Yleensä tien päällä ollessani, vaikka neulan verran yli rajoituksen itsekin ajelen, olen huomannut, että kovimpaa ajaa ja eniten ohittelee VW-, Audi- ja BMW-kuskit.
En väitä, ettei ko. automerkin omistavat osaisi ajaa rajoitusten mukaan kiltisti jonossa, tai ettei muiden automerkkien omistavatkin ohittelisi.
Mutta siis, oletteko huomanneet että VW-, Audi- ja BMW-kuskit hurjastelevat eniten?
Oletteko huomanneet saman?
34
329
Vastaukset
- kaikki vastaukset
- oot vaan kateellinen
- ittekkö oot sitten täydellinen?
- pidä vaan huolta omista asioistas!
- taidat olla kyykyssä
- taidat olla niitä kuskeja, jotka
- just sun kaltaiset on liikenteessä pahimpia
- jos ei ajotaidot riitä niin siirry pois kuskin paikalta
- mee helvettiin mun edestä!
mitä jäi vielä puuttumaan?- Asiasta kiinnostunut
-en ole kateellinen, mistä olisin?
-en ole täydellinen, mikä on täydellistä, sinä?
-missä välissä olen puuttunut muiden asioihin?
-ei ole tapana kyykyttäjille kyykkäillä, mutta lakia kunnioitan
-taidan olla niitä kuskeja, jotka.... mitä?
-millä tavalla olen 'pahimpiin' lukeutuva?
-ajotaidot riittäisi, mutta kiitos, joskus on ihan mukava istuskella kyydissäkin, tuletko kuskiksi ?
-aja ohi, vai eikö kantti kestä?
-omistatko VW:n, Audin tai BMW:n? - Huti tuli
Asiasta kiinnostunut kirjoitti:
-en ole kateellinen, mistä olisin?
-en ole täydellinen, mikä on täydellistä, sinä?
-missä välissä olen puuttunut muiden asioihin?
-ei ole tapana kyykyttäjille kyykkäillä, mutta lakia kunnioitan
-taidan olla niitä kuskeja, jotka.... mitä?
-millä tavalla olen 'pahimpiin' lukeutuva?
-ajotaidot riittäisi, mutta kiitos, joskus on ihan mukava istuskella kyydissäkin, tuletko kuskiksi ?
-aja ohi, vai eikö kantti kestä?
-omistatko VW:n, Audin tai BMW:n?Huumorissa on se ongelma, että se pitää ymmärtää. Ja siihen vaaditaan älyä.
- Asiasta kiinnostunut
Huti tuli kirjoitti:
Huumorissa on se ongelma, että se pitää ymmärtää. Ja siihen vaaditaan älyä.
Ja huonossa huumorissa on se ongelma, että sitä ei välttämättä kaikki pysty ymmärtämään. Huumorintajua ja älyä minulla riittää kyllä.
- :D
Ja huonossa huumorissa on se ongelma, että sitä ei välttämättä kaikki pysty ymmärtämään. Huumorintajua ja älyä minulla riittää kyllä.
Joo totta, jotkut vaan on niin kertakaikkisen tosikkoja ja yksinkertaisia, että huonokin huumori jää ymmärtämättä. Joutuvat sitten todistelemaan ympäriinsä, että hei ihan oikeasti mä olen hauska ja tajuan asioita.
- Asiasta kiinnostunut
:D kirjoitti:
Joo totta, jotkut vaan on niin kertakaikkisen tosikkoja ja yksinkertaisia, että huonokin huumori jää ymmärtämättä. Joutuvat sitten todistelemaan ympäriinsä, että hei ihan oikeasti mä olen hauska ja tajuan asioita.
Asiastahan voi olla niin montaa eri mieltä kuin maailmassa on ihmisiä, joten annan asian olla. Ehkä olen yksinkertainen tosikko sinun mielestäsi, mutta eipä mielipiteesi paljoa hartioitani paina :)
- :D
Asiastahan voi olla niin montaa eri mieltä kuin maailmassa on ihmisiä, joten annan asian olla. Ehkä olen yksinkertainen tosikko sinun mielestäsi, mutta eipä mielipiteesi paljoa hartioitani paina :)
Ymmärrän reaktiosi. Tosin en kirjoittanut, että tarkoittaisin sinua...
- Asiasta kiinnostunut
:D kirjoitti:
Ymmärrän reaktiosi. Tosin en kirjoittanut, että tarkoittaisin sinua...
Pahoitteluni reaktiostani, mikäli et tarkoittanut minua viestilläsi. Monella vain on tapana tulla kirjoittelemaan pilkkauksia. Mukavaa kesän jatkoa sinulle, nim. :D.
- kuspie
Tuossa toisessa keskustelussa mainittiin, että Volvokuskit ovat nykyään suurimmat kusipäät. Kyllä noita löytyy lähes jokaisesta automerkistä. Varsinkin niistä merkeistä joista löytyy hieman tehokkaampia malleja.
- Sherlok Holmes
Yksi MOOTTORIPYÖRÄN kuljettaja syyllistyi törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen, kun hänen" autonsa" nopeus oli poliisin tutkassa 178 kilometriä tunnissa. Rajoitus alueella oli 100 kilometriä tunnissa
- Asiasta kiinnostunut
Kiitos kommenteista, pahoittelen, että en aloitusviestissäni maininnut hurjastelevia moottoripyöräiljöitä, heitäkin riittää melkolailla. Mutta viestissäni kysyn, oletteko huomanneet, että VW-, Auidi-, ja BMW-kuskit hurjastelevat paljon, kukaan ei ole tähän vielä vastausta antanut, kiitän silti kommenteistanne, olivathan ne asiallisia. Tämä nim. Sherlok Holmesin kommentti oli mielestäni hiukan ivallinen, käyttäessään Caps Lockia sekä lainausmerkkejä, mutta ymmärrän kiukun, kun aloitus viestini on hänen kommenttin näähden vajavainen, kiitos siis tästäkin kommentista.
- GTR-350cid
En ole huomannut mitään hurjastelua, kaikki tulee takaperin minua vastaan, ja heitän sitten ohitse joko vasemmalta tai oikealta, autoni on automaatti Corvette 420 HP, elikkä ihan pikkasen viilattu kone. Bensaa menee keskimäärin 17 litraa satasella.
- +10-20km/h
Vähän sama juttu, mutta Audi kyllä monesti lentää ohi. Vaikka oikeaa kaistaa, jos olen "tientukkona" vasemmalla kaistalla. Rajoitukset eivät koske Audia, mikä on ilmeisesti mainoksessa ilmoitettu asia. Suuri vapauden tunne iskee Audin ratissa.
- 0439w+fepsiojv
+10-20km/h kirjoitti:
Vähän sama juttu, mutta Audi kyllä monesti lentää ohi. Vaikka oikeaa kaistaa, jos olen "tientukkona" vasemmalla kaistalla. Rajoitukset eivät koske Audia, mikä on ilmeisesti mainoksessa ilmoitettu asia. Suuri vapauden tunne iskee Audin ratissa.
Minkälaisissa tilanteissa tuota oikealta ohi "lentämistä" yleensä tapahtuu?
- kyselyikä
0439w+fepsiojv kirjoitti:
Minkälaisissa tilanteissa tuota oikealta ohi "lentämistä" yleensä tapahtuu?
Etkö ole ajanut moottoritiellä? Siellä ne koukkii 150 lasilla.
- pwosejipoijgp4ew
kyselyikä kirjoitti:
Etkö ole ajanut moottoritiellä? Siellä ne koukkii 150 lasilla.
Ei minulle ole semmoista sattunut, ainakaan montaa kertaa, taidat liioitella.
- hidas lasikuituromu
Ei noilla hevosvoimilla kyllä mitenkään suorituskyvyllä voi kehuskella. Sorry vaan. Toisaalta epäilen ettei sinulla ole edes kyseistä "lasikuitupulkkaa" ylipäätään. Ja vaikka olisikin niin jenkkiromu väittämilläsi tehoilla on kyllä noin stripillä kuin lentokentillä ajettavissa huippunopeusajoissa todettu sangen vaatimattomiksi.
- mjssfghrtj
pwosejipoijgp4ew kirjoitti:
Ei minulle ole semmoista sattunut, ainakaan montaa kertaa, taidat liioitella.
luulen myös samaa..
- ygtfdfghj
mjssfghrtj kirjoitti:
luulen myös samaa..
Enpä luule.
- Asiasta kiinnostunut
Melkoinen kuluttaja tuo sinun autosi ;) hiukan menee ymmärrykseni yli tuo 'kaikki tulee takaperin minua vastaan'. Jos kyseessä on vitsi, en sitä ymmärtänyt, jos on ihan tosi juttu, en ymmärrä siltikään. Kiitos vastauksestasi silti !
- 020i3wpfeujv0984
Minkälaisella autolla itse ajat?
Käytätkö vakionopeudensäädintä?
Mitä tarkasti ottaen tarkoitat VW-, Audi- ja BMW-kuskien hurjastelulla? Ohittavatko he sinut aina rajoitus 50km/h ja häipyvät horisonttiin vai vielä lujempaa?
Minkälaisella nopeudella he saavuttavat sinut ja miten he käyttäytyvät ennen ohitusta?
Entä ohitustilanteessa ja välittömästi sen jälkeen, osoittavatko he jotenkin mieltään vai jatkavatko matkaansa ilman erityisempiä temppuja? - Asiasta kiinnostunut
-Honda CR-V vm. 2007
-En käytä
-No olisiko tuo rajoitus 50km/h, ehkä vähän vähemmän, en ole varma.
-Ajavat kovaa kiinni ja kihnaavat puskurissa kiinni saavutettuaan minut ja sitten koukkaavat ohituskaistalle ja hurauttavat ohi, tai sitten tulevat jo kauempaa vasenta kaistaa.
-Joko painavat koko jonon ohi, tai sitten kiilaavat heti ohi päästyään niin että melkein osuu puskuriin. - u+934erpjsdifjug0e58
Ihan ensin vastaus alkuperäiseen kysymykseesi: minä en ole huomannut, että VW-, Audi- ja BMW-kuskit hurjastelisivat eniten.
Minun kokemusteni perusteella (liikenteessä vuosittain n. 50-60Mm matkan kolmella eri autolla) noita rajoitus 50km/h tilanteita sattuu melko harvoin ja nekin enimmäkseen joillain hölmösti asetetuilla 30km/h - 60km/h alueilla ei suinkaan pääteillä.
Epäilen, että havaintosi usein ohittavista VW-, Audi- ja BMW-autoilijoista johtuu suurelta osin sinun omasta ajotavastasi. Harmittavan monien autoilijoiden nopeus vaihtelee liikenteessä niin paljon, että mainitsemissasi automerkeissä usein varustukseen kuuluvan vakionopeussäätimen käyttäminen tulee mahdottomaksi tai ainakin hyvin hankalaksi.
Vähän väliä joutuu varomaan, että mitähän se edellä menijä nyt unohtui katsomaan, kun nopeus laski äkkiä 15km/h. Ohi mennään siis sen vuoksi, että on huomattavasti mukavampaa edetä tasaista nopeutta vakkari päällä kuin himmailla vähän väliä edessä omiaan touhuilevan ja vakkaria käyttämättömän kanssaliikennöitsijän takana.- Erilaiset vakkarit?
Vakkareitakin on monenlaisia:
Joillakin riittävän isolla moottorilla ja manuaalilaatikolla varustetuilla autoilla nopeus pysyy likimain samana riippumatta siitä, mennäänkö ylä- tai alamäkeen.
Pienillä kinnereillä onkin sitten eri juttu: Vakkari ei ennakoi vastamäkeä ja alkaa nostaa nopeutta vasta puolessa välin mäkeä ja nopeus hidastuu. Alamäkeen mennään sitten heikon moottorijarrutuksen takia kiihtyvällä nopeudella.
Oma kotteroni on automaattilaatikolla varustettu 2,5 litran bensakoneella. Vastamäessä vakionopeus säilyy vakiona, koska laatikko vaihtaa pienempää jos tarvitaan eikä vastamäkiä tarvitse ennakoida, ellei takana ole rekka kelaamassa mäkeen lisävauhtia. Alamäessä vakkarin tekemä moottorijarrutus ei ihan riitä, mutta nopeus nousee vain muutaman kilsan.
Kuitenkin, nämä vakionopeussäätimien erot aiheuttaa aina pientä pumppausta jonossa ajamisessa, mutta siitähän selviää sitten tarvittaessa ohituksella;) - satusedät..
Selittelyn makua. Oikea syy on se, että valvonta on olematonta ja voi kaahailla ihan vapaasti. Onneksi peltipoliiseja on tulossa moottoriteillekin.
- Asiasta kiinnostunut
Kiitos vastausksestasi.
Mite määrittelet ''hölmösti asetetut 30km/h - 60km/h alueet"?
Ja mielestäni ajan kyllä ihan tasaista vauhtia, toki rajoitusten mukaan, enkä jää taivastelemaan tien varressa olevia monumentteja, ja samalla pudota nopeuttani mahdottomasti. - Asiasta kiinnostunut
satusedät.. kirjoitti:
Selittelyn makua. Oikea syy on se, että valvonta on olematonta ja voi kaahailla ihan vapaasti. Onneksi peltipoliiseja on tulossa moottoriteillekin.
Kiitos vastauksestasi. Ja onneksi peltipoliiseja on tulossa ;)
- 0+943ir+430ir+23
Kiitos vastausksestasi.
Mite määrittelet ''hölmösti asetetut 30km/h - 60km/h alueet"?
Ja mielestäni ajan kyllä ihan tasaista vauhtia, toki rajoitusten mukaan, enkä jää taivastelemaan tien varressa olevia monumentteja, ja samalla pudota nopeuttani mahdottomasti.Hölmösti voi asettaa kaikenlaisia nopeusrajoituksia, mutta useimmiten noita hölmösti asetettuja 30km/h - 60km/h rajoituksia tapaa tietöiden tai tienvarressa suoritettavien kaapelointitöiden kohdilla.
Tielle on jätetty tai jäänyt hyvin alhainen rajoitus pitkällä matkalla ilman, että tien varressa oikeasti mikään työ olisi käynnissä.
Avainsana onkin juuri tuo "mielestäni". Kaikki ovat omasta mielestään joustavia ja taitavia autoilijoita, vaikka oikeasti ajotyyli on mitä sattuu. 10km/h - 15km/h nopeuden vaihtelu on maanteillä hyvin yleistä ja monesti vaihtelu on paljon suurempaa. Alamäissä ja ohituskaistojen kohdilla mennään helposti jopa rajoitus 20, ohituskaistojen ulkopuolella kapeammilla osuuksilla, ylämäissä ja mutkissa rajoitus -15.
Semmoisen autoilijan perässä on vakkarin käyttäjän ikävä ajaa.
- Havaittu on joo
Tämän ketjun sai lukea loppuun asti ennen kuin tuli ensimmäinen asiallinen kommentti "satusedät" nimimerkiltä. Lisäisin aloittajan listaan vielä ainakin Volvon, koska se lienee edelleen yleisimpiä työsuhdeautoja. Siksi ovat myös ammattikiireestä kärsivien hallussa olevia kapineita.
Tämän olen havainnut: Yleensä ajetaan pitkä väli kiinni (jopa useita satoja metrejä) laillista nopeutta edellä ajavan takapuskuriin. Tämän jälkeen roikutaan, kidutaan, voidaan pahoin, kurkitaan ja veivataan laillista nopeutta ajavan perässä kunnes jostain kumman syystä tulee hetki ohitukseen. Ohitus suoritetaan mahdollisimman rehvakkaasti siten, että paluu omalle kaistalle aiheuttaa taaksejäävälle vähintään pienen noston kaasupolkimelta, ellei peräti jarrutuksen. Tähän ilmiöön ei vaikuta mikään nopeuden tasaisuus tms. Ainoastaan älytön ajotapa, reteily sekä rajoitusten jatkuva rikkominen on asiaan vaikuttava tekijä.
Lopuksi ja erikseen: Suomalainen EI osaa ajaa moottoritiellä. Ei ainakaan osaa ohittaa siten, ettei taakse jäävän ole pakko koko ajan väistellä eteen leikkaavia teiden maestroja. Tähän ilmiöön ei liity mikään automerkki. Se on kansallistauti.- +024rifperojvc40o3
Olemme samaa mieltä siitä, etteivät suomalaiset osaa ajaa moottoriteillä.
Mutta ei siksi, että palaavat liian aikaisin oikealle kaistalle, vaan siksi, että junnaavat alinopeutta ja roikkuvat turhaan ihan liian kauan ohituskaistalla.
Kirjoituksesi muilta osin olen kanssasi ihan eri mieltä. - ++++
+024rifperojvc40o3 kirjoitti:
Olemme samaa mieltä siitä, etteivät suomalaiset osaa ajaa moottoriteillä.
Mutta ei siksi, että palaavat liian aikaisin oikealle kaistalle, vaan siksi, että junnaavat alinopeutta ja roikkuvat turhaan ihan liian kauan ohituskaistalla.
Kirjoituksesi muilta osin olen kanssasi ihan eri mieltä.Hyvä huomio. Olet oikeassa tässä vasemman kaistan tukkimisessa. Se on tosin harvinaisempi ominaisuus täällä maalla. Pääkaupunkiseudulla ilmiö lienee jo vitsauksen tasolla.
- Asiasta kiinnostunut
Kiitos myös vastauksestasi. Itsekin voisin Volvon listaani lisätä. Olen huomannut myös tuon saman, että nuoleskellaan ensin takapuskuria ja sitten hurautetaan ohi ja kiilataan eteen. Monesti myös pieneen väliin kiilaajat tunkevat väkisin takaisin oikealle kaistalle, jos heidän pitää kääntyä erkanemiskaistalle. Olen miettinyt, että miksi pitää lähteä ohi, jos tietää että liittymä, josta pitäisi kääntyä, on tulossa? Eivät he paljoa aikaa voita siinä, että ohittavat autoja ja aiheuttavat vaaratilanteita liikenteeseen. Mitähän siitä tulisi jos Suomessa ei olisi nopeusrajoituksia..?
osassa noista autoista on valmistusvaiheessa lipsahtanut nopeusnäytoksi mailimittari kilometrimittarin tilalle.
kyllä olen huomannut noiden kaahaamisen. mutta ongelma ei ole vain suomessa. ruotsissa ja tanskassa on sama ilmiö...- Asiasta kiinnostunut
Kiitos vastauksesta. Luulen, että ilmiö on kutakuinkin maailman laajuinen, tosin automerkit saattavat vaihtua, mutta tarkoitan, että kussakin maassa on ne tietyt yhden käden sormin laskettavat merkit mitkä kaahailevat enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113607
- 643232
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832533
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716