Amazon

Jaketonic

Haluaisin ostaa amazon nimiseltä nettisivulta tuotteita en vaan tiedä miten maksaa, onko kenellekään kokemusta?

10

763

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+14

      Luottokortti on selvin vaihtoehto.

    • 15+6

      Pitäisi onnistua luotto-/pankkikorteilla jossa millä voi maksaa netissä. Itse olen käyttänyt Nordean Visa Electronia eikä ole koskaan ollut ongelmia.

    • En suosittele

      Kun teet tilauksen, niin sitä tehdessä laitat vain pankkikorttisi koholla olevan numeron pyydettyyn kohtaan. Joissakin nettikaupoissa pyydetään vielä kortin takaa löytyvää kolminumeroista tunnuslukua varmentamaan maksua. (Muistaakseni amazon pyytää vain kortin numeron kahteen kertaan.
      Muista kirjoittaa oma osoiteesi huolellisesti, jotta saat tilaamasi tuotteen.)

      Minä tilasin amazonista kirjan, jonka toimitusaika oli noin kuukausi. Kirja oli pakattuna ylisuureen laatikkoon ilman täytemateriaalia. Tämä laatikko puolestaan oli suuressa muovisäkissä, jonka suu oli kurottu kiinni muovinarulla. Kirja oli kuljetettu osan matkasta heittosäkkinä, joten kirja oli sellaisessa kunnossa etten toista kertaa tilaa amazonista yhtään mitään.


      Olisin voinut palauttaa kirjan, mutta saadakseni rahat takaisin kirja ei saisi olla edes luetun näköinen. Luetun näköisestä kirjasta palautetaan vain puolet. Kun kirja oli sellaisessa kunnossa kuin sillä olisi pelattu koripalloa - päätin pitää kirjan ja säästää aikaani turhalta väittelyltä amazonin kanssa.

      En suosittele amazonia ostopaikaksi.

      • Aivan eri kokemus

        Tämä kuulostaa kyllä todella oudolta. Olen tilannut Amazonista kymmeniä kertoja vuodesta 1997 lähtien; sekä Amazon.comista että Amazon.co.uk:sta. Olen tilannut DVD-levyjä ja kirjoja. Joka kerta kaikki tuotteet ovat olleet erinomaisesti pakattuja. Esim. yksittäiset kirjat aina kovissa pahvipakkausissa, juuri kirjan mittojen mukaan olevissa (esimerkki: http://sociable.co/wp-content/uploads/2011/08/V3ClosedAboveL1.jpg). Jos olen tilannut paljon tuotteita, ne ovat olleet kovapahvisen laatikon sisällä, mutta pakattuna tiukkaan muoviin, niin että eivät pääse liikkumaan lainkaan. Yksikään kymmenistä tilauksista ei ole ollut minkäänlaisessa muovisäkissä.

        Yhden ainoan kerran on tilatussa tuotteessa ollut ongelma. Tilaamani DVD-boxin (erään sarja yksi tuotantokausi, kuusi DVD-levyä) yksi levy ei toiminut. Boxi maksoi 149 dollaria. Laitoin Amazon.comille e-mailin ja päivän kuluttua sain vastauksen että lähettävät uuden boxin, ja että tuota toista boxia ei tarvitse palauttaa (tosin, kun tämä tapahtui, olin jo tilannut Amazon.comista useiden vuosien ajan ja yli tuhannen dollarin edestä yhteensä, joten varmaankin se vaikutti tuohon). Uusi boxi tuli nopeasti.

        Oletko varma että olet tilannut nimenomaan itse Amazonista, etkä joltakin sen kautta myyvältä yksityishenkilöltä tai pikkufirmalta (ns. Amazon Marketplace Sellers)? Hehän tosiaan voivat pakata tuotteet heikommin. Mutta ei heillä ole mitään tekemistä Amazonin kanssa; firma ainoastaan tarjoaa heille kauppapaikan.


      • 134

        Olen tehnyt kymmeniä tilauksia kaiken kaikkiaan amazon.de:stä, amazon.co.uk:sta ja amazon.comista yli kymmenen vuoden aikana. On ollut kirjoja, elekstroniikkaa ja jotakin muutakin. Kaikki muut lähetykset on ollut hyvin pakattu, paitsi yksi kerta jo vuosia sitten. Oli juuri nimimerkin "En suosittele" kuvaama pakkaustapa, isossa väljässä säkissä kirjapaketti. Lähetys oli amazon.comista. Ostoksen arvon oli sellainen, että siitä ei mene alvia. Sain kuitenkin tullilta kutsun tullaamaan. Syynä olis se, että säkin päältä ei ilmennyt, mitä se sisälsi ja minkä arvoista eikä tulli saamut kertomansa mukaan avata sitä ilman läsnäoloani. No - säkissä olevan paketin päällä oli asialliset tiedot tulliselvitystä varten. Alvia ei mennyt. Paketti oli murjoutunut ja yhden kovakantisen suhteellisen arvokkaan kirjan kulma lytyssä. Paketti avattiin siis jo tullissa murjoutumisen vuoksi. Olisivat olleet valmiit palauttamaan sen. Otin kuitenkin paketin vastaan.

        Muistan, kun tullikin silloin ihmetteli amazonin käytännön muuttumista. Amazon ilmeisesti sai tarpeeksi palautetta ostajilta, koska tuon jälkeen ainakin itselleni kaikki on tullut asiallisesti säkittöminä.

        Tuota tapausta ennen ja sen jälkeen paketit ovat asiallisia ja .comista tulleissa on ollut CN:ssä tullia varten aina sen kaipaamat tiedot esitettyinä niinkuin amazonilla on tapana.

        Kerran tosin oli jossakin vaiheessa yksi amazon.comin kirjapaketti avattu ja teipattu kiinni uudestaan. Ei ollut kuitenkaan tullin merkintöjäkään. Tuli siis postiin normaalisti.


      • En suosittele
        Aivan eri kokemus kirjoitti:

        Tämä kuulostaa kyllä todella oudolta. Olen tilannut Amazonista kymmeniä kertoja vuodesta 1997 lähtien; sekä Amazon.comista että Amazon.co.uk:sta. Olen tilannut DVD-levyjä ja kirjoja. Joka kerta kaikki tuotteet ovat olleet erinomaisesti pakattuja. Esim. yksittäiset kirjat aina kovissa pahvipakkausissa, juuri kirjan mittojen mukaan olevissa (esimerkki: http://sociable.co/wp-content/uploads/2011/08/V3ClosedAboveL1.jpg). Jos olen tilannut paljon tuotteita, ne ovat olleet kovapahvisen laatikon sisällä, mutta pakattuna tiukkaan muoviin, niin että eivät pääse liikkumaan lainkaan. Yksikään kymmenistä tilauksista ei ole ollut minkäänlaisessa muovisäkissä.

        Yhden ainoan kerran on tilatussa tuotteessa ollut ongelma. Tilaamani DVD-boxin (erään sarja yksi tuotantokausi, kuusi DVD-levyä) yksi levy ei toiminut. Boxi maksoi 149 dollaria. Laitoin Amazon.comille e-mailin ja päivän kuluttua sain vastauksen että lähettävät uuden boxin, ja että tuota toista boxia ei tarvitse palauttaa (tosin, kun tämä tapahtui, olin jo tilannut Amazon.comista useiden vuosien ajan ja yli tuhannen dollarin edestä yhteensä, joten varmaankin se vaikutti tuohon). Uusi boxi tuli nopeasti.

        Oletko varma että olet tilannut nimenomaan itse Amazonista, etkä joltakin sen kautta myyvältä yksityishenkilöltä tai pikkufirmalta (ns. Amazon Marketplace Sellers)? Hehän tosiaan voivat pakata tuotteet heikommin. Mutta ei heillä ole mitään tekemistä Amazonin kanssa; firma ainoastaan tarjoaa heille kauppapaikan.

        Oli ihan amazon.com:n itse myymä kirja ja piti olla "uusi".

        Itse olen tilannut ja vastaanottanut 89 kirjaa bookdepository.com ja bookdepository.co.uk :sta ja suuremmatkin kirjat posti on tuonut koti ovelle saakka. Tuota säkkipaketti-kirjaa posti ei tuonut kotiovelle vaan se oli noudettava postista ihan vain tuon oudon pakkaustavan vuoksi.

        Tämä tapahtui kesäkuussa 2012, joten pakkaustapa lienee edelleen käytössä.


      • 134
        En suosittele kirjoitti:

        Oli ihan amazon.com:n itse myymä kirja ja piti olla "uusi".

        Itse olen tilannut ja vastaanottanut 89 kirjaa bookdepository.com ja bookdepository.co.uk :sta ja suuremmatkin kirjat posti on tuonut koti ovelle saakka. Tuota säkkipaketti-kirjaa posti ei tuonut kotiovelle vaan se oli noudettava postista ihan vain tuon oudon pakkaustavan vuoksi.

        Tämä tapahtui kesäkuussa 2012, joten pakkaustapa lienee edelleen käytössä.

        Kirjoitin tuossa alla omista kokemuksistani.

        Tarkistin ja huomasin, että en ole vuoteen tilannut amazon.comista mitään. Näyttää tuo säkkisysteemi tulleen uudestaan käyttöön. Olin siis itse tilannut säkkilähetyksen jälkeen useamman kerran amazon.comista ja paketit olivat tulleet ilman säkkiä. Hyvä, että et joutunut tulliin avaamaan säkkiä niinkuin minä takavuosina.

        Omat kirjapakettini ovat aina käytännössä niin paksuja, että ne eivät tule kotiin asti. Postinjakaja ei yleensä tuo sellaisia lähetyksiä kotiin asti, jotka eivät mahdu 32 mm aukosta sisään. Olen saanut oman postiluukkuni viritettyä 40 mm:iin ja postinjakaja on tuonut tuosta aukosta mahtuvia lähetyksiä perille asti!

        Mielestäni sinun kannattaisi antaa amazon.comille palautetta säkkisysteemin hankaluudesta. Voi olla, että luulevat, että täällä otettaisiin paketti pois säkistä ja toimitettaisiin sen jälkeen asiakkaalle.

        Olen tilannut amazon.de:stä ja co.uk:sta tänä vuonna ja paketit ovat tulleet ilman säkkiä niinkuin aikaisemminkin.


      • En suosittele
        134 kirjoitti:

        Kirjoitin tuossa alla omista kokemuksistani.

        Tarkistin ja huomasin, että en ole vuoteen tilannut amazon.comista mitään. Näyttää tuo säkkisysteemi tulleen uudestaan käyttöön. Olin siis itse tilannut säkkilähetyksen jälkeen useamman kerran amazon.comista ja paketit olivat tulleet ilman säkkiä. Hyvä, että et joutunut tulliin avaamaan säkkiä niinkuin minä takavuosina.

        Omat kirjapakettini ovat aina käytännössä niin paksuja, että ne eivät tule kotiin asti. Postinjakaja ei yleensä tuo sellaisia lähetyksiä kotiin asti, jotka eivät mahdu 32 mm aukosta sisään. Olen saanut oman postiluukkuni viritettyä 40 mm:iin ja postinjakaja on tuonut tuosta aukosta mahtuvia lähetyksiä perille asti!

        Mielestäni sinun kannattaisi antaa amazon.comille palautetta säkkisysteemin hankaluudesta. Voi olla, että luulevat, että täällä otettaisiin paketti pois säkistä ja toimitettaisiin sen jälkeen asiakkaalle.

        Olen tilannut amazon.de:stä ja co.uk:sta tänä vuonna ja paketit ovat tulleet ilman säkkiä niinkuin aikaisemminkin.

        Ei tuo postista noutaminen ollut se suurin ongelma vaan kirjan huono kunto.

        Esitin vain vertailun vuoksi, että bookdepositoryn kirjat tulevat kotiovelle saakka. Bookdepositoryn kirjat tulevan edellä olevan linkin kuvaa vastaavissa paketeissa ja pienemmät pokkarit kuplamuovikirjekuoressa. Tuovat jopa isot 2,5 kg kirjat kotiovelle ja jättävät noutokuitin ellei ole kotona avaamassa ovea.

        Itse voisin noutaa kirjat postista, koska osa paketeista on turhan isoja ja painavia kotiin kannettavaksi. Noutaisin kirjat postista myös sen vuoksi, että postinjakajan tuuraajat tuppaavat ängeämään kirjaa turhan sinnikkäästi postiluukusta sisään ovikellon soittamisen sijaan.

        Luin alapuolella olevan viestisi ja ajattelinkin, että tuon tullin osalta minä olin hieman onnekkaampi.

        Kun amazonin paketin saaminen alkoi tuntua ongelmalliselta, niin ennakoin jo joutuvani noutamaan kirjan tullista ja saavani kesätyöntekijältä laskun väärin lasketusta arvonlisäverosta. Tokihan tullin kesätyöntekijänkin pitäisi tietää kirjojen arvonlisäveroprosentti ja se ettei alle 10 euron arvonlisämaksua peritä lainkaan, mutta ainahan kaikki ei mene niin kuin pitäisi.


    • suuri_sademetsä

      Amazonille käyvät maksutapoina luottokortit, Visa Electronin ja amazonin lahjakortit. esimerkiksi PayPal ei valitettavasti käy.

      Lisää tieto Amazonista shoppailuun löytyy seuraavasta linkistä:

      http://www.verkkoshoppailu.com/2011/09/05/amazon/

      Jutussa pohdiskellaan myös kumpi on parempi paikka ostoksille amazon.co.uk vai amazon.com

    • Amazon2

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2921
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2204
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1047
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      763
    Aihe