Kuinka paljon ahmitte ennen oksentamista?

Louisah

Hei,

olen 20 vuotias ja syömishäiriön kanssa kohta 3 vuotta kamppaillut tyttö. Haluaisin tietää, että kuinka paljon te bulimiaa sairastavat ahmitte ennen oksentamista? Itselleni iskee tajuton morkkis, jos illalla sorrun syömaa lautasellisen tai kaksi normaalia kotiruokaa yhdessä leivän kanssa, ja jälkiruuaksi kupillisen jäätelöä tai vastaavaa. Sen jälkeen alkaa vaan hirveä ahdistus ja pakko päästä vessaan tyhjentämään vatsa. Ei edes sormia tarvitse kurkusta alas työntää, sillä oksennus tulee itsestään ulos vaan mahaa vähän painamalla ja vettä kittaamalla. Päivisin en usein syö juuri mitään, kahvia ja light limuja/energia juomia kittaan että extra kaloreita säilyy iltaa varten, jos vaikka sosiaalliset syyt pakottaa syömään. Tuntuu, että pää hajoaa tämän ikuisen kalorien laskun kanssa, väsyttää, ja mustelmia ilmestyy kehoon ku sieniä sateella. Nykyiset mitat on about 48/169

En sitten tiedä onko enemmän bulimiasta/anoreksiasta kysymys, varmaa molempien sekoituksesta kun noiden SH raja tuntuu aika häilyvä olevan. Ahdistaa, kun perheeni ja ystäväni tietävät jonkun olevan vialla, kun vuoden sisällä painoa putosi melkeen 20 kiloa, mitä itse en edes peilistä katsoessa huomaa. En ole koskaan puhunut asiasta avoimesti kenenkään kanssa, enkä ammattilaisen puheillekaan halua mennä. Onko palstalla ketään, joka olisi omatoimisesti parantunut SH:sta? Jos on, niin miten?

1

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • coexist

      En oikeastaan tiedä miten pääsin yli bulimiasta, mutta kun ajattelen asiaa taaksepäin huomasin että parantuminen tapahtui hiljalleen ja monen asian summana. Tunsin itseni huonoksi ihmiseksi ja olin hirveän masentunut bulimia aikanani. Vieläkään kukaan ei tiedä minun siitä kärsineen.

      Luulen että paranemiseni alkoi yksinkertaisesta lauseesta jonka eräs ihminen minulle sanoi: "minä uskon sinuun ja siihen että sinä voit saavuttaa sen mitä tahdot elämässäsi, ei tarvitse itkeä, uskon sinuun" Ajattelu tapani muuttui hiljalleen, rupesin tajuamaan mikä elämässäni oli tärkeintä ja mitä tahtoisin saavuttaa.
      Niin naiivilta kun se kuulostaakin tahdoin tehdä maailmasta paremman paikan ja tasa-arvoisemman, tahdoin olla onnelinen ja rakkaiden ympäröimä. Olen kirjoitellut eri paikkoihin siitä kuinka maailma olisi parempi paikka jos ihmiset hyväksyttäisiin sellaisena kun he ovat, esim: homoseksuaalisuudesta, rasismista, uskontojen tasa-arvosta jne...pienilläki asioilla voi vaikuttaa, ja lopulta ne myös vaikuttaa omaan itseensä kun tajuaa että on auttanut edes yhtä ihmistä. Näin mulle kävi.

      Olen ruvennut nauttimaan elämän pienimmästäkin iloista kuten sateesta ja ohi kipittävästä oravasta.
      Maailma on kaunis sellaisenaan, niin sinäkin, sä oot arvokas vaikkei siltä ehkä aina tunnukaan.
      Mun teksti on ehkä vähän sekava ja mahdollisesti typerä :) mutta toivottavasti ei haittaa, tahdoin vaan sanoa sulle sen että jos tahdot parantua, sä pystyt siihen, sä pystyt siihen kun oikein päätät niin, mietit niitä pieniäkin asioita jotka tekee sut onnelliseks. Parantuminen ei tapahdu hetkessä, mutta on täysin mahdollista. Mä uskon että sä voit parantua.

      Jaksamista ja lämmintä kesää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe