Unelmana oma poni/hevonen

aikaturhajuttu

Elikkäs olen 13vuotias likka Meri-Lapista. Aloitin ratsastuksen 5vuotiaana ja lopetin 9vuotiaana, koska ei ollut tallia missä käydä. Nyt tämän vuoden alussa, olen kotini läheltä (200m pääs) saanut oman hoitohevosen, joka on ravuri, jota hoidan kerran viikossa. Se on suomenhevosori ja on aika kiltti oriksi. Orilla on myös ne orin piirteet, mutta silti kiltti. (orin piirteillä tarkoitan: esittämistä toisille poika hevosille, oreille & ruunille, hieman jääräpäinen ja tempperamenttinen.) Saan hevosen todella hyvin kuriin, ja olen tippunut sen selästä vasta 4 kertaa!:D 1 oma vika, 2 kertaa ori ei päästänyt selkään ja noustessani veti mukavat pukit, lensin maahan. 1 kerta ratsastin aitauksessa ilman satulaa, tasapaino meni, lensin hevosen ulosteeseen. Mutta asiasta toiseen.

Plussaa minulle oman hevosen hankkimisessa olisi, että äitini on harrastanut lapsena hevostelua. Ja auttaa minua hoitohevoseni hoidossa. Äitini tietää ihan perusratsastajaa jonkin verran enemmän hevosista, ja osaa ne asiat. Äiti rakastaa oreja, jotka ovat tempperamenttisiä ja niissä on luonnetta. Ja meillä on pihalla iso makasiini, ja hehtaari tonttia, meillä olisi niitty ja tyhjää tilaa, mihin voisi laittaa aitauksen ja kentän. Hieman yli kilsa on lähimmälle maastopolulle. Makasiinissä on ollut joskus 30vuotta sitten hevosia, ja pienellä remontilla siitä saisi hyvän tallin. Myös hoitohevoseni tallille, voisi korjata yhden karsinan ja niin. No mutta asiasta edelleen toiseen.

Olisiko teillä vinkkejä, miten saisin vanhempani suostumaan omaan hevoseen. Iskä aina sanoo '' Tuskin sä pystyt hoitamaan sitä 365päivää vuodessa, ja minä en hevoseen aijo ikinä koskea, paitsi metukkana.'' Äitini taas sanoo '' Ei me voida ottaa, koska hevosessa on todella iso vastuu. Minä en ainakaan jaksa hoitaa sitä joka päivä, ja sen voin sanoa ihan suoraan.''

Hevosen hankkimista myös vaikeuttaa pesäpallo harrastukseni. Se vie todella paljon aikaa kesästäni, ja en haluaisi lopettaa sitä, koska isäni on valmentajana meillä, ja rakastan pesäpalloa. Rakastan hevosia ja pesäpalloa. Minun varmaan täytyy tyytyä hoitohevoseen, ja isompana hankkia kaakkeja, jos vain rahaa on ja aika riittää. Unelma ammattina olisi mennä hevosalalle!:---)

4

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hettah-

      Pysyttele hoitohevosessa, mene tunneille äläkä vaan hanki omaa hevosta...

      • H3BUL11NU

        Jos vanhempasi eivät ole 100% mukana hepan ostossa ,ei sellaista voi hankkia. Ota vuokralle hevonen ja mieti sitten lisää. No minä olen tippunut vain 2,5 kertaa. Mutta pieni pudotus tuo myös kokemusta. Kokeile siis vuokra heppaa ja sitten laske kulut.Vanhempasi ovat oikeassa. Vuokralle hevonen ja pian! Siitä se lähtee:-) Edellinen on ihan liian kritiikkinen ja perustelematon


    • minä :D

      kannattaa ottaa hevonen vaikka ylläpitoon vähäksi aikaa tai sitten jotenkin hoitohevosen kautta näyttää kuinka kiinnostunut oikeasti olet hevosista

    • lämppärit

      haloo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe