13

kotiäiti85

perjantai 13 päivä uskomusten mukaan epäonnen päivä. Katsotaanpa mitä Raamattu tällaisesta sanoo.

Raamattu varoittaa meitä taikauskosta,okkultismista ja noituudesta:

Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta, joka lukee loitsuja, kysyy vainaja-tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen. Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät sinun tieltäsi. 5. Moos 18:10-12

Sillä tottelemattomuus on taikuuden syntiä, ja niskoittelu on valhetta ja kuin kotijumalain palvelusta. Koska sinä olet hyljännyt Herran sanan, on myös hän hyljännyt sinut, etkä sinä enää saa olla kuninkaana. 1 Sam 15:23.

Noituutta ovat esim.onnea tuottavat esineet, , horoskoopit, mustan kissan kohtaaminen, luku 13, peilin särkyminen ja moderneja merkkejä taikauskosta ovat esim. puun koputtaminen, korteista ennustaminen, heilurin käyttö, valamme uuden vuoden tinoja, tähdenlennon aikana toivominen ja ketjukirjeet uhkauksineen..

26

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan oikeasti

Täällä ovat monet jo antaneet sinulle oikein hyviä neuvoja. Kannattaisi pysähtyä miettimään niitä. Ettet putoaisi kovin korkealta sitten kun vauhti loppuu. Ihan oikeasti.

• evlut

Horoskooppeja ei kannata lukea, sillä tulevaisuutemme on Jumalan hyvissä käsissä

• KOTIÄIDILLE

Noven glandulae sorores.
      Octo glandulae sorores.
      Septem glandulae sorores.
      Quinque glandulae sorores.
      Quattuor glandulae sorores.
      Tres glandulae sorores.
      Duae glandulae sorores.
      Una glandulae soror.
      Nulla fit glandula.

• جني

Tarot korteissa 13 on kuoleman luku.

• näin on

Jeesus on kuoleman voittaja

• Jotenkin hassua, että ihmiset jotka eivät usko Jumalaan ovat toisaalta hirveän taikauskoisia. Monesti se tulee esiin käytännössä juuri perjantain ja 13 päivän kohdalla, tai jos ei ole pitkään sairastanut niin heti koputtaa puuta, lukevat horoskooppeja, on omia onnenkaluja ym. rituaaleja. Eikö se ole hieman ristiriitaista "järki-ihmisiltä"?

• FUCKIFUU

Tuossa menit taas vipuun ateistit eivät usko muuhunkaan taikauskoon.

Sen sijaan uskovat lukevat horoskooppeja erityisesti tapakristityt.

Kannattaisiko uskovan edes kerran elämässään puhua totta.

Perjantai 13. on muuten kristillistä perua kun Filip IV mestasi temppeliritarit perjantai 13. Näin kristityt tekivät päivästä epäonnea tuottavan päivän. Eivät siis ateistit. Musta kissa liittyy noituuteen ja noituus taas on kristittyjen taikauskoa.

Raamattu itse on täynnä taikauskoa:

1. Betlehemin tähti -tähdistä ennustaminen
        2. Erilaiset riitit mitä piti tehdä jos tuli sairaaksi
        3. Pedon luku -numerologiaa
        4. Johanneksen ilmestys -puhdasta ennustamista
        5. Erilaiset taikatemput mitä apostolit tekivät

• FUCKIFUU
        FUCKIFUU kirjoitti:

Perjantai 13. on muuten kristillistä perua kun Filip IV mestasi temppeliritarit perjantai 13. Näin kristityt tekivät päivästä epäonnea tuottavan päivän. Eivät siis ateistit. Musta kissa liittyy noituuteen ja noituus taas on kristittyjen taikauskoa.

Myös horoskooppien 12 taivaan merkkiä ja 12 opetuslapsella on sama uskonnollinen alkuperä historiassa.

• zyrt

uskotar

Miksi valehtelet?

• zyrt kirjoitti:

uskotar

Miksi valehtelet?

En valehtele. Olenhan minä nähnyt ja kuullut työpaikalla ym. tuttavapiirissä kuinka he kertovat lukeneensa horoskooppeja, kyselevät tähtimerkkejä, ja jos on 13 päivä ja perjantai sanovat, että mitähän kamalaa tänään tapahtuu, koputtelevat puuta, sanovat käyneensä ennustajalla ym. Minustahan tämä on aika yleistä. Tuskin sitä monikaan tulee edes ajatelleeksi, että ne on taikauskoa. Eikä ne tietääkseni missään uskossa olevia ole olleet.

• itse menit vipuun
        FUCKIFUU kirjoitti:

yleensä eivät mutta ihminen voi olla ateisti vaikka olisi taikauskoinenkin. Ateismi sulkee pois vain teismin, ja maailmassa on olemassa muitakin taikauskoja kuin teistisiä.

• zyrt
        uskotar kirjoitti:

En valehtele. Olenhan minä nähnyt ja kuullut työpaikalla ym. tuttavapiirissä kuinka he kertovat lukeneensa horoskooppeja, kyselevät tähtimerkkejä, ja jos on 13 päivä ja perjantai sanovat, että mitähän kamalaa tänään tapahtuu, koputtelevat puuta, sanovat käyneensä ennustajalla ym. Minustahan tämä on aika yleistä. Tuskin sitä monikaan tulee edes ajatelleeksi, että ne on taikauskoa. Eikä ne tietääkseni missään uskossa olevia ole olleet.

Niin? Ja väität että he ovat ateisteja. Oletko kysynyt?

• zyrt kirjoitti:

Niin? Ja väität että he ovat ateisteja. Oletko kysynyt?

Kyllä minä aika hyvin tunen työkaverini, ja ne ihmiset joiden parissa liikun.
        Kyllä he puheissaan tuovat hyvin esille sen mihin uskovat.

• zyrt
        uskotar kirjoitti:

Kyllä minä aika hyvin tunen työkaverini, ja ne ihmiset joiden parissa liikun.
        Kyllä he puheissaan tuovat hyvin esille sen mihin uskovat.

Vai niin. No lainaan vielä aikaisempaa kirjoitustasi:

"Jotenkin hassua, että ihmiset jotka eivät usko Jumalaan ovat toisaalta hirveän taikauskoisia. Monesti se tulee esiin käytännössä juuri perjantain ja 13 päivän kohdalla, tai jos ei ole pitkään sairastanut niin heti koputtaa puuta, lukevat horoskooppeja, on omia onnenkaluja ym. rituaaleja. Eikö se ole hieman ristiriitaista "järki-ihmisiltä"? "

- Sinä yleistät. Minä en tunne ainuttakaan ateistia jotka moisiin uskoisivat ja ateistiystäviä minulla on paljon.

• zyrt kirjoitti:

Vai niin. No lainaan vielä aikaisempaa kirjoitustasi:

"Jotenkin hassua, että ihmiset jotka eivät usko Jumalaan ovat toisaalta hirveän taikauskoisia. Monesti se tulee esiin käytännössä juuri perjantain ja 13 päivän kohdalla, tai jos ei ole pitkään sairastanut niin heti koputtaa puuta, lukevat horoskooppeja, on omia onnenkaluja ym. rituaaleja. Eikö se ole hieman ristiriitaista "järki-ihmisiltä"? "

- Sinä yleistät. Minä en tunne ainuttakaan ateistia jotka moisiin uskoisivat ja ateistiystäviä minulla on paljon.

Selvä juttu, sinä et tunne, mutta minäpä tunnen. Sitä et voi sinä kiistää.

• FUCKIFUU
        itse menit vipuun kirjoitti:

yleensä eivät mutta ihminen voi olla ateisti vaikka olisi taikauskoinenkin. Ateismi sulkee pois vain teismin, ja maailmassa on olemassa muitakin taikauskoja kuin teistisiä.

Jos halotaan hiuksia. On totta että ateismi tarkoittaa jumalattomuutta eli uskovainen voi olla myös ateisti, mutta täällä käytetään ateismia merkityksessä uskonnoton.

• ---,,,
        FUCKIFUU kirjoitti:

Jos halotaan hiuksia. On totta että ateismi tarkoittaa jumalattomuutta eli uskovainen voi olla myös ateisti, mutta täällä käytetään ateismia merkityksessä uskonnoton.

jokaiinen uskoo johonkin ja ateisti uskoo siihen ettei Jumalaa ole olemassa.

• FUCKIFUU
        uskotar kirjoitti:

Minä voin kiistää. Teillä uskovaisilla on rankka historia valehtelusta joten on syytä epäillä sinunkin sanomaasi. En usko että uskovaisella on paljon ateisti ystäviä varsinkin kun raamattu käskee sellaiset sulkemaan pois elämästä ettei itse saastuisi.
        Näin sanoo raamattu selvästi "revi vaikka kätesi mielummin irti..."

On tietysti eri asia lukea horoskooppeja kuin uskoa niihin, luemmehan mekin raamattua.

• zyrt
        uskotar kirjoitti:

Voit sinä uskotar miinustella kuinka paljon haluat, mutta et voi todistaa että ateistit olisivat taikauskoisia, tai että jumalia on olemassa.

• zyrt
        uskotar kirjoitti:

uskotar

Väitätkö että sinulla on ateistiystäviä tai edes tuttavia? Minä olen kyllä skeptinen tuon suhteen.

• zyrt kirjoitti:

uskotar

Väitätkö että sinulla on ateistiystäviä tai edes tuttavia? Minä olen kyllä skeptinen tuon suhteen.

Miten niin väitätkö. Et kai sinä tosissasi luule, että uskovan tuttavapiirissä on kaikki työkaverit ja tuttavat uskossa. Tunnen useita jotka eivät ole uskossa, ja meillä on ihan hyvät välit. Ihan normaalia arkeahan ne uskovatkin elävät.

• FUCKIFUU
        ---,,, kirjoitti:

jokaiinen uskoo johonkin ja ateisti uskoo siihen ettei Jumalaa ole olemassa.

Kyllä mutta kaikki usko ei ole TAIKAUSKOA!

Taikauskon pitää sisältää yliluonnollisen elementin tai useita.

• ?
        uskotar kirjoitti:

Miten niin väitätkö. Et kai sinä tosissasi luule, että uskovan tuttavapiirissä on kaikki työkaverit ja tuttavat uskossa. Tunnen useita jotka eivät ole uskossa, ja meillä on ihan hyvät välit. Ihan normaalia arkeahan ne uskovatkin elävät.

Millaista normaalia arkea uskova muka elää? Sinähän julistat täällä päivästä toiseen uskoasi. Onko se muka normaalia arkea?

Mistä sinä muka tiedät "työkavereittesi" uskovaisuudesta tai uskonnottomuudesta? En minä ainakaan ole koskaan työpaikalla uskomisista tai uskonnottomuudesta puhunut.

• Silkkaa taikauskoa.

Mielenkiintoista sinänsä, sillä se että taikatemput katsotaan kieltämisen arvoisiksi, pitää sisällään myös käsityksen siitä, että niihin liittyy jotain arkea suurempia voimia.

• Miksi valehtelu taas

kotiäiti85,

kirjoittamasi jutut alkutekstissä eivät liity mitenkään lukuun 13, eikä se ole muutoinkaan ateisteja koskeva huonon onnenluku, vaan se tulee nimenomaan Raamatun teksteistä ja koskee ainoastaan uskovia ihmisiä.

Lukua 13 pidetään huonon onnen lukuna sen takia, kun Jeesus istui opetuslastensa kanssa ruokailemaan ja Juudas Iskariot tuli viimeisenä eli kolantenatoista pöytään istumaan. Juudas Iskariot kavalsi Jeesuksen.

Ateistit eivät useinkaan tunne koko tätä Raamatullista taustaa. Se, jos ateistit ovat taikauskoisia, niin se ei pidä paikkaansa, vaan valehtelet tässä asiassa kotiäiti85, sillä taikausko ei kosketa ateisteja millään tavoin, koska he eivät lue Raamattua, ja Raamatun kiellot koskevat ainoastaan uskovia.

• zyrt

Kyllä minä raamattua luen ja pakkouskontoa minullekin koulussa opetettiin. Aika hassua kun ne jutut menivät ihan ristiin biologian kanssa:)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      44
      2829
    2. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      21
      2333
    3. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      22
      2228
    4. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2203
    5. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1891
    6. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      29
      1575
    7. Tykkäätkö siitä

H- naisesta?
      Ikävä
      22
      1453
    8. Haluaisin vielä

Yrittää. Annatko meille enää mahdollisuutta
      Ikävä
      29
      1341
    9. Tiedät että haluan

Sinut vaikka elämäni on nyt tätä. Olen niin pitkään kärsinyt tästä.
      Ikävä
      16
      1294
    10. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      16
      1246
    Aihe