Sisäänpäässeet 2012!

lääkäriopiskelija

Muita jotka pääsi sisään tänä vuonna? Itse hain ja pääsin Helsingin yliopiston yleiselle linjalle ruotsinkieliseen. Oli vähän epävarma fiilis pisteistä, mutta jäi kyllä sellainen tunne että on mahikset päästä :) Pisteet olis riittäny kaikkiin muihin kaupunkeihin, mutta onneksi hain kuitenkin Helsinkiin niin ei tarvi muuttaa muualle, sain kokeesta 77 raakapistettä ja koepistekiintiöllä sisään.

12

1415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkäriopiskelija

      Kokeen jälkeen oli siis epävarma fiilis. Kävin valmennuskurssin ja luin koko kevään, joka kyllä kannatti. Nyt vaan opintojen alkua odotellessa :) Kiva tunne kun tietää mitä tekee seuraavat 6v.

    • jesssh

      Mäkin pääsin lääkikseen! :D

    • tuleva lääkäri

      Juup helsinkiin tuli päästyä : ) kokeesta taisi tulla 91 raakapistettä

      • höhelö

        Eikö maksimiraakapisteet ole 72? Vai saavatko jotkut tuon ylikin?


        Onnea joka tapauksessa!


      • lpktk
        höhelö kirjoitti:

        Eikö maksimiraakapisteet ole 72? Vai saavatko jotkut tuon ylikin?


        Onnea joka tapauksessa!

        Maksimiraakapisteet olivat tänä vuonna 149. Useimmat tiedekunnat skaalaavat pisteet siten, että parhaiten suoriutunut saa 72 pistettä. Kuopiossa täydet raakapisteet = täydet skaalatut pisteet.


    • therhnrth

      Itse pääsin oulun hammaslääkikseen. Olis tainnut riittää pisteet myös kotipaikkakunnalle Helsingin hampaalle. :D

      Olin aivan varma etten pääse. Olin kevään amk:lla ja suoritin lähes kaiken hyväksytysti. Tämän lisäksi luin sitten myös kaverin kanssa lääkikseen. Onnea kaikille! :)

    • lääkikseen 2013

      En päässyt vaikka yli 5 pistettä enemmän kuin aloittajalla :( En syntynyt kultalusikka suussa. Ei ole ruotsinkielisiä vanhempia :(

      • Lääkiksessä

        Hei Lääkikseen 2013,

        Mietipä hetki, kannattaako kiukutella.
        Jos sait 77 5=82 raakapistettä eli noin 51.23 skaalattua pistettä
        olisit kyllä päässyt suomenkielisessä kiintiössäkin tänä vuonna sisään, jos yo-paperisisi olivat riittävän hyvät.

        Suomenkielisen yhteispistekiintiön pisteraja oli 90.82 skaalattua pisteellä.
        ja jos olisit yo-todistuksen perusteella saanut 40 lähtöpistettä olisit sisällä.

        Täydellä LLLLL-rivistöllä lähtöpisteitä sai 45 (ja näitä oli suomenkieliselle hakeneissa useita), jolloin hyvät yo-paperit omaava ssaattoi sujahtaa suomenkieliselle alimmillaan noin n. 73.34 raakapisteellä eli alemmalla pistemäärällä kuin ketjun aloittaja ruotsinkieliselle.

        Ruotsinkielisellä alimmat pisteet olivat 70 raakapistettä, sillä edes lähelle täysiä lähtöpisteitä ei omannut kukaan.
        Lopulta raakapisterajan todelliseksi eroksi jää noin 3,34 raakapistettä eli noin 2,10 skaalattua pistettä. ja tätä tuskin nyt voi ihan kohtuuttomaksi eduksi väittää.


      • jutani2
        Lääkiksessä kirjoitti:

        Hei Lääkikseen 2013,

        Mietipä hetki, kannattaako kiukutella.
        Jos sait 77 5=82 raakapistettä eli noin 51.23 skaalattua pistettä
        olisit kyllä päässyt suomenkielisessä kiintiössäkin tänä vuonna sisään, jos yo-paperisisi olivat riittävän hyvät.

        Suomenkielisen yhteispistekiintiön pisteraja oli 90.82 skaalattua pisteellä.
        ja jos olisit yo-todistuksen perusteella saanut 40 lähtöpistettä olisit sisällä.

        Täydellä LLLLL-rivistöllä lähtöpisteitä sai 45 (ja näitä oli suomenkieliselle hakeneissa useita), jolloin hyvät yo-paperit omaava ssaattoi sujahtaa suomenkieliselle alimmillaan noin n. 73.34 raakapisteellä eli alemmalla pistemäärällä kuin ketjun aloittaja ruotsinkieliselle.

        Ruotsinkielisellä alimmat pisteet olivat 70 raakapistettä, sillä edes lähelle täysiä lähtöpisteitä ei omannut kukaan.
        Lopulta raakapisterajan todelliseksi eroksi jää noin 3,34 raakapistettä eli noin 2,10 skaalattua pistettä. ja tätä tuskin nyt voi ihan kohtuuttomaksi eduksi väittää.

        Ruotsinkieliset yo-kirjoitukset arvostellaan erikseen, ja ruotsinkieliset saavat keskimäärin yhden arvosanan korkeamman arvosanan, kuin suomenkieliset. Tämä lisää kohtuuttomuutta vielä lisää.


    • Lääkisopiskelija

      Heittämällä päästiin sisään veljen kanssa :D Sain valintakokeesa 96,75 p

      • lpktk

        Tampereelle? :)


    • suuntana helsinki

      rimaa hipoen sisään musiikkitieteeseen helsingin yliopistoon ja koepisteitä 71.5

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe