Ohjelmistoviritys

KyselijäA4

Onkos kellään kokemusta A4:n 211hv TFSI koneen virityksestä? Tuoko viritys lisäpotkua yläkierroksille, kuten vääntö- ja tehokäyrät lupaavat. Paljonko suoritusarvot paranevat? Nyt kulkee 0-100 noin 6,6s ja autollehan luvataan 6 sekunnin alitusta. Sinänsä suorituskykyhän on jo hyvä, mutta nimenomaan yläkierroksilla hyytyminen on hieman ärsyttävä ominaisuus.

56

2811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyykyttäjä5,4sek

Mitä eikö kyykytyskapasiteetti riitä?

• KyselijäA4

Olipa fiksu vastaus. Pointsit siitä.

Mutta takaisin asiaan, kellään kokemusta? Suomessa noita virityksiä ei kauhean paljoa vielä tehdä, en oikeastaan tiedä miksi.

• gs birotor
        KyselijäA4 kirjoitti:

Olipa fiksu vastaus. Pointsit siitä.

Mutta takaisin asiaan, kellään kokemusta? Suomessa noita virityksiä ei kauhean paljoa vielä tehdä, en oikeastaan tiedä miksi.

Koska vaatii muutoskatsastuksen.
        Sen takia monikaan lakia seuraava firma ei niitä tee, jos ei muutos katsasteta heti.

Aikoinaan LMS motosport oli MTM edustaja suomessa.

http://www.mtm-online.de/en/Audi/A4-B8/2-0-TFSI-155-kW-211-hp-front?FZID=A4B8155

• gs birotor

• KyselijäA4
        gs birotor kirjoitti:

Lisätään vielä.
        Missä tuolle luvataan alle 6sek 0-110 alitusta?
        Ainakin audi.fi sivuilla on 6,5-6,6sekilmoitettu?

Siis kuuden sekunnin alitus on viritettynä. Nyt omani kulkee ihan mitattuna sen 6,6s nollasta sataan.

LMS ja muutama muu pulju tekevät edelleen noita virityksiä. Periaatteessahan muutoskatsastus vaaditaan, mutta katsastusmies ei kyllä mistään pääse näkemään, onko autoa viritetty. Siinä mielessä asiaa ei tarvitse murehtia.

Mutta eipä taida palstan lukijoilla olla kokemusta virityksestä. Kaipa se on viritysfirmojen käyriä uskottava ja luotettava, että potkua todella tulee yläkierroksille.

• sdfggdsgfsd
        KyselijäA4 kirjoitti:

Siis kuuden sekunnin alitus on viritettynä. Nyt omani kulkee ihan mitattuna sen 6,6s nollasta sataan.

LMS ja muutama muu pulju tekevät edelleen noita virityksiä. Periaatteessahan muutoskatsastus vaaditaan, mutta katsastusmies ei kyllä mistään pääse näkemään, onko autoa viritetty. Siinä mielessä asiaa ei tarvitse murehtia.

Mutta eipä taida palstan lukijoilla olla kokemusta virityksestä. Kaipa se on viritysfirmojen käyriä uskottava ja luotettava, että potkua todella tulee yläkierroksille.

Hommaa valmiiks tehokas auto, merkiä joudut kyllä vaihtamaan ellet ole ihan kunnon rahamies.

• .....
        sdfggdsgfsd kirjoitti:

Hommaa valmiiks tehokas auto, merkiä joudut kyllä vaihtamaan ellet ole ihan kunnon rahamies.

Kerrotko vielä, että miksi merkkiä pitäisi vaihtaa? Audilta löytyy myös autoja, jotka menee vakiona 0-100 alle 4s. Saksalaisista vain Audi, M-B ja Porsche pystyvät tuohon.

• lvölbbpbbö
        ..... kirjoitti:

Kerrotko vielä, että miksi merkkiä pitäisi vaihtaa? Audilta löytyy myös autoja, jotka menee vakiona 0-100 alle 4s. Saksalaisista vain Audi, M-B ja Porsche pystyvät tuohon.

Sä voit sitten ottaa selvää mitä ne neljän sekunnin audit maksaa, suomessa on yhden käden sormilla laskettava määrä sellaisia ihmisiä joilla on rahaa ja halua änkeä kätensä moiseen paskaan.

• Pakoputken kun
        KyselijäA4 kirjoitti:

katkaiset niin jopas alkaa kulkemaan. Siellä missä on paljon pörinää, siellä on myös voimaa ja kulkua. Kysy vaikka palstan pikkupojilta.

• KyselijäA4

Tehokas auto on ihan mukava, mutta se on aivan sama vaikka autossa olisi 600hv, jos se on joku 15-vuotta vanha Supra. Kyllä ne muut ominaisuudet ovat kuitenkin etusijalla.

• härski polkee

Pitääkö virittää kun ei kulje... Säälittävä käppänä. 270hp ehkä saa ulos mut mitäs sanot et sulla muutaman vuoden ikänen auto ja vedän nopeampia kiihtyvyysaikoja 320hp Bmw M3 joka on 90-luvult. Jos miettii et Golf R DSG mitattu 5,7-5,8 sek sataan 270hp niin eihän se sun läskilinttas mee edes alle 6sek satasee jos edes ohjelmoija saa optimaalisen 270hp tehon ulos

• HyrskyttäjäViriPommi

Sierra kolomosen kautta nelosen puhaltimella jättää sen.

• KyselijäA4

Ah mikä vastaus. Mutta oletko sinä ajatellut, että minä en edes kehtaisi istua sinun 20-vuotta vanhassa bemarin raadossa. En vaikka siinä olisi rakettimoottori. Kuinkahan monta niistä 320hv:stä mahtaa olla muuten jäljellä? Korkeintaan se 270, luulisin. Mitäs muuten siihen sanot, että viime talvena jätin V10 moottorisen M5 bemarin isoäitini nelivetoisella Fiat Pandalla. Oli siinä Bemarikuskilla ihmettelemistä, kun takarenkaat löivät tyhjää ja Fiat Panda pöllytti lunta päälle ja karkasi horisonttiin.

Jos haluaisin tuollaisen pommin, niin Audin hinnalla niitä voisi ostaa 10kpl. Mutta kun en halua. Että se siitä.

Jos tästä lähtien pysytään asiassa ja vain ne, joilla on kokemusta ko. virityksestä vastaavat. Jos ei ole kokemusta, niin ei tarvitse nolata itseään ja kirjoittaa typeryyksiä. Kiitos.

• Itse aloitit
        KyselijäA4 kirjoitti:

Ah mikä vastaus. Mutta oletko sinä ajatellut, että minä en edes kehtaisi istua sinun 20-vuotta vanhassa bemarin raadossa. En vaikka siinä olisi rakettimoottori. Kuinkahan monta niistä 320hv:stä mahtaa olla muuten jäljellä? Korkeintaan se 270, luulisin. Mitäs muuten siihen sanot, että viime talvena jätin V10 moottorisen M5 bemarin isoäitini nelivetoisella Fiat Pandalla. Oli siinä Bemarikuskilla ihmettelemistä, kun takarenkaat löivät tyhjää ja Fiat Panda pöllytti lunta päälle ja karkasi horisonttiin.

Jos haluaisin tuollaisen pommin, niin Audin hinnalla niitä voisi ostaa 10kpl. Mutta kun en halua. Että se siitä.

Jos tästä lähtien pysytään asiassa ja vain ne, joilla on kokemusta ko. virityksestä vastaavat. Jos ei ole kokemusta, niin ei tarvitse nolata itseään ja kirjoittaa typeryyksiä. Kiitos.

typeryyksien kirjoittamisen ja sait heti palstan teinit innostumaan. Nauti nyt siitä, poika.

• 11.2

KyselijäA4:lle; Vaihdoin vastaavan 330d:hen, nyt kulkee ihan toiseen tyyliin muttei kuluta paljon mitään. Ei voi kuin suositella.

• 407304832

Kannattaako jotain a4 audinpaskaa viritellä?

• 34567876

Kannattaako sinun tulla tänne sössöttää jos ei ole mitään järkevää sanottavaa?

• 5544w45w45w
        34567876 kirjoitti:

Kannattaako sinun tulla tänne sössöttää jos ei ole mitään järkevää sanottavaa?

Ilmeisesti osu ja uppos. A4 on niin huono ajaa ettei noista tehoista ole mitään hyötyä, paitsi amistellessa korson liikennevaloissa.

• ffffffffffffffffffff
        5544w45w45w kirjoitti:

Ilmeisesti osu ja uppos. A4 on niin huono ajaa ettei noista tehoista ole mitään hyötyä, paitsi amistellessa korson liikennevaloissa.

Onko oikeasti omapohjaiseen kokeiluun perustuvaa tietoa, vai kuten luulen pelkkää mutua?

• 5544w45w45w
        ffffffffffffffffffff kirjoitti:

Onko oikeasti omapohjaiseen kokeiluun perustuvaa tietoa, vai kuten luulen pelkkää mutua?

No mun kaveri kertoi että sen kaverin isäpuolen veli oli käynyt katsomassa Audia liikkeessä ja asia on kuulemma näin.

• A5 3,0 tdi q

Hyvinhän tuo ohjelmallinen viritys toimii tuossa moottorissa,ohjamella bosch MED 9.1 varustetuissa autoissa päästään max 310hv/450nm lukuihin.
      Turbo on se mikä rajoittaa tehoja,voimansiirto ja muu mekaaninen kestävyys kyllä riittää.
      muutoksien jälkeen pesee kolme litraiset diisselit helposti,johtuen pitemmästä moottorin vetoalueesta.
      Myös tuo mainittu vanha M3 on sitten jaloissa pyörimässä.
      uusissa diisseleissä tuo lastutus on aika turhaa,tietty vääntöä/tehoa syntyy,mutta silti moottori omaa erittäin lyhyen vetoalueen.

• toinen katsontakanta

Tuo dieselin lastutuksen turhuus ei ole näin yksinkertaista. Autolla voi olla muitakin käyttötarkoituksia kun toisten kyykyttäminen liikennevaloissa, itse vedän asuntovaunua omalla audillani (a6 3.0 tdi). Kulutus vetopuuhissa putosi litran satasella ohjelmoinin jälkeen.

• F10 M5 omistaja

Juu M3 on jaloissa pyörimässä - vai olisiko sittenkin niin ettei Audi pääse Bemarista ohi edes siinä tapauksessa jossa puhutaan 5 hengen perhebemari vs huippuunsa viritetty radalle optimoitu Audi R8 !!!

http://www.zeperfs.com/duel3969-3025.htm

Virittäkää Audejanne, tulen aina bemarilla vaan nauramaan teille ja kuittaamaan miten haluan.

• A5 3.0 tdi q

Joo,olet oikeassa. Vetopuuhissa saadaan toki paljon apua kasvaneesta vääntömomentista.

• etuveto ei king

Sun etuvedolle 160 hv on ihan riittävä, lisäteho näkyy vasta yli 100 km/h vauhdeissa kun eturenkaat ei enää sudi.

• Igor67

160 kaakin tehoilla etuvetoisellakin se sutiminen loppuu siinä neljänkympin hujakoilla.

Suurempi ongelma on Audin paska ajettavuus, jos vastaan tule mutka niin ojanpohjia haetaan.

• KyselijäA4
        Igor67 kirjoitti:

160 kaakin tehoilla etuvetoisellakin se sutiminen loppuu siinä neljänkympin hujakoilla.

Suurempi ongelma on Audin paska ajettavuus, jos vastaan tule mutka niin ojanpohjia haetaan.

Siis missä nyt on etuvetoinen auto? Kysymykseen liittyvä auto on ainakin nelivetoinen. Itse en etu- tai takavetoiseen autoon koskisi Suomen olosuhteissa tikullakaan, jos sitten ei ole kesäautoa erikseen.

Mielenkiintoista, että joidenkin on pakko tulla tällaiseen ketjuun kitisemään jostain Audin ajettavuudesta. Olen ajanut sekä usealla BMW:llä ja Audilla ja Audi on kyllä enemmän minun makuuni normaaliajossa. Nopeassa mutka-ajossa Bemari ehkä on ohjaukseltaan hieman parempi, mutta kun pääosin ainakin itse ajan maantiellä suoraan. En sitten tiedä ostaako monikin täällä autonsa pelkkään ratakäyttöön? Juttujen perusteella kyllä.

En kyllä itse tajua lainkaan tuota Audi vs BMW vastakkainasettelua. Molemmat ovat erittäin hyviä autoja ja lähinnä makuasia kummasta pitää. A6 on voittanut 5 Bemarin käytännössä kaikissa lukemissani testeissä. Uuteen 3-sarjan Bemariin ei saanut vielä nelivetoa, kun itse autoani ostin. Tämän vuoksi en kyseistä mallia edes harkinnut.

Ja mitä tulee lastuviritykseen, niin itseäni nimenomaan kiinnostaa moottorin mukavampi toimivuus. Vääntöä pitäisi tulla lisää yläkierroksille, joka lisää ajamisen mukavuutta. Periaatteessa nykyinenkin suorituskyky on sinänsä itselleni ihan riittävä.

• VIRI VILLE

En kyllä lähtisi virittämään Audia, juurikin sen heikon tekniikan takia. Noillakin tehoilla ja kiihtyvyys-arvoilla luulisi jo pärjäävän normi liikenteessä aivan mainiosti. Vaihteisto on arka poikimaan ja moottorista jakopää-ja nokka ongelmat vain tulevat pian esiin virityksen jälkeen. Tuo moottorityyppi on sellainen että siitä on niitä yläkierroksia nuudutettu, koska kovilla kierroksilla niissä on motti kovilla ja kun virityksen jälkeen laulatat konetta tapissaan, niin konerikko on tosiasia. Toisaalta taas jos koneeseen lisääntyy vääntö, niin vaihteisto ei kestä rasitusta sen vertaa. ELI EI KANNATA.

• KyselijäA4

Otahan Viri Ville asioista selvää. Vaihteisto on tismalleen sama, kuin 3,0l dieseleissä ja maksimivääntöä se kestää 550Nm. Tämän vaihteiston kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, edes noiden dieseleiden kanssa. Kyseisessä moottorissakaan ei ole tietääkseni ollut mitään ongelmia.

Sekoitat nyt pahasti Audin ja VW:n keskenään. Volkkarin pienemmissä turbomoottoreissa on ollut ongelmia ja niiden 7 pykäläinen automaattivaihteisto kestää vain 250Nm väännön. Tämä vaihteisto on aivan eri tavaraa, kuin suurempien Audien vaihteisto.

Toki viritys aina hieman moottoria rasittaa, mutta täysiä tehoja käytetään kuitenkin sen verran harvoin, että moottori kyllä sen kestää. Eri asia olisi, jos sillä ruttaisi autobaanalla 2h putkeen täysillä pari kertaa viikossa.

• älykääpiö

Mä kyykytän teijät tajuttomaks! On viritetty uusi pippeli-Audi.

• GeeTeeIi-11

Uskomaton palsta! Kaveri kysyy täysin asiallisen kysymyksen, mutta 90% vastauksista on pelkkää mussutusta.

Itselläni on kokemusta lastutetusta Golf VI GTI:stä, mutta moottori ei taida olla aivan sama vaikka tehot ovatkin 211 hv vakiona. Siinä ainakin lastu vaikutti enemmän vääntöön kuin yläkierrosten tehoon. Auto ei tosin ollut oma, joten kokemukseni eivät ole hirveän laajat. Ennen kuin tuolla ajoin, olin ajanut myös vakio GTI:llä, ero oli aika huomattava. Etuvetoisessa tosin alkoi olemaan jo pito-ongelmia.

• :-)))))

Nämä mussuttajat ovat 15 v. mopoauton omistajia!

• KyselijäA4

GeeTeeli-11, samaa itsekin ihmettelen. Mitä järkeä pilata tällainen palsta, jossa olisi hieno mahdollisuus jakaa mielipiteitä autoista. Eri mieltä saa toki olla, mutta nuo pippeliaudi kommentit ovat lähinnä säälittäviä.

Ja jo vain, Golfissa on käsittääkseni rakenteellisesti kokonaan eri moottori, vaikka tehot ovat samat. Vääntöä on huomattavasti vähemmän vakiona (280 vs. 350 Nm). Tämän vuoksi Golfissa ehkä juuri vääntö kasvaa. Toki Audissakin vääntö hieman kasvaa.

Itse olen myös sitä mieltä, että yli 200 hv etuvedossa ei ole kauheasti enää järkeä.

PS. Huomenna tulee lastu...eli sitten näemme.

• Auto Union

Kannattaa rekkautua audifinns foorumille. On asiallista keskustelua ja ihmisiä jotka oikeasti TIETÄÄ näistä asioista. Jää kaikki teiniprovoilu pois kun omalla nimellä esiinnytään.

• A5 3,0 tdi q

Mielenkiinnolla odotellaan kokemuksia ja toivottavasti saa myös dynolaput.

• KyselijäA4

Ei tehty mitään mittauksia, mutta olen kyllä tyytyväinen tulokseen. Uskon, että luvattu teho/vääntökäyrä pitää paikkansa. perstuntumalla vääntöä on hieman enemmän alakierroksilta alkaen, mutta todellisen eron huomaa juuri yläkierroksilla. Peruskonehan on hieman puhditon 5000 rpm ylöspäin (kuten useimmat turbot), mutta nyt se jaksaa vetää loppuun asti kunnolla.

Tein itse suorituskykymittauksia ja 0-100 km/h oli aikaisemmin noin 6,6s ja nyt 5,9-6,0s, kuten luvattiinkin. 0-160 km/h aika on nyt noin 13,6s, parannusta noin 2 s.

• arskaA4
        KyselijäA4 kirjoitti:

Ei tehty mitään mittauksia, mutta olen kyllä tyytyväinen tulokseen. Uskon, että luvattu teho/vääntökäyrä pitää paikkansa. perstuntumalla vääntöä on hieman enemmän alakierroksilta alkaen, mutta todellisen eron huomaa juuri yläkierroksilla. Peruskonehan on hieman puhditon 5000 rpm ylöspäin (kuten useimmat turbot), mutta nyt se jaksaa vetää loppuun asti kunnolla.

Tein itse suorituskykymittauksia ja 0-100 km/h oli aikaisemmin noin 6,6s ja nyt 5,9-6,0s, kuten luvattiinkin. 0-160 km/h aika on nyt noin 13,6s, parannusta noin 2 s.

Itsellä vastaava auto, mistä ostit lastutuksen ja mitä maksoi?

• AudiA5

LMS: Racing laittaa MTM:n lastua. Maksaa noin 1000 euroa.

• pois tieltä prkele

Täältä tullaan ja menen kohta sun romu-Audistas ohi... Virittele vaan sitä stanan kelkkaas mut tehohäviöt Kvatrossa ja painava vankkuri niin kyllä ilo kyykyttää sua...

• AudiA5

Kiitos asiallisesta kommentista. Sinunlaiset uranuurtajat pitävät tämän palstan tason ennallaan. Mahtava kirjoitus. Olet varmasti ylpeä itsestäsi.

PS: Quattro kiihtyy nopeammin 0-100 kuin vastaava Audi ilman Quattroa.

• Subaru WRC

Audista ei ole kokemusta mutta yleensä ohjelmistöpäivityksillä ei saada aikaan yläkierrosvääntöä.(väätöalue muuttuu ylemmäs mutta ei riittävästi)
      Yleensä se saadaan kajoamalla nokka-akseleihin.
      Itse virittäminen muuten kuin boxia ropeloimalla on äärettömän kallista puuhaa.
      tulee helposti autolle tuplahinta.
      Suosittelen kääntymään jonkun rata-autoilijan puoleen,,,hae nettisivu ja postia liikkeelle,,sieltä saat ihan oikeaa tietoa.

• KyselijäA4

Kiitos kommentista, mutta ainakin Audissani vääntöä tuli nimenomaan yläpäähän ja näin ollen kone ei "hyydy" 5000 kierroksen jälkeen, kuten se ennen teki. Vääntö toki kasvoi koko kierroslukualueella.

• jotaki tästä

Alakierroksille yleensä lisäpotkua haetaan. Käppyrät on tarkoituksella hiottu tehtaalla sellaisiksi että tehot nousevat tasaisesti kohti huippukierroksia. Itselläni on 1.8 T BEX Q, Harisella penkitettiin laite uuteen uskoon 224 hv/353Nm.
      Mutta suurimat speksit se pukkaa alemmilla kierroksilla kun aiemmin, ajo tavallisilla maantienopeuksilla on huomattavasti mukavampaa kun aiemmin.

Ei muuten sitten kannata näitä pimeesti tekeviä ohjelmistoyrittäjiä käyttää, tulee vaan sutta ja sekundaa.
      Kun säätö tehdään yksilöllisesti dynamometrin päällä vaihe vaiheelta silloin tulos on hyvä. Itselläni aikaa kuli kolmisen tuntia.

Yläpäähän tulee voimaa vain siinä tapauksessa, jos vaihtaa tehokkaamman turbon entisen tilalle ja ohjelmoi uudelleen Ecun sitä varten.

• KyselijäA4

Nojaa, kyllä edelleen sanon, että 2.0 TFSI koneessa vääntö tuli nimenomaan yläpäähän ja sinne sitä nimenomaan kaipasinkin. Koneessa on vakionakin aika hyvä alavääntö.

• A4 avant

Moro KyselijäA4! Kerrot virittäneesi Audisi ja olleen siihen tyytyväinen. Miten näin kesän jälkeen kommentoisit asiaa? onko tullut ikäviä yllätyksiä vai onko kaikki toiminut hyvin ja miten polttoaineen kulutukselle on käynyt? Tehonnousun varmaankin huomaa selkeästi,vai? itse ajattelen lähinnä ohitustilanteita. Olen ajatellut tehdä omalle audilleni saman asian eli ohjelmoida boksi uudelleen.

• VastaajaA4
        A4 avant kirjoitti:

Moro KyselijäA4! Kerrot virittäneesi Audisi ja olleen siihen tyytyväinen. Miten näin kesän jälkeen kommentoisit asiaa? onko tullut ikäviä yllätyksiä vai onko kaikki toiminut hyvin ja miten polttoaineen kulutukselle on käynyt? Tehonnousun varmaankin huomaa selkeästi,vai? itse ajattelen lähinnä ohitustilanteita. Olen ajatellut tehdä omalle audilleni saman asian eli ohjelmoida boksi uudelleen.

Kaikki toiminut moitteettomasti. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Bensan kulutuksen muutosta en osaa niin tarkkaan sanoa, kun en asiaa niin paljoa seuraa. En aja niin paljoa, että kokonaiskustannusten osalta (näin "kalliin" auton hinnan pudotus) kulutuksella olisi suurtakaan merkitystä. Pääosin kaupunki/taajama-ajossa kulutus on luokkaa 10,5 l sadalla, mutta ei mitenkään erityisen kevyellä kaasujalalla. Yli kymmenen litraa se mielestäni oli ennen viritystäkin, eli kovin suurta eroa ei ole.

• A4 avant
        VastaajaA4 kirjoitti:

Kaikki toiminut moitteettomasti. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Bensan kulutuksen muutosta en osaa niin tarkkaan sanoa, kun en asiaa niin paljoa seuraa. En aja niin paljoa, että kokonaiskustannusten osalta (näin "kalliin" auton hinnan pudotus) kulutuksella olisi suurtakaan merkitystä. Pääosin kaupunki/taajama-ajossa kulutus on luokkaa 10,5 l sadalla, mutta ei mitenkään erityisen kevyellä kaasujalalla. Yli kymmenen litraa se mielestäni oli ennen viritystäkin, eli kovin suurta eroa ei ole.

Kiva kuulla, että olet ollut tyytyväinen. Sinulla lienee samat tehot mitä minullekin on lupailtu eli vääntö 400 Nm ja 250 hv. Tämä muutos varmaankin tuntuu varsin selvästi niin lähdössä mutta myös ohituskiihtyvyydessä joka eniten minua kiinnostaa, vai kuinka? Voisin kuvitella, että vedettäessäkin väännön lisäys tulee hyvin esille. Tosin kyllähän tällä autolla kerkiää vakionakin.

• VastaajaA4
        A4 avant kirjoitti:

Kiva kuulla, että olet ollut tyytyväinen. Sinulla lienee samat tehot mitä minullekin on lupailtu eli vääntö 400 Nm ja 250 hv. Tämä muutos varmaankin tuntuu varsin selvästi niin lähdössä mutta myös ohituskiihtyvyydessä joka eniten minua kiinnostaa, vai kuinka? Voisin kuvitella, että vedettäessäkin väännön lisäys tulee hyvin esille. Tosin kyllähän tällä autolla kerkiää vakionakin.

Minulla huipputeho on nyt 270hv ja vääntö 390 Nm. Muutos tosiaan tuntuu kierrosten yläpäässä, sillä aikaisemmin moottori selvästi vähän hyytyi jossain 5000 kierroksen paikkeila. Nyt sellaista ei tapahdu. Alavääntöä on hieman vaikeampi havaita automaattilootalla, sillä kaasua painettaessa se vaihtaa helposti pienemmälle, mutta kyllä sekin mielestäni lisääntyi.

Jos ottaa huomioon, että viritys maksoi noin 1000 euroa, niin kyllä rahalle sai vastinetta. Vastaava tehonlisäys autokaupassa maksaa helposti 6-10 t€.

• A4avant
        VastaajaA4 kirjoitti:

Minulla huipputeho on nyt 270hv ja vääntö 390 Nm. Muutos tosiaan tuntuu kierrosten yläpäässä, sillä aikaisemmin moottori selvästi vähän hyytyi jossain 5000 kierroksen paikkeila. Nyt sellaista ei tapahdu. Alavääntöä on hieman vaikeampi havaita automaattilootalla, sillä kaasua painettaessa se vaihtaa helposti pienemmälle, mutta kyllä sekin mielestäni lisääntyi.

Jos ottaa huomioon, että viritys maksoi noin 1000 euroa, niin kyllä rahalle sai vastinetta. Vastaava tehonlisäys autokaupassa maksaa helposti 6-10 t€.

Kiitos tiedoista! Olen aiemman autoni ohjelmoinut Turbotec:in tekemällä ohjelmalla ja olin siihen kovasti tyytyväinen ja tähän perustuen olen päätymässä samaan ohjelmistoon. Heillä tehonlisäykset ovat nuo edellä mainitut 250/400.
        Pitänee lienee odottaa että takuu loppuu, muutenhan se tuppaa raukeamaan moisen operaation jälkeen.

• VastaajaA4
        A4avant kirjoitti:

Kiitos tiedoista! Olen aiemman autoni ohjelmoinut Turbotec:in tekemällä ohjelmalla ja olin siihen kovasti tyytyväinen ja tähän perustuen olen päätymässä samaan ohjelmistoon. Heillä tehonlisäykset ovat nuo edellä mainitut 250/400.
        Pitänee lienee odottaa että takuu loppuu, muutenhan se tuppaa raukeamaan moisen operaation jälkeen.

Minä otin riskin ja tein virityksen jo takuun aikana. Eihän se auto virityksen puolesta hajoa, mutta tietysti jos käy superhuono tuuri niin voi hajota ihan muista syistä ja sitten ei mene takuun piikkiin. Mutta eipä kai se muita osia koske kuin moottoria ja voimansiirtoa ja niissä ei tietääkseni ole ollut mitään ongelmia tämän 2.0 TFSI koneen ja kestävimmän (550Nm kestävän) S-tronicin kanssa.

Tietysti jos oikein nihkeitä ovat, niin voivat jonkun elektroniikka viankin laittaa virityksen piikkiin, mutta sen verran on tässä perhekunnassa Audeihin laitettu rahaa, että jos niin käy niin saapi olla viimeinen Audi. No eipä ole toistaiseksi ollut Audeissa yhtään vikaa (kop kop), eli toivotaan parasta! ;)

• Oletteko koko
        VastaajaA4 kirjoitti:

Minä otin riskin ja tein virityksen jo takuun aikana. Eihän se auto virityksen puolesta hajoa, mutta tietysti jos käy superhuono tuuri niin voi hajota ihan muista syistä ja sitten ei mene takuun piikkiin. Mutta eipä kai se muita osia koske kuin moottoria ja voimansiirtoa ja niissä ei tietääkseni ole ollut mitään ongelmia tämän 2.0 TFSI koneen ja kestävimmän (550Nm kestävän) S-tronicin kanssa.

Tietysti jos oikein nihkeitä ovat, niin voivat jonkun elektroniikka viankin laittaa virityksen piikkiin, mutta sen verran on tässä perhekunnassa Audeihin laitettu rahaa, että jos niin käy niin saapi olla viimeinen Audi. No eipä ole toistaiseksi ollut Audeissa yhtään vikaa (kop kop), eli toivotaan parasta! ;)

perhekunta seonneet Audiin. En ihmettele että rahaa on palanut ja päälle tullut tyhmien m ulkkujen maine.

• A4avant
        VastaajaA4 kirjoitti:

Jep, kiitos asiallisesta ja rakentavasta keskustelusta. Tällaista kun olisi enemmänkin niin viitsisi näilläkin sivuilla useammin vierailla ja vaihtaa mielipiteitä.

• g2g2

Onnistuuko nyt kyykytys kun olet virittänyt Audisi? Kannattaisi hakea kans Tallinnasta pilipumppu, sitähän lähes kaikki Audistit tarvii eikä mitään lastupelleilyjä

• jotaki tästä

Itse olen yllättynyt siitä, että polttoaineen kulutus laski tehon ja väännön lisääntyessä roimasti (siis A4 Q 1.8 T BEX.)

Tämän toki huomaa siitäkin kun kaasupolkimen painamista tarvii nyt huomattavasti vähemmän kun aiemmin. Ehkä osasyynä on se, että dynossa havaittiin alunperin liian laiha seos.

Elikkä optimoida kannattaa, mutta vain siellä missä on dynamometri ja asiansa hyvin osaava kaveri tekemässä
        autoon yksilöllisesti tarvittavat parametrit.

Tuntuu ihmeelliseltä että Suomessa voi laskuttaa ihmisiltä 500 € maksuja ilman kuittia ja ilman mitään näyttöjä työn tuloksista?! Nämä ilman kuittia toimivat "viripajat" pitäisi ilmoittaa veroviranomaisille.
        ___

En tiedä millainen henkilö puhuu kyykytyksestä? En yli 60 vuotiaana henkilönä pidä tuollaisista viesteistä. Kirjoittajalla ei mielestäni ole ihan kaikki parametrit paikallaan, anteeksi nyt vain.

Sun kannattas varmaan käydä optimoimassa ensin tuo oma ajukoppasi :-)))) Sitten vasta tieliikenteeseen muiden joukkoon. Ilmankos näitä iskän ja äiskän autoja kääntyy katolleen melkein päivittän, 15v. killit varastaa vanhemmiltaan auton ja vetää sen katolleen.
        Itselläni on ollut viisi lasta, nyt ovat jo aikuisia, mutta kertaakaan ei ole tullut edes mieleen että vanhempien autoihin koskettaisiin. Paljon rauhallisemmin ajelevat nykyäänkin kun isänsä, jolla ei lapsena ollut paljoa leikkikaluja.

Mitä sitten Audin kulkemiseen tulee optimoinnin jälkeen,
        niin voimaa ja vääntöä tulee juuri niille kohdille missä sitä tarvitaan liikennekäytössä. Tarvittaessa lähteekin kyllä.

• Jutut kuin
        jotaki tästä kirjoitti:

Itse olen yllättynyt siitä, että polttoaineen kulutus laski tehon ja väännön lisääntyessä roimasti (siis A4 Q 1.8 T BEX.)

Tämän toki huomaa siitäkin kun kaasupolkimen painamista tarvii nyt huomattavasti vähemmän kun aiemmin. Ehkä osasyynä on se, että dynossa havaittiin alunperin liian laiha seos.

Elikkä optimoida kannattaa, mutta vain siellä missä on dynamometri ja asiansa hyvin osaava kaveri tekemässä
        autoon yksilöllisesti tarvittavat parametrit.

Tuntuu ihmeelliseltä että Suomessa voi laskuttaa ihmisiltä 500 € maksuja ilman kuittia ja ilman mitään näyttöjä työn tuloksista?! Nämä ilman kuittia toimivat "viripajat" pitäisi ilmoittaa veroviranomaisille.
        ___

En tiedä millainen henkilö puhuu kyykytyksestä? En yli 60 vuotiaana henkilönä pidä tuollaisista viesteistä. Kirjoittajalla ei mielestäni ole ihan kaikki parametrit paikallaan, anteeksi nyt vain.

Sun kannattas varmaan käydä optimoimassa ensin tuo oma ajukoppasi :-)))) Sitten vasta tieliikenteeseen muiden joukkoon. Ilmankos näitä iskän ja äiskän autoja kääntyy katolleen melkein päivittän, 15v. killit varastaa vanhemmiltaan auton ja vetää sen katolleen.
        Itselläni on ollut viisi lasta, nyt ovat jo aikuisia, mutta kertaakaan ei ole tullut edes mieleen että vanhempien autoihin koskettaisiin. Paljon rauhallisemmin ajelevat nykyäänkin kun isänsä, jolla ei lapsena ollut paljoa leikkikaluja.

Mitä sitten Audin kulkemiseen tulee optimoinnin jälkeen,
        niin voimaa ja vääntöä tulee juuri niille kohdille missä sitä tarvitaan liikennekäytössä. Tarvittaessa lähteekin kyllä.

mopoikäisellä.

• Audi A4 avant B8

Missä kyseinen tehonlisäys olisi helpoin ja turvallisin tehdä PK-seudulle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81