SE OLI KAUHEAN NÄKÖISTÄ!

pyllyt paljaaksi

Olin tuossa muutama päivä sitten eräällä tutulla kylässä, no,lapset uhmaiässä. Siinä sitten riehuivat ja hyppivät söpöläiset silmille.
Tuttuni,noiden lasten äiti raivostui silmittömästi, otti poikansa polvilleen,veti pöksyt polviin asti ja otti hiusharjan... Ei lyönytkään harjan sileällä puolella,vaan sillä harjaspuolella suoraan pyllylle. Lopuksi viisi mojovaa iskua kämmenellä pakaroille. Se oli järkyttävän näköistä!
Onkosta teitä kuritettu,jos on,miten!? Miten se on vaikuttanut teihin?

13

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhanaikainen?

      No voi iik. Jos silmille hyppii, niin saakin ojentaa. Itse olen saanut mm. tukkapöllyä, luunappeja ja risua. Ihan syystäkin, kun esim. kiusasin kissaa. Tämä risu tietysti ketuttaa, koska ohut oksa sattuu lävähtäessään reisille/perseelle. Pääsääntöisesti mahd. omat tulevat lapset pyrin kasvattamaan esim. jäähyn avulla, mutta miksen voisi myös luunappia käyttää. En kuitenkaan mitään risuja tai seinille heittelyä. Mutta huomaahan näistä nykynuorista, että on vain lässytetty, kun olisi voinut lievää ruumiillistakin kuritusta käyttää

      • aloittaja:d

        ei luunapeissa sinänsä mitään ole,mutta läimäys harjalla tms? Minusta se on jo liioittelua. Fyysisen satuttamisen lisäksi se polville makaaminen on nöyryyttävää ja lasta alistavaa...hui


    • akka vaan

      sehän siinä onkin ideana, jos ei muuta niin poikittain polville ja muutama vetäisy kämmenellä. Mikäs rangaistus se sellainen on, joka ei tunnu missään ja jonka voi heti unohtaa?

      • pyllyt paljaaksi

        voi,kyllä se kuule tuntuu. Henkisesti ja fyysisesti. Miksi muuten lapdi itkisi? Eikä sitä unohda. Kaikki,luulen,muistavat selkäsaunan ja se jää muhimaan alitajuntaan. Satuttaminen ei unohdu ikinä. Huh,onneksi on laki ruumiillista kurittamista vastaan...


      • pyllyt paljaaksi
        pyllyt paljaaksi kirjoitti:

        voi,kyllä se kuule tuntuu. Henkisesti ja fyysisesti. Miksi muuten lapdi itkisi? Eikä sitä unohda. Kaikki,luulen,muistavat selkäsaunan ja se jää muhimaan alitajuntaan. Satuttaminen ei unohdu ikinä. Huh,onneksi on laki ruumiillista kurittamista vastaan...

        ja rangaistuksessa,joka ei satu ,on se idea,että lapsi ei unohda sitä, mitä asiaa ei saanut tehdä,(rikettä) mutta unohtaa itse rangaistuksen. Satuttavassa rangaistuksessa lapsrn mieleen jää sekä arvet pyllyssä ja itse teko. Mutta mitä hyötyä on muistaa vitsa persauksilla?


    • Kesäkenkä

      Siinä missä taito loppuu, astuu väkivalta kuvioihin. Lastenkin kanssa. Ilman ruumiillista kuritusta, edes lievää, on oikeinkin mahdollista kasvattaa järkevä ja tottelevainen lapsi. Kunnioitus ja pelko ovat kaksi täysin eri asiaa.

      • Me lapset

        Olet oikeassa. Eipä mullekaan mitään muuta tehty ku huudettu kun olin vähän pienempi. Tätä nykyään osaan olla kunnolla.


    • Minävgaaa

      Meillä ei ole ikinä ollut vapaa kasvatusta ja pienestä asti on saanut jos minkin näköstä kuritusta. Pieni sanakin tai jos ei tehnyt jotain tehtävää, niin kyllä sai sitä mukaan selkäänsäkin. Oon 15.v ja tähänkin päivään mennessä sama menetelmä ja oikeestaan en edes uskalla tyyliin tehdä mitään kun vanhemmat on semmosia hulluja ihmisiä. Voin vaan sanoa ja hymähtääkkin että tuo ei ole mitään jos jollain hiusharjalla huitaisee pari kertaa. Ihan pienenä kun on joutunut itse vielä hakemaan puustakin oksat että porukat SAAVAT lyödä mua, enkä todellakaan ole ainoa meidän perheestä ja tuo risunpala on varmaan pienin kuritusväline meillä ollut. Tuntuu kyllä oikeasti välillä et olisin saanut jotain traumoja tapahtuneista. Ja se ei todellakaan ole oikein et joutuu pelkäämään omia vanhempia. Mä oon ainaki sitä mieltä että lapselle ei saa tehdä mitään haukkumista, pahoinpitelyy, tms. Itelleni ainaki tullu huono itsetunto haukunnasta yms.

      • pyllyt paljaaksi

        toikin on ihan hirveen kuulosta, tee ilmotus lastensuojeluvirastoon! :0
        Ja tosiaan pelko ja kunnioitus on eri asioita,se on totta.


    • sulaa hulluuta pentene.

    • Minävggaa

      Todellakin kunnioitus ja pelko on ihan eri asia, mutta en yksinkertaisesti uskalla ilmoittaa mihinkään! Eli tässä on vielä semmoset 3v helvettiä ja sitten onneksi alkaa vapaus. Broidi täyttää tänä vuonna 18v ja ollaan ajateltu että kävisin täällä peruskoulun loppuun (1v) ja sitten broidi soittaisi porukoille että joko minä muutan hänen luokseen tai hän tekee ilmoituksen lastensuojeluun, mutta sekin pelottaa koska en selviä siitä ehjin nahoin!
      Fyysisen väkivallan lisäksi porukat haukkuu kuten huorittelee jne, vaikkei todellisuudessa asia ole näin ja sitten vielä emme pääse edes kavereiden kanssa ulos! :( en vaan oikeesti tiiä että mistä saan voimia. Olen siis nuorin meistä sisaruksista ja jään 'yksin' kolmeksi vuodeksi noiden hullujen kanssa! Ikinä ei olla saatu yhtäkään lapsilisää edes itsellemme, mutta ei siinä mitään kun kuitenkin ne vanhemmille kuuluu, mutta tuossa taannoin Faija poikkesi itsestään ja antoi minulle 60e, jota ei ikinä ole tapahtunut ja nyt siitäkin saa kuulla valituksia koko lopun ikänsä :O :(

      • pyllyt paljaiksi

        Mutta sehän olisi hyvä,jos voisit muuttaa veljesi luokse,kun uän on täyttänyt 18. Ei uskoisi kenenkään vanhemman haukkuvan OMAA LASTA huoraksi,törkeää!


    • jutta20-

      en ole luunappeja ja tukkapöllöä vastaan. olen itsekin saanut ja enpä mtn traumoja lapsuusajoista ole saanut. olen tyytyväinen että olen saanut kuria myös pienellä satuttamisella, en usko että olisin muuten mtn uskonut.
      en kuitenkaan hyväksy lyömistä ja kovaa satuttamista lapselle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe