16v ja raskaana.

Niina95

Olen 16v tuleva teiniäiti. Rv 7 menossa. Olen raskaana poikaystävälleni joka otti asian todella positiivisesti.
Tämä ei ollut vahinko vaan olimme jo pidemmän aikaa halunneet lasta. Olemme olleet yhdessä 2vuotta.
Ongelmani tässä tilanteessa on kuitenkin se että en asu kotona tällähetkellä vaan olen sijoitettu lastensuojelulaitokseen. Joten miten minun pitää kertoa heille asiasta? Ja miten voin kasvattaa lapseni kun asun ko paikassa?
Raskaus kuitenkin alkaa näkyä kohta enkä voi peitellä sitä. Ja olen jo päätökseni tehnyt että pidän lapsen.
APUA!!!

5

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ootko vajaa?

      PROVO. Jos oisit lasta tosiaan suunnitellu oisit myös suunnitellu MITEN HOIDAT ASIAT! Lasta ei aleta tekemään, jos ei ole tietoa, missä asuu mistä rahat elämiseen jne>!

    • niina95

      En ole vajaa, enkä ole provo. Tosiaan suunnittelimme lasta mutta se ei ollut vielä ajankohtainen asia vaan myöhemmin. Eli tavallaan raskauteni oli vahinko, ei sen vielä pitänyt tapahtua. Mutta näin kuitenkin kävi ja koska olen oikeasti miettinyt että haluan pitää lapsen niin silloin myös pidän sen ja hoidan kunnialla loppuun.Mutta oikeesti, on ihan tatpeeksi vaikeaa ilman kritisointia, ja haluaisin vastauksia kysymyksiini?

      • Miesope

        Jos jostakin kumman syystä ET ole provo, voisit kokeilla vaihteeksi vaikkapa AJATELLA asioita.

        Olet lastenkodissa. Sinulla ei liene työtä tai vakituista opiskelupaikkaa. Olet kuitenkin ehtinyt seurustella poikaystäväsi kanssa kaksi vuotta.

        Oletteko asuneet yhdessä?

        Onko poikaystävälläsi tuloja?

        Millä elätätte lapsen?

        Miksi olet lastenkodissa? Onko elämäsi tasapainossa? Pystytkö tarjoamaan lapsellesi kodin ja vakaan & turvallisen ympäristön?

        Lapsi on suunniteltu? Miksi? Onko elämäsi niin vakaalla pohjalla, että lapsi siihen tarvitaan? Milloin lapsi sitten olisi saanut tulla?

        Oletko asunut yhdessä poikaystäväsi kanssa? Mitä TIEDÄT hänestä? OSAATTEKO hoitaa omaa kotia ja lasta? Osaatteko hoitaa talouttanne? Osaatteko laittaa ruokaa? Onko teistä kumpikaan ikinä asunut omillaan, itsestään huolehtien, kellon ympäri?

        Toivon, että tämä on trolli. Jos niin jostakin syystä ei ole, suosittelen syvällistä ajattelua ja johtopäätösten vetämistä. Toivon kovasti, että kykenisit "kunnialla" homman hoitamaan, mutta en oikein vain kykene siihen uskomaan. Valitan.

        Hieman huvittavaa, että "suunnittelet" lasta, mutta emmit sitten kertoa asiasta kotiin päin, vaikket edes siellä asu. Hmm...


    • tiikeriäiti -

      Pääset luultavasti ensikotiin vauvelisi kanssa. Minäkin olin siellä esikoiseni kanssa ja isukki sai viettää aikaa siellä ja hoitaa vauvaa kanssani. Siellä oli ihana asua, Kaikki olivat todella ystävällisiä ja auttavat kyllä siitä eteenpäin sinut eivät jätä tyhjän päälle pulaan vauvasi kanssa. VOIMIA JA IHANAA ODOTUSTA!!

    • Miesope

      Niinpä.

      Tämän maan sosiaali- ja terveydenhuoltojärjestelmät korjaavat sitten sadon siitä, kun lapsia hankkivat lapset, joilla on jo valmiiksi pakka sekaisin.

      Jotenkiin toivoisi, että edes jotkut vaihteeksi käyttäisivät aivojaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe