nyt kun on kaikki huolet murheet, ja kolotukset käyty läpi. Moottorisahalla, ja ruohonleikkurilla on saatu meteliä aikaan,ynnm, ynnm, mutta mikä on saanut mielen iloiseksi, ja olon kevyeksi.
ilman housuja saatuja, ei sitten lasketa
Kepeä aihe
39
166
Vastaukset
- saariston sirkka
Aurinkoinen sää, valoisat aamuyöt, juhlan tuntua koko luomakunnassa !
Poikani valmistama kesäkeittiö saaristossa:D
Hyvää Juhannusta! - k/k
Kun kattelee kunutta vuotta ja nyt tunnustelee tuntemuksiaan niin sanoisin et on hiljalleen voittajan olo.
Toisaalt se et olen suurinpiirtein terveessä kunnossa.
Kolmantena vois sanoo et oli hirvee tuuri hirvikolarissa sellasia pikku juttuja enimäkseen. - olet ihgu ;)
Mieleni iloitsee sinun kirjoituksistasi ;--))
- pienet ilot
Kun myötätuulessa fillaroin 10 km,aurinko paistoi,tukka hulmusi ja hiki vaan virtasi,se tuntui joltain!
Oli ja tuli niin terveellinen olo.
Toinen asia,etuhampaani lohkesi aika pahasti,pääsin hammaslääkäriin ja nyt voi taas hymyillä : ))) - kiva, kiva!
Naapurin ruoholeikkuri simahta!!!
Jos simahtaa niin tietenkin autat käynnistämisessä,siitä saa hyvän mielen molemmat,eilen autoin työntämällä naapurin leikkurin käyntiin.
- mumpsjamumps.
Tuliaisiksi saadut suussasulavan ihanan makoisan makean punaposkiset mansikat.
Ei tavinnut edes sokkeria saati kermavaahtoa.
Nyt on kesä, ja Henrille ja kaikille mukavaa Jussia! - Tase pappa
Olo on todella messevä, juuri nyt.
Joulukuun alkupuolella aloitin ison saneerausprojektin, jonka sain valmiiksi viime maanantaina puolilta päivin. Seitsemän kuukautta saaristossa, tuulessa ja tuiskussa, aina 7 päivää peräkkäin yksin. Yö tai pari kotinurkilla asioita hoitamassa ja taas muonakassien kanssa matkaan.
Nyt olenkin nauttinut kalastuksen riemuista.
Jukupliuta, mutta nyt tulee kalaa.
"Kotiin ei sitten enää tuoda yhtään haukea tai kuhaa," ilmoitettiin huoneenhallituksen taholta.
Tänään saimme pojan kanssa tehtyä ( Haaveillun ikuisuusprojektin) 38 neliön terassin.
Nyt on aika rauhoittua ja nauttia saunan iloista uuden vihtan roikuessa selkäruotoon.
Sitten kunnon konjakkituikku ja piipullinen.
Jepuliste, tuli se kesä sittenkin ja päivyt paistelee risukasaankin.
Pakkasesta merilohta sulaamaan ja sitten aattona tehdään loimulohta jussiksi.
HYVÄÄ JUHANNUSTA JOKAISELLE - L - L
Tyytyväisyyden aiheet lienevät jokaiselle niin lukuisat ja ilmeiset ettei niitä kukaan erikseen noteeraa!
- -
Miksei?
Tyytymättömyyteen on helppo paneutua, mutta niin on myös halutessaan tyytyväisyyteenkin.
Itselläni ei todellakaan ole lukuisia aiheita onneen, onneksi suurin on. - L - L
- kirjoitti:
Miksei?
Tyytymättömyyteen on helppo paneutua, mutta niin on myös halutessaan tyytyväisyyteenkin.
Itselläni ei todellakaan ole lukuisia aiheita onneen, onneksi suurin on.No siinä tapauksessa. Lista olisi loputon mutta alkuun tyytyväisyyden aiheita vailla yleisempää mielenkiintoa:
- Pojantyttären syntymä.
- Iltaruskoni lämmön terveydentila.
- Puhtaat syöpäkontrollini.
- Eturauhaseni huippukunto. 3:een vuoteen minua on kirjallisesti kielletty hakeu-
tumasta julkiselle puolelle tarkastukseen.
- Vihdoin vuosien urputuksen jälkeen taloyhtiön suostuminen remontteihin.
Julkisivu, viemärit, käyttövesi- ja lämmitysputkisto.
- Liikkumis- ja liikuntamahdollisuuksien palautuminen.
Jne. jne.
Koska en ole Budha niin en ryhdy nielemään edes osaa maailman synneistä!
Minul on lähes aina iloinen mieli ja kevyt olo, ei siihen mitään erityistä aihetta tarvitse olla.
Tällä hetkelläkin aurinko paistaa, täytekakkua on luvassa parinakin päivänä, on nimpparii ja muutakii juhlaa tiedossa.
Mikäs täs on elellessä.- Hei kun keikuskelen
Tupsahdin tälle palstalle, kun tuolla "seinän" takana ei näytä pahemmin olevan ihmisiä. Pieni huilailuhetki on nyt paikallaan.
"Kepeä aihe"-otsikkosi lensi heti mun silmämuniini ja tässä sitä nyt olla möllötetään.
Eilen oli hyvän-mielen-ilta. Minä seistä törötin poikani veneessä, kajuutan tuoman tuulensuojan syleilyssä. Aurinko nakkeli säteitään mun selkääni, tuli lämpöpatterimainen tunne.
Päivällä pojanpoikani soitti minulle ja kysäisi, josko lähtisin onkimaan.
On niin mukavaa, kun 13-vuotias poika viitsii tämmöselle muorille soitella ja ehdotella mitä milloinkin.
Noh, käväisin sitten kiireesti ostamassa itselleni ongen. Retkiongen.
Minä siis ongeskelin veneestä käsin ja poika pomppi pitkää laituria etsimässä kalaisaa kohtaa. Leppoista onkimista, vaipuneena omiin mietteisiin ja lämpöpatteri seliäs.
Kun vetelin kalaa veneeseen, kiljuin innoissani (ja myös kauhuissani kalaparan vuoksi) ja poika kiiruhti irrottamaan kalan ja tappamaan sen.
Puoli ämpärillistä meriahvenia saatiin, plus sokerina pohjalla Yksi kappale Silakkaa, joska taidan tehdä juhannusruuaksi porukalle täytettyä silakkaa, heh heh.
Joo, eli tällästä täällä.
Kohta pitäisi lähteä ruokakauppaan, käydä palvelutalossa, hautausmaalla ja pikkuhiljaa pakkailla saaritavaroita kasaan.
En ole vielä päättänyt, lähdenkö tänä iltana saareen omalla veneellä vai huomenna pojan perheen kera. Ans kattoo.
Hieno ilma, aurinko hemmottelee, eikä tuule pahemmin. Länsituulta merenkurkussa.
Oikein mukavaa Juhannusta aloittajalle ja muille palstalaisille.Sullapa onkin ollut mukavaa kalastus seuraa. Mulla on saman ikäinen tyttären poika. Mummin seura aina välillä kelpaa, jos jotain mukavaa keksii.
Oikein mukavaa Juhannusta sinulle, toivotaan, et aurinko paistaa.- Hei kun keikuskelen
maarina1 kirjoitti:
Sullapa onkin ollut mukavaa kalastus seuraa. Mulla on saman ikäinen tyttären poika. Mummin seura aina välillä kelpaa, jos jotain mukavaa keksii.
Oikein mukavaa Juhannusta sinulle, toivotaan, et aurinko paistaa.Kiitos Juhannustoivotuksista:) Paistakoot Aurinko sinunkin pääknupin päällä:)
Touhuan aika paljon juuri tämän 13-vuotiaan kera. Minigolfia ollaan oltu nyt kolme kertaa pelaamassa, sitten pelikorteilla tiukkia otteluita ja käymme elokuvissa aika usein. Yökylään tulee kans mielellään.
Ei mene varmaan enää kauaa aikaa, kun mummun seura ei kelpaa. Tulee muita menoa, parempia.
Onneksi 4-vuotias tulee sitten peräs, että on tulos monia-monia touhuvuosia lapsenlapsien kera.
- :)
”henrjii”
Tämä sinun aloituksesi (se EI selvästikään ole mitään kopiointia, on IHAN omanlaistasi hassuttelua:) on hauskaa vaihtelua ainakin tällaiselle ”slou laiffi” –ihmiselle, ja sai aikaiseksi sitä kepeää mielenkuplintaa, josta on apua vanheneville poskilihaksille!
(Tiedoksi satunnaisille lukijoille: kirjoita klopaalilla kielellä kuukelin hakuun, niin saat tietää, mitä tarkoitan tuolla elämänkatsomuksellani – täällä kun usein ”väärinymärretään” – ja ehkä tahallisesti annetaan väärinymmärryksen johtaa uskomattomiin sfääreihin :D
No, - tuo aloituksesi loppukaneetti on ehkä jotenkin tutun tuntuisesti eräänlainen alkuperäisen muunnos :D
Hauskaa keskikesän juhlaa sinulle ”henrjii”! - demeter
En ala sitten, jos ilman housuja saatuja ei lasketa. Saunaa ja sopivankokoista
vihtaa ajattelin...Vastahan vastan koosta keskusteltiin..))- :))
Hyvä huomio, naurattaa. :))
Vastahan mie vastan taivuttelin.
- henrjii
Ompas kivaa kun kaikilla on mukavaa.
Taidampa tehdä kesäkeittoa, saarta en nyt tähän hätään saa.
Ongelle pitäisi mennä, jospa sais ahvenia.
Onnettomuuksistakin on selvitty, ja naapurin koneenkorjaamisesta tullut hyvä mieli.
Tairanpa mennä huomenna saunaan, ja ilman housuja- ...........
Kuhan sais kuhan.
Mulla on vielä kaksi tuntia kattilan pyöritystä.
Tuossapa se selän takana punastuu.
Kivaa on.
Joka kesät onkii, sen ........... :)) - henrjii
........... kirjoitti:
Kuhan sais kuhan.
Kivaa on.
Joka kesät onkii, sen ........... :))Kuulostaa herkuliselta kuhankeittäjältä
- ...........
henrjii kirjoitti:
Kuulostaa herkuliselta kuhankeittäjältä
Nymmääki punastun. ♥
Maistuis varmaan sullekin? ........... kirjoitti:
Kuhan sais kuhan.
Kivaa on.
Joka kesät onkii, sen ........... :))...........
"Onks kuhia?" kysyi Kalle Keski-Suomesta, kun kotijärvestä puhuimme. Kalle taisi olla kotoisin Enonkoskelta tai Kesälahdelta tai sieltä päin, armoitettu kalamies. Niin, on kait niitä kuhia tällä järvellä, vaan kun ei ole pyyntivehkeitä tullut hommattua.
Itse asiassa tuo loppukaneettisi pisti uteloimaan että meneekö samalla tavalla kuin olen sen kotimaisemissa kuullut: "...sen pyllyvä näläkä talavela tonkii!". Autenttinen versio siis tuo.
Osuiko? ;-DDD- ............
saimaantaka kirjoitti:
...........
"Onks kuhia?" kysyi Kalle Keski-Suomesta, kun kotijärvestä puhuimme. Kalle taisi olla kotoisin Enonkoskelta tai Kesälahdelta tai sieltä päin, armoitettu kalamies. Niin, on kait niitä kuhia tällä järvellä, vaan kun ei ole pyyntivehkeitä tullut hommattua.
Itse asiassa tuo loppukaneettisi pisti uteloimaan että meneekö samalla tavalla kuin olen sen kotimaisemissa kuullut: "...sen pyllyvä näläkä talavela tonkii!". Autenttinen versio siis tuo.
Osuiko? ;-DDDOsui ja upposi! :))
äsken pitkä puhelu sisaren tytön kanssa.
Hän lupasi tulla taas ilostuttamaan minua pikku prinsessan kanssa. ensikuun alussa.- henrjii
Meillekin tulee lomalaisia kesävieraaksi helsingistä.
Toivotan kaikille kivoille naisille ja ystävällisille miehille kaunista Juhannuskeliä.
Tuhmille märkiä sekapilkkeitä juhannussaunan lämmitykseen ja kastuneita tulitikkurasioita..
Olen iloinen sillä, että koivupilkkekuorma on somasti pinottu saunan taakse ja ne ovat kuivia, tulitikkuja on lämpimän takan reunalla.- ..............
Jeps, minusta on kiva huomata, että meistä kaikista löytyy kaikkea kivaa. :))
Punainen herranikin napsautettiin nollalle, ja laitoin sen jääveteen kylmymään.
Huomenna saa naapurinikin herkkua, ja ystäväni, kauempaa.
Kun keittäessään 8 tuntia ei ihan vähää maitoa viitsi keitellä.
Juhannus on ilon ja rakkauden aikaa. .............. kirjoitti:
Jeps, minusta on kiva huomata, että meistä kaikista löytyy kaikkea kivaa. :))
Punainen herranikin napsautettiin nollalle, ja laitoin sen jääveteen kylmymään.
Huomenna saa naapurinikin herkkua, ja ystäväni, kauempaa.
Kun keittäessään 8 tuntia ei ihan vähää maitoa viitsi keitellä.
Juhannus on ilon ja rakkauden aikaa.Juustoleipääkö valmistat?
- ..........
korppis kirjoitti:
Juustoleipääkö valmistat?
Punasta herraahan mä, laitoin jo jääveteen, että kylmenee.
Huomenna liitelen viemään naapurille, ja parhaalle ystävelleni. :))
Nyt kötsähdän, taas, matrassilleni, ja toivon mukaan, näen kauniita unosia.
Unia Sinullekin, olet kiintoisa virtuaalituttava. ;)) - henrjii
Kivaa kun osaat varautua noin hyvin.
Hauskaa löylyä
- kawe
Eikö ole niin että,sen ekan kerran muistaa aina - ekan suudelmankin - sen kun lähti ekoille oikeille treffeille. Minulle nuo ovat sattuneet kesällä Juhannus isossa roolissa. Kun sanotaan, on mitä muistella - *nuoruus on lahja - *vanheneminen on taidetta..
Kiva Juhannus tulossa ja yli 30v perinne jatkuu brunssin - ystävien - seurustelun merkeissä, maalle menen myös seuraavana päivänä.Tällä kertaa Aaton olen yksin kaupungissa. - tristitia
Eihän näistä elämän huolista ja murheista taida kokonaan koskaan päästä vapaaksi, mutta ajoittain (ja joskus ihan yllättäen) on silti ihan hyvä olo. Ja väliin naurattaa tää oma höhlä minä ite, siitä varsinkin mieli iloitsee.
Hauskaa Juhannusta! - nyt bonjasin
Onko tuo moottorin päristeleminen miehen tapa merkata reviirinsä?
- henrjii
Kaipa siinä adrealiini, ja mitä muuta horrmooneja ne nyt onkin lähtee hyrräämän, nykyään kun sahoissa on turpokin, joka lähtee yläkierokksilla päälle.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2057084
- 594662
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434434- 733302
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161965Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261717- 171680
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401583- 341469
- 1431247