Polvi paukkuu

Nitkauttaja

Olen keski-ikäinen paljon liikkuva nainen. Eilen alkoi outo oire: melkein jokaisella askeleella jalassani naksahtaa/paukahtaa polven kohdalla, niin että kuulen sen. En ole loukannut polvea, se ei satu, mutta tunne nitkauksen, niin kuin jokin meinaisi mennä pois paikaltaan. Jalka kyllä toimii. Ei mennyt yöllä levossa ohi, vaan nyt olen naksuttaen kävellyt koko päivän vähäsen. Olen ollut levossa, mutta jo mieli halajaisi lenkille tai vähintään puutarhatöin. En vain tiedä onko tässä nyt liikunta vai lepo parhaaksi. Ikinä ei ole ennen tammoista ollut, olen perusterve ja normaalipainoinen. Onko kokemuksia?

5

4594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi mahdollisuus

Lääkäri voisi tutkia polvesi mahdollisen nivelkierukkavamman varalta. Nivelkierukan repeämä voi aiheuttaa kuvailemaasi naksumista sekä polven pettämisen tunnetta. Tähän tosin liittyy usein myös kipua ja polven lukkiutumisoireita, joita et maininnut olevan. Sanoit, ettet ole loukannut polvea, mutta nivelkierukka voi vaurioitua myös vähittäisen rappeutumisen myötä ns. degeneratiivisesti. Myös mahdolliset aikaisemmat vammat voivat olla tässä taustalla.

Korostan kuitenkin, etten pysty tästä varmasti toteamaan, mikä polvessasi on vialla, vaan suosittelen lääkärissä käyntiä jos vaiva jatkuu.

• Polvi paukkuu

Kiitos vastauksesta! Ihmeellistä, kolme kokonaista päivää paukahteli melkein jokaisella askeleella, mutta tänä aamuna niksutus loppui. Vaikka koko eilisen iltapäivän sahasin puita, tosin käytin enemmän käsi- kuin jalkavoimia. Kipua ei ole koko aikana ollut. En enää jaksanut olla paikoillani, kun tekemistä on niin paljon. Kaikenlaista "vanhuus" tuo tullessaan.

• Polvi paukkuu

Niin luulin että pääsin vaivasta, mutta ei. Taisi jäädä pysyväksi. Nyt vain osan päivästä ei pauku, muuten naksuminen on jatkuvaa. Kipua ei edelleenkään ole yhtään. Työasentoa olen taas kerran rukannut. Liikunta on perin tärkeä enkä sitä vielä ole lopettanut. Lääkäriin menoa tässä siirtelen, kun ymmärrän että vaikea heidänkin on diagnoosia oivaltaa, luulen että näitä liikuntaelinvaivoja on tuhansia ja useita eri sorttisia. Ja tähän vaivaan ei voi edes määrätä buranaa.

• Nivelkierukka
    • Anonyymi

Minulla kyykkyyn mennessäni turskahti verta polven sisäpuolelle ei mennyt enää koukkuun mutta ei turpoakaan.Vaadin magneettikuvausta koska polvi paukkuu joka askeleella en saanut fysioterapiaa suositeltiin vaan.Epäilen kierukan vammaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      432
      2631
    2. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      1777
    3. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      57
      1766
    4. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      302
      1347
    5. Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota

2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-
      Maailman menoa
      153
      1151
    6. Voisiko olla jopa niin

Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal
      Ikävä
      70
      1059
    7. Pystyisitkö ottamaan kaivattuasi

Elämääsi miten pian
      Ikävä
      87
      1020
    8. Varkaita kuhmossa

Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.
      Kuhmo
      33
      1003
    9. Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."

Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks
      Suomalaiset julkkikset
      12
      977
    10. K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."

Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali
      Suomalaiset julkkikset
      9
      939
    Aihe