Kuka vei rakkaan...

Vielä illalla se nojasi
ulkorakennuksen seinään

kuka sen vei

käytettynä ostettu
musta ja ruma
rakas silti mulle

uskollisesti se odotti
pitkän talven
kevätretkiä muistellen
metsäpolkuja menneiden kesien

nyt sen joku muu omistaa

rakkaan polkupyöräni

14

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ich bin...

      Kurjaa, jos rakkaasi toinen vei... Toivottavasti tuo kelmi osaa antaa rakkaallesi arvoisensa kohtelun ja hellää huolenpitoa..

      • Liona

        Sillä joka sen vei tai "lainasi" oli kai suurempi tarve vanhaan
        mutta uskolliseen kulkuneuvooni.

        Kiitos kommentistasi ich bin...!


    • miten nyt nautin
      tuulen hyväilystä kasvoillani
      kruunussani
      ja kateista katseista
      kun kiirehdin kotiin
      taivaan itkiessä
      kuin tuuli ...

      kuka hyväilee nyt
      kun sinäkään et ole vielä tullut ...

      karmea pettymys on sinulle suotu
      jos oli vielä kiire johonkin ...
      ihmettelin alussa miten liona noin
      mutta sitten loppu paljasti mistä kysymys ...

      aivan mahtavan hyvin hyvä upea liona !!!

      • Liona

        Tämä nyt oli vain realistinen kuvaus siitä millaista
        elämä toisinaan on. Ehkäpä se löytyy jostain ojanreunasta. ja kuten
        tuossa edellä jo mainitsin jollain toiselle siitä on ehkä
        suurempi hyöty.

        Kiitän taas kommentoinnistasi vastausrunolla!


    • -harmajaneito-

      Runo, jonka luomaan tunnelmaan lukija voi helposti samaistua! Itse asun maalla, joten ns. "hybridi" etuhaarukkajousituksella ja useilla, käyttämättömillä vaihteilla varustettu :) pyörä jää milloin minnekin, eikä sitä ole viety, vaikka tyttäreni, jonka kanssa sen jaamme, unohtaa lukitakin sen välillä. Saattaa olla moderniudessaan jopa hiukan arveluttava varkaus...

      • Liona

        Mukavaa jos joku pystyy samaistumaan tälläiseen arkiseen
        juttuun. Voi olla arveluttava "varkaus" vai sanoisinko, "lainaus."

        Kiitos kommentistasi harmajanneito!


      • -harmajaneito-
        Liona kirjoitti:

        Mukavaa jos joku pystyy samaistumaan tälläiseen arkiseen
        juttuun. Voi olla arveluttava "varkaus" vai sanoisinko, "lainaus."

        Kiitos kommentistasi harmajanneito!

        Heh. Jäin odottamaan vastaustasi, kun huomasin sinun niitä värkkäävän. Kirjoitin juuri itse tuonne runoihin yhden väläyksen aatoksistani. Harmajan majakka on oikein kaunis. MInä olen vain harmaja-neito :)


      • ed
        -harmajaneito- kirjoitti:

        Heh. Jäin odottamaan vastaustasi, kun huomasin sinun niitä värkkäävän. Kirjoitin juuri itse tuonne runoihin yhden väläyksen aatoksistani. Harmajan majakka on oikein kaunis. MInä olen vain harmaja-neito :)

        ja itse asiassa, sekoitin majakat. Ei se kaunis ollutkaan harmaja, vaan benkku.


      • Liona
        ed kirjoitti:

        ja itse asiassa, sekoitin majakat. Ei se kaunis ollutkaan harmaja, vaan benkku.

        Vaikkei tää mulle ollut tarkoitettukkaan, olis kiva tietää mikä on "benkku"


      • -harmajaneito-
        Liona kirjoitti:

        Vaikkei tää mulle ollut tarkoitettukkaan, olis kiva tietää mikä on "benkku"

        Bengtskärin majakka Hangon lähellä. Olen käynyt och det var vackert där ute! Jos olet nähnyt Raaseporin linnan rauniot, niin jotain samaa...


    • Polkupyörävarkaus ei ole koskaan kiva juttu mutta toivottavasti sinulle käy samoin kuin eräälle tuntemalleni henkilölle, jonka pyörä "vanha kirkkofillari" varastettiin ja se löytyikin yllättäen paikallisesta ojasta ja siihen oin kirjoitettu lappu: " PIDÄ PASKAS " ! ;D

      ...että toivossa on hyvä elää... ;)

      • Liona

        Niin siinä varmaan käykin, en ole menettänyt toivoani.

        Kiitti kommentoinnistasi!


    • xxx

      Oikein kiva kokonaisuus, pidin kovasti :)

      • Liona

        Hei xxx, kiva kun pidit. Yritin saada tähän kevyen sävyn
        vaikka harmittikin kun totesin että joku oli vienyt rakkaan.. polkupyöräni.

        Kiitos kommentistasi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe