Speedmaster vai America

Brittipyörä

Kokeilin Speedmasteria, tuntui pikkucustomin jälkeen upealta! American takapenkki lienee toimivampi ja lisäkromit miellyttävät silmää, muita varusteita on kuitenkin vähemmän.

Tuntuvatko pyörät pidemmän ajokokemuksen jälkeen yhtä mukavilta?

13

4762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MM32

      Molemmat pyörät on hienoja. Itse olen ajatellut
      speedmasteria, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi että olisin käynyt kokeilemassa.

      Aikaisemmin minulla on ollut "muovisia kyykkypyöriä", mutta sellaista en enää hanki.

      Valitettavasti tämän enempää en osaa kommentoida.

    • MM32

      Terve,

      Onko sinulla tietoa, onko speedmasterista tulossa jotakin uutta hieman nykyaikaisemmalla moottorilla varustettua mallia?
      Aivan kun olisi jostakin lukenut tai kuullut em. tietoa, mutta en nyt jaksa muistaa että mistä.

      • Brittipyörä

        Yllätyin Speedmasterista iloisesti vasta sitä kokeiltuani, suosittelen kokeilemaan. En tunne (vielä) merkin historiaa, enkä suunnitelmia tulevista. Ellet sitten tarkoittanut Rocket-mallia, joka onkin aivan toista maata, ISO pyörä.


      • MM32
        Brittipyörä kirjoitti:

        Yllätyin Speedmasterista iloisesti vasta sitä kokeiltuani, suosittelen kokeilemaan. En tunne (vielä) merkin historiaa, enkä suunnitelmia tulevista. Ellet sitten tarkoittanut Rocket-mallia, joka onkin aivan toista maata, ISO pyörä.

        Terve,

        Tarkoitin speedmasteria ja siihen liittyvää jotakin uudistettua painosta. Mutta itsekin olen vasta lähtökuoppia kaivelemassa tässä custom-hankinnassa, joten mitenkään varmalla pohjalla ajatukseni tietoni ei todellakaan ole.

        No ei minulle tehoilla ja vuosimallilla niin väliä ole. Nyt olen ajellut uuden karhealla blackbirdillä ja ei se kyllä minun pyörältäni tunnu. Onhan sillä mukava ajella ja tehoja riittää, mutta ajo-asento ei ole rento ja jotakin muutakin puuttuu.

        Haluaisin rennon letkeän pyörän, jolla voisi nätteinä kesäpäivinä käydä iltalenkillä tai ajella vaikka vaimon perässä mökille;)


      • tein
        MM32 kirjoitti:

        Terve,

        Tarkoitin speedmasteria ja siihen liittyvää jotakin uudistettua painosta. Mutta itsekin olen vasta lähtökuoppia kaivelemassa tässä custom-hankinnassa, joten mitenkään varmalla pohjalla ajatukseni tietoni ei todellakaan ole.

        No ei minulle tehoilla ja vuosimallilla niin väliä ole. Nyt olen ajellut uuden karhealla blackbirdillä ja ei se kyllä minun pyörältäni tunnu. Onhan sillä mukava ajella ja tehoja riittää, mutta ajo-asento ei ole rento ja jotakin muutakin puuttuu.

        Haluaisin rennon letkeän pyörän, jolla voisi nätteinä kesäpäivinä käydä iltalenkillä tai ajella vaikka vaimon perässä mökille;)

        minä, muoviohjuksesta vaihdoin Suzuki GSX 1400:seen, ei ole customi, mutta erittäin hyvä ns. retropyörä, en ole katunut päivääkään, tasainen lasku peruspyörään ;-))).


      • thriump
        MM32 kirjoitti:

        Terve,

        Tarkoitin speedmasteria ja siihen liittyvää jotakin uudistettua painosta. Mutta itsekin olen vasta lähtökuoppia kaivelemassa tässä custom-hankinnassa, joten mitenkään varmalla pohjalla ajatukseni tietoni ei todellakaan ole.

        No ei minulle tehoilla ja vuosimallilla niin väliä ole. Nyt olen ajellut uuden karhealla blackbirdillä ja ei se kyllä minun pyörältäni tunnu. Onhan sillä mukava ajella ja tehoja riittää, mutta ajo-asento ei ole rento ja jotakin muutakin puuttuu.

        Haluaisin rennon letkeän pyörän, jolla voisi nätteinä kesäpäivinä käydä iltalenkillä tai ajella vaikka vaimon perässä mökille;)

        hyvä pyörä ostin kesan alussa ajettu yli viistonnia suosittelen.


    • Rumppaan siirtynyt

      Minä myös kävin emännän kanssa koeajamassa Speedmasterin, mutta kaupat hierastiin Americasta.. eikä kaduta. Hyvä on ollut emon istua kyydissä ja itse pidän enemmän Americasta myöskin ajettavana. Hirmutehoja ei pyörästä löydy eikä vääntöäkään ole liiaksi, mutta autot nöyryyttää mennen tullen eikä ole kortti niin höllässä kun aiemmilla kulkupeleillä.
      Ajoasento Americassa on todella hyvä, tosin lyhyempi (n 165 cm) ystäväni ei ensialkuun meinannut ylettyä takajarrulle, mutta muuten passaa monen pituiselle kuljettajalle.

      Itse olen ollut jopa yllättävän tyytyväinen hankintaan.. ja kyllähän se on myönnettävä, että silläkin on merkitystä kun tankissa lukee Triumph eikä esim. Honda (millään tavoin japsikustomeja moittimatta)

      Ja lisärojua saa molempiin aivan yhtä paljon, katso vaikka: www.triumph.co.uk

      • Brittipyörä

        Minuakin miellyttää American ulkonäkö kromineen kaikkineen. Americaa en ole päässyt kokeilemaan.

        Speedmasterin kapeahko ohjaustanko ja korkeammat raiserit istuivat koeajopyörässä hyvin käteen.

        Onnistuuko Speedmasterin tankopalikoiden vaihto Americaan ongelmitta; mahtaako vaijerit olla molemmissa samat?

        Mitä Americassa on Speedmasterin kierroslukumittarin kohdalla vakiosti, pelkkä kromilevykö?


      • Rumppaan siirtynyt
        Brittipyörä kirjoitti:

        Minuakin miellyttää American ulkonäkö kromineen kaikkineen. Americaa en ole päässyt kokeilemaan.

        Speedmasterin kapeahko ohjaustanko ja korkeammat raiserit istuivat koeajopyörässä hyvin käteen.

        Onnistuuko Speedmasterin tankopalikoiden vaihto Americaan ongelmitta; mahtaako vaijerit olla molemmissa samat?

        Mitä Americassa on Speedmasterin kierroslukumittarin kohdalla vakiosti, pelkkä kromilevykö?

        Joo, ei oo muuta kun suojalevy. Siihen voip tilata esim. hd-centerin kautta joko analogisen kellon tai kierroslukumittarin.
        En oo absoluuttisen varma tangon vaihosta, mutta olettaisin olevan simppeli juttu ja taitaa em. liikkeestä saaha noitakin tilattuu Americaan jos jonkin mallista. Tuntuu vaan olevan aika suolaiset hinnat noilla lisävimpaimilla.


      • Bonneville Bop
        Brittipyörä kirjoitti:

        Minuakin miellyttää American ulkonäkö kromineen kaikkineen. Americaa en ole päässyt kokeilemaan.

        Speedmasterin kapeahko ohjaustanko ja korkeammat raiserit istuivat koeajopyörässä hyvin käteen.

        Onnistuuko Speedmasterin tankopalikoiden vaihto Americaan ongelmitta; mahtaako vaijerit olla molemmissa samat?

        Mitä Americassa on Speedmasterin kierroslukumittarin kohdalla vakiosti, pelkkä kromilevykö?

        Heissan...

        Tuumaisia tankoja on maailma pullollaan. Ei välttämättä tarvii olla Triumphin oma? Eiköhän sopiva tanko löydy jos päädyt Americaan.


      • Hessu
        Brittipyörä kirjoitti:

        Minuakin miellyttää American ulkonäkö kromineen kaikkineen. Americaa en ole päässyt kokeilemaan.

        Speedmasterin kapeahko ohjaustanko ja korkeammat raiserit istuivat koeajopyörässä hyvin käteen.

        Onnistuuko Speedmasterin tankopalikoiden vaihto Americaan ongelmitta; mahtaako vaijerit olla molemmissa samat?

        Mitä Americassa on Speedmasterin kierroslukumittarin kohdalla vakiosti, pelkkä kromilevykö?

        Kyllä sen voi aivan hyvin vaihtaa Americasta Speedmasterin tankoihin, mutta koska stongat ja myös johdot on lyhyemmät Speedmasterissa, niin johtojen kannalta se ei käy oikein hyvin toisin päin vaan teettää enemmän töitä.


    • Brittipyörä

      Taitaa mennä hankinta kevään puolelle.

      Vai onko tiedossa erikoistarjouksia uudenkarheista syksyllä tai sitten uusien hinnankorotuksia keväällä?

      • Hessu

        Kyllä olen huomannut että avoauto ja moottoripyörä kannattaa ostaa syksyllä. Moni haluaa pelimerkkejä talveksi tai tyhjentää varastoja. Ostajalta se vaatii pitkäjännitteisyyttä ja malttia, koska pukille pääsee vasta seuraavana kesänä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe