Minulla akvaario noin 68 litranen .
Sisällä 10 kpl. kuparimonneja
Ja kardinaalitetroja 6 kpl.
Mitä voisi ottaa lisää, voiko esim miljoonakaloja ottaa?
Help!?
3
112
Vastaukset
- firefly55
Miljoonakalat vaativat kovempaa vettä kuin kardinaalitetrat sekä monniset (puhut monneista, mutta oletan että tarkoitat kuitenkin monnisia). Ne eivät siis vesiarvojen puolesta sovi altaaseesi.
Voisit ehkä vähän suurentaa kardinaalitetraparveasi, esim. 15:sta yksilöön. Kaikki parvikalat viihtyvät aina suuremmissa parvissa, joten kannattaisi aina ottaa edes se 10 kpl:tta kerralla.
Tetrojen lisäksi voisit akvaarioosi ottaa esim. taistelukalan, joka viihtyy samanlaisissa vesiarvoissa. Muita hyviä ehdokkaita ovat esim. erilaiset pienet kirjoahvenet tai rihmakalat, jotka yleensä elävät joko pareittain tai haaremissa (esim. 1u 2-3n). Esim. korurihmakala sopisi parina akvaarioosi. Myös hunajarihmakalat kävisivät. Nitä voisi ottaa esim. haaremin, jossa 1 uros ja 2 naarasta.
Vaihtoehtoja on monia, tuossa nyt vain muutamia sopivia. - JJ
vaikka monnisten suositus onkin min 60l akvaario, niin akvaario on kumminkin hieman liian pieni tuolle parvelle. Suosittelisin kokonaan monnisten myymistä tai ostamaan isomman altaan.
Jos päätät monnisista luopua, tilalle voisit pohjaputsareiksi hankkia sukarapusia, mutta varmista että niille on paljon piilopaikkoja. (harrastajilta saa edullisesti sukasia tai jopa ilmaiseksi)
Tetraparvea kannattaa kasvattaa ainakin 15päiseksi, mutta ei liikaa koska altaasi on pieni.
Toista parvea ei kannata laittaa, edelleen syystä että allas on pieni. Miljoonakaloja on myös pemeään veteen käyviä, mutta en laittaisi toista parvea.
Taistelukala uros mahtuisi hyvin, jos luovut monnisista. Taistelukala on todella upea ilmestys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231863
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001650Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511225Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491108Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797