Kevät 2012 Prahassa.

Pia Benita

Hei ! Meitä on kaksi rouvvaa eläkkeellä postikonttorista,ja meillä on tapana piipahtaa keväällä aina jossakin. Menemme s-etumatkojen kautta. olemme niinsanotusti omatoimi matkaajia,sillä toinen meistä on Saksan ja toinen Englannin kielen taitoinen. Prahaan suorastaan rakastuimme,ei ollut viimeinen kerta siellä. Asuimme Best western Bilalabuu nimisessä 4 tähden hotellissa.olimme siis 6 yötä hinta kahdelta lentoineen ja hotelleineen 749 E. Ihmiset ystävällisiä ja aurinkoisia. Asuimme kirkon vieressä,vaikka kello siellä löi puolelta 2 kertaa 15vaille 3 kertaa ja tasatunnein ei häirinnyt meitä.. Olimme jokiristeilyllä,ja uhdenpäivän ajoimme koko päivän ratikalla edestakaisin ympäri Prahaa..Aamupala hotellissa aivan maittava. On hyvä tilata etukäteen airport taxi lentoasemalle,silloin tietää hinnan 23E.Tori oli ihana paikka. Suosittelemme todella ihana paikka!!! Terv Pia Eila. Aika jolloin olimme 20.3-26.3.

12

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ejurr

      Praha on kyllä kaunis kaupunki! Itse kävin siellä piipahtamassa maaliskuussa, jolloin sää suosi meitä hyvin. Kevät oli noin pari kuukautta Suomea edellä, ja suurinosa päivistä oli vähintään 18-20 astetta ja aurinkoista.

      Ei varmasti ollut ainut kerta siellä. Haaveena olisi kyllä käydä toistekin Prahassa ja ainakin Brnossa, mutta tuskin samalla kertaa.

    • prague1234

      No joo, sen verran sano´n ettei Tsekissä ole meriittiä saksan kieelstä, sitä ei puhu siellä kukaan inhoavat kaikkia miehittäjien kieliä. Olisi hyvä osata myös omaa äidinkieltään jos se on suomi? Eli kielet saksa ja englanti kirjoitetaan näin, sorry vaan.
      Me olimme Böömissä 4 vrk eli asuttiin Tsekissä ja köytiin Saksassa ja Itävallassa. jouluna olimme Prahassa.
      Missähän tuo hotelli mahtaa olla? Meidän hotelli oli vanhassa kaupungissa hyvällä paikalla.

      • Yksi kaikkien

        Noo eipä toi sun äidinkielikään ole ihan hallussa mitä tarkoittaa sorry suomeksi ja köytiin mulle aika outoja suomenkielisiä sanoja vaikka en niin viyusti perustakaan kirjakielestä tai oikeen puhumisesta, kunhan asia vaan tulee selväksi.


      • Pitkävihaisiako?

        Oliko ne Hitlerin joukkiot vielä Prahassa, kun eivät halunneet puhua saksaa?


    • Praha tuttu

      No nyt kyllä hymyilyttää... tarkistin mikä tuo majapaikka on. Bilalabuu vaikutti kummalta.
      Hotel Best Western Bila Labut löytyy Prahasta, oli varmaan tuo.
      Että sellaista kielitaitoa, ona kielitajuni sanoi kyllä eteti tuollaista voi olla olemassa.

      • Bila Labut

        Kun oltiin Prahassa, muistan nähneeni tuon hotellin, katsoin myös kuvat netistä.


      • prague spring
        Bila Labut kirjoitti:

        Kun oltiin Prahassa, muistan nähneeni tuon hotellin, katsoin myös kuvat netistä.

        Kiitos Pia ja Eila kertomuksesta, matka vastasi tarkoitustaan jo kaupunkiin tykästyitte.
        Noista kirjoitusvirheiden korjaajista ei kannata välitää, ne on vain jonkun typerää itsensäkorostamista.Itse olen käynyt Prahassa usean kerran ja huomannut että samalla tavalla siellä puhutaan saksaa kuin englantiakin.


      • Varmuuden varalta
        prague spring kirjoitti:

        Kiitos Pia ja Eila kertomuksesta, matka vastasi tarkoitustaan jo kaupunkiin tykästyitte.
        Noista kirjoitusvirheiden korjaajista ei kannata välitää, ne on vain jonkun typerää itsensäkorostamista.Itse olen käynyt Prahassa usean kerran ja huomannut että samalla tavalla siellä puhutaan saksaa kuin englantiakin.

        Ollaan aikeissa lähteä joskus 10. toukokuun paikkeilla. Pitääkö ottaa toppatakki, talvikengät ja karvahattu mukaan? Vai pärjääkö vähemmällä?


      • Vaihtelu virkistää
        Varmuuden varalta kirjoitti:

        Ollaan aikeissa lähteä joskus 10. toukokuun paikkeilla. Pitääkö ottaa toppatakki, talvikengät ja karvahattu mukaan? Vai pärjääkö vähemmällä?

        Ei tarvi, keli keväällä n. 1 kk edellä suomea eli kesäisempi, mutta toki kelit vaihtelee siellä ja täällä...


      • Varmuuden varalta
        Vaihtelu virkistää kirjoitti:

        Ei tarvi, keli keväällä n. 1 kk edellä suomea eli kesäisempi, mutta toki kelit vaihtelee siellä ja täällä...

        Kiitos vastauksestasi. Siiskö vain kuukauden Suomea edellä? Ilmeisesti tarkoitat etelä-Suomea? Kesäkuussa Suomessa sataa usein lunta.


      • Mihinkäs sitten
        Varmuuden varalta kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Siiskö vain kuukauden Suomea edellä? Ilmeisesti tarkoitat etelä-Suomea? Kesäkuussa Suomessa sataa usein lunta.

        Sitä sitä, ei Saanatunturiin verrattuna ;))


    • 70 luvin nuori

      Prahan kevät http://www.prahanmatkat.com/Prahan-Kevät.php

      Vihreät lehmukset vuorten rinteillä ja se meininki mielessä aina . Sveijkin ravintola
      http://www.svejk-restaurant.cz/en/ tuhtia sotiasruokaa hapankaaleineen ja liha kroussisti leikattu. Nälkäisinä söimme ahmien.
      http://www.prague.fm/fi/tsekkilainen-ruoka

      Kollmisen vuotta sitten tein uusiomatkan jouluaikaan ja söimme fasaania . Siinä taas punkaalihaudutus mm

      http://kriitikkomarko.blogspot.fi/2009/08/alkoholittomat-oluet-osa-1-praha-tsekki.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe