aloitteleva tutkija :-)

oinas :-)

Hei, miten voisin aloittaa astrologia harrastuksen ?Tarkoitan että mistä löytäisi tietoa tälläinen aloittelija. Kaunis kiitos jos joku auttaisi alkuun.

18

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Astrologian alkeet.

      Löytyisikö ketjuista tietoa? Muistelen, että asiaa on kysytty aikaisemminkin.
      Alkeiskurssit ovat yksi mahdollisuus. Astrologeilla on runsas valikoima kursseja. Kannattaa katsoa kaikkien astrologien tiedot. Voit myös kerätä porukan ja tilata joltain astrologilta teille räätälöidyn kurssin.
      Jotain nimiä - Raimo Nikula, Seppo Tanhua, Kirsi Halla-Seppälä, Satu Ruotsalainen.

      • oinas :-)

        Kiitos vastauksesta. Täytyy alkaa "etsiskelemään". Ihan omaksi huvikseni niitä karttoja haluaisin oppia tulkitsemaan.
        Lämmintä kesää ;-)


    • halpoja kirjoja

      Ainakin Raumalla kirjastossa on ollut myytävänä vanhoja poistokirjoja astrologiankin alalta. Osa niistä on hyödyllisiäkin. Hinta euron luokkaa / kpl.

    • 18

      Kysymys on oikeastaan siitä, että aloitus on tehtävä jostain. Astrologian opiskelu muotoutuu oman mielenkiinnon mukaiseen muotoonsa. Tahtoisin ehdottaa, että ensin tutkit onnenpisteesi sanomaa ja kenties se voi antaa suuntaviittoja, kuinka opiskella astrologiaa ja minkä osan astrologiasta ottaa itselleen. Onnenpiste on pallo/ympyrä, jonka sisällä on risti. Missä huoneessa, missä planeetassa ja kuinka onni löytyy. Olen ollut astrolian opissa kolmekymmentä vuotta ja olen löytänyt siitä oman osani. Kaikkea ei tarvitse osata. Ammattilaisillekkin sattuu virheitä jatkuvasti. Astrologian oppimisen onnistumistakaan ei voi ennustaa. Opit sen, mikä osuu persoonaasi. Ja se riittää.

      • KysynVaan-76

        "Opit sen, mikä osuu persoonaasi. Ja se riittää."

        Sehän onkin ainoa todellinen tapa hyödyntää astrologiaa. Siis ottaa kaikesta sattumanvaraisesta tiedosta itselle sopivan tuntuiset asiat ja unohtaa muut.
        Toki joku voisi ajatella että tuohon "oppimiseen" ei edes astrologiaa tarvita...


    • 26

      Kolmenkymmenen vuoden jälkeen astrologian opiskelussa en itse laske karttoja, kone luo kartat. En anna ihmisille tietoja niistä asioista, jotka eivät kiinnosta minua. Astrologiassa ei ole sattumanvaraisuutta. Minun "ihmisillä" yleensä on jokin akuutti tilanne elämässä päällä, tai katsomme elämän kehittymistä transiittien mukaan. Aina muistan kertoa, että transiitit ovat ainoastaan transiitteja ja ne voivat mennä ohitse, kuin poutapilvi.

    • mystinenmestätyömies

      Minäkin ehdottaisin omanlaistani tapaa harrastaa ja opiskella astrologiaa. Jos olet matemaattisesti suuntautunut niin tämä voisi sinulle sopia.

      Käytännössä astrologit nykyisin käyttävät tietokoneohjelmia, mutta astrologiaan liittyvän ihan peruslaskentatekniikan opettelu voi sekin olla mielenkiintoista.

      Opettele ensinnäkin ymmärtämään tärkeät termit oikein. Mitä täsmällisesti tarkoitetaan astrologian eläinradan merkeillä. Mikä on ekliptika ja ekvaattori. Mitä ovat astrologian planeetan longitudi ja latitudi. Mitä ovat tuntikulma, tähtiaika, rektaskensio. Miten lasketaan paikallinen aika. Miten astrologian horoskoopin huonejako lasketaan. Miten lasketaan astrologian planeetan efemeridi. Miten etsitään planeettojen konjunktioita ja muita ilmiöitä. Miten tarkkaa aika ja paikka täytyy tietää että pystyy laskemaan horoskoopin perusarvot riittävän oikein.

      Tällainen laskenta ei varmaan ole ihan jokaisen juttu, mutta ainakin minun mielestäni on ihan kiva joskus kurkistaa auton konepellin alle jos autolla aikoo ajaa. En haluaisi ajaa autolla jonka tekniikkaa en tunne. En myöskään haluaisi käyttää astrologiaa sen laskennallisia perusteita sen paremmin tuntematta.

      • mystinenmestätyömies

        "Opettele ensinnäkin ymmärtämään tärkeät termit oikein."

        Voi tuntua turhalta nipotukselta, mutta mielestäni on aivan perustavanlaatuinen merkitys sillä että alusta lähtien käsittää alan perustermit oikein. Nimittäin monet sekoittavat tähtieteen tähdistöt ja eläinradan merkit. On hyvä tuntea termi prekessio ja sen käytännön merkitys. Jos ei ymmärrä oikein erilaisia aikakäsitteitä niin minusta se antaa aika heikon pohjan astrologialle. Huonejaolla on tulkinnoissa keskeinen merkitys joten onko paljon vaadittu että se pitäisi ymmärtää syvällisesti.

        Haluaisiko joku oppia etsimään Venuksen oppositioita tai Marsin sisempiä konjunktioita? Sen voin opettaa tässä ihan ilmaiseksi koska se on termonologiaan liittyvä alan perusasia joka jokaisen pitäisi osataa unissaankin. Sellaisia ei nimittäin ole. Ja miksi ei ole, se selvinnee planeettajärjestelmän mallia tarkastelemalla.


      • Astromagus

        "Opettele ensinnäkin ymmärtämään tärkeät termit oikein. Mitä täsmällisesti tarkoitetaan astrologian eläinradan merkeillä. Mikä on ekliptika ja ekvaattori. Mitä ovat astrologian planeetan longitudi ja latitudi. Mitä ovat tuntikulma, tähtiaika, rektaskensio. Miten lasketaan paikallinen aika. Miten astrologian horoskoopin huonejako lasketaan. Miten lasketaan astrologian planeetan efemeridi. Miten etsitään planeettojen konjunktioita ja muita ilmiöitä. Miten tarkkaa aika ja paikka täytyy tietää että pystyy laskemaan horoskoopin perusarvot riittävän oikein."

        Nuo epäilemättä ovat mielenkiintoisia asioita, mutta en itse suosittelisi niitä aloittelevalle ihmiselle. Kuten jo aiemmin sanoin, ensin kannattaa opetella tulkitsemaan karttoja. Siis mitä ihmisissä tapahtuu. Kun se alkaa sujumaan, voi syventyä tuollaisiin laskentateknisiin juttuihin.


    • Luota itseesi.

      Kiitos esitelmästäsi! Olen pahoillani, en kykenen löytämään esitelmän sisällön merkitystä elettävään elämään, arkipäivään.
      On luonnollista joiden rakastavan matematiikkaa. Toiset rakastavat jotain muuta. Minulle riittää, mitä minulla on. Koti ja muu elämä ei luo mahdollisuuttaa ajalle matematiikassa. On luonnollista astrologisten planeettojen olevan jotain muuta, kuin taivaalla olevat planeetat. Huonejako on osa astologiaa.
      Toimin tähän tapaan eräiden astologian virheiden johdosta. On hyvä löytää oma tapa.

      • kukin taaplaa itse

        "On luonnollista astrologisten planeettojen olevan jotain muuta, kuin taivaalla olevat planeetat"

        Astrologian planeettoja ovat mm. Aurinko ja Kuu joten tässä suhteessa on eroa tähtitieteen käsitteisiin. Tähtitieteessä Aurinko on tähti ja Kuu on kuu.

        Valmiiksi laskettuja huonetaulukoita on olemassa, joten ei sitä vältämättä tarvitse yksityiskohtaisesti tietää miten huonejako lasketaan.

        Ja tietysti tietokoneohjelmat nykyisin käytännössä tekevät ne laskelmat. Kaikki eivät edes halua tietää miten ohjelmat toimivat. Toivottavasti kuitenkin osaavat käyttää ja tulkita niitä oikein.


      • black-box astrology
        kukin taaplaa itse kirjoitti:

        "On luonnollista astrologisten planeettojen olevan jotain muuta, kuin taivaalla olevat planeetat"

        Astrologian planeettoja ovat mm. Aurinko ja Kuu joten tässä suhteessa on eroa tähtitieteen käsitteisiin. Tähtitieteessä Aurinko on tähti ja Kuu on kuu.

        Valmiiksi laskettuja huonetaulukoita on olemassa, joten ei sitä vältämättä tarvitse yksityiskohtaisesti tietää miten huonejako lasketaan.

        Ja tietysti tietokoneohjelmat nykyisin käytännössä tekevät ne laskelmat. Kaikki eivät edes halua tietää miten ohjelmat toimivat. Toivottavasti kuitenkin osaavat käyttää ja tulkita niitä oikein.

        Jos nimenomaan laskentaa erikseen tutkii astrologiassa, niin on osattava "mätsätä" laskenta ja tulkinnat toisiinsa, sillä laskennan voi tehdä eri tavoin. Voi esim. laskea prekessiokorjauksen kanssa tai ilman. Samat tulkintatavat eivät tokikaan ole tarkoitettuja molemmille vaihtoehdoille.

        Sääli että monet astrologiaa harrastavat eivät halua tietää käyttämänsä tietokoneohjelman toiminnan yksityiskohdista. Minä en ainakaan haluaisi lähteä ajamaan autolla jonka tekniikkaa en lainkaan tunne.


      • Maisemia.
        black-box astrology kirjoitti:

        Jos nimenomaan laskentaa erikseen tutkii astrologiassa, niin on osattava "mätsätä" laskenta ja tulkinnat toisiinsa, sillä laskennan voi tehdä eri tavoin. Voi esim. laskea prekessiokorjauksen kanssa tai ilman. Samat tulkintatavat eivät tokikaan ole tarkoitettuja molemmille vaihtoehdoille.

        Sääli että monet astrologiaa harrastavat eivät halua tietää käyttämänsä tietokoneohjelman toiminnan yksityiskohdista. Minä en ainakaan haluaisi lähteä ajamaan autolla jonka tekniikkaa en lainkaan tunne.

        Kaikki eivät aja autoa. Jotkut käyttävät erilaisia julkisia liikennevälineitä. On mukava kulkea millä milloinkin haluaa.


      • black-box astrology
        Maisemia. kirjoitti:

        Kaikki eivät aja autoa. Jotkut käyttävät erilaisia julkisia liikennevälineitä. On mukava kulkea millä milloinkin haluaa.

        Joillakin voi tietysti olla se ajattelutapa että kun joka tapauksessa on huuhaata niin mitäpä sillä väliä viekö tämä julkinen kulkuneuvo oikeaan paikkaan vaiko ei. Heille riittää että bussi vie jonnekin.


      • Hyvää, kehittävää.
        black-box astrology kirjoitti:

        Joillakin voi tietysti olla se ajattelutapa että kun joka tapauksessa on huuhaata niin mitäpä sillä väliä viekö tämä julkinen kulkuneuvo oikeaan paikkaan vaiko ei. Heille riittää että bussi vie jonnekin.

        Kun Suomen kaksi, laitetaan kolme, tunnettua astrologia teki sellaisia töppäyksiä, kuin teki, minä olen tyyppi, joka ei ota vastaan "totuuksia, vaatimuksia" astrologiassa. Minä kuljen sillä kulkuneuvolla, joka toimii minulle.


      • Thevenoitu
        black-box astrology kirjoitti:

        Jos nimenomaan laskentaa erikseen tutkii astrologiassa, niin on osattava "mätsätä" laskenta ja tulkinnat toisiinsa, sillä laskennan voi tehdä eri tavoin. Voi esim. laskea prekessiokorjauksen kanssa tai ilman. Samat tulkintatavat eivät tokikaan ole tarkoitettuja molemmille vaihtoehdoille.

        Sääli että monet astrologiaa harrastavat eivät halua tietää käyttämänsä tietokoneohjelman toiminnan yksityiskohdista. Minä en ainakaan haluaisi lähteä ajamaan autolla jonka tekniikkaa en lainkaan tunne.

        Mites suunnittelemaan virtapiiriä Theveninin teoreemalla?

        Näyttää hieman siltä, että astrologia ei ole ainoa laji, joka hyödyntää "mustaa boksia".


    • 29

      Olet oikeassa. Samaa toivon astrologeille, joille olen antanut rahani, että jossain häämöttäisi päivä, jolloin he oppisivat asiansa.
      Kiitos tiedonjaostasi!

    • astromagus

      Sopiva tapa aloittaa on kaivaa esiin muutama sata astrologista syntymäkarttaa ja ruveta tulkitsemaan. Siinä ekan sadan jälkeen pitäis alkaa sujumaan. :)

      Astrologiaa ei opi käyttämään pelkästään kirjoja lukemalla. Käytännön tulkintaa on tehtävä. Voit esim astro.com:ssa laskea syntymäkarttoja helposti ystävistä, sukulaisista, puolituttavista yms. Sivustolla on lisäksi Roddenin kuuluisista ihmisistä tehty iso astro data bank -tietokanta, jossa on kuuluisuuksien syntymäkarttoja.

      Mielestäni tämä toiminnallinen suuntaus on paras tapa aloittaa astrologian parissa. Suosittelen avuksi esimerkiksi Stephen Arroyon kirjaa Chart Interpretation Handbook. Siinä on selkeä esitys kaikesta oleellisesta perustiedosta. Aluksi tarvitset vain yhden tai kaksi hyvää kirjaa. Ei kannata heti ostaa sataa erilaista ja sitten todeta, että ei tämä niin kiinnostakaan.

      Muuten voit liittyä esimerkiksi astrologian harrastusseuraan, jos sellainen on paikkakunnallasi. Esim Turussa ja Tampereella on. Niissä on kuukausiesitelmiä ja muuta toimintaa aiheesta. Tämä tosin ei poista tarvetta omaan aiheen opetteluun, joka on tehtävä enemmän tai vähemmän yksin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      436
      3195
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2662
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      394
      2616
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2096
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1917
    6. 173
      1325
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1317
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1143
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1000
    Aihe