Jalka vinossa

leghurts

Minulle on jo alakoulusta lähtien huomauteltu vinoista jaloista ja kuinka pitäisi koittaa niitä kääntää suoraan mutta minkäs mahtaa, ei silloin kiinnostanut tulevaisuuden ongelmat...

Siis oikean puolimmainen jalkani on kääntynyt hieman ulospäin kaiketi polvesta alaspäin. Harottaa niin sanotusti - kosmeettinen haitta kyllä, mutta enemmän tuottaa päänsärkyä urheilun kanssa. Ei oikein tiedä miten sen jalan laittaisi ja pikkuhiljaa jo reipas kävelykin on riski jos pystyssä mielii pysyä. Alan epäillä, ettei omatoiminen "väkisin suoraan vääntäminen" ole hyvä tekniikka, viime kerralla lyhyen kävelyn jälkeen karmiva kipu säteili nilkasta koko pohkeen mitalle... Veikkaan että toisinaan piinaava, "kutittava" selkäkipu on myös ah niin ihanan vinon jalkani tekosia.

Joten onko kellään (ollut) samaa tilannetta? Löytynyt apua ja minkälaista/mistä? Selkäpiitä karmii jo pelkkä ajatus että tästä vain pitää kärsiä koko loppu elämää (olen vasta 16 v.) ja urheilulle voi heittää hyvästit. ARGH tekisi toisinaan vaan mieli repiä koko kirottu jalka irti!

Kiitokset kaikille tietonsa jakaneille! :)

9

2963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kampura Kaarina

      Käy näyttämässä jalkaasi lääkärille, mieluiten fysiatrille (=tuki- ja liikuntaelimiin erikoistunut lääkäri). Kenties jonkinlaiset jalkatuet olisivat ratkaisu ogelmaasi. Olet vielä nuori, joten asia on helpommin korjattavissa kuin esim. itselläni nelikymppisenä. Varsinkin, jos olet liikunnallinen, jalan väärä asento tuottaa aikaa myöten aina vain enemmän kipua ja hankaluuksia.

    • .............

      Suosittelen myös tuota fysiatria. Mitään tukipohjallisia ei kyllä kannata ennen perusteellisia tutkimuksia alkaa käyttää. Itselläni sama jalan ulospäin haroitus johtuu (johtui) kireästä psoaksesta. Polvi menee sisäänpäin, sääri ulos. Minulle kokeiltiin myös kaikkea mahdollista, myös tukipohjalliset, joista polvet kipeytyi entisestään.

      Tässä videossa näytetään mitä kireä psoas (lonkankoukistaja) tekee jalalle. Näet sen tuosta oikean jalan asennosta. Aiheuttaa myöhemmin myös paljon kipua joka puolelle kropppaa, selkään, si-niveleen ym.

      Sinulla voi olla myös joku muu ongelma, mutta se pätevin fysiatri pitäisi nyt jostain löytyä. Niitä vähemmän päteviä on valitettavasti maa täynnä.

      http://www.youtube.com/watch?v=RmTwiu4dgWc

    • lempi2

      moi mullaki o kolarista jääny jalka sojottaa oikeelle ku kävelen lainasi tukisiteen mun osote [email protected] tu juttelee

    • Jalka vinossa
    • yamaha dt

      Mulla jäänyt kolarista jalka osoittamaan sisään päin. Ei paljoa mutta kuitenkin.
      Ei voi luistella. Hiihtää voisi mutta mutta menee sukset ristiin.
      Oli sen sortin murskavamma ettei lääkäreiltä onnistunut jalan laitto oikeaan asentoon. Oikeanlaisesta tukipohjallisista on apua. Alkuun vain vioittuneessa jalassa mutta nyt jo molemmissa.

    • Toipilas

      Olen juuri sairaalassa. Leikattiin revennyt polvikierukka osapoistolla. Rusto hävinnyt toiselta puolelta kokonaan. Ortopedi sanoo että johtuu siitä että mun molemmat jalkaterän sojottaa sivulle. Ovat virheasennossa. Kuulemma voidaan harkita korjausleikkausta, jossa asento oikaistaan katkaisemalla sääriluu ja laittamalla se takaisin oikeaan asentoon. Tai tekonivelleikkauksella.

    • Vaarallistaretkauttelua

      Kiropraktikko retkautteli parilla käynnillä lannerankaa ja jalkaterä kääntyi ulospäin. Sain SAFE recovery ohjeet harjoitteluun. Nyt paaljon parempi mutta töitä sää tehdä kokoajan.

    • Semmoista

      www.selkasivut.fi
      Tuon virheasennon voi useimmiten korjata! Pitää vain löytää osaava ”korjaaja”, mutta heitä on aika vähän. Selkäkivuista voi siis päästä eroon, kun korjataan niiden aiheuttaja!

    • Anonyymi

      Minulla on sama asia. Minulle valitetaan siitä että jalkani ovat vinossa. Se näyttää siltä kuin hirviö kävelisi.. Kun yritän vääntää jalkani suoraan, tuntuu kuin jalka murtuisi. Jopa paras kaverinikin valittaa siitä. Hänen pitäisi olla onnellinen, että hänen jalkansa ovat edes suorassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe