Olen keski-ikäinen paljon liikkuva nainen. Eilen alkoi outo oire: melkein jokaisella askeleella jalassani naksahtaa/paukahtaa polven kohdalla, niin että kuulen sen. En ole loukannut polvea, se ei satu, mutta tunne nitkauksen, niin kuin jokin meinaisi mennä pois paikaltaan. Jalka kyllä toimii. Ei mennyt yöllä levossa ohi, vaan nyt olen naksuttaen kävellyt koko päivän vähäsen. Olen ollut levossa, mutta jo mieli halajaisi lenkille tai vähintään puutarhatöin. En vain tiedä onko tässä nyt liikunta vai lepo parhaaksi. Ikinä ei ole ennen tammoista ollut, olen perusterve ja normaalipainoinen. Onko kokemuksia?
Polvi paukkuu
5
4485
Vastaukset
- Yksi mahdollisuus
Lääkäri voisi tutkia polvesi mahdollisen nivelkierukkavamman varalta. Nivelkierukan repeämä voi aiheuttaa kuvailemaasi naksumista sekä polven pettämisen tunnetta. Tähän tosin liittyy usein myös kipua ja polven lukkiutumisoireita, joita et maininnut olevan. Sanoit, ettet ole loukannut polvea, mutta nivelkierukka voi vaurioitua myös vähittäisen rappeutumisen myötä ns. degeneratiivisesti. Myös mahdolliset aikaisemmat vammat voivat olla tässä taustalla.
Korostan kuitenkin, etten pysty tästä varmasti toteamaan, mikä polvessasi on vialla, vaan suosittelen lääkärissä käyntiä jos vaiva jatkuu. - Polvi paukkuu
Kiitos vastauksesta! Ihmeellistä, kolme kokonaista päivää paukahteli melkein jokaisella askeleella, mutta tänä aamuna niksutus loppui. Vaikka koko eilisen iltapäivän sahasin puita, tosin käytin enemmän käsi- kuin jalkavoimia. Kipua ei ole koko aikana ollut. En enää jaksanut olla paikoillani, kun tekemistä on niin paljon. Kaikenlaista "vanhuus" tuo tullessaan.
- Polvi paukkuu
Niin luulin että pääsin vaivasta, mutta ei. Taisi jäädä pysyväksi. Nyt vain osan päivästä ei pauku, muuten naksuminen on jatkuvaa. Kipua ei edelleenkään ole yhtään. Työasentoa olen taas kerran rukannut. Liikunta on perin tärkeä enkä sitä vielä ole lopettanut. Lääkäriin menoa tässä siirtelen, kun ymmärrän että vaikea heidänkin on diagnoosia oivaltaa, luulen että näitä liikuntaelinvaivoja on tuhansia ja useita eri sorttisia. Ja tähän vaivaan ei voi edes määrätä buranaa.
- Nivelkierukka
Moi,
Paukkumisen perusteella vaivasi kuulostaa ihan nivelkierukan repeämältä. Käy ihmeessä tapaamassa ortopedia, jotta saat vaivaan oikean diagnoosin.
Tässä aiempaa keskustelua nivelkerukan repeämästä -> http://www.niveltieto.net/nivelklubi/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1278255485/0#6 . - Anonyymi
Minulla kyykkyyn mennessäni turskahti verta polven sisäpuolelle ei mennyt enää koukkuun mutta ei turpoakaan.Vaadin magneettikuvausta koska polvi paukkuu joka askeleella en saanut fysioterapiaa suositeltiin vaan.Epäilen kierukan vammaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1566899Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334033Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142022- 611906
- 821446
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1931444Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20213984- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947