Terve!
Miten hiivatulehdus testataan? Olen lukenut jossain viestissä, että "labratulokset kertovat onko kyseessä hiiva vai ei", mutta otetaanko se virtsanäytteestä vai miten?? Voiko hiiva mennä myös itsestään ohi?
Hiivatulehduksen testaus
9
5167
Vastaukset
- äippä82
otetaan näyte alapäästä ja labraan,hoitamaton hiivasieni voi pahimmillaan aiheuttaa km:n.
äkkiä lääkäriin niin saat lääkekuurin.myös hyvä alapään hygienia estää hiivasienitulehduksia.- Järkyttynyt
Voiko todellakin hoitamaton hiivasieni aiheuttaa keskenmenon??? Onko sulle lääkäri sanonut noin vai mistä olet lukenut? Itsellä oli vähäistä verenvuotoa pari päivää sitten, kävin lääkärissä ja syynä kuulemma hoitamaton hiivasieni. Tämän lääkärin mukaan hiivasieni ei voi kuitenkaan aiheuttaa keskenmenoa, ainoastaan harmitonta, vähäistä verenvuotoa. Mitähän tässä nyt sitten uskoisi???
- aliz
Järkyttynyt kirjoitti:
Voiko todellakin hoitamaton hiivasieni aiheuttaa keskenmenon??? Onko sulle lääkäri sanonut noin vai mistä olet lukenut? Itsellä oli vähäistä verenvuotoa pari päivää sitten, kävin lääkärissä ja syynä kuulemma hoitamaton hiivasieni. Tämän lääkärin mukaan hiivasieni ei voi kuitenkaan aiheuttaa keskenmenoa, ainoastaan harmitonta, vähäistä verenvuotoa. Mitähän tässä nyt sitten uskoisi???
mä en ainakaan ole koskaan kuullut että hiivasieni aiheuttaisi keskenmenon!!!!
saisiko tuosta esim.lähteen mistä olet tuollaista kuullut/lukenut?!!!
Täällä mun paikka kunnalla ainakin anetaan sellainen ns.pitkä topsy puikko ja sellainen pikkuinen näyte pullo jossa on keltaista ainetta.. topsy puikolla pitää ns.emättimen limakalvolta/suulta "pyyhkästä puikolla ja sitten uittaa sitä siinä näyte pullossa ja sit se näyte pullo laitetaan sinne luukkuun...
tämä tehdän itse siellä vessassa mikä on tarkoitettu näytteen antoa varten..
ihan helppo homma on... - nasu
aliz kirjoitti:
mä en ainakaan ole koskaan kuullut että hiivasieni aiheuttaisi keskenmenon!!!!
saisiko tuosta esim.lähteen mistä olet tuollaista kuullut/lukenut?!!!
Täällä mun paikka kunnalla ainakin anetaan sellainen ns.pitkä topsy puikko ja sellainen pikkuinen näyte pullo jossa on keltaista ainetta.. topsy puikolla pitää ns.emättimen limakalvolta/suulta "pyyhkästä puikolla ja sitten uittaa sitä siinä näyte pullossa ja sit se näyte pullo laitetaan sinne luukkuun...
tämä tehdän itse siellä vessassa mikä on tarkoitettu näytteen antoa varten..
ihan helppo homma on...Mä myös pelästyin tota keskenmenoriskiä, ja soitin äsken neuvolaan. Siellä sanottiin, ettei mitään keskenmenoriskiä ole. Käskettiin vaan ostaa ilman reseptiä saatavia hiivalääkkeitä, ja jos ei kuuri tehoa, vasta sitten testeihin. Kokeilen nyt jotain niistä apteekin lääkkeistä, onko suosituksia? Kuulemma kaikkia voi käyttää...
- December
Joo ei hiivatulehdus kyllä ihan äkkiä keskenmenoa aiheuta. Sen pitää olla pitkään oireillut ja hoitamaton, niin tulehdusta voi levitä kohtuun ja sitten on jonkinlainen vaara ongelmiin raskaudessa. Täällä palstalla tulee kyllä aika usein virheellistä tietoa..
- Mä vaan
Hiivasienen näyteen otti minulta laboratoriotäti. Ihan gynekologin pöydällä ja jollain tikulla se raapi limaa irti, sattu pirusti, eikä edes ollu mitään tulehdusta...
- äippä82
siskoni on terveydenhoitajana tyksissä ja sanoi että hoitamattomat tulehdukset voivat aiheuttaa keskenmenon tai esim.lapselle jonkinlaisen vamman,mä kyllä uskon ammattilaisia.
- äippä82
äippä82 kirjoitti:
siskoni on terveydenhoitajana tyksissä ja sanoi että hoitamattomat tulehdukset voivat aiheuttaa keskenmenon tai esim.lapselle jonkinlaisen vamman,mä kyllä uskon ammattilaisia.
kaukaisella ystävälläni meni kesken raskaus viikolla 19,ja testeistä selvisi että syynä oli hoitamaton hiivasieni joka oli levinnyt kohtuun ja sitten käynnisti synnytyksen...surullista:(
mutta ei hiivasieni aiheuta keskenmenoa tms jos sen hoitaa ja yleensä kaikki sairaudet/tulehdukset täytyisi raskauden aikana pikemmiten hoitaa ettei tule mitään ongelmia.Järki käteen! - hei
äippä82 kirjoitti:
kaukaisella ystävälläni meni kesken raskaus viikolla 19,ja testeistä selvisi että syynä oli hoitamaton hiivasieni joka oli levinnyt kohtuun ja sitten käynnisti synnytyksen...surullista:(
mutta ei hiivasieni aiheuta keskenmenoa tms jos sen hoitaa ja yleensä kaikki sairaudet/tulehdukset täytyisi raskauden aikana pikemmiten hoitaa ettei tule mitään ongelmia.Järki käteen!toisaan kannattaa hoitaa hiivasieni tulhedukset, mutta mitä tossa mun kokenut lekuri sanoi jota uskon kyllä niin, että hiivatulehdus luultavasti tulee uusiutumaan johtuen naisen hormoonitasapainon vaihtelusta raskauden aikana. Joten jos kutiaa ja kirvelee niin aluksi apteekin paikallishoidot hyvä hygienia (ei saippua pesua)Lekuri kirjoittaa reseptin jos hiiva on paha. Mulle sanoi, että kannattaa katsoa tilannetta ja jos oireet käyvät sietämättömäksi niin hoitaa lääkkeillä sitten vasta.Järki käteen kaikessa. Tietty kun lapsi tuloo maailmaan olisi hyvä olla hoidettuna hiivatulehdus saattaa tarttua äidistä lapseen esim. lapsen suuhun, joka vaikeuttaa imettämistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759