ryhmä 21 ukot ajaa semmosta 5-6000 euron kuukausiliikevaihtoa, tosi autoilijat sitten jopa sinne 17-18 tuhanteen euroon kuukausittain keskim."

        Tässä puhutaan UKOISTA, jotka ajavat sekä AUTOILIJOISTA, jotka ajavat. Siis ihmisistä. Tässä ei puhuta yrityksen liikevaihdosta ja jos puhutaan niin virhe on tapahtunut jossain muualla kuin tämän lauseen tulkinnassa. Koko ketju on alusta alkaen koskenut sitä paljonko renki tienaa eikä suinkaan sitä mikä on yrityksen liikevaihto. Kun koko kina alkoi siitä, että joku kirjoitti kuskin ajavan 5000-7000 euron alvittomia kuukausikassoja ja joku toinen siihen, että tuo on paskaa ja hyvä renki ajaa 10000 kuukaudessa. No jos hyvä renki ajaa 10000 niin kolme hyvää renkiä ajaa 30000. Näin se matematiikka toimii ja todistaa paskapuheeksi tuollaiset heitot.


      • Jessus teitä
        Mersulla ja kovaa kirjoitti:

        "Tosipuhetta kuitenkin on, että ryhmä 21 ukot ajaa semmosta 5-6000 euron kuukausiliikevaihtoa, tosi autoilijat sitten jopa sinne 17-18 tuhanteen euroon kuukausittain keskim."

        Tässä puhutaan UKOISTA, jotka ajavat sekä AUTOILIJOISTA, jotka ajavat. Siis ihmisistä. Tässä ei puhuta yrityksen liikevaihdosta ja jos puhutaan niin virhe on tapahtunut jossain muualla kuin tämän lauseen tulkinnassa. Koko ketju on alusta alkaen koskenut sitä paljonko renki tienaa eikä suinkaan sitä mikä on yrityksen liikevaihto. Kun koko kina alkoi siitä, että joku kirjoitti kuskin ajavan 5000-7000 euron alvittomia kuukausikassoja ja joku toinen siihen, että tuo on paskaa ja hyvä renki ajaa 10000 kuukaudessa. No jos hyvä renki ajaa 10000 niin kolme hyvää renkiä ajaa 30000. Näin se matematiikka toimii ja todistaa paskapuheeksi tuollaiset heitot.

        Tjaa. Mahtaakos kolmelle hyvälle renkille riittää yhdestä autosta työtunteja? Sinällään useampi hyvä renki ajaa hyvin, ei kuitenkaan samalla autolla. Jos jollakulla on kolme renkiä duuneissaan, ei niillä varmaankaan ole ihan samanlainen työpanos, ei ainakaan mun kuskeillani. Mulla on yksi vakituinen, yksi tuurari ja mä ite, emmekä varmastikkaan tee samanlaista työpanosta, esim. Ite en aja ainoatakaan yövuoroa ja päiviäkin aika hintsusti. Kyllä se suurin työpanos on sillä vakkarilla.


      • Just näin.
        R.K. kirjoitti:

        Luuseri! En pitäisi sua päivääkään töissäni.

        siks sun kaikki kuskit onkin kaikki ulkomaalaisia. Niille ei tarvi maksaa palkkaa, ja jos rupeavat kitisemään niin ne voi potkaista pellolle ja jättää palkat maksamatta. Ei ne kuitenkaan osaa niitä lähteä perimään.


      • 8+6
        Jessus teitä kirjoitti:

        Tjaa. Mahtaakos kolmelle hyvälle renkille riittää yhdestä autosta työtunteja? Sinällään useampi hyvä renki ajaa hyvin, ei kuitenkaan samalla autolla. Jos jollakulla on kolme renkiä duuneissaan, ei niillä varmaankaan ole ihan samanlainen työpanos, ei ainakaan mun kuskeillani. Mulla on yksi vakituinen, yksi tuurari ja mä ite, emmekä varmastikkaan tee samanlaista työpanosta, esim. Ite en aja ainoatakaan yövuoroa ja päiviäkin aika hintsusti. Kyllä se suurin työpanos on sillä vakkarilla.

        No sopii sitten selventää näitä asioita vastauksissaan, jos vastaa kysymykseen siitä paljonko taksirenki tienaa stadissa. Jos sulla on kolme renkiä niin laske sitten vaikka niiden keskiarvotienesti kuukaudessa tai mieluummin tuntiansio ja kerro se. Vittu kun täällä ruvetaan puhumaan jostain auton liikevaihdosta kuukaudessa niin kuin se liittyisi asiaan yhtään mitenkään!


      • Eroja on et silleen
        8+6 kirjoitti:

        No sopii sitten selventää näitä asioita vastauksissaan, jos vastaa kysymykseen siitä paljonko taksirenki tienaa stadissa. Jos sulla on kolme renkiä niin laske sitten vaikka niiden keskiarvotienesti kuukaudessa tai mieluummin tuntiansio ja kerro se. Vittu kun täällä ruvetaan puhumaan jostain auton liikevaihdosta kuukaudessa niin kuin se liittyisi asiaan yhtään mitenkään!

        Eikös tuolla alussa jo eritelty kuskien tuloja? Siellä sanottiin tulojen olevan 1500 ja 4000 euron välillä. Mitä muita erittelyjä vielä tarvitsette?

        Muuten, mun vakkari ajoi jussiaattoyönä 18.00-05.00 700€, päivämies 350. Eritellen eroja on jos huomaat? ;)


      • lknxcvlknxcv
        Eroja on et silleen kirjoitti:

        Eikös tuolla alussa jo eritelty kuskien tuloja? Siellä sanottiin tulojen olevan 1500 ja 4000 euron välillä. Mitä muita erittelyjä vielä tarvitsette?

        Muuten, mun vakkari ajoi jussiaattoyönä 18.00-05.00 700€, päivämies 350. Eritellen eroja on jos huomaat? ;)

        Taksissa pitäisi vaan aina tietää se tehtyjen tuntien määrä. Meidän ala kun ei ole ihan samalla tavalla säännelty tai ainakaan valvottu kuin useimmat muut alat. Eli ei voi luottaa siihen, että kun kerrotaan kuukausipalkaksi 3500 euroa niin se olisi tienattu edes lähes ylityörajoja kunnioittaen (maks. 190 h työtä kuukaudessa).


      • .
        lknxcvlknxcv kirjoitti:

        Taksissa pitäisi vaan aina tietää se tehtyjen tuntien määrä. Meidän ala kun ei ole ihan samalla tavalla säännelty tai ainakaan valvottu kuin useimmat muut alat. Eli ei voi luottaa siihen, että kun kerrotaan kuukausipalkaksi 3500 euroa niin se olisi tienattu edes lähes ylityörajoja kunnioittaen (maks. 190 h työtä kuukaudessa).

        Tuloista yleensä puhutaan siten, että mainitaan verotettavat tulot vuodessa. Tämä luku sanelee mahdollisten yhteiskunnallisten tulojen yms. saamisen. Joku taksiautoilija ilmoittaa samalla tavoin tulonsa riippumatta siitä, kuinka monella tunnilla se on tienattu, tai onko autoilija mahdolisesti ajanut metriäkään. Joku lumiaurakuskikin tienaa joskus ihan satumaisesti reiluilla ylitöillä, joskus taas ei juurikaan mitään. Samoin taksarin tulot ovat monesta eri tekijästä riippuvainen. Kuskejakin on monenlaisia, yksi ajaa vain arkisin viitenä päivänä viikossa 8 tuntia päivässä, toinen ajaa kaikenlaisia vuoroja milloin vain ilman rajoitteita. Jos alalla olet, tiedät tämän itsekkin. Toiset osaa homman, ovat valinneet alansa oikein, sitten on niitä, joille ei homma luonnistu mitenkään, osataan vain valittaa ja jänkätä vastaan asiasta kuin asiasta. Minä en ole siihen syyllinen, jos te tienaaatte vain 9 -13euroa tunnissa, ette osaa hommaa tarpeeksi hyvin. Toiset osaa ja toiset ei taas ei, ei tässä sen kummempaa. Alussa ilmoitettiin ihan oikein kuskin palkkataso ja se on just näin, uskoitte tai ette ja sillehän minä en voi yhtään mitään.


      • psfölnpdfnopö
        . kirjoitti:

        Tuloista yleensä puhutaan siten, että mainitaan verotettavat tulot vuodessa. Tämä luku sanelee mahdollisten yhteiskunnallisten tulojen yms. saamisen. Joku taksiautoilija ilmoittaa samalla tavoin tulonsa riippumatta siitä, kuinka monella tunnilla se on tienattu, tai onko autoilija mahdolisesti ajanut metriäkään. Joku lumiaurakuskikin tienaa joskus ihan satumaisesti reiluilla ylitöillä, joskus taas ei juurikaan mitään. Samoin taksarin tulot ovat monesta eri tekijästä riippuvainen. Kuskejakin on monenlaisia, yksi ajaa vain arkisin viitenä päivänä viikossa 8 tuntia päivässä, toinen ajaa kaikenlaisia vuoroja milloin vain ilman rajoitteita. Jos alalla olet, tiedät tämän itsekkin. Toiset osaa homman, ovat valinneet alansa oikein, sitten on niitä, joille ei homma luonnistu mitenkään, osataan vain valittaa ja jänkätä vastaan asiasta kuin asiasta. Minä en ole siihen syyllinen, jos te tienaaatte vain 9 -13euroa tunnissa, ette osaa hommaa tarpeeksi hyvin. Toiset osaa ja toiset ei taas ei, ei tässä sen kummempaa. Alussa ilmoitettiin ihan oikein kuskin palkkataso ja se on just näin, uskoitte tai ette ja sillehän minä en voi yhtään mitään.

        No et sitten pääse näköjään jutussa eteenpäin, vaan sama levy pyörii...

        Sanotaanko nyt sitten näin: sellaista taksirenkiä ei olekaan, joka täyspäiväisenä tienaisi saman kuin bussikuski. Siis samoilla tunneilla saman palkan. Siitä voi jokainen miettiä että missä mennään ja mihin kohtaan taksikuskin ammatti pitäisi sijoittaa kun aletaan vertailla ammatteja toisiinsa.

        Ja btw, yleensä kun tuloista puhutaan, siis duunarit puhuu siitä mitä tienaa, niin puhutaan joko tuntiansiosta tai puhutaan siitä mitä kuukaudessa tienataan ja EROTELLAAN ne lisät ym. asiaan vaikuttavat seikat. Esim. on aika merkityksellinen seikka jos toinen on tehnyt 220 tuntia duunia ja toinen on tehnyt 160 tuntia duunia. Tämän asian naamioiminen jonkun liirumlaarumin taakse vuosipalkoiksi tai ympäripyöreiksi kuukausiansioiksi on suoraan sanottuna täyttä hevonpaskaa. Varsinkin kun ei edes päästä lähellekään sitä normaalia keskiansiota. Keskimäärin taksinkuljettaja ei taatusti tienaa yli 3000 euroa kuukaudessa, vaan vuosiansiot liikkuvat siinä 20k ja 30k välillä. Ja keskimääräinen täyspäiväinen kuljettaja ei taatusti selviä sillä 160 tunnilla kuukaudessa kuten useimpien muiden ammattien edustajat.


      • .
        psfölnpdfnopö kirjoitti:

        No et sitten pääse näköjään jutussa eteenpäin, vaan sama levy pyörii...

        Sanotaanko nyt sitten näin: sellaista taksirenkiä ei olekaan, joka täyspäiväisenä tienaisi saman kuin bussikuski. Siis samoilla tunneilla saman palkan. Siitä voi jokainen miettiä että missä mennään ja mihin kohtaan taksikuskin ammatti pitäisi sijoittaa kun aletaan vertailla ammatteja toisiinsa.

        Ja btw, yleensä kun tuloista puhutaan, siis duunarit puhuu siitä mitä tienaa, niin puhutaan joko tuntiansiosta tai puhutaan siitä mitä kuukaudessa tienataan ja EROTELLAAN ne lisät ym. asiaan vaikuttavat seikat. Esim. on aika merkityksellinen seikka jos toinen on tehnyt 220 tuntia duunia ja toinen on tehnyt 160 tuntia duunia. Tämän asian naamioiminen jonkun liirumlaarumin taakse vuosipalkoiksi tai ympäripyöreiksi kuukausiansioiksi on suoraan sanottuna täyttä hevonpaskaa. Varsinkin kun ei edes päästä lähellekään sitä normaalia keskiansiota. Keskimäärin taksinkuljettaja ei taatusti tienaa yli 3000 euroa kuukaudessa, vaan vuosiansiot liikkuvat siinä 20k ja 30k välillä. Ja keskimääräinen täyspäiväinen kuljettaja ei taatusti selviä sillä 160 tunnilla kuukaudessa kuten useimpien muiden ammattien edustajat.

        Sama levy se pyörii sullakin.... Onko vaikeaa ymmärtää, että taksinkuljettajalla(kin) on mahdollisuus päästä jopa 4000€uron palkkoihin? Mitä siitä, jos tekee "työtä" enemmän kuin joku bussikuski. Ota myös huomioon, ettei taksinkuljettaja varsinaisesti " työskentele" noita tuntimääriä vaan hän istuu ja ihmettelee, kenties lukee, kenties jopa nukkuu tolpalla. Kyllä bussikuski saa todellakin tehdä niiden työtuntiensa eteen duunia olan takaa, kun taksari vaan vetelehtii. Herääkin kysymys, minkä v* tun takia sinä teet tätä duunia, kun sitä niin kovasti arvostelet. Luulisi tuollaisen alaansa halventavan suharin hakeutuvan kiireen vilkkaa parempipalkkaisiin hommiin? Mitä hemmettiä kaiken aikaa halvennat omaa ammattiasi?? Ite olen jo vanha gubbe, tehnyt tätä duunia vuosikymmenet, siltikin olen ollut tuytyväinen alavalintaani. Teen rehellistä työtä, saan siitä korvausta mielestäni ihan kohtuullisen elintason saavutttamiseen, se riittää minulle, sulle ei riitä ilmeisesti mikään? Mikä hemmetin valittajien taksipalsta tästä suoli24:stä on oikein tullut? Valivalivalivalivalivalivali, ei mitään muuta koskaan.... Jos olisin noin elämääni tyytymätön kuin sinä tunnut olevan, hyppäisin mereen ja hukuttautuisin....


      • lknxcvklnlkn
        . kirjoitti:

        Sama levy se pyörii sullakin.... Onko vaikeaa ymmärtää, että taksinkuljettajalla(kin) on mahdollisuus päästä jopa 4000€uron palkkoihin? Mitä siitä, jos tekee "työtä" enemmän kuin joku bussikuski. Ota myös huomioon, ettei taksinkuljettaja varsinaisesti " työskentele" noita tuntimääriä vaan hän istuu ja ihmettelee, kenties lukee, kenties jopa nukkuu tolpalla. Kyllä bussikuski saa todellakin tehdä niiden työtuntiensa eteen duunia olan takaa, kun taksari vaan vetelehtii. Herääkin kysymys, minkä v* tun takia sinä teet tätä duunia, kun sitä niin kovasti arvostelet. Luulisi tuollaisen alaansa halventavan suharin hakeutuvan kiireen vilkkaa parempipalkkaisiin hommiin? Mitä hemmettiä kaiken aikaa halvennat omaa ammattiasi?? Ite olen jo vanha gubbe, tehnyt tätä duunia vuosikymmenet, siltikin olen ollut tuytyväinen alavalintaani. Teen rehellistä työtä, saan siitä korvausta mielestäni ihan kohtuullisen elintason saavutttamiseen, se riittää minulle, sulle ei riitä ilmeisesti mikään? Mikä hemmetin valittajien taksipalsta tästä suoli24:stä on oikein tullut? Valivalivalivalivalivalivali, ei mitään muuta koskaan.... Jos olisin noin elämääni tyytymätön kuin sinä tunnut olevan, hyppäisin mereen ja hukuttautuisin....

        Ajan taksia koska en muuta duunia saanut. Lopetan heti kun saan paremman duunin. Ei tässä ole mitään tarkoitusta halventaa, vaan kerron niin kuin asiat ovat. Eivät taksikuskit tienaa 4000 euroa ja on täysin harhaanjohtavaa väittää sellaista. Tai sitten samaa logiikkaa soveltaen varastomies tienaa 8000 euroa kuukaudessa koska niin paljon se tienaisi kun tekisi lähes 300 tuntia töitä. Se on hyvä, että olet duuniisi tyytyväinen. En vain tajua miksi asiasta pitää luoda jotain legendaa. Sekö sen tyytyväisyytesi takaa, että ihmiset kuvittelevat sinun tienaavan paljon rahaa vaikka et oikeasti tienaakaan?


      • .
        lknxcvklnlkn kirjoitti:

        Ajan taksia koska en muuta duunia saanut. Lopetan heti kun saan paremman duunin. Ei tässä ole mitään tarkoitusta halventaa, vaan kerron niin kuin asiat ovat. Eivät taksikuskit tienaa 4000 euroa ja on täysin harhaanjohtavaa väittää sellaista. Tai sitten samaa logiikkaa soveltaen varastomies tienaa 8000 euroa kuukaudessa koska niin paljon se tienaisi kun tekisi lähes 300 tuntia töitä. Se on hyvä, että olet duuniisi tyytyväinen. En vain tajua miksi asiasta pitää luoda jotain legendaa. Sekö sen tyytyväisyytesi takaa, että ihmiset kuvittelevat sinun tienaavan paljon rahaa vaikka et oikeasti tienaakaan?

        4000 euroa kuussa ei ole mitään legendaa. Moni tykkääkin taksarin duunista juuri siksi, että voi vaikuttaa omiin tuloihinsa itse. Joku busakuski ei pääse vaikuttamaan omiin tuloihinsa juurikaan ja vuositulot on mitä on. Sinä se jaksat jankuttaa niistä "työ"tunneista aina vaan. Taksarin duuni on hyvin vapaa työ, meet kahville kun kahvituttaa, syöt kun on nälkä, meet päiväpan**le kun panettaa etc ;) hoidat asioitasi työvuoron aikana jne. Ihmetyttää vaan suuresti, ettet itse halua ansaita kunnolla, ilmeisesti pitäydyt niissä 160 tunnissa saaden kai sen 9-13 euroa tunnille. Niillä tuloilla ei "Herran huonetta" rakenneta. Repäisin tossa just väli kk raportin, vaki kuskini on ajanut kesäkuulle bruttoa 8500€. Tuurari 2100€ ite en ennen tätä päivää vuoroakaan...Ei paha, vai mitä.

        Vaan jatkahan valitusvirttäsi.....


      • ,.m cxlknmdslöm
        . kirjoitti:

        4000 euroa kuussa ei ole mitään legendaa. Moni tykkääkin taksarin duunista juuri siksi, että voi vaikuttaa omiin tuloihinsa itse. Joku busakuski ei pääse vaikuttamaan omiin tuloihinsa juurikaan ja vuositulot on mitä on. Sinä se jaksat jankuttaa niistä "työ"tunneista aina vaan. Taksarin duuni on hyvin vapaa työ, meet kahville kun kahvituttaa, syöt kun on nälkä, meet päiväpan**le kun panettaa etc ;) hoidat asioitasi työvuoron aikana jne. Ihmetyttää vaan suuresti, ettet itse halua ansaita kunnolla, ilmeisesti pitäydyt niissä 160 tunnissa saaden kai sen 9-13 euroa tunnille. Niillä tuloilla ei "Herran huonetta" rakenneta. Repäisin tossa just väli kk raportin, vaki kuskini on ajanut kesäkuulle bruttoa 8500€. Tuurari 2100€ ite en ennen tätä päivää vuoroakaan...Ei paha, vai mitä.

        Vaan jatkahan valitusvirttäsi.....

        "Sinä se jaksat jankuttaa niistä "työ"tunneista aina vaan."

        Niin ne eivät mielestäsi liity asiaan millään tavalla?


      • .
        ,.m cxlknmdslöm kirjoitti:

        "Sinä se jaksat jankuttaa niistä "työ"tunneista aina vaan."

        Niin ne eivät mielestäsi liity asiaan millään tavalla?

        Annetaan olla, ei tästä mitään tuu.


      • Vit tuuntunut sinuun
        ,.m cxlknmdslöm kirjoitti:

        "Sinä se jaksat jankuttaa niistä "työ"tunneista aina vaan."

        Niin ne eivät mielestäsi liity asiaan millään tavalla?

        Pressalla on huono palkka. Saa vain 18,47€ tunnissa, on nimittäin aina töissä, vaan eihän ne työtunnit liity tähän millään lailla..... Buuaaahahahahaaaaa


      • lnksdvlnsalkdfnlk
        Vit tuuntunut sinuun kirjoitti:

        Pressalla on huono palkka. Saa vain 18,47€ tunnissa, on nimittäin aina töissä, vaan eihän ne työtunnit liity tähän millään lailla..... Buuaaahahahahaaaaa

        Itse asiassa presidentillä on kyllä virka-aika.


      • Nuffsaid
        Älä viitsi... kirjoitti:

        Jaa-a. 13 euron tuntipalkka tarkoittaisi 40%:lla n. 36 euron tuntiliikevaihtoa jokaisena tehtynä tuntina. Siis esim. 180 tunnilla tulisi kuukaudessa 6480 euron kassa. Ja vastaavasti 35%:lla n. 41 euron tuntiliikevaihtoa eli 180 tunnin työllä 7380 kuukausikassaa. Aika normilta kuulostaa omaan korvaan, mutta minäpä en olekaan törmännyt näihin 10000-17000 euron kassoja ajaviin kuskeihin, joita kaikilla isännillä tuntuu olevan talleissaan.

        Ketä tai mitä te luulette hyödyttävänne näillä valheilla? Silläkö sitä työvoimapulaa torjutaan, että valehdellaan älyttömistä ansioista, jotka sitten paljastuvat alalle tulevalle paskapuheeksi?

        Taalta lotyy yksi :) 3200 kk palkka, 38% 20 -22 vuoroo sillonku ollaan töissä tehdään töitä.


      • Not nearly nuff
        Nuffsaid kirjoitti:

        Taalta lotyy yksi :) 3200 kk palkka, 38% 20 -22 vuoroo sillonku ollaan töissä tehdään töitä.

        Paljonko liikevaihto tunnissa?


    • 12

      Taksinkuljettajien ansiotaso vuodessa näyttäisi sijoittuvan veroilmoitusten mukaan vähän yli 20000€:sta parhaiden n.35000€:n ansioihin. Autoilijalle näyttää yleensä jäävän jonkin verran kuljettajaansa enemmän verotettavaa tuloa. Pimeä työ ei toki näy näissä papereissa. Jos alalla on keskustelijoiden mukaan näin paljon pimeää työtä, niin ala on otettava uuteen tarkasteluun.

      Nämä 17000€ kk ansaitsevat tekevät jotakin muuta työtä.

      • ÖöööööÖööÖö

        Kuka täällä on ilmoittanut ansioikseen 17000? Joku puhui tuollaisesta liikevaihdosta ja se on ihan muuta kuin ansio.


    • Huono liksa

      Aloittajalle: Olet varmaankin saanut kysymykseesi selkeät vastaukset? Muista, ettei taksari voi missään tapauksessa tienata hyvin, ei edes pitkällä päivällä. Älä hakeudu taksarin ammattiin, onhan tämä nyt tässäkin keskussa kovasti parjattu ammatti ihan jo taksareidenkin keskuudessa. Palkka on aivan surkea, siwan kassalla saat parempaa palkkaa, mene sinne. Tai vaikka bussikuskiksi, he tienaavat paremmin kuin alipalkattu taksari. Tee mitä muuta tahansa, älä tule taksariksi, älä...... Täällä ei tienaa. Jostakin syystä nää valittajat jatkavat kuitenkin ammatissa, en tiedä miksi?

      • ldlnlknsdlnsdvln

        Ensinnäkin näin johdantona sanottava, että kyllä palkasta ja työn huonoista puolista on voitava puhua avoimesti. Miten helvetissä asiat muuten voisivat koskaan mennä eteenpäin ja muuttua paremmiksi? Tiedän kyllä että alalla on paljon näitä tapauksia, jotka ihannoivat sitä pitkän päivän tekemistä ja halveksuvat varsinkin sellaisia aloja, joilla ammattiyhdistys on taistellut työntekijöille etuja ja parantanut esim. työturvallisuutta. Tai, herra paratkoon, luonut olosuhteet, joissa 8 tunnin työpäivällä ja viidellä päivällä viikossa voi elättää perheensä.

        Ei siinä mitään, että joku ihannoi tätä nykymenoa, mutta ei sen ihannoinnin pitäisi antaa vääristää todellisuutta. Vapaus tehdä pitkää päivää ei ole absoluuttisesti parempi tilanne tai ihanne itsessään. Se on työntekijän kannalta hyvä ainoastaan siinä tapauksessa, että se johtaa parempaan lopputulokseen (=parempi palkka kuin niillä normaalipäivää tekevillä). Keskipalkka stadissa on kuitenkin jo yli 3000 euroa kuukaudessa ja ero meidän ja niiden muiden välillä kasvaa joka vuosi.

        Ja toisekseen on kommentoitava tuota viimeistä lausetta. On ihan totta että moni on tyytyväinen taksikuskin ammatissaan ja hyvä niin. On kuitenkin ihan fakta, että vaihtuvuus alalla on hurjaa. Ja siis nimenomaan vaihtuvuus alalla, ei firmoissa alan sisällä. Moni kokeilee ja pettyy katkerasti. Osasyynä varmaan se kun saa netistä lukea 4000 euron palkoista tai kuulla puolitutuilta kuskeilta juttuja jostain 20 euron tipeistä, joita saa tyyliin joka toisesta kyydistä. Kuskeilla on omituinen pakko liioitella omia ansioitaan.

        Taksiala ei ole mikään houkutteleva työpaikka nykyisellään. Sitä tehdään kun ei muuta löydy tai kun tarvitaan joustavia työaikoja opintojen aikana. Lisäksi alalla on kuulemma jatkuva työvoimapula. Ei löydy kuskeja eikä ainakaan niitä, jotka suostuvat ajamaan lainvastaisia tuntimääriä ilman kunnon korvausta. Voi yrittäjäparkaa! Jokainen ratin takana istuva tajuaa mihin suuntaan tässä mennään eikä voi kuin ihmetellä miksi jotkut haluavat porata vielä lisää reikiä uppoavan laivan köliin. Ja ennen kuin joku pääsee viisastelemaan, niin ongelmista puhuminen tai palkasta kertominen rehellisesti ei ole sitä reikien poraamista, vaan pään pistäminen pensaaseen ja totuuden piilottelu kuin mitään ongelmia ei olisikaan.


      • Loppu häämöttää
        ldlnlknsdlnsdvln kirjoitti:

        Ensinnäkin näin johdantona sanottava, että kyllä palkasta ja työn huonoista puolista on voitava puhua avoimesti. Miten helvetissä asiat muuten voisivat koskaan mennä eteenpäin ja muuttua paremmiksi? Tiedän kyllä että alalla on paljon näitä tapauksia, jotka ihannoivat sitä pitkän päivän tekemistä ja halveksuvat varsinkin sellaisia aloja, joilla ammattiyhdistys on taistellut työntekijöille etuja ja parantanut esim. työturvallisuutta. Tai, herra paratkoon, luonut olosuhteet, joissa 8 tunnin työpäivällä ja viidellä päivällä viikossa voi elättää perheensä.

        Ei siinä mitään, että joku ihannoi tätä nykymenoa, mutta ei sen ihannoinnin pitäisi antaa vääristää todellisuutta. Vapaus tehdä pitkää päivää ei ole absoluuttisesti parempi tilanne tai ihanne itsessään. Se on työntekijän kannalta hyvä ainoastaan siinä tapauksessa, että se johtaa parempaan lopputulokseen (=parempi palkka kuin niillä normaalipäivää tekevillä). Keskipalkka stadissa on kuitenkin jo yli 3000 euroa kuukaudessa ja ero meidän ja niiden muiden välillä kasvaa joka vuosi.

        Ja toisekseen on kommentoitava tuota viimeistä lausetta. On ihan totta että moni on tyytyväinen taksikuskin ammatissaan ja hyvä niin. On kuitenkin ihan fakta, että vaihtuvuus alalla on hurjaa. Ja siis nimenomaan vaihtuvuus alalla, ei firmoissa alan sisällä. Moni kokeilee ja pettyy katkerasti. Osasyynä varmaan se kun saa netistä lukea 4000 euron palkoista tai kuulla puolitutuilta kuskeilta juttuja jostain 20 euron tipeistä, joita saa tyyliin joka toisesta kyydistä. Kuskeilla on omituinen pakko liioitella omia ansioitaan.

        Taksiala ei ole mikään houkutteleva työpaikka nykyisellään. Sitä tehdään kun ei muuta löydy tai kun tarvitaan joustavia työaikoja opintojen aikana. Lisäksi alalla on kuulemma jatkuva työvoimapula. Ei löydy kuskeja eikä ainakaan niitä, jotka suostuvat ajamaan lainvastaisia tuntimääriä ilman kunnon korvausta. Voi yrittäjäparkaa! Jokainen ratin takana istuva tajuaa mihin suuntaan tässä mennään eikä voi kuin ihmetellä miksi jotkut haluavat porata vielä lisää reikiä uppoavan laivan köliin. Ja ennen kuin joku pääsee viisastelemaan, niin ongelmista puhuminen tai palkasta kertominen rehellisesti ei ole sitä reikien poraamista, vaan pään pistäminen pensaaseen ja totuuden piilottelu kuin mitään ongelmia ei olisikaan.

        Tekstin viesti siis on: Älä tule taksariksi, ala on huonosti palkattu. Kaiken takanahan on valtiovalta, joka ei nosta taksoja nykyisten hintojen kohoamisen tahtiin, taksitaksat ovat aivan liian halvat, että työnantaja voisi maksaa kunnollista palkkaa. Sotien alla taksikuskille helsingissä riitti yksi ( 1 ) kyyti päivässä perheensä elättämiseen, nyt kyytejä pitää olla vastaavan elintason pitämiseen 20-30. No, ehkä perimmäinen syy ei ehkä ole se huono taksa niinkään, vaan se, että yrittäjää rasitetaan aina vain enenevässä määrin erilaisilla uusilla maksuilla ja joita maksuja sitten korotetaan jatkuvasti taksojen korottamista enemmän. Taksiautoilijaa rasitetaan aina vaan enemmän ja enemmän yrittämään tiukemmin ja tiukemmin, että selviää velvoitteistaan. Taksiyrittäjän "taskuilla" käy yhä suurempi joukko maksujen nyhtäjiä, eihän tuosta voi pidemmän päälle selvitä mitenkään, ei edes omasta selkänahasta repimälläkään, tulee se raja joskus vastaan. Ensi kuun alusta taksat nousevat vaivaiset 3,2%, silläkö alaa sitten kehitetään? Alan kehitykselle olisi tehtävä jotain, muuten takseille ei kunnian kukko laula. Siltä kuuluisalta kukolta katkotaan kaula ja homma näivettyy vuosi vuodelta huonompaan suuntaan. Ainoastaan päivää pidentämällä ja omaa työtahtiaan kiristämällä vielä selviää, vaan kuinka kauan?

        Alalla olisi varmasti halua maksaa parempaa palkkaa, jos rahaa tulisi sisään sellaista tahtia, että olisi mistä maksaa.....


      • 5+1
        Loppu häämöttää kirjoitti:

        Tekstin viesti siis on: Älä tule taksariksi, ala on huonosti palkattu. Kaiken takanahan on valtiovalta, joka ei nosta taksoja nykyisten hintojen kohoamisen tahtiin, taksitaksat ovat aivan liian halvat, että työnantaja voisi maksaa kunnollista palkkaa. Sotien alla taksikuskille helsingissä riitti yksi ( 1 ) kyyti päivässä perheensä elättämiseen, nyt kyytejä pitää olla vastaavan elintason pitämiseen 20-30. No, ehkä perimmäinen syy ei ehkä ole se huono taksa niinkään, vaan se, että yrittäjää rasitetaan aina vain enenevässä määrin erilaisilla uusilla maksuilla ja joita maksuja sitten korotetaan jatkuvasti taksojen korottamista enemmän. Taksiautoilijaa rasitetaan aina vaan enemmän ja enemmän yrittämään tiukemmin ja tiukemmin, että selviää velvoitteistaan. Taksiyrittäjän "taskuilla" käy yhä suurempi joukko maksujen nyhtäjiä, eihän tuosta voi pidemmän päälle selvitä mitenkään, ei edes omasta selkänahasta repimälläkään, tulee se raja joskus vastaan. Ensi kuun alusta taksat nousevat vaivaiset 3,2%, silläkö alaa sitten kehitetään? Alan kehitykselle olisi tehtävä jotain, muuten takseille ei kunnian kukko laula. Siltä kuuluisalta kukolta katkotaan kaula ja homma näivettyy vuosi vuodelta huonompaan suuntaan. Ainoastaan päivää pidentämällä ja omaa työtahtiaan kiristämällä vielä selviää, vaan kuinka kauan?

        Alalla olisi varmasti halua maksaa parempaa palkkaa, jos rahaa tulisi sisään sellaista tahtia, että olisi mistä maksaa.....

        "Kaiken takanahan on valtiovalta, joka ei nosta taksoja nykyisten hintojen kohoamisen tahtiin"

        Mä voin kuvitella, että kun joku virkamies kysyy taksialan kommenttia hintojen nostoon, niin isännät kertoo että ei tartte: meidän rengit tienaa enemmän kuin teidän kansanedustajat. En olisi itsekään ajamassa taksojen korotuksia tällaisten viestiketjujen jälkeen. Syy ei siis ole valtiovallassa, vaan siinä että taksialalla ei osata tai haluta vaatia parempaa, vaan pidetään jopa luusereina sellaisia jotka yrittävät parantaa asioita.


      • Se siitä
        5+1 kirjoitti:

        "Kaiken takanahan on valtiovalta, joka ei nosta taksoja nykyisten hintojen kohoamisen tahtiin"

        Mä voin kuvitella, että kun joku virkamies kysyy taksialan kommenttia hintojen nostoon, niin isännät kertoo että ei tartte: meidän rengit tienaa enemmän kuin teidän kansanedustajat. En olisi itsekään ajamassa taksojen korotuksia tällaisten viestiketjujen jälkeen. Syy ei siis ole valtiovallassa, vaan siinä että taksialalla ei osata tai haluta vaatia parempaa, vaan pidetään jopa luusereina sellaisia jotka yrittävät parantaa asioita.

        Tähän mennessä 194 lukukertaa, mitä merkitystä tällaisilla ketjuilla on? Suomi 24:n taksipalstan kirjoituksilla ei ole mitään merkitystä. Eipä ollut merkitystä silläkään yleisradion TV- ohjelmallakaan, jossa näitä ylipitkiä vuoroja käsiteltiin. Taitaisi taksikyytien suurimmalle maksajalle, eli valtiole itselleen tulla valtavia lisäkuluja, jos taksat nykyaikaistettaisiin. Totuus kuitenkin on, että on kuskeja, jotka pitkittämällä työvuorojaan saavat itselleen kohtuullisia ansioita menetetyn vapaa-ajan kustannuksella. 55 päiväisellä normaalilla 40- tuntisella päivälä palkka on rupisen huono, sen me kaikki varmaan myönnämme.

        Tästä voikin kai panna tämän ketjun poikki ja jättää unholaan...


      • Se siitä
        Se siitä kirjoitti:

        Tähän mennessä 194 lukukertaa, mitä merkitystä tällaisilla ketjuilla on? Suomi 24:n taksipalstan kirjoituksilla ei ole mitään merkitystä. Eipä ollut merkitystä silläkään yleisradion TV- ohjelmallakaan, jossa näitä ylipitkiä vuoroja käsiteltiin. Taitaisi taksikyytien suurimmalle maksajalle, eli valtiole itselleen tulla valtavia lisäkuluja, jos taksat nykyaikaistettaisiin. Totuus kuitenkin on, että on kuskeja, jotka pitkittämällä työvuorojaan saavat itselleen kohtuullisia ansioita menetetyn vapaa-ajan kustannuksella. 55 päiväisellä normaalilla 40- tuntisella päivälä palkka on rupisen huono, sen me kaikki varmaan myönnämme.

        Tästä voikin kai panna tämän ketjun poikki ja jättää unholaan...

        Tarkoitin 5 päiväistä työviikkoa.


      • silv2
        Se siitä kirjoitti:

        Tarkoitin 5 päiväistä työviikkoa.

        Eli tästä voisi vetää sellaisen johtopäätöksen. Että stadissa voi ansaita työtätekemällä (200-240 tuntia/kk) 2500-3500 euroa kuukaudessa,


    • Palkan maksaja34

      Taksirengin palkka on keskim. 37% ajetusta ALV:llä vähennetystä bruttokassasta.

    • 10+9
      • 13+20

        Sit pitää vaihtaa ammattia tai muuttaa pois Helsingistä vaikka Kouvolaan ajamaan taksia.


      • rengen
        13+20 kirjoitti:

        Sit pitää vaihtaa ammattia tai muuttaa pois Helsingistä vaikka Kouvolaan ajamaan taksia.

        Ei taksikuski pysty vaihtamaan ammattia. Jos pystyisi, niin ei olisi taksikuski.


      • 145678
        rengen kirjoitti:

        Ei taksikuski pysty vaihtamaan ammattia. Jos pystyisi, niin ei olisi taksikuski.

        Samanlaisia ohjeita tulee maaseudun takseille jotka kritisoivat töiden vähenemistä sukon takia.


      • Torpan ukko
        145678 kirjoitti:

        Samanlaisia ohjeita tulee maaseudun takseille jotka kritisoivat töiden vähenemistä sukon takia.

        Yksinkertaista: Jos palkkasi on liian pieni, kiristä vyötä, vähennä menojasi, kiristä elämisen tasoa - tai sitten - vaihda asuinpaikkaai pois helsingistä - tai - vaihda ammattia parempipalkkaiseen. Mikäli et noihin toimenpiteisiin kykene, tyydy osaasi!

        Valittamalla asiat ei parane. Jos maaseudun asiakkailla ei riitä asiakkaita, lopeta. Lopettamaan on joutunut jo moni kylätaksi, kun useammalle ei riitä töitä...

        Itse asun maalla pikku torpassa, asumiskulut satanen kuussa.....


      • 12+3
        Torpan ukko kirjoitti:

        Yksinkertaista: Jos palkkasi on liian pieni, kiristä vyötä, vähennä menojasi, kiristä elämisen tasoa - tai sitten - vaihda asuinpaikkaai pois helsingistä - tai - vaihda ammattia parempipalkkaiseen. Mikäli et noihin toimenpiteisiin kykene, tyydy osaasi!

        Valittamalla asiat ei parane. Jos maaseudun asiakkailla ei riitä asiakkaita, lopeta. Lopettamaan on joutunut jo moni kylätaksi, kun useammalle ei riitä töitä...

        Itse asun maalla pikku torpassa, asumiskulut satanen kuussa.....

        "Mikäli et noihin toimenpiteisiin kykene, tyydy osaasi!"

        Tai valitse se bonusvaihtoehto eli ryhdy yhteiskunnan elätiksi. Toimeentulotuen asiakkaana saat kaikki asumiskulut (vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus, saunavuoro) ja siihen päälle 477 euroa käyttörahaa nettona kuukaudessa (yksin asuva henkilö). Koska Helsingissä asumiskulut ovat karanneet käsistä, maksaa fatta helposti jopa 800-900 euron vuokran koska halvempia asuntoja ei niin vain ole saatavilla. Siis työttömänä nettotulot voivat olla sen 900 477 euroa eli 1377 euroa kuukaudessa. Ja tämä on fakta ja perustuu lakiin.

        Ja ennen kuin kukaan alkaa itkeä siitä, että tukia maksetaan liikaa, niin todettakoon että olen samaa mieltä. Se ei kuitenkaan muuta sitä asiaa, että työtä tekemällä pitäisi aina päästä *selvästi* parempaan elintasoon kuin työttömänä. Pari sataa euroa kuukaudessa enemmän käyttörahaa ei ole *selvästi* parempi elintaso kun se tienataan tekemällä täyspäiväisesti vuorotyötä.

        Helsingissä pitää saada enemmän palkkaa koska Helsingissä pummitkin saavat enemmän "palkkaa". Jossain Kouvolassa sen pummin vuokra on 300 euroa ja näin ollen tukikin on "vain" 777 euroa kuukaudessa. Siihen verrattuna taksinkuljettajan palkka on edes jotenkin kohtuullinen.


    • Anonyymi

      Nykyään 6 euroa tunti laskea siitä eikä kantasuomalainen enää tee näitä orjatyövoimaa.

    • Anonyymi

      AKT= 0-2v. työkokemus 12.10€/h loma 9 tai 11% tai 32% kassa alv-0% loma
      2-4v. 12.19€/h loma 11% tai 33% kassa alv-0% loma jne.
      Lisäksi 10% epämukavan työn lisä (iv)
      Säännöllinen työaika/kk=160h. Katso AKT taksinkuljettajat. Nämä jos työnantaja kuuluu Työnantajien keskusliittoon.
      Tai provikapalkka 35-40% kassa alv-0 loma 9 tai 11%. 1v. 9% ja siitä edespäin se 11%. . Sopimus työnantajan kanssa. Tämä yleisin.
      Nykyään taitaa kassat olla hurua niin en suosittele alaa.

      • Anonyymi

        Taksin ajaminen on niin helppoa ja yksinkertaista puuhaa, että siitä pitäisi maksaa korkeintaan 1500 euroa bruttona kuukaudessa ja tuokin vain sellaiselle, jolla on jo vuosien kokemus alalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksin ajaminen on niin helppoa ja yksinkertaista puuhaa, että siitä pitäisi maksaa korkeintaan 1500 euroa bruttona kuukaudessa ja tuokin vain sellaiselle, jolla on jo vuosien kokemus alalta.

        Taksien peseminen mitä sinä teet siellä Jakomäessä , on niin helppoa ja yksinkertaista puuhaa, että siitä pitäisi maksaa korkeintaan 10 euroa bruttona kuukaudessa ja tuokin vain sellaiselle, jolla on jo vuosien kokemus alalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksien peseminen mitä sinä teet siellä Jakomäessä , on niin helppoa ja yksinkertaista puuhaa, että siitä pitäisi maksaa korkeintaan 10 euroa bruttona kuukaudessa ja tuokin vain sellaiselle, jolla on jo vuosien kokemus alalta.

        Totta, lakimiestiimini tulee toimen vähemmällä palkalla.


    • Anonyymi

      Siisti sisähomma eli palkka on koirankusettajan palkka - 15%.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe