Onko teillä metformiinivalmisteet aiheuttaneet vatsavaivaa? Onko kokeiltu toista valmistetta? mikä valmisteista mahtaa olla kaikkein mahaystävällisin?
Metformiini ja vatsavaivat -kokemuksia?
17
22106
Vastaukset
- .
Metformiinin sivuvaikutuksia on mm. vatsavaivat. Sen vuoksi pillerit pitäisi ottaa aterian yhteydessä. Olen jakanut vuorokautiset pillerini (5 kpl) aamiaiselle, lounaalle ja iltapalalle eikä vatsavaivoja ole ollut.
Mikäli metformiini ei sovi, on siirryttävä muuhun lääkintätapaan (tuotemerkin vaihto ei auta). - aapp
Kyllä joillakin auttaa merkin vaihtokin, varsinkin jos toisesta tulee vain lieviä oireita niin toisesta ei välttämättä niitäkään.
- Anonyymi
Metformiini on halpa lääke, eikä muutenkaan ole mitään tarvetta hankkia ulkomailta potentiaalisia lääkeväärennyksiä.
- Kööki
Lääkken vaihto voi auttaa. Itse söin aluksi Oramet-hexalia. Vatsa meni tosi pahasti sekaisin lähes välittömästi lääkkeen otosta, vaikka otin sen ruoan yhteydessä. Lääkäriltä sitten kyselin, onko täyteaineissa jotain eroa, ja hän huomasi, että lääke sisältää macrogolia, joka on ummetuslääke. Minulla vatsa on muutenkin herkkä, niin ei ihme, ettei tuota lääkettä kestänyt. Nykyään syön Glucophagea ja vatsavaivoja ei juurikaan ole ollut.
- vatsahan se
Minulla on myös herkkä vatsa Oramet ei käynyt, mutta ei oikein käy diformiinikaan, täytyypä katsoa nuo apuaineet. Kiitti vinkistäsi.
- .
vatsahan se kirjoitti:
Minulla on myös herkkä vatsa Oramet ei käynyt, mutta ei oikein käy diformiinikaan, täytyypä katsoa nuo apuaineet. Kiitti vinkistäsi.
Kun näitä merkkejä alettiin mainitsemaan niin käytän Metforem'iä eikä se siis aiheuta vatsavaivoja.
- ihmetys
Olen kärsinyt vatsavaivoista Metformiinin takia. Nyt olen alkanut aamuisin syömään maitohappobakteeripillerin. Muutenkin olen koettanut syödä normaalirasvaista juustoa ja jugurtteja joissa lukee että niissä on maitohappobakteereita. Tuntuu niinkuin se auttaisi. Olisiko niin että tämä Metformiini hävittää vatsata maitohappobakteereita ?
- Seitsenkertainen_hinta
Nyt tuli lääketrokarille melkoinen huti. Kuka hullu riskeeraa ostamalla reseptilääkkeensä ulkomailta. Lääkkeetkin pitää noutaa tullipostista ja esittää siellä reseptinsä.
Metforem (tai sen rinnakkaislääkkeet) maksaa lähiapteekista ostettuna uudellakin kelakorvauksella vain vähän päälle vitosen 100 kpl paketilta. Tuolla hullulla trokarilla 84 kpl pakkaus maksaa 35 euroa ja tietenkin toimituskulut päälle. Kyllä on katteet kohdallaan, eikä pilleritkään ole ehkä sitä kuin pitäisi.
- os..
Metformiini on hyvä lääke, eikä se minulle mitään vaivoja aiheuttanut. Pahempi on ollut, kun määrättiin lääkkeeksi insuliini. Se aiheuttaa painon nousua parikymmentä kiloa. Onkohan sinulla muita syitä vatsavaivoihin kuin metformiin?
Tupakka voi olla sellainen. - lääkitys kohdillaan
Minulla aloitettiin joulukuussa 2011 Metformin lääkitys (paastoarvo 7,7) ja kun saavutettiin 2 x 1g/vrk alkoivat vatsakivut ja ripuli. Itse aikani pähkäiltyäni jätin aamulääkkeen pois niin johan kivut ja ripuli hävisi. Sokeriarvoihin ei mitään huomattavaa muutosta. Lääkäri antoi asialle siunauksen, pääasia että pystyn työssä käymään ja voin hyvin, sokeriarvot kurissa. Tätä on nyt jatkunut yli puolenvuoden ajan. Ja näin kuulema jatketaan edelleen (kävin lääkärissä ja diabeteshoitajalla). Eli nyt annostus 1x 1g iltaisin. Olen kylläkin tiputtanut myös painoa 10kg joten varmaan en tarvitse enää niin paljoa lääkitystä.
- 1120
Onko kenelläkään havaintoja, että metformiini voisi aiheuttaa ummetusta? Omalta kohdaltani epäilen näin. Päiväannokseni on 2,5 grammaa. Voin tietysti kokeilla jonkin aikaa olla ilman metformiinia ja katsoa. Jotakin kuitenkin täytyy käyttää sokereiden takia. Joskus olen unohtanut ottaa ja sokerit ovat olleet tämän takia nousussa.
- pumppuei
Minulle metformiini aiheuttaa sydänvaivoja. Maha kyllä kestää.
- Kannattaa_tutkia
Tänään lehtiuutisessa kerrottiin etä metformiini voi jopa torjua sydänoireita. Oletko keskustellut lääkärisi kanssa oireistasi ja että johtuisiko ne todellakin metformiinista ei jostain muusta. Metformiini ei estä verisuonten ahtautumista, joten sepelvaltimoissa voi olla ahtautta.
- Kakkostyyppi
Tyhjään vatsaan ei kannata ottaa, minua diabeteshoitaja kielsi ripottelemasta niiden ottoa pitkin päivää, annostuksena 2x 2. Lääkkeen vaikutusaika on 12 h ja pitoisuuden pitää olla maksimaallinen, eli kerralla otettava aina 2 tabua. Ellottaa ja vähän huono olo, mutta jospa se laihduttava vaikutus perustuukin siihen, ei maita ruoka..
- Anonyymi
Glugophage lääke on minun vatsani tuho.Muutenkin vatsa on huono kestämään mitään lääkkeitä.Ja lääke päin vastoin nosti arvot korkeammalle,kuin ne olivat ilman tätä pilleriä.Ihmisten ilmoille ei voi mennä koska pirut ovat sarjatulta joita ei voi estää.Ihan järkyttävää.Luulen,että minut lääkitään sairaaksi.
- Anonyymi
Turha kärsiä metformiinin aiheuttamista vatsavaivoista. Voi pyytää lääkäriltä kokonaan toisen ryhmän lääkettä, niin elämänlaatu paranee.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882