Onko täällä muita nuorehkoja osteoporoosia sairastavia henkilöitä? Itse olen vasta 18v. ja mulla on osteoporoosi jo kehittynyt... voiko sitä enää korjata? Itsellä varmaan rajut laihdutukset syynä.
Osteoporoosi nuorella.
8
1359
Vastaukset
- LL
Aika uskomatonta
- ..ansku..
Miten niin uskomatonta? Käsittääkseni juuri nuo laihdutukset on voinut sitä aiheuttaa.. :/ ja alipaino... lääkärin mukaan.
- aloittaja_ansku
kauanko muuten kestää kunnes osteoporoosi kehittyy? mietin että missäköhän isässä, tuo osteoporoosini on saanut alkunsa... tai eikö siinä ole se ykkös vaihe eli osteopenia?!
Onko sinut tutkittu kunnolla? D-vitamiinin vähyys on vain yksi mahdollinen syy. Minulla on 86 tuo d-vitamiini arvo, mutta kalsium ei siltikään imeydy. Minulla siis myös osteoporoosi. Nyt yritetään selvittää miksi kalsium ei imeydy. Osteoporoosiin on hyviä lääkkeitä ja niillä saadaan usein tilanne paljon paremmaksi, mutta aina kannattaisi selvittää syy, mikä on aiheuttanut ko. tilanteen.
- ..ansku..
^Minkä ikäinen olet? onko sulla painonvaihtelua/alipainoa takana? muita sairauksia tai lääkityksiä?
- Täällä
Minulla 30 v. on osteoporoosi. Vertaistukea? Vanha ketju mutta nostelen...
- maailmannurinkurinlu
37v. Osteoporoosi.
Ehkä d vitamiini puutos. Ei tietoa mistä tullut.
Katkesi vain reisiluun kaula, jota lonkkamurtumaksi kutsutaan.
Kävely näköjään hengen vaarallista jos kaatuu voi murtuman saada.
Paranee huonosti. Ei lääkitystä, jollei joskus ala lääkitys. Lääkkeet vaatii ennen aloitusta tutkimuksia. Ilmapuntari omasta takaa vaikk. Ei ain tiedä kolotuksien syytä. Olo kun vanhuksellä tai vanhuksetkin voi osa paremmin. Mut paljon hyviäkin päiviä aika kuultaa muistot. Paremmin menee kumminkin kuin muinoin. Muistutus omasta kuolevaisuudesta.
Ja sehän oli vain yksi luu monista. - Jooo1
Mulla osteoporoosi todettu 9 -vuotiaana. Nyt 22vuotias nainen. Vieläkään ei tiedossa mistä tullut,vai onko ollut syntyessä. Olen ollut aikoinaan Helsingin metabolisella luustovastaanotolla-Outi Mäkitiellä.Mäkitie tosin nykyää tutkii geenivirheitä yms. Osteoporoosi-D-vitamiini.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1606981
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264088- 473397
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1353138- 512906
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262286- 432256
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722013Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551975- 291856