Miten olette ratkaisseet pilariperustaisen mökin salaojitusasiat, entä rinteestä tulevien sulavesien ohjaamisen? Onko täysmittainen salaojitussysteemi tarpeen, vai selviääkö kevyemmillä ratkaisuilla. Maa on moreenia, jossa muutama savijuoste osui terassin alle, mökin alla ja ympärille paksu kerros hiekkaa ajettu.
rossipohjainen mökki, salaojitus/
3
3276
Vastaukset
- läöläölm
Lapiopelillä minä laitoin salaojat noin 50 sentin syvyyteen mökin molempiin päätyihin ja vettä hyvin läpäisevää soraa päälle. Lisäksi ränneistä tulevat vedet pitää johtaa pois pilarien läheisyydestä. Kesällä pilarien alle joutunut vesi saa piruja aikaiseksi pakkasella!
Jos sulla aloittaja on rinne yhdellä mökin seinustalla, pitää sun asentaa sille puolelle salaojaputki ja johtaa ne vedet myös jonnekin kauemmaksi.
Ellei juuri isompia kiviä ole, saa nuo putket kyllä yksinkin lapiolla paikoilleen ajan kanssa.- pintavedet
Kiitos hyvin valaisevasta vastauksesta. Täytyy ryhtyä samoihin lapiopuuhiin.
Ps. näköjään onkin poistunut jonkun linkittämä, johon oma tietoturvani ei minua ilmeisen onneksi päästänyt.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482473
- 1761694
- 921588
- 691543
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6895- 68861
- 59825
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152755