masennuksen fyysiset oireet?

Tuopee-

Mulla on jatkuvasti vatsa kipeä ja vetämättömyyttä ja ärsyneisyyttä.Epäilen vahvasti,että minulla on vaikea masennus.Miten teillä muilla oireilee masennus?Entä käytättekö lääkkeitä ja onko niistä apua.Elämäntavat jne?Kokemuksia,kiitos.. :)

8

4565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loppu Propagandalle

      Oletko käynyt lukemassa Lillyn Masennus sattuu sivustoa, kun tuollaista epäilet?

      • Tuopee-

        juu.juu.tottakai.harmi,etten oo kuullu koko sivustosta.


    • Life on pause

      Yksinkertaisetkin asiat tuntuvat älyttömän vaikeilta, ei osaa päättää asioista, ei pysty edes ajattelemaan kunnolla. Pelkkä sängystä ylös nouseminen vaatii puolentunnin tai tunnin valmistautumisen ja silloinkin siirryt vain sohvalle, tuijottamaan olohuoneen kattoa... Ja kun puoliso tulee vonkaamaan seksiä, ennemmin söisit vaikka lasia...
      Epämääräiset vatsakivut, sydämen rytmihäiriöt, unettomuus, ajantajun hämärtyminen, ongelmat lähimuistin kanssa, keskittymiskyvyttömyys, ruokahaluttomuus tai sitten kaikki syötäväksi kelpaava on vapaata riistaa koska ruoka on ainoa asia mistä tulee hyvä olo. Ei jaksa tavata ketään tai mennä minnekään. Haluaisi vaan nukkua. Häpeä, epäonnistumisen ja arvottomuuden tunteet, väsymys, epätoivo, viha... Raivo... Itsetuhoisuus...
      You name it.

      Cipralex vei kaikki edellä mainitut tunteet, eli en kiinnostunut mistään, tuntenut mitään, ajatellut mitään... Voisi sanoa, että valot paloivat mutta ketään ei ollut kotona. Eikä annostuksen säätäminen auttanut.

      Vaihdettiin Voxraan jonka annostus maksimissaan mutta silti oireita.
      Noh, jos vaihtoehtona on se ettei tunne mitään, niin olen ennemmin tunteideni kanssa tässä hullussa vuoristoradassa jossa kaikki on joko todella hyvin tai sitten todella huonosti. Ylämäki- alamäki ja silleen...
      Rytmihäiriöihin Propralia, unettomuuteen Tenoxia.
      Vielä kun vedän Miranoxia ja Tramalia välilevyrappeumaan niin vot' voisin kohta avata oman sivuapteekin...

      Lääkkeet määrätään hyvin herkästi mutta muu apu on kiven alla ja yleensä olet joko niin huonossa kunnossa, ettet pysty pyytämään apua tai sitten olet liian hyvässä kunnossa saadaksesi sitä.
      Eikä pelkkä lääkitys riitä. Se on melkein sama kuin jos sulla olisi sormet oven välissä ja sen sijaan, että ottaisit näppisi pois sieltä, alat syödä Buranaa kipuun ja ihmettelet kun se ei auta...

      Itse olen rimpuillut masennuksen kanssa jo kymmenen vuotta ja psykoterapia aloitetaan nyt tulevana syksynä. Eli sormet pois oven välistä, vihdoinkin...
      Olen ollut sairas jo liian kauan, eli en "parane" koskaan mutta elämänlaatua saadaan toivottavasti parannettua sen verran, että lääkityksen kanssa pärjään ja toimin melkein samoin kuin "normaalit" ihmiset.

      Oikeastaan juuri sen hyväksyminen on ollut kaikkein vaikeinta, ettei parane vaan on ns. sekopää koko lopun ikänsä ja tämän kanssa on opittava elämään. Häpeä on toinen asia, jonka kanssa saa painia joka päivä. Meidäthän kasvatetaan siihen, että idiootti serkut piilotetaan vintille kun parempi väki tulee käymään, eli mielenterveyteen liittyvät ongelmat ovat Tabuja joista ei puhuta kenellekään. Tai jos puhutaan niin silloin ei tietenkään puhuta sinusta vaan jostain kaverin kaverista...

      Masennuksen kanssa jää hyvin yksin eikä tilannetta auta yhtään Kelan ja muiden virastojen lomake ja paperiviidakko jonne hautaudut kun kaikki pitäisi osata tehdä itse, vaikka olet totaalisen pihalla ja kyvytön toimimaan.

      Elämäntavoilla voi vaikuttaa omaan vointiinsa aika paljonkin.
      Viinan lipottelusta ei ole mitään hyötyä sillä humalassa ja krapulassa vituttaa ja masentaa entistä enemmän. Omalla kohdalla alkoholin käyttö on rajoittunut pilsnerin juomiseen silloin tällöin.
      Selän takia on pakko liikkua, joten ei muuta kuin poppivehkeet korviin, Foo Fightersia soimaan (hyvä rytmi) ja kävelylle. Tekee päällekin hyvää koska silloin ei tarvitse ajatella yhtikäs mitään järkevää ja liikunta tuottaa endorfiinia joka lisää hyvänolontunnetta... Tällaisiin lenkkeihin jää koukkuun eikä energiaa sitten riitäkään paljon muuhun, niin kuin kotitöihin jne.
      Eli kohtuus kaikessa...

      Tulipas tästä pitkä vuodatus vaikka ajattelin vastata ihan lyhyesti ja ytimekkäästi. Noh, toivottavasti tästä on nyt edes jotain hyötyä tai infoa jollekin...

    • Kukkatyttö

      Mulla todettiin vaikea masennus helmikuussa, oon ollut pidemmän aikaa jo masentunut, ehkä 2 vuotta mutta nyt alkoi raja tulla vastaan. Olin aivan väsynyt, töissä olin hirveän ahdistunut, en pystynyt keskittymään mihinkään, olin koko ajan kipeenä... Joka ikinen flunssa tarttui muhun ja voi olla että vähän liiottelinkin ns kipeäyttä ettei mun tarvii mennä mihinkään. Paniikkikohtauksia sain. Sit vaan yks kaks lomamatkalla helmikuussa romahdin täysin, tajusin ettei mun tarvii yrittää enää mitään mikä on mulle huono. Sit loman jälkeen ku palattiin suomeen, hakeuduin lääkärille. Teki mulle testin ja kuulema pahalta näytti. Eka mulla oli cipralex paniikkikohtauksiin mut eipä paljon auttanut, sit vaihdettiin johonkin venlaflaksiiniin ja nyt on voxraan sekä ketipinorin joka on nukahtamis lääke. Lisäksi mulla löyty kilpirauhasen vajaatoiminta mikä vaan pahentaa masennuksen oireita ja siihenkin on lääke.
      Nyt kun oon sairaslomalla oon halunnut vaan tehdä niitä asioita mitkä tuntuu hyviltä. Paitsi tekis mieli vain nukkua tai olla sängyssä niin oon vähän alkanut ottaa itseäni niskasta kiinni ja nousta sieltä. Mikään ei oikein kiinnosta ja mistään en nauti. Käyn terapiassa ja psykoterapiassa. Ehkä vielä paranen.

    • paris.elton.

      Mulla on ollut tämä masennus jo 15vuotta ja olen ollut yksityis-ja ryhmäterapioissa aikanaan.Ei näkyvää apua ollut.Olen syönyt venlafaxinia 4päivässä vuosia ja osa oireista on pysyviä.
      Juon harvoin,käyn töissä,vapaa-ajat lepään ja joskus tapaan ystäviä.Olen karsinut ystäviä ympäriltäni,koska en jaksa pitää moneen yhteyttä.Ihmissuhteeni ovat kaikki hankalia.Yritän vain selviytyä joka päivästä.
      Kotityöt kuten siivoaminen,tiskaaminen,järjestely ei onnistu.Lomakkeita on vaikea täyttää/viedä ajoissa virastoihin,kauppaan ei jaksaisi mennä,muisti ei toimi,väsyttää,vihantunteita,ärsyttää,syön paljon,itsetunto nolla ja itsetuhoajatuksia.
      Mulla on muitakin sairauksia kuin tämä masennus.En usko parantuvani,mutta olen hyväksynyt sen.

      • Anonyymi

        Hei lue Kiinalainen lääketiede Elina Hytönen masennus.Mene kiinalainen lääketiede akupunktioon. Sieltä saat apua.Siellä aletaan ajattelemaan miten sinua voisi auttaa.Maksat kyllä itse.Jos raha ei ole osta Solgar nestemäinen B- vitamiini ja Ruusu juuri tippa.Solgar muita tuotteita kysy luontaistuote kaupasta mitä voit syödä tähän.Solgar imeytyy varmasti.Voit avata kapselit ja liottaa haaleaa veteen kapselit.Kauranverso uute ota sitä sekä illalla salvia tippa kielen alle.Nukkuttaa tämä.Nämä ohjeet ensi apu sinulle.Solgar tuote USA laatu tuote.Mieti mitä kirjoitin.


    • Anonyymi

      Vatsa voinee mennä sekaisin masiksesta. Mutta todennäköisin syy on slti ruokavaliossa. Itsekin olen masentunut, mutta ruoka maistuu silti. Ja paneminen. Ai niin ja ryyppääminen. Mikään muu sitten ei.

    • Anonyymi

      Masennus on luulusairautta, ihminen joka luulee sairatavansa masennusta on vain Laiska. Masennukset karisee kun nostaa housuja ja rupeaa toihin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe