Häiriköinti kerrostalossa

painajainen.

Aioin viettää rauhallista juhannusta kotonani. Kuinkas ollakaan, siitä tulikin elämäni kauhein juhannus. Alakertaan oli muuttanut puoli vuotta sitten nuori pari, jotka jo aiemmin olivat mölynneet joinakin öinä kovaäänisesti koko yön. Mölyäminen alkoi jo torstaina, se jatkui läpi yön aina aamuviiteen asti. Näin myös perjantaina ja lauantaina. En saanut siinä melussa lainkaan nukuttua. Porukkaa lappasi sisälle ja kovaääninen huuto ja mekastus vain paheni. En uskaltanut mennä soittamaan kelloa ja häiritsemään heidän rauhaansa. Minä vain kärsin itse. Viimeisenä yönä menin autoon nukkumaan. Tuollaisia pitkätukkaisia miehiä pelkää. Eipä sellaiselle mitään kannata mennä sanomaan. Eipä tuosta taida kukaan valitusta tehdä isännöitsijällekään. Joten minun on varmaan sitten itse muutettava pois talosta. Ennen sentään oli selkeät säännöt taloyhtiöissä häiriköinnissä. Nykyisin varmaankin mennään näiden pitkätukka-häiriköiden ehdoilla. He päättävät mitä saa tehdä ja muut kärsivät. Eiväthän he voi ymmärtää ollenkaan että joku naapuri voisi kärsiä jotenkin heidän aiheuttamastaan melusta. Eivätkä he itse ole niin fiksuja että ottaisivat muutkin ihmiset huomioon. Kavereita pitää kutsua kylään juhlimaan ja koko yö mölytään. En ymmärrä kyllä sellaista kaveriakaan joka lähtee toisten taloihin häiriköimään. Puokkarillahan tämä talo on. Meri-Toppilasta olivat nämä tyypit tänne muuttaneet. Oli kuulemma ollut niin rauhatonta siellä Meri-Toppilassa.

45

2855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkätukkaliimaletti

      Joo sama täs paskasti eristetyssä, tai niinhän nää kaikki talot o nää "halavat". Pitäs ny kuitenki, ku vuokraa pitää maksaa 450 eskoa kuus, ni saada ees olla rauhas mut ei. Mullaki alakerras asuu tyyppi, jol välil käy ryyppykavereita ja jyskävät ja paukkavat koko yöt ja päivät ja valituksia on tullu laitettua isännöitsijälle, mut tossapa ne taas partsil kittaa. Kahtoo nyt sit, et kaua täs jaksaa asua. Oiski rahaa, ni muuttasin rauhaisaan paikkaan. Ku tuntuu, et ne jotka ei "normaaleja" ääniä, kuten ryyppäystä ja yöllistä ovien ja kantapääkävelyn ääniä kestä, ni niiden pitäs muuttaa korpeen. Otan osaa, tiedän tunteen. ;) En itekkää vihti mennä sanoo mitää, oon kyl tosin itekki pitkätukkainen, mut on mul itsesuojeluvaisto talles ja kuitenkaan, ei kaikki pitkätukat syö. :D Ja noi o jotai 40-50v pappoja tos alhaal melkeinpä... Mut, monesti jos menee sanoo, tai laittaa lappua, ni alkaa kahta kauheempi terrorisointi, en oo siis ite noin tehnyt, mut kyl siit on juttuja lukenu sieltä ja täältä, et niinkin voi käydä. Noil mun alakerran juopporemmeil ei oo kellää sit sitä pitkää tukkaa, mut mul on ja en juo ees viinaa. ;) Röökii kyl tulee polteltua... Mäki muute asun Puokkaril, mut ei taida olla sama talo kuitenkaan, ku tääl ei pahemmin pitkätukkia oo näkyny. Mun lisäkseni... Paras kai täs köyhäl ois muuttaa rivarin päätyhyoneistoon, mut siinäki voi saada naapurikseen juopon tai jonkun suur-lapsiperheen. :/

      • poju

        ei muutaku ilmoitus poliisille jos ei puhe auta mitää terrorisointia ei tarvitte sietää itse olen monesti joutunu poliisit soittamaan häiriköivien naapureitten takia silloin kun olen kerrostaloossa asunut 5 vuotta sitte


      • tuntematoon1

        ilmoitus poliisille vain niin metelöinti loppuu siihen


      • nimetön
        poju kirjoitti:

        ei muutaku ilmoitus poliisille jos ei puhe auta mitää terrorisointia ei tarvitte sietää itse olen monesti joutunu poliisit soittamaan häiriköivien naapureitten takia silloin kun olen kerrostaloossa asunut 5 vuotta sitte

        ei muutaku ilmoitus poliisille


      • Anonyymi
        nimetön kirjoitti:

        ei muutaku ilmoitus poliisille

        Ei polliisi ehti kun kaivelee nenäänsä ja ruapimaan persnettä.


    • no on ne suurperheet ainakin parempi kuin jotkut ryyppyremmit.

      • pitkätukkaliimaletti

        Varmasti on. Niiden kaa voi sopia ees sivistyneesti jotain, jos joku juttu häirihtee. Ja ne ei melua yleensä yöllä!


    • Van Bommel

      Minäkin kerrostalossa asuvana en kuuntele kovin kauaa meteliä,välittömästi kutsuttu poliisit paikalle,ovat tulleekki aina.Yläkerta saanut häädön häiritsemällä muita.Ei kenenkään tartte kestää metelöintiä,hiljaisuus alkaa klo22.,ja sillä selvä.

    • pitkätukkaliimaletti

      Ongelmana se, että näiltä alan harrastajilta, ei kuulu stereoita. Vaan jyskettä ja pauketta. Eipä ne kytät siin paljoo mitää voi tehä.

    • painajainen.

      Poliisi kai voidaan kutsua silloin jos asunnosta kuuluu riitelyä ja tappelua. Eivät varmaan tule paikalle jos siellä vain melutaan kovaäänisesti. Isännöitsijän kautta näiden eteneminen vie aikaa. Sitten isännöitsijä voi olla myös sellainen, ettei hän uskalla antaa häätöä. Sellainenkin on nähty. Joten jäljelle jää se, että itse lähtee talosta. Joo hiljaisuus todellakin pitäisi alkaa kello 22 ja olen siitä itse yrittänyt joustaa toisten osalta 23:n. mutta häiriköt häiriköivät aamuviiteen. Ja möyke on kovaa huutamista.

    • Van Bommel

      Niinkuin kerroin,poliiisit tulivat paikalle paikalle kun kutsuttiin liian metelin takia,ei käsittääkseni riidelty tai tapeltu.Aina tulleet kun on soitettu.Asia lienee ymmärretty.

    • Mukava paikka tämä

      Muutin juuri Puolivälinkankaalta Meri-Toppilaan, kun siellä Puokkarilla oli niin rauhatonta. Täällä on ollut niin rauhallista koko Juhannuksen ajana. Varmaankin se viimeinen mohikaani muutti sinne Puokkarille sinun ylä-/alakertaan.

    • jusshi tietää

      nii. ajat muuttuvat... ennää ei voine luottaa siihen ett juhannuspyhinä (laita)kaupunnilla olisi rauhallista =o
      valitus kumminkin kannattaa tehdä.

    • Miksi maksan veroja?

      Näin se valitettavasti nykyään menee. Näillä rillumarei elämää viettävillä oikeusturva parempi kuin ns. normikansalaisella joka mm. töissä pyrkii käymään ja veromarkkoja tienaamaan mm. em. elämisen ylläpitoon.
      Itse jouduin 2 v sitten muuttamaan naapurista aiheutuneen häiriökäyttäytymisen vuoksi. Homma ei vaan onnistunut kun itsellä aamuisin töihin lähtö ja naapurin nuori pari ystävineen eli Ameriikan aikaa (valvoi yöt, nukkui päivät) lähes joka yö viikosta viikkoon, kuukaudesta kuukauteen. Ei auttanut keskutelu kasvokkain, päinvastoin. Saatikka isännöitsijän tms. toimet.
      No nykyisin rauhallinen kerrostaloasunto, -yhteisö. Topakka isännöitsijä, töihin lähteviä ihmisiä sekä fiksuja eläkeläisiä.
      Ihmetyttää miksi näitä tukiasutettuja asutetaan töissä kävijöiden kanssa samaan,samoihin taloyhtiöihin. Erityisesti kun tietää kuinka käy ja ennenkaikkea kuka siitä joutuu kärsimään...

      • epänormikansalainen

        Vaikutatpa ikävältä ihmiseltä. Luuletko olevasi jotenkin toisia parempia, kun sinulla on ilmeisestikkin töitä, joka tuntuu kirjoituksesi perusteella olevan naapureiden kyttäämisen ohella ainut elämän sisältö..?

        Ja ehkäpä niitä mm. mielenterveysongelmaisia ja työttömiä sijoitetaan niihin tukiasuntoihin pilaamaan sinun aamujumppaasi ihan vain sen takia, etteivät syrjäytyisi lisää yhteiskunnasta?? Eivät he olemitään spitaalisia. Mulla on itselläni onneksi lähes aina työtä löytynyt, mutten ole silti kasvanut kieroon kuten sinä ja alkanut tuntea ylemmyyttä veromarkat taskussa.. onneksi en joudu elämään ja olemaan kanssasi.


      • Ihme touhua
        epänormikansalainen kirjoitti:

        Vaikutatpa ikävältä ihmiseltä. Luuletko olevasi jotenkin toisia parempia, kun sinulla on ilmeisestikkin töitä, joka tuntuu kirjoituksesi perusteella olevan naapureiden kyttäämisen ohella ainut elämän sisältö..?

        Ja ehkäpä niitä mm. mielenterveysongelmaisia ja työttömiä sijoitetaan niihin tukiasuntoihin pilaamaan sinun aamujumppaasi ihan vain sen takia, etteivät syrjäytyisi lisää yhteiskunnasta?? Eivät he olemitään spitaalisia. Mulla on itselläni onneksi lähes aina työtä löytynyt, mutten ole silti kasvanut kieroon kuten sinä ja alkanut tuntea ylemmyyttä veromarkat taskussa.. onneksi en joudu elämään ja olemaan kanssasi.

        Niin ovathan ne ikäviä ihmisiä jotka käyvät töissä ja haluaisivat elää normaalielämää ilman yöllistä järjestyssääntöjenkin vastaista häiriöitä. Varmaan on kliffaa siinä vaiheessa kun työssäkäyviltä saadut tukirahat laitetaan kaljaan ja hampurilaiseen.


    • Ervasti i

      Kyllähän taloyhtiöissä säännöt on, mutta jos ei kukaan valita isännöitsijälle häiriöistä niin ei niitä häiriöitä sitten ole.

      • Taas, rauha maas...

        Niksipirkka:

        Kuse uunipannulle, pistä se sitten pakastimeen.
        Jäätyneen kusilevyn voit kätevästi sujauttaa vittumaisen öisin meluavan naapurin postiluukusta sisään.

        Oma kokemukseni rivitaloasumisesta, ei Oulussa.

        Omistan rivitalosta kaksion ja seinänaapurikseni muutti perhe, joilla koira, jolle rakennettiin takapihalle häkki.
        Muuten ok, mutta teen jatkuvaa yö vuoroa, olen baarimikkona eräässä kuppilassa.

        Aina kun tulin aamulla neljän jälkeen kotiin, olin juuri päässyt uneen, ku naapuri päästi piskinsä ulos ja alkoi tauoton räkytys, joka jatkui pitkälle iltapäivään.

        Yritin pariinkin eriotteeseen keskustella asiasta naapurini kanssa, mutta huolenaiheeni ei naapuriani pahemmin kiinnostanut.
        Kerroin pulmastani työkavereille ja sain hyvän neuvon, jonka toteutinkin jo heti seuraavana iltana.

        Illalla töihin lähtiessäni siirsin subvooferin huoneistojen väliseinää vasten, valitsin biisin, jossa hyvät bassojytinät ja ei muuta, ku jatkuva toisto päälle ja volumea "sopivasti"

        Heti seuraavana aamuna yhdeksän maissa tuli koiraharrastaja naapurini kyseleen, et "mikä ihmeen jumputus se teiltä kuulu aamuneljään saakka, nukkumisesta ei tullu yhtään mitään."

        Vastasin, et jumputus loppuu täsmälleen yhtäaikaa, kuin tuon rakin räkytyskin.

        En tiedä mitä he lemmikilleen tekivät, mut siitä ei oo ollu sen jälkeen minkäänlaista näkö, tai kuulohavaintoa.


      • kusipiirakkaako jatk
        Taas, rauha maas... kirjoitti:

        Niksipirkka:

        Kuse uunipannulle, pistä se sitten pakastimeen.
        Jäätyneen kusilevyn voit kätevästi sujauttaa vittumaisen öisin meluavan naapurin postiluukusta sisään.

        Oma kokemukseni rivitaloasumisesta, ei Oulussa.

        Omistan rivitalosta kaksion ja seinänaapurikseni muutti perhe, joilla koira, jolle rakennettiin takapihalle häkki.
        Muuten ok, mutta teen jatkuvaa yö vuoroa, olen baarimikkona eräässä kuppilassa.

        Aina kun tulin aamulla neljän jälkeen kotiin, olin juuri päässyt uneen, ku naapuri päästi piskinsä ulos ja alkoi tauoton räkytys, joka jatkui pitkälle iltapäivään.

        Yritin pariinkin eriotteeseen keskustella asiasta naapurini kanssa, mutta huolenaiheeni ei naapuriani pahemmin kiinnostanut.
        Kerroin pulmastani työkavereille ja sain hyvän neuvon, jonka toteutinkin jo heti seuraavana iltana.

        Illalla töihin lähtiessäni siirsin subvooferin huoneistojen väliseinää vasten, valitsin biisin, jossa hyvät bassojytinät ja ei muuta, ku jatkuva toisto päälle ja volumea "sopivasti"

        Heti seuraavana aamuna yhdeksän maissa tuli koiraharrastaja naapurini kyseleen, et "mikä ihmeen jumputus se teiltä kuulu aamuneljään saakka, nukkumisesta ei tullu yhtään mitään."

        Vastasin, et jumputus loppuu täsmälleen yhtäaikaa, kuin tuon rakin räkytyskin.

        En tiedä mitä he lemmikilleen tekivät, mut siitä ei oo ollu sen jälkeen minkäänlaista näkö, tai kuulohavaintoa.

        Hyvä niksi, mutta se uunipelti menee pilalle.


      • ihmettelijä.
        Taas, rauha maas... kirjoitti:

        Niksipirkka:

        Kuse uunipannulle, pistä se sitten pakastimeen.
        Jäätyneen kusilevyn voit kätevästi sujauttaa vittumaisen öisin meluavan naapurin postiluukusta sisään.

        Oma kokemukseni rivitaloasumisesta, ei Oulussa.

        Omistan rivitalosta kaksion ja seinänaapurikseni muutti perhe, joilla koira, jolle rakennettiin takapihalle häkki.
        Muuten ok, mutta teen jatkuvaa yö vuoroa, olen baarimikkona eräässä kuppilassa.

        Aina kun tulin aamulla neljän jälkeen kotiin, olin juuri päässyt uneen, ku naapuri päästi piskinsä ulos ja alkoi tauoton räkytys, joka jatkui pitkälle iltapäivään.

        Yritin pariinkin eriotteeseen keskustella asiasta naapurini kanssa, mutta huolenaiheeni ei naapuriani pahemmin kiinnostanut.
        Kerroin pulmastani työkavereille ja sain hyvän neuvon, jonka toteutinkin jo heti seuraavana iltana.

        Illalla töihin lähtiessäni siirsin subvooferin huoneistojen väliseinää vasten, valitsin biisin, jossa hyvät bassojytinät ja ei muuta, ku jatkuva toisto päälle ja volumea "sopivasti"

        Heti seuraavana aamuna yhdeksän maissa tuli koiraharrastaja naapurini kyseleen, et "mikä ihmeen jumputus se teiltä kuulu aamuneljään saakka, nukkumisesta ei tullu yhtään mitään."

        Vastasin, et jumputus loppuu täsmälleen yhtäaikaa, kuin tuon rakin räkytyskin.

        En tiedä mitä he lemmikilleen tekivät, mut siitä ei oo ollu sen jälkeen minkäänlaista näkö, tai kuulohavaintoa.

        ihme naapuri kun ei valittanut aiheuttamastasi yörauhan häirinnästä kenellekään.


      • Taas, rauha maas...
        ihmettelijä. kirjoitti:

        ihme naapuri kun ei valittanut aiheuttamastasi yörauhan häirinnästä kenellekään.

        Voit lakata ihmettelemästä.
        Valittihan hän heti aamulla ensitöikseen häirinnästä minulle!
        Etkö osaa lukea, vai etkö täysin sisäistä lukemaasi?

        Kuten kerroin OMISTAN rivitalokaksion.
        OMISTUSASUNNOSTA ei häätöä ihan noin vain saa.
        (toki mahdollista, mutta pitempi prosessi)

        Ellei häirintätapauksissa sopua synny neuvotteluteitse, kuten minun tapauksessani, on silloin häirintään vastattava samalla mitalla. (törkeisiin laittomuuksiin ei kuitenkaan pidä mennä)

        Annoin ymmärtää, että mikäli minun elämäni tehdään vaikeaksi, niin ei se heidänkään elämä tule olemaan jatkossa kovin helppoa.

        Pääasia, että yhteisymmärrykseen päästiin ja elämä jatkuu.


      • jhkh
        kusipiirakkaako jatk kirjoitti:

        Hyvä niksi, mutta se uunipelti menee pilalle.

        Miksi se kusi pitäisi jäädyttää? Toimii se ihan sulanakin.


      • ilmoittaja.
        Taas, rauha maas... kirjoitti:

        Voit lakata ihmettelemästä.
        Valittihan hän heti aamulla ensitöikseen häirinnästä minulle!
        Etkö osaa lukea, vai etkö täysin sisäistä lukemaasi?

        Kuten kerroin OMISTAN rivitalokaksion.
        OMISTUSASUNNOSTA ei häätöä ihan noin vain saa.
        (toki mahdollista, mutta pitempi prosessi)

        Ellei häirintätapauksissa sopua synny neuvotteluteitse, kuten minun tapauksessani, on silloin häirintään vastattava samalla mitalla. (törkeisiin laittomuuksiin ei kuitenkaan pidä mennä)

        Annoin ymmärtää, että mikäli minun elämäni tehdään vaikeaksi, niin ei se heidänkään elämä tule olemaan jatkossa kovin helppoa.

        Pääasia, että yhteisymmärrykseen päästiin ja elämä jatkuu.

        poliisille olisi pitänyt ilmoittaa...Toivottavasti sula ei ole muita naapureita.


      • oli hyvä neuvo
        jhkh kirjoitti:

        Miksi se kusi pitäisi jäädyttää? Toimii se ihan sulanakin.

        Ajattelehan ihan järjellä. Kyllä se on huomattavasti nopeampaa sujauttaa se jäätynyt kusilevy siitä luukusta sisään, ku että rueta esim. lorottelemaan siitä luukusta sisään. Olisi aikja nolo kärytä siitä hommasta.


      • oma apu paras apu
        ilmoittaja. kirjoitti:

        poliisille olisi pitänyt ilmoittaa...Toivottavasti sula ei ole muita naapureita.

        Tuohon et varmasti usko itsekään. Poliisilla ei riitä resursseja puuttua tuonkaltaisiin epäkohtiin, koska pienemmät rikoksetkin jää tutkimatta henkilöstöpulan vuoksi.
        Mielestäni kaveri toimi ihan oikein, anto naapurin maistaa omaa lääkettään joka ymmärsi heti miltä tuntuu, ku ei saa nukuttua


      • Häätäjänä ollut
        Taas, rauha maas... kirjoitti:

        Voit lakata ihmettelemästä.
        Valittihan hän heti aamulla ensitöikseen häirinnästä minulle!
        Etkö osaa lukea, vai etkö täysin sisäistä lukemaasi?

        Kuten kerroin OMISTAN rivitalokaksion.
        OMISTUSASUNNOSTA ei häätöä ihan noin vain saa.
        (toki mahdollista, mutta pitempi prosessi)

        Ellei häirintätapauksissa sopua synny neuvotteluteitse, kuten minun tapauksessani, on silloin häirintään vastattava samalla mitalla. (törkeisiin laittomuuksiin ei kuitenkaan pidä mennä)

        Annoin ymmärtää, että mikäli minun elämäni tehdään vaikeaksi, niin ei se heidänkään elämä tule olemaan jatkossa kovin helppoa.

        Pääasia, että yhteisymmärrykseen päästiin ja elämä jatkuu.

        "Kuten kerroin OMISTAN rivitalokaksion.
        OMISTUSASUNNOSTA ei häätöä ihan noin vain saa.
        (toki mahdollista, mutta pitempi prosessi)"

        Ei se noin mene.
        Ensinnäkään sinä et omista sitä asuntoa vaan paperilapun, joka oikeuttaa sinut asumaan siinä asunnosssa kunhan ihmisiksi elät.
        Toiseksi se häätö tapahtuu samalla tavalla omistit sen lapun tai olit toisella vuokralla.


      • ei se ihan noin mene
        Häätäjänä ollut kirjoitti:

        "Kuten kerroin OMISTAN rivitalokaksion.
        OMISTUSASUNNOSTA ei häätöä ihan noin vain saa.
        (toki mahdollista, mutta pitempi prosessi)"

        Ei se noin mene.
        Ensinnäkään sinä et omista sitä asuntoa vaan paperilapun, joka oikeuttaa sinut asumaan siinä asunnosssa kunhan ihmisiksi elät.
        Toiseksi se häätö tapahtuu samalla tavalla omistit sen lapun tai olit toisella vuokralla.

        kyllä, kyllä teoriassa noin, mut käytäntö onkin sit eri juttu. Meillä oli vaikee porukka joka piti saada asunnosta veke. Varotuksia, varotuksia...viimein yhtiökokous...mutta mitä sitä turhia. oli "myynyt" asuntonsa pojalle, jus yhtiökokousta edeltävänä päivänä ja asuu siinä edelleen vuokralaisena ja sama meno jatkuu.

        Neuvo ja vielä ilmainen:
        Älä leiki tiätäjää, ellet sitä ole.


      • yfgufheja9t04w8t
        Häätäjänä ollut kirjoitti:

        "Kuten kerroin OMISTAN rivitalokaksion.
        OMISTUSASUNNOSTA ei häätöä ihan noin vain saa.
        (toki mahdollista, mutta pitempi prosessi)"

        Ei se noin mene.
        Ensinnäkään sinä et omista sitä asuntoa vaan paperilapun, joka oikeuttaa sinut asumaan siinä asunnosssa kunhan ihmisiksi elät.
        Toiseksi se häätö tapahtuu samalla tavalla omistit sen lapun tai olit toisella vuokralla.

        Kyllä tuo rauha maas oli ihan oikeassa että kyllä se häätörosessi osakehuoneistossa on paljon pitempi kuin vuokraasunnoissa.
        Olisitko sitteki oolu häädettävänä ja se aika siksi tuntu niin lyhyeltä?


      • pidetään ikävää...
        Taas, rauha maas... kirjoitti:

        Niksipirkka:

        Kuse uunipannulle, pistä se sitten pakastimeen.
        Jäätyneen kusilevyn voit kätevästi sujauttaa vittumaisen öisin meluavan naapurin postiluukusta sisään.

        Oma kokemukseni rivitaloasumisesta, ei Oulussa.

        Omistan rivitalosta kaksion ja seinänaapurikseni muutti perhe, joilla koira, jolle rakennettiin takapihalle häkki.
        Muuten ok, mutta teen jatkuvaa yö vuoroa, olen baarimikkona eräässä kuppilassa.

        Aina kun tulin aamulla neljän jälkeen kotiin, olin juuri päässyt uneen, ku naapuri päästi piskinsä ulos ja alkoi tauoton räkytys, joka jatkui pitkälle iltapäivään.

        Yritin pariinkin eriotteeseen keskustella asiasta naapurini kanssa, mutta huolenaiheeni ei naapuriani pahemmin kiinnostanut.
        Kerroin pulmastani työkavereille ja sain hyvän neuvon, jonka toteutinkin jo heti seuraavana iltana.

        Illalla töihin lähtiessäni siirsin subvooferin huoneistojen väliseinää vasten, valitsin biisin, jossa hyvät bassojytinät ja ei muuta, ku jatkuva toisto päälle ja volumea "sopivasti"

        Heti seuraavana aamuna yhdeksän maissa tuli koiraharrastaja naapurini kyseleen, et "mikä ihmeen jumputus se teiltä kuulu aamuneljään saakka, nukkumisesta ei tullu yhtään mitään."

        Vastasin, et jumputus loppuu täsmälleen yhtäaikaa, kuin tuon rakin räkytyskin.

        En tiedä mitä he lemmikilleen tekivät, mut siitä ei oo ollu sen jälkeen minkäänlaista näkö, tai kuulohavaintoa.

        ...joo,nuo on sairaan vitt*maisia nuo rakkien omistajat ,ite ollaan päivä pois ja se mielen vikanen pas'aräksyttäjä jätetään siihen muiden ihmisten riemuksi ja haitoksi.IHAN OIKEIN teit sille idiootille,oisit pistäny vielä kevyen luunapin otsaan että var maan tajuaa kuin tyhmä on itellä oli just smsn lainen ongelma n.10 vuotta sitten.yötyö ja päivällä ei voinutkaan nukkua..mitä ihmettä nuo idiootit niillä rakeillansa tekevät???????


      • Ei passaa
        oli hyvä neuvo kirjoitti:

        Ajattelehan ihan järjellä. Kyllä se on huomattavasti nopeampaa sujauttaa se jäätynyt kusilevy siitä luukusta sisään, ku että rueta esim. lorottelemaan siitä luukusta sisään. Olisi aikja nolo kärytä siitä hommasta.

        En kyllä ala omassa pakastimessa kusta jäädyttään. Mukavat aromit tulee muihin pakasteisiin. Hyi ttu.


      • Häätäjänä ollut
        ei se ihan noin mene kirjoitti:

        kyllä, kyllä teoriassa noin, mut käytäntö onkin sit eri juttu. Meillä oli vaikee porukka joka piti saada asunnosta veke. Varotuksia, varotuksia...viimein yhtiökokous...mutta mitä sitä turhia. oli "myynyt" asuntonsa pojalle, jus yhtiökokousta edeltävänä päivänä ja asuu siinä edelleen vuokralaisena ja sama meno jatkuu.

        Neuvo ja vielä ilmainen:
        Älä leiki tiätäjää, ellet sitä ole.

        Ei se noin mene. Asukas siinä aina häädetään eikä omistaja. Eikä siinä mitään yhtiökokousta tarvita. Kunhan vain provoilet, häirikkö.


      • Lex is Lex
        Häätäjänä ollut kirjoitti:

        Ei se noin mene. Asukas siinä aina häädetään eikä omistaja. Eikä siinä mitään yhtiökokousta tarvita. Kunhan vain provoilet, häirikkö.

        Kyllä siinä tarvitaan asunto-osakeyhtiön yhtiökokous, ennenkuin osakeyhtiömuotoisesta asunnosta saadaan ko. huoneiston haltija häädetyksi pois.

        Mikäli huoneiston hallinta siirtyy ko. asuntoon oikeuttavien osakkeiden myynnillä juuri yhtiökokouksen alla, on tuleva yhtiökokous mitätön, koska siellä ei käsiteltäisi ko. asunnon nykytilaa, vaan jo päättynyttä omistussuhdetta, eikä kokouksella olisi tuolloin mitään merkitystä.

        Asukas voidaan häätää, riittävin perustein, samoin asunnon haltija "omistaja"
        Asunnon uutta haltijaa "omistajaa" ei voida häätää edellisen haltijan "omistajan" rikkeiden vuoksi.


      • aslakki.
        pidetään ikävää... kirjoitti:

        ...joo,nuo on sairaan vitt*maisia nuo rakkien omistajat ,ite ollaan päivä pois ja se mielen vikanen pas'aräksyttäjä jätetään siihen muiden ihmisten riemuksi ja haitoksi.IHAN OIKEIN teit sille idiootille,oisit pistäny vielä kevyen luunapin otsaan että var maan tajuaa kuin tyhmä on itellä oli just smsn lainen ongelma n.10 vuotta sitten.yötyö ja päivällä ei voinutkaan nukkua..mitä ihmettä nuo idiootit niillä rakeillansa tekevät???????

        jos tarvii yörauhaa päivällä, kannattaa harkita tarkasti minne muuttaa. Naapurissa saattaa koirien sijaan olla myös lapsia, joista kyllä lähtee melua päivänukkujan 'iloksi'.

        turha siinä on päivällä urputtaa........


      • Anonyymi
        Häätäjänä ollut kirjoitti:

        "Kuten kerroin OMISTAN rivitalokaksion.
        OMISTUSASUNNOSTA ei häätöä ihan noin vain saa.
        (toki mahdollista, mutta pitempi prosessi)"

        Ei se noin mene.
        Ensinnäkään sinä et omista sitä asuntoa vaan paperilapun, joka oikeuttaa sinut asumaan siinä asunnosssa kunhan ihmisiksi elät.
        Toiseksi se häätö tapahtuu samalla tavalla omistit sen lapun tai olit toisella vuokralla.

        Mun seinänaapuri oli aikeissa soittaa rarjoo kovaa, niinpä kävin kusemassa niitten postiluukusta luirut.
        Eipä oo rarjo soinu, eikä eteinen haise kuselle!


    • Järgyttävää

      Mä asun Sivakan kerrostalossa ja en ole eläissäni asunut näin levottomassa rapussa. Yhdet hullut meluajat saivat häädön yli vuosi sitten, tääl soi musiikki kovaa, sit yks yläkerran ukko saa karjumis ja kolistelukohtauksia, viimeks eilen illalla, tupakka haisee käytävällä ja milloin mitäkin. Tääl tarvittais ihan oma psykiatri.

      • tomptomp

        kuulostaa sihtikuja 2 B:ltä:D


    • elokuvan ainesta

      suomalaisesta elämästä silloin ja silloin, hei kannattaisi tehdä, noitahan näkyy töllössä aina silloin tällöin!
      Tehkääpäs itsestänne filmitähtiä, jee-e!

      Ottakaapas yhteyttä paikallisiin tv-kuvaajin tms!

      Olis mukavaa nähdä pohjoistakin elämää, ettei aina Hesasta!

      Mainosta katos Oululle! ;-) muussakin mielessä kuin Nokia!

    • Järjestys

      Ihmiset on typeriä jos eivät ota huomioon kerrostalon muita asukkaita. Järjestyssäännöt koskevat kuitenkin kaikkia. Hiljaisuus pitää taata kaikille. Itse käyn aina sanomassa, jos jossain asunnossa meteli jatkuu turhan pitkälle yöhön. Lisäksi mainitsen, että seuraavaksi tulee sitten muut tahot ovelle. Ja sitten on joutunut soittamaan poliiseja paikalle, jos metelit on vain jatkuneet. Kyllä yöllisestä häiriköinnistä voi soittaa aina poliisit. Joskus poliisit tyhjäävät häiriköiden asunnon. Kerran veivät asukkaan putkaankin, kun he yhden tyhjäämisen jälkeen palasivat jatkamaan remuamistaan ja soitin uudelleen poliisit paikalle. Silloin lähti ja vähän kovemmilla otteilla. Sitten olikin kuukauden päivät todella hiljaista kun remukämpän asukas seuraavana päivänä palasi putkareissulta.
      Eli poliisit paikalle vaan jos remuaminen jatkuu turhan pitkään. Toki itse voi käydä aina ensin sanomassa, mutta ymmärtää senkin, että aina ei rohkene.

    • muutto edessä

      pahimpia on minusta olleet nämä etelän asukit, jotain arabeja, melskaavat selvinpäin vuorokauden jokaisena tuntina! Enkä ole mitenkään rasisti, muut mamuasukkaat ovat oikein mukavia!

      • sammahäär

        asutkohan samas talos ku mä??


    • Oi tavattomuutta

      Asun Turussa monikulttuurisessa lähiössä. Alueen suomalaiset asukkaat käyttäytyvät huonoimmin: juovat, riitelevät,soittavat ränttätänttää, savuttavat käytävät sinisiksi. Siideripissikset kälättävät kovaäänisesti parvekeeni alla. Junttipulit huudattavat naisiaan ja sterkkojaan aamuyön tunteja myöten.

      Mulla on lehmän hermot, mutta en siltikään oikein jaksa näitä. Mut on kasvatettu pystymetsässä, mutta sentään kasvatettu.

      • 356h653v35by

        toi o iha faktajuttu, et huonoiten käyttäytyy suomalaiset. ja joku tos ylempänä viittas, et ulkomaalaiset metelöi SELVINPÄIN. eli känniskö se on sit sallittua?

        hävettää olla suomalainen. "muuta maanpetturi vaikka ruotsiin..!". joo muutan heti, ku laitatte fyffet tilille.


      • loukussakele
        356h653v35by kirjoitti:

        toi o iha faktajuttu, et huonoiten käyttäytyy suomalaiset. ja joku tos ylempänä viittas, et ulkomaalaiset metelöi SELVINPÄIN. eli känniskö se on sit sallittua?

        hävettää olla suomalainen. "muuta maanpetturi vaikka ruotsiin..!". joo muutan heti, ku laitatte fyffet tilille.

        No väännetään rautalangasta sulle sitten: ulkomaalaiset metelöivät aina, ei siis vain viikonloppuisin kännissä, ymmärrätkö? Ja meluaminen on myös melkein ympärivuorokautista, vain aamut ja -päivät ovat hiljaisia, joskus. Auta armias kun kohta alkaa Ramadan, sitten juhlitaan JOKAIKINEN yö melkein kuukauden ajan! Ja isännöitsijä ei tee mitään, kuten koskaan.

        Ja muuttaisin hvetti heti jos saisin niin paljon rahaa!


    • pzsohg

      Ihan niinkuin Sihtikuja 1 A, ylimmässä kerroksessä eräs nuoripari harrastaa säännöllistä astioiden rikkomista, riitelyä, tömistelyä, ymsyms.. Jatkunut ainakin vuoden. Ja koiran haukkuminen yö-aikaan, kun herrasväki on viihteellä. Pää räjähtää. Että terkkuja vaan sinne yläkertaan, ja onnea tulevaisuuteen kun saatte pian häädön :))

    • terroria ja häirintä

      Kuulostaa ihan kuin Gangstalking! Googletappa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe