Pistin tämän saman viestin myös Volkkaripalstalle, eli pitäs hankkia uudempi auto nykyisen tilalle ja vaihtoehdot ovat uudehko V40 2,5D tai Passat 1,9TDi. Volvolla ajettu n 120tkm ja Passatilla 195tkm. Molemmat merkit ovat outoja, joten auttakaa valinnassa. Ajomatkaa tulee päivittäin n 190 - 250 km nykyisellä autolla, joten diesel on pakkohankinta. Varaa ei asuntovelkaisella ole kuitenkaan uuteen.
Tarkoitus on, että auto kestää n 500tkm ilman suurempaa remonttia, veljellä on 406 Td ja mittarissa 550tkm, mutta itse en oikein ole pösöön mieltynyt, vaikka onkin hyvä ajaa. Vai onko joku muu ehdotus alle 20t€ hintaluokkaan? Autolla pitäisi pystyä tienaamaan 4-5 vuodessa uusi auto, joten ainakin tuon n 80000 km vuodessa sen olisi kestettävä.
Volkswagen vai Volvo
6
2473
Vastaukset
- ohhoh
että pitäisi löytyä "auto joka kestää n.500tkm ilman suurempaa remonttia"
En nyt tiedä miten ihmeessä oikein määrittelet "suuremman remontin" mutta esim. monet rekannupit on suunniteltu todella kestämään puolen miljoonan kilometrin ajot pelkästään huolloilla ja muutamien kuluvien osien vaihdolla"
Jos ajat pääasiassa maanteillä ja todella kauniisti niin kyllä MB:n, Volvon, VW:n ja ranskalaistenkin dieselkoneet pysyvät kasassa ilman täysremonttia jos tuuri käy mutta muusta autosta ei välttämättä voi sanoa samaa. M
issään tapauksessa edes dieselmersuja ei ole rakennettu 500tkm ongelmattomaan ajoon vaikka hyvin pidetyt yksilöt siitä selviytyvätkin. Esim. isot Volvot on suunniteltu toimimaan 200tkm ilman suurempia ongelmia!!- teppana
isot volvot on "suunniteltu" kestämään 200tkm,niin mikä on suurempi remontti,mulla 380tkm ajettu 850 tdi, ja jos suuremmaksi remontiksi lasketaan koiranluiden vaihto jäljelle ei juuri mitään suurempaa sitte jääkkään, lukuunottamatta öljynvaihdot,ja muut puuhat.
- olvio
mulla on persiin alla 240 1986,ajettu 427660.en saanut sitä enää leimaan,kun on niin mätä,ettei kannata enää korjata.pistin autoja uittavalle kaverille toiveen,että tuo ruotsista -91 mallisen 760.mallin,jolla toinen ystävä on ajanut 560000 km ilman minkään laisia korjauksia.tiesitkö,että 2 maailmassa eniten ajettua autoa ovat volvoja.ja molemmat jenkeissä.on se hurjaa..
- Kyllä
Toi valinta on kyllä tosi helppo, koska tommosta Volvoa ei ole edes olemassa!
- janne
Osta mielummin se volvo jos rahasta ei ole kiinni... Volvo sopii paljon paremmin suomen olosuhteisiin ja passat on ihan nuhapumppu volvoon verrattuna!
- voge
Laitat kysymyksen volkkari ja volvopalstalle? Luulen että täällä ollaan ehdottomasti volvon kannalla ja volkkaripalstalla volkkarin kannalla. Tuskinpa paljo puolueettomia mileipiteitä tai neuvoja saat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1167133Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4945271Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1463240Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152621Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t382307Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431272En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771232Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681168Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159- 1111133