Speedmaster vai America

Brittipyörä

Kokeilin Speedmasteria, tuntui pikkucustomin jälkeen upealta! American takapenkki lienee toimivampi ja lisäkromit miellyttävät silmää, muita varusteita on kuitenkin vähemmän.

Tuntuvatko pyörät pidemmän ajokokemuksen jälkeen yhtä mukavilta?

13

4994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MM32

      Molemmat pyörät on hienoja. Itse olen ajatellut
      speedmasteria, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi että olisin käynyt kokeilemassa.

      Aikaisemmin minulla on ollut "muovisia kyykkypyöriä", mutta sellaista en enää hanki.

      Valitettavasti tämän enempää en osaa kommentoida.

    • MM32

      Terve,

      Onko sinulla tietoa, onko speedmasterista tulossa jotakin uutta hieman nykyaikaisemmalla moottorilla varustettua mallia?
      Aivan kun olisi jostakin lukenut tai kuullut em. tietoa, mutta en nyt jaksa muistaa että mistä.

      • Brittipyörä

        Yllätyin Speedmasterista iloisesti vasta sitä kokeiltuani, suosittelen kokeilemaan. En tunne (vielä) merkin historiaa, enkä suunnitelmia tulevista. Ellet sitten tarkoittanut Rocket-mallia, joka onkin aivan toista maata, ISO pyörä.


      • MM32
        Brittipyörä kirjoitti:

        Yllätyin Speedmasterista iloisesti vasta sitä kokeiltuani, suosittelen kokeilemaan. En tunne (vielä) merkin historiaa, enkä suunnitelmia tulevista. Ellet sitten tarkoittanut Rocket-mallia, joka onkin aivan toista maata, ISO pyörä.

        Terve,

        Tarkoitin speedmasteria ja siihen liittyvää jotakin uudistettua painosta. Mutta itsekin olen vasta lähtökuoppia kaivelemassa tässä custom-hankinnassa, joten mitenkään varmalla pohjalla ajatukseni tietoni ei todellakaan ole.

        No ei minulle tehoilla ja vuosimallilla niin väliä ole. Nyt olen ajellut uuden karhealla blackbirdillä ja ei se kyllä minun pyörältäni tunnu. Onhan sillä mukava ajella ja tehoja riittää, mutta ajo-asento ei ole rento ja jotakin muutakin puuttuu.

        Haluaisin rennon letkeän pyörän, jolla voisi nätteinä kesäpäivinä käydä iltalenkillä tai ajella vaikka vaimon perässä mökille;)


      • tein
        MM32 kirjoitti:

        Terve,

        Tarkoitin speedmasteria ja siihen liittyvää jotakin uudistettua painosta. Mutta itsekin olen vasta lähtökuoppia kaivelemassa tässä custom-hankinnassa, joten mitenkään varmalla pohjalla ajatukseni tietoni ei todellakaan ole.

        No ei minulle tehoilla ja vuosimallilla niin väliä ole. Nyt olen ajellut uuden karhealla blackbirdillä ja ei se kyllä minun pyörältäni tunnu. Onhan sillä mukava ajella ja tehoja riittää, mutta ajo-asento ei ole rento ja jotakin muutakin puuttuu.

        Haluaisin rennon letkeän pyörän, jolla voisi nätteinä kesäpäivinä käydä iltalenkillä tai ajella vaikka vaimon perässä mökille;)

        minä, muoviohjuksesta vaihdoin Suzuki GSX 1400:seen, ei ole customi, mutta erittäin hyvä ns. retropyörä, en ole katunut päivääkään, tasainen lasku peruspyörään ;-))).


      • thriump
        MM32 kirjoitti:

        Terve,

        Tarkoitin speedmasteria ja siihen liittyvää jotakin uudistettua painosta. Mutta itsekin olen vasta lähtökuoppia kaivelemassa tässä custom-hankinnassa, joten mitenkään varmalla pohjalla ajatukseni tietoni ei todellakaan ole.

        No ei minulle tehoilla ja vuosimallilla niin väliä ole. Nyt olen ajellut uuden karhealla blackbirdillä ja ei se kyllä minun pyörältäni tunnu. Onhan sillä mukava ajella ja tehoja riittää, mutta ajo-asento ei ole rento ja jotakin muutakin puuttuu.

        Haluaisin rennon letkeän pyörän, jolla voisi nätteinä kesäpäivinä käydä iltalenkillä tai ajella vaikka vaimon perässä mökille;)

        hyvä pyörä ostin kesan alussa ajettu yli viistonnia suosittelen.


    • Rumppaan siirtynyt

      Minä myös kävin emännän kanssa koeajamassa Speedmasterin, mutta kaupat hierastiin Americasta.. eikä kaduta. Hyvä on ollut emon istua kyydissä ja itse pidän enemmän Americasta myöskin ajettavana. Hirmutehoja ei pyörästä löydy eikä vääntöäkään ole liiaksi, mutta autot nöyryyttää mennen tullen eikä ole kortti niin höllässä kun aiemmilla kulkupeleillä.
      Ajoasento Americassa on todella hyvä, tosin lyhyempi (n 165 cm) ystäväni ei ensialkuun meinannut ylettyä takajarrulle, mutta muuten passaa monen pituiselle kuljettajalle.

      Itse olen ollut jopa yllättävän tyytyväinen hankintaan.. ja kyllähän se on myönnettävä, että silläkin on merkitystä kun tankissa lukee Triumph eikä esim. Honda (millään tavoin japsikustomeja moittimatta)

      Ja lisärojua saa molempiin aivan yhtä paljon, katso vaikka: www.triumph.co.uk

      • Brittipyörä

        Minuakin miellyttää American ulkonäkö kromineen kaikkineen. Americaa en ole päässyt kokeilemaan.

        Speedmasterin kapeahko ohjaustanko ja korkeammat raiserit istuivat koeajopyörässä hyvin käteen.

        Onnistuuko Speedmasterin tankopalikoiden vaihto Americaan ongelmitta; mahtaako vaijerit olla molemmissa samat?

        Mitä Americassa on Speedmasterin kierroslukumittarin kohdalla vakiosti, pelkkä kromilevykö?


      • Rumppaan siirtynyt
        Brittipyörä kirjoitti:

        Minuakin miellyttää American ulkonäkö kromineen kaikkineen. Americaa en ole päässyt kokeilemaan.

        Speedmasterin kapeahko ohjaustanko ja korkeammat raiserit istuivat koeajopyörässä hyvin käteen.

        Onnistuuko Speedmasterin tankopalikoiden vaihto Americaan ongelmitta; mahtaako vaijerit olla molemmissa samat?

        Mitä Americassa on Speedmasterin kierroslukumittarin kohdalla vakiosti, pelkkä kromilevykö?

        Joo, ei oo muuta kun suojalevy. Siihen voip tilata esim. hd-centerin kautta joko analogisen kellon tai kierroslukumittarin.
        En oo absoluuttisen varma tangon vaihosta, mutta olettaisin olevan simppeli juttu ja taitaa em. liikkeestä saaha noitakin tilattuu Americaan jos jonkin mallista. Tuntuu vaan olevan aika suolaiset hinnat noilla lisävimpaimilla.


      • Bonneville Bop
        Brittipyörä kirjoitti:

        Minuakin miellyttää American ulkonäkö kromineen kaikkineen. Americaa en ole päässyt kokeilemaan.

        Speedmasterin kapeahko ohjaustanko ja korkeammat raiserit istuivat koeajopyörässä hyvin käteen.

        Onnistuuko Speedmasterin tankopalikoiden vaihto Americaan ongelmitta; mahtaako vaijerit olla molemmissa samat?

        Mitä Americassa on Speedmasterin kierroslukumittarin kohdalla vakiosti, pelkkä kromilevykö?

        Heissan...

        Tuumaisia tankoja on maailma pullollaan. Ei välttämättä tarvii olla Triumphin oma? Eiköhän sopiva tanko löydy jos päädyt Americaan.


      • Hessu
        Brittipyörä kirjoitti:

        Minuakin miellyttää American ulkonäkö kromineen kaikkineen. Americaa en ole päässyt kokeilemaan.

        Speedmasterin kapeahko ohjaustanko ja korkeammat raiserit istuivat koeajopyörässä hyvin käteen.

        Onnistuuko Speedmasterin tankopalikoiden vaihto Americaan ongelmitta; mahtaako vaijerit olla molemmissa samat?

        Mitä Americassa on Speedmasterin kierroslukumittarin kohdalla vakiosti, pelkkä kromilevykö?

        Kyllä sen voi aivan hyvin vaihtaa Americasta Speedmasterin tankoihin, mutta koska stongat ja myös johdot on lyhyemmät Speedmasterissa, niin johtojen kannalta se ei käy oikein hyvin toisin päin vaan teettää enemmän töitä.


    • Brittipyörä

      Taitaa mennä hankinta kevään puolelle.

      Vai onko tiedossa erikoistarjouksia uudenkarheista syksyllä tai sitten uusien hinnankorotuksia keväällä?

      • Hessu

        Kyllä olen huomannut että avoauto ja moottoripyörä kannattaa ostaa syksyllä. Moni haluaa pelimerkkejä talveksi tai tyhjentää varastoja. Ostajalta se vaatii pitkäjännitteisyyttä ja malttia, koska pukille pääsee vasta seuraavana kesänä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe