Samin yöllinen anti

SamiA

Eivät ihmiset välttele sinua sen vuoksi, että he rakastavat sinua, vaan sen vuoksi, että he rakastavat vain itseään.

Ilman Jumalaa ihminen on täydellinen, mutta Jumalan kanssa tästä tulee epätäydellinen.

Vain epätäydellinen sietää rikkinäistä ihmistä. Täydelliset antavat vain neuvoja, mutta eivät kuuntele.

Rikkinäinen on kuin uppoava laiva, jonka täydellinen upottaa, jotta voisi edes hetken aikaa kokea olevansa ehjä ja kokea paremmaksi tulemista.

Normaaliuden vaatimukseen on sisäänrakennettu täydellinen ihminen. Poikkeavat – epätäydelliset – ovat mielisairaita.

Sananvapaus on nimellisesti olemassa, mutta on vain yksi oikea tapa ajatella.

Kaikki pursuavat rakkautta, mutta en minä.

Ympärillä olevat muuttuvat koko ajan paremmiksi, mutta minä muutun koko ajan huonommaksi.

Tänään rakastan vähemmän kuin eilen.

Onko minulla silti toivoa?
On toki, mutta toivoni ei ole paremmaksi tulemisessa, eikä siinä, että heräisin jonain aamuna rakkautta pursuten. Toivoni on epätäydellisyydessäni, rakkaudettomuudessani ja heikkoudessani. Vien ne kaikki Jumalan eteen.
Ihmisten eteen ei kannata mitään viedä, koska ihmiset yleensä rikkovat vain lisää.

27

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • »Vain epätäydellinen sietää rikkinäistä ihmistä. Täydelliset antavat vain neuvoja, mutta eivät kuuntele.»

Niin eikös itse Jumalakin ole täydellinen, ts. ei Jumala ketään kuuntele?
      Aikoinaan tykkäs paasata kovastikin, mutta ei ole sitäkään enää vuosituhansiin harrastellut. Lymyilee vaan hiljaa jossain piilossa.

• e56dtyhj n

Eipäs kun Jumala on SamiA:n mukaan epätäydellinen kun sietää ja jopa rakastaaa ihmistä.
        Ilkeämpi voisi pitää Samia kerettiläisenä jumalanpilkkaajana.

• e56dtyhj n kirjoitti:

Eipäs kun Jumala on SamiA:n mukaan epätäydellinen kun sietää ja jopa rakastaaa ihmistä.
        Ilkeämpi voisi pitää Samia kerettiläisenä jumalanpilkkaajana.

Ei siihen edes ilkeyttä tarvita.

• >Ilman Jumalaa ihminen on täydellinen

Tällaista ei väitä varmaan kukaan muu kuin sinä.

Ihminen on suorastaan kiusallisen epätäydellinen ja vajavainen otus "vapaine" tahtoineen. Olisi jokaisen kannalta paljon parempi, jos meissä olisi enemmän moraalista täydellisyyttä ja vähemmän kykyjä valita pahaa, mutta näillä nyt valitettavasti mennään, enkä henkilökohtaisesti tunne olevani tilanteeseen syyllinen vaan yksi sen tällä hetkellä elävistä noin seitsemästä miljardista uhrista.

• tieteenharrastaja

Olen samaa mieltä kanssasi ihmisen olemuksesta. Tällä kohtaa olen silti useasti pohdiskellut sitä, miten kulttuurievoluutiomme on, asteittain, pitkän ajan kuluessa eikä vielä mitenkään täydellisesti, vähentänyt aikaisemmin esteittä harjoitettuja ja monesti vielä oikeinakin pidettyjä käyttäytymismuotoja. Vanha Testamentti kuvaa - jopa jumalallisena säätämyksenä - moraalia, josta Uusi Testamentti sanoutuu irti, vaikka jää edelleen puoltamaan monia asioita, joita nykyisin pidetään selvästi väärinä.

Yksikään (muu) eläinlaji ei nähdäkseni ole käytöksellään antanut selviä merkkejä sellaisesta moraalista, jota ei voisi suoraan johtaa yksilö- tai lähiryhmäkohtaisesta - ympäristö- ja ekologiavaikutuksille sokeasta - luonnonvalinnasta. Miksi siis ihminen?

• Apo-Calypso
        tieteenharrastaja kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi ihmisen olemuksesta. Tällä kohtaa olen silti useasti pohdiskellut sitä, miten kulttuurievoluutiomme on, asteittain, pitkän ajan kuluessa eikä vielä mitenkään täydellisesti, vähentänyt aikaisemmin esteittä harjoitettuja ja monesti vielä oikeinakin pidettyjä käyttäytymismuotoja. Vanha Testamentti kuvaa - jopa jumalallisena säätämyksenä - moraalia, josta Uusi Testamentti sanoutuu irti, vaikka jää edelleen puoltamaan monia asioita, joita nykyisin pidetään selvästi väärinä.

Yksikään (muu) eläinlaji ei nähdäkseni ole käytöksellään antanut selviä merkkejä sellaisesta moraalista, jota ei voisi suoraan johtaa yksilö- tai lähiryhmäkohtaisesta - ympäristö- ja ekologiavaikutuksille sokeasta - luonnonvalinnasta. Miksi siis ihminen?

Vastaus piilee sialiinissa?

http://www.kaapeli.fi/~euvkr/4-02sokerit.html

Lainaa:
        "Uusimpien tutkimusten mukaan suurimman eron ihmisen ja simpanssin keskushermostojen välille aiheuttaa se, että solupintojen sokerit poikkeavat melko jyrkästi lajien välillä. Simpanssin sialiini (siaalihappo, sialic acid) on korvautunut ihmisellä suurella joukolla monimuotoisempia sokeriyhdisteitä. Juuri tämän arvelee Kalifornian San Diegon yliopiston Sokeribiologian tutkimuskeskuksen johtaja professori Ajit Varki olevan ihmisen aivokuoren simpanssiin nähden suunnattomasti tehokkaamman ehdollistumiskapasiteetin taustalla (New Scientist 26.10.2002 Sugar Rush; Did sugars make us smart?).

Kokeet osoittavat, että sellaisilla eläimillä kuten hiirillä ja apinoilla sialiinitaso on aivoissa paljon matalampi kuin muissa kudoksissa, mutta vain ihmisellä kyseinen aine puuttuu kokonaan, ja se puuttui myös neanderthalin ihmiseltä. Varki ja muut valmistelevat kokeita, joissa hiiren aivoista poistetaan sialiini, ja katsotaan mitä ilmenee. "

• tieteenharrastaja
        Apo-Calypso kirjoitti:

Lainaa:
        "Uusimpien tutkimusten mukaan suurimman eron ihmisen ja simpanssin keskushermostojen välille aiheuttaa se, että solupintojen sokerit poikkeavat melko jyrkästi lajien välillä. Simpanssin sialiini (siaalihappo, sialic acid) on korvautunut ihmisellä suurella joukolla monimuotoisempia sokeriyhdisteitä. Juuri tämän arvelee Kalifornian San Diegon yliopiston Sokeribiologian tutkimuskeskuksen johtaja professori Ajit Varki olevan ihmisen aivokuoren simpanssiin nähden suunnattomasti tehokkaamman ehdollistumiskapasiteetin taustalla (New Scientist 26.10.2002 Sugar Rush; Did sugars make us smart?).

Kokeet osoittavat, että sellaisilla eläimillä kuten hiirillä ja apinoilla sialiinitaso on aivoissa paljon matalampi kuin muissa kudoksissa, mutta vain ihmisellä kyseinen aine puuttuu kokonaan, ja se puuttui myös neanderthalin ihmiseltä. Varki ja muut valmistelevat kokeita, joissa hiiren aivoista poistetaan sialiini, ja katsotaan mitä ilmenee. "

Mielenkiintoinen kandidaatti aivokapasiteetin kasvun selittäjäksi.

Tuosta ei kuitenkaan saa vastausta siihen, miksei kasvaneen kapasiteetin käyttöä Suur-Saksan tai Kamputsean tapaan nykyisin hyväksytä evolutiivisena luonnollisuutena.

• Apo-Calypso
        tieteenharrastaja kirjoitti:

Mielenkiintoinen kandidaatti aivokapasiteetin kasvun selittäjäksi.

Tuosta ei kuitenkaan saa vastausta siihen, miksei kasvaneen kapasiteetin käyttöä Suur-Saksan tai Kamputsean tapaan nykyisin hyväksytä evolutiivisena luonnollisuutena.

Kasvanutta aivokapasiteettia voidaan käyttää tehokkaammin niin hyvään kuin pahaankin.

• SamiA

”Olisi jokaisen kannalta paljon parempi, jos meissä olisi enemmän moraalista täydellisyyttä”

Ihmismoraali on täydellisyys sidonnaista. Näin ollen vain täydellisillä on moraalia. Epätäydelliset ja rikkinäiset ovat moraalittomia ja pahoja – jopa sairaita.

Koska asia on noin, täydelliset suuntaavat muutos- ja kehityspaineensa epätäydellisiin. Täydelliset ovat tämän päivän fariseuksia. He mielellään sälyttävät ihmisten päälle taakkoja, joita eivät itse suostu kantamaan.

Maailma on tuhoon tuomittu jo siksi, että ihmiseltä vaaditaan muuttumista ja paremmaksi tulemista. Koska näin on, aina on ihmisiä, jotka eivät ole riittävän hyviä tälle maailmalle.

• SamiA kirjoitti:

”Olisi jokaisen kannalta paljon parempi, jos meissä olisi enemmän moraalista täydellisyyttä”

Ihmismoraali on täydellisyys sidonnaista. Näin ollen vain täydellisillä on moraalia. Epätäydelliset ja rikkinäiset ovat moraalittomia ja pahoja – jopa sairaita.

Koska asia on noin, täydelliset suuntaavat muutos- ja kehityspaineensa epätäydellisiin. Täydelliset ovat tämän päivän fariseuksia. He mielellään sälyttävät ihmisten päälle taakkoja, joita eivät itse suostu kantamaan.

Maailma on tuhoon tuomittu jo siksi, että ihmiseltä vaaditaan muuttumista ja paremmaksi tulemista. Koska näin on, aina on ihmisiä, jotka eivät ole riittävän hyviä tälle maailmalle.

Sairaita? Määrittele sairas!

• tieteenharrastaja
        Apo-Calypso kirjoitti:

Kasvanutta aivokapasiteettia voidaan käyttää tehokkaammin niin hyvään kuin pahaankin.

Näetkö minkäänlaista pitkän ajan trendiä tuon käytön painotuksissa sinä aikana, josta on objektiivista tietoa?

• SamiA
        Töppönen kirjoitti:

”Sairaita? Määrittele sairas!”

Johan se tuossa määrittelin.
        Ihminen joka on rikkinäinen, epätäydellinen ja syntinen, on tämän maailman mukaan sairas. Sellainen ihminen ei kelpaa tälle maailmalle, mutta Jumalalle kelpaa. Jumalalle kelpaa vain huonot ihmiset; maailmalle hyvät.

Lopputulema voisi olla seuraavanlainen:
        Vihervasemmistolaiset maapallon ja homojen pelastajat ovat hyviä. Kristityt syntiset pahoja, joita tulee käsitellä ongelmana.
        Erityisesti kristittyjen käsitys avioliitosta ja ihmisyydestä tulee nähdä ongelmana, jolle tarttee tehdä jotain.

Aatteella on siis väliä. Toisen maailmankatsomus, uskomukset ihmisyydestä ja moraalista on pahasta, toisen hyvästä. Oma maailmankatsomukseni edustaa uudenmaailman hyville pahaa. Olen paha kristitty, enkä muuksi muutu. Tulkaa hakemaan. Poistakaa paha keskuudestanne.

• ...
        SamiA kirjoitti:

Ihminen joka on rikkinäinen, epätäydellinen ja syntinen, on tämän maailman mukaan sairas. Sellainen ihminen ei kelpaa tälle maailmalle, mutta Jumalalle kelpaa. Jumalalle kelpaa vain huonot ihmiset; maailmalle hyvät.

Vihervasemmistolaiset maapallon ja homojen pelastajat ovat hyviä. Kristityt syntiset pahoja, joita tulee käsitellä ongelmana.
        Erityisesti kristittyjen käsitys avioliitosta ja ihmisyydestä tulee nähdä ongelmana, jolle tarttee tehdä jotain.

Aatteella on siis väliä. Toisen maailmankatsomus, uskomukset ihmisyydestä ja moraalista on pahasta, toisen hyvästä. Oma maailmankatsomukseni edustaa uudenmaailman hyville pahaa. Olen paha kristitty, enkä muuksi muutu. Tulkaa hakemaan. Poistakaa paha keskuudestanne.

Miksi olet niin katkera ja vihainen?

• SamiA kirjoitti:

Kaikki ihmiset siis ovat moraalittomia ja pahoja – jopa sairaita.
        Eikö Raamattu opettanutkaan teille moraalia?

Kristittyjen käsityksessä avioliitosta ei ole mitään vikaa, mutta kreationistit eivät suinkaan onneksi edusta kaikkia kristittyjä. Kristityissä on paljon myös homoseksuaaleja jotka kernaasti sallisivat itselleen avioliiton rakastamansa ihmisen kanssa.

Mitä voi päätellä kahdesta seuraavasta sanomisestasi:
        »Jumalalle kelpaa vain huonot ihmiset.»
        »Vain epätäydellinen sietää rikkinäistä ihmistä.»

Koska väittämiesi mukaan Jumala on epätäydellinen, niin Jumala, joka siis on rikkinäinen, »on kuin uppoava laiva».

Mielenkiintoista.

• SamiA
        Töppönen kirjoitti:

Kaikki ihmiset siis ovat moraalittomia ja pahoja – jopa sairaita.
        Eikö Raamattu opettanutkaan teille moraalia?

Kristittyjen käsityksessä avioliitosta ei ole mitään vikaa, mutta kreationistit eivät suinkaan onneksi edusta kaikkia kristittyjä. Kristityissä on paljon myös homoseksuaaleja jotka kernaasti sallisivat itselleen avioliiton rakastamansa ihmisen kanssa.

Mitä voi päätellä kahdesta seuraavasta sanomisestasi:
        »Jumalalle kelpaa vain huonot ihmiset.»
        »Vain epätäydellinen sietää rikkinäistä ihmistä.»

Koska väittämiesi mukaan Jumala on epätäydellinen, niin Jumala, joka siis on rikkinäinen, »on kuin uppoava laiva».

Mielenkiintoista.

”Koska väittämiesi mukaan Jumala on epätäydellinen, niin Jumala, joka siis on rikkinäinen, »on kuin uppoava laiva».”

Kyse on siitä mihin meillä on varaa.
        Jumalalla on varaa roikkua jopa ristillä.
        Ihmisellä on varaa olla vain sellainen kuin on tai sitten ihminen välttää olemasta sellainen kuin on. Jumalalla tuskin on tarvetta välttää olemasta sellainen kuin on.

Jumala sietää epätäydellisyyttä, mutta epätäydellinen ihminen ei.
        Jumalan lähtökohta on epätäydellinen ja syntinen ihminen. Ihmisen lähtökohta on täydellinen ja synnitön ihminen. Maailma vihaa epätäydellisyyttä, koska se muistuttaa ihmistä tämän sisäisestä tilastaan.

Ihminen haluaa muuttaa ihmisen hyväksi ja paremmaksi, Jumala vihaa hyväksi ja paremmaksi tulemista.

• SamiA kirjoitti:

”Koska väittämiesi mukaan Jumala on epätäydellinen, niin Jumala, joka siis on rikkinäinen, »on kuin uppoava laiva».”

Kyse on siitä mihin meillä on varaa.
        Jumalalla on varaa roikkua jopa ristillä.
        Ihmisellä on varaa olla vain sellainen kuin on tai sitten ihminen välttää olemasta sellainen kuin on. Jumalalla tuskin on tarvetta välttää olemasta sellainen kuin on.

Jumala sietää epätäydellisyyttä, mutta epätäydellinen ihminen ei.
        Jumalan lähtökohta on epätäydellinen ja syntinen ihminen. Ihmisen lähtökohta on täydellinen ja synnitön ihminen. Maailma vihaa epätäydellisyyttä, koska se muistuttaa ihmistä tämän sisäisestä tilastaan.

Ihminen haluaa muuttaa ihmisen hyväksi ja paremmaksi, Jumala vihaa hyväksi ja paremmaksi tulemista.

»Jumala sietää epätäydellisyyttä, mutta epätäydellinen ihminen ei.»

Kyllä minä ainakin siedän epätäydellisyyttä (pakkohan epätäydellisyyttä on sietää, aivan kuten kuuluisassa Tyyneysrukouksessakin sanotaan).
        Olenko minä siis mielestäsi täydellinen ihminen vai itse Jumala?

»Jumalan lähtökohta on epätäydellinen ja syntinen ihminen.»

Tarkoittaako tämä sitä, että koko syntiinlankeemustarina on täyttä valhetta? Että Jumala loi ihmisen syntiseksi ja keksi tekosyyn rankaista ihmistä Jumalan kolttosesta?

• SamiA
        Töppönen kirjoitti:

»Jumala sietää epätäydellisyyttä, mutta epätäydellinen ihminen ei.»

Kyllä minä ainakin siedän epätäydellisyyttä (pakkohan epätäydellisyyttä on sietää, aivan kuten kuuluisassa Tyyneysrukouksessakin sanotaan).
        Olenko minä siis mielestäsi täydellinen ihminen vai itse Jumala?

»Jumalan lähtökohta on epätäydellinen ja syntinen ihminen.»

Tarkoittaako tämä sitä, että koko syntiinlankeemustarina on täyttä valhetta? Että Jumala loi ihmisen syntiseksi ja keksi tekosyyn rankaista ihmistä Jumalan kolttosesta?

””Jumalan lähtökohta on epätäydellinen ja syntinen ihminen.””

”Tarkoittaako tämä sitä, että koko syntiinlankeemustarina on täyttä valhetta? Että Jumala loi ihmisen syntiseksi ja keksi tekosyyn rankaista ihmistä Jumalan kolttosesta?”

Ei vaan se tarkoittaa sitä, että Jumalan eteen mennään tyhjin käsin. Omasta erinomaisuudesta, täydellisyydestä ja synnittömyydestä ei ole mitään hyötyä asioitaessa Jumalan kanssa.

Maailman kanssa pärjää erinomaisuudella, täydellisyydellä ja synnittömyydellä, mutta ei Jumalan kanssa.

• SamiA kirjoitti:

””Jumalan lähtökohta on epätäydellinen ja syntinen ihminen.””

”Tarkoittaako tämä sitä, että koko syntiinlankeemustarina on täyttä valhetta? Että Jumala loi ihmisen syntiseksi ja keksi tekosyyn rankaista ihmistä Jumalan kolttosesta?”

Ei vaan se tarkoittaa sitä, että Jumalan eteen mennään tyhjin käsin. Omasta erinomaisuudesta, täydellisyydestä ja synnittömyydestä ei ole mitään hyötyä asioitaessa Jumalan kanssa.

Maailman kanssa pärjää erinomaisuudella, täydellisyydellä ja synnittömyydellä, mutta ei Jumalan kanssa.

Kretumoraalin mukaan on siis täysin yhdentekevää mitä elämässä tekee.
        Onneksi kretiinit ovat häviävä vähemmistö.

• Uskovainen Uskis
        Apo-Calypso kirjoitti:

Lainaa:

Oon ite ajatellu että mulla on tuota ainetta tavallista enemmän, koska minulla on niin nopea, tavallista nopeampi ajatuksenjuoksu. Kenties tämä selittääkin sen minun suuren älykkyyteni. Kiitos ApoCallypso sinulle siitä.

• Uskovainen Uskis
        Töppönen kirjoitti:

"Sairaita? Määrittele sairas! "

Sairaita ovat kiittämättömät evoluutikot jotka harhaisilla uskomuksillaan kiistävät todellisuuden, ja riistävät totuuden muilta.

Voisiko tämä sananpaikka käydä nykyisistä, lopun aikojen pilkkaajista? Tuskin, mutta laitetaan se silti kumminkin, koska samankaltaisuus evoluuttien tyhjäpuhteisiin nähden on kuitenkin aika ilmeinen.

2. Piet. 3:5

"Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa."

• Apo-Calypso
        Uskovainen Uskis kirjoitti:

Oon ite ajatellu että mulla on tuota ainetta tavallista enemmän, koska minulla on niin nopea, tavallista nopeampi ajatuksenjuoksu. Kenties tämä selittääkin sen minun suuren älykkyyteni. Kiitos ApoCallypso sinulle siitä.

Olet oikeassa. Sinun päävärkissäsi todella näyttäisi olevan tuota ainetta tavallista enemmän.

Sialiinihappo ihmisen aivoissa geneettisen muutoksen vuoksi (Sallan tauti) aiheuttaa mm. vähämielisyyttä, josta olet oivallinen esimerkki.

• spällymälöö

SamiA, olet enää muutaman askeleen päässä perhesurmaajasta. Mitäpä jos kääntyisit takaisin kun vielä voit?

• ftk45i,mvyt5fu76mfjk

Tai sitten kyseessä on Suomen tuleva Breivik.

• Zert

Mistä moinen vihaisuus juhannuksena?

• Varmaan siksi, koska kukaan ei muista hiljentyä kuuntelemaan juhannuksena Johannes Kastajan sanomaa vaan polttelevat pakanallisia kokkoja joka niemennotkossa ja saarelmassa.

Hävytöntä menoa, sano.

• hyviä uutisia

"Eivät ihmiset välttele sinua sen vuoksi, että he rakastavat sinua, vaan sen vuoksi, että he rakastavat vain itseään."

Eivät ihmiset välttele sinua sen vuoksi, että he rakastavat sinua, vaan sen vuoksi, että he pitävät sinua outona.

• SamiА

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8079
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2131
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2042
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1688
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1617
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1071
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    8. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      25
      996
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      985
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      850
    Aihe