Speedmaster vai America

Brittipyörä

Kokeilin Speedmasteria, tuntui pikkucustomin jälkeen upealta! American takapenkki lienee toimivampi ja lisäkromit miellyttävät silmää, muita varusteita on kuitenkin vähemmän.

Tuntuvatko pyörät pidemmän ajokokemuksen jälkeen yhtä mukavilta?

13

4964

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MM32

Molemmat pyörät on hienoja. Itse olen ajatellut
      speedmasteria, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi että olisin käynyt kokeilemassa.

Aikaisemmin minulla on ollut "muovisia kyykkypyöriä", mutta sellaista en enää hanki.

Valitettavasti tämän enempää en osaa kommentoida.

• MM32

Terve,

Onko sinulla tietoa, onko speedmasterista tulossa jotakin uutta hieman nykyaikaisemmalla moottorilla varustettua mallia?
      Aivan kun olisi jostakin lukenut tai kuullut em. tietoa, mutta en nyt jaksa muistaa että mistä.

• Brittipyörä

Yllätyin Speedmasterista iloisesti vasta sitä kokeiltuani, suosittelen kokeilemaan. En tunne (vielä) merkin historiaa, enkä suunnitelmia tulevista. Ellet sitten tarkoittanut Rocket-mallia, joka onkin aivan toista maata, ISO pyörä.

• MM32
        Brittipyörä kirjoitti:

Yllätyin Speedmasterista iloisesti vasta sitä kokeiltuani, suosittelen kokeilemaan. En tunne (vielä) merkin historiaa, enkä suunnitelmia tulevista. Ellet sitten tarkoittanut Rocket-mallia, joka onkin aivan toista maata, ISO pyörä.

Terve,

Tarkoitin speedmasteria ja siihen liittyvää jotakin uudistettua painosta. Mutta itsekin olen vasta lähtökuoppia kaivelemassa tässä custom-hankinnassa, joten mitenkään varmalla pohjalla ajatukseni tietoni ei todellakaan ole.

No ei minulle tehoilla ja vuosimallilla niin väliä ole. Nyt olen ajellut uuden karhealla blackbirdillä ja ei se kyllä minun pyörältäni tunnu. Onhan sillä mukava ajella ja tehoja riittää, mutta ajo-asento ei ole rento ja jotakin muutakin puuttuu.

Haluaisin rennon letkeän pyörän, jolla voisi nätteinä kesäpäivinä käydä iltalenkillä tai ajella vaikka vaimon perässä mökille;)

• tein
        MM32 kirjoitti:

Terve,

Tarkoitin speedmasteria ja siihen liittyvää jotakin uudistettua painosta. Mutta itsekin olen vasta lähtökuoppia kaivelemassa tässä custom-hankinnassa, joten mitenkään varmalla pohjalla ajatukseni tietoni ei todellakaan ole.

No ei minulle tehoilla ja vuosimallilla niin väliä ole. Nyt olen ajellut uuden karhealla blackbirdillä ja ei se kyllä minun pyörältäni tunnu. Onhan sillä mukava ajella ja tehoja riittää, mutta ajo-asento ei ole rento ja jotakin muutakin puuttuu.

Haluaisin rennon letkeän pyörän, jolla voisi nätteinä kesäpäivinä käydä iltalenkillä tai ajella vaikka vaimon perässä mökille;)

minä, muoviohjuksesta vaihdoin Suzuki GSX 1400:seen, ei ole customi, mutta erittäin hyvä ns. retropyörä, en ole katunut päivääkään, tasainen lasku peruspyörään ;-))).

• thriump
        MM32 kirjoitti:

Terve,

hyvä pyörä ostin kesan alussa ajettu yli viistonnia suosittelen.

• Rumppaan siirtynyt

Minä myös kävin emännän kanssa koeajamassa Speedmasterin, mutta kaupat hierastiin Americasta.. eikä kaduta. Hyvä on ollut emon istua kyydissä ja itse pidän enemmän Americasta myöskin ajettavana. Hirmutehoja ei pyörästä löydy eikä vääntöäkään ole liiaksi, mutta autot nöyryyttää mennen tullen eikä ole kortti niin höllässä kun aiemmilla kulkupeleillä.
      Ajoasento Americassa on todella hyvä, tosin lyhyempi (n 165 cm) ystäväni ei ensialkuun meinannut ylettyä takajarrulle, mutta muuten passaa monen pituiselle kuljettajalle.

Itse olen ollut jopa yllättävän tyytyväinen hankintaan.. ja kyllähän se on myönnettävä, että silläkin on merkitystä kun tankissa lukee Triumph eikä esim. Honda (millään tavoin japsikustomeja moittimatta)

Ja lisärojua saa molempiin aivan yhtä paljon, katso vaikka: www.triumph.co.uk

• Brittipyörä

Minuakin miellyttää American ulkonäkö kromineen kaikkineen. Americaa en ole päässyt kokeilemaan.

Speedmasterin kapeahko ohjaustanko ja korkeammat raiserit istuivat koeajopyörässä hyvin käteen.

Onnistuuko Speedmasterin tankopalikoiden vaihto Americaan ongelmitta; mahtaako vaijerit olla molemmissa samat?

Mitä Americassa on Speedmasterin kierroslukumittarin kohdalla vakiosti, pelkkä kromilevykö?

• Rumppaan siirtynyt
        Brittipyörä kirjoitti:

Minuakin miellyttää American ulkonäkö kromineen kaikkineen. Americaa en ole päässyt kokeilemaan.

Speedmasterin kapeahko ohjaustanko ja korkeammat raiserit istuivat koeajopyörässä hyvin käteen.

Onnistuuko Speedmasterin tankopalikoiden vaihto Americaan ongelmitta; mahtaako vaijerit olla molemmissa samat?

Mitä Americassa on Speedmasterin kierroslukumittarin kohdalla vakiosti, pelkkä kromilevykö?

Joo, ei oo muuta kun suojalevy. Siihen voip tilata esim. hd-centerin kautta joko analogisen kellon tai kierroslukumittarin.
        En oo absoluuttisen varma tangon vaihosta, mutta olettaisin olevan simppeli juttu ja taitaa em. liikkeestä saaha noitakin tilattuu Americaan jos jonkin mallista. Tuntuu vaan olevan aika suolaiset hinnat noilla lisävimpaimilla.

• Bonneville Bop
        Brittipyörä kirjoitti:

Heissan...

Tuumaisia tankoja on maailma pullollaan. Ei välttämättä tarvii olla Triumphin oma? Eiköhän sopiva tanko löydy jos päädyt Americaan.

• Hessu
        Brittipyörä kirjoitti:

Kyllä sen voi aivan hyvin vaihtaa Americasta Speedmasterin tankoihin, mutta koska stongat ja myös johdot on lyhyemmät Speedmasterissa, niin johtojen kannalta se ei käy oikein hyvin toisin päin vaan teettää enemmän töitä.

• Brittipyörä

Taitaa mennä hankinta kevään puolelle.

Vai onko tiedossa erikoistarjouksia uudenkarheista syksyllä tai sitten uusien hinnankorotuksia keväällä?

• Hessu

Kyllä olen huomannut että avoauto ja moottoripyörä kannattaa ostaa syksyllä. Moni haluaa pelimerkkejä talveksi tai tyhjentää varastoja. Ostajalta se vaatii pitkäjännitteisyyttä ja malttia, koska pukille pääsee vasta seuraavana kesänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      139
      7648
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      423
      7091
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3623
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      138
      3256
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2784
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      44
      2318
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      1926
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1793
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      26
      1566
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1457
    Aihe