onko vaarallista "polttaa" tulitikuilla

aaaaggggggj

Eli opin tänään: 1. sytytä tulitikku 2. avaasuu javie palava tikku mahdollisimman lähelle suutasi 3. tunnet ku lämmin "ilma" "tulee" sun suuhun (voit vetää henkeä sisään kun tikku on suusi edessä) 4. suu kiinni 5. puhalla savu ulos.....eli noin omin sanoin kerroin miten teen jOs kukaa ymmärs mutta nii osaako kukaan ja tietääkö kukaa onko se vaarallista? ku se on joteki nii hauskaa :D

33

8326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhaa toimintaa

Ei siin oo mitää järkee !

• sjjsjjsjsjjsjdkfe

no eipä oikeestaa mutta se on hauskaa!:D

• savuton2856

kaikki savun hengittäminen on vaarallista mutta toi ei ole niin vaarallista kuin savukkeiden polttaminen.

• oon huono..

oon yrittäny tota mut en onnistu vetään sitä savuu silleen sisään et tulee paksuna ulos :(

• Anonyymi

Muistan , että siinä noin 12 vuotiaana huvitin itseäni ja kauhistutin luokkatovereitani : Sytytin tikun ja vein sen samalla suuhuni. Pitäen tikkua suljin samalla suun. Hapen puutteessa tuli sammui.
        Hengitin sitten palokaasut. Keuhkot tuntuivat pienentyvän ja hengitin kuin " vanha ukkeli"
        Se oli hauskaa.
        Nykyään minulla on astma.
        Mikket

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistan , että siinä noin 12 vuotiaana huvitin itseäni ja kauhistutin luokkatovereitani : Sytytin tikun ja vein sen samalla suuhuni. Pitäen tikkua suljin samalla suun. Hapen puutteessa tuli sammui.
        Hengitin sitten palokaasut. Keuhkot tuntuivat pienentyvän ja hengitin kuin " vanha ukkeli"
        Se oli hauskaa.
        Nykyään minulla on astma.
        Mikket

Eli siitä vaan lapset leikkimään.

• templar

Se pitäs tehä sillee että sytytät tulitikun ja sit nopee imet ne savut siitä!

• ojefrdhiowe3

Eikö äitisi ole varoittanut tulitikkuleikeistä? Voi olla hyvinkin vaarallista.

• Tosijärkevää

Minkään lainen savun hengittäminen ei ole terveellistä koska savu synnyttää häkää joka tunkeutuu verisuoniin ja korvaa hapen eli estää aivojen ja elimistön hapensaannin tarpeeksi pitkään kun altistuu häälle.

Häkä on myös siitä pirullinen, ettei se näy, haise tai maistu miltään, se huono olo ja päänsärky jonka saat haistellessasi savua tarpeeksi pitkään johtuu häästä.

Päättele tuosta onko järkevää

• Ettäjuuu

Voiko tulitikkusavujen vetämine altistaa esim joillekin syöville kuten kurkunpääsyöpä jne...

• Eevaeevalauru

Se on vaatallista opin tekemään tuon tänään ja nyt kaduttaa on mennyt jo yksi kokonainen rasia niitä ja ylikin siiven voi jäädä koukkuun ja niin minullekin taisi käydä enkä tiedä miten sada koulutus pois ennen kuin menee liian pitkälle koska ei nikotiini porkka voi ainakaan auttaa asiaan jollakin ideoita?

• Anonyymi

mitä vittua

• Teppodjdjwn

Minä vedin 2 rasiaa ja rupes kutittaa mahan alusta aikaa paljon.. en usko että sen on terveellistä mutta tupakka on kyllä vaarallisempaa.

• opippioosi

oon vetäny tollei 9 askii paris viikos

• Anonyymi

oon 11 ja vedin päiväs 4 askii enkä pöässy irti siitä

• samaKYSymys

mäki opin tänään ton jutun, jotenki tää tuntuu tosi hauskalta , en tiedä miksi. mut haluais tietää onks siinä mitään niinku vaarallist ainetta mikä esim aiheuttas syövän tai jtn vai onko se ihan ok jos polttaa tota. vedin puol askia tänää, haluais tietää onks se esim ok jos vetää tota 1 aski/pvä

• TYHMÄT-LAPSET

Voi VITTU miten tyhmiä nykypäivän nuoret on kun polttelevat TULITIKKUJA nykyään!!! HÄVETKÄÄ.

• Anonyymi

ite oon vetänu tänään 7askii tolleen et joo nyt ahistaa henkee ja tuntuu ettei aivois riitä happi

• Anonyymi

Yhtä vaarallista kuin tupakka. Molemmista aiheutuu yhtä lailla altistuminen myrkylliselle hiilimonoksidille (”häkä”). Tulitikun polttaminen ei aiheuta nikotiinin puuttumisen vuoksi ollenkaan niin kova riippuvuutta.

• Anonyymi

Itse olen polttanut tulitikkuja jo noin vuoden ja en ole huomannut mitään oireita vaikka menee helposti kaksi askia päivässä. Olen käyttänyt tikkuihin jo varmaan yli 200€ minusta tikkujen poltto on hauskaa ja siitä pääse känniin/pilveen.

• Anonyymi

Voi lapsi parka.

• Anonyymi

Sairasta, kuka polttaa tulitikkuja vain että näyttäisi kovalta jätkältä, mihin tämä nuoriso on oikein menossa kun pitää tulitikkuja poltella? HYI OLKOON!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi lapsi parka.

Ite olen tänää koittanu ja keuhkot tuntuu ihan pskalta ja suus maistuu toi tulitiku savu e suosittele
        Mut ihan mukavaah se oli kunnes no

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sairasta, kuka polttaa tulitikkuja vain että näyttäisi kovalta jätkältä, mihin tämä nuoriso on oikein menossa kun pitää tulitikkuja poltella? HYI OLKOON!!!!

Joittenki mielestä varmaa vaa hauskaa

• Anonyymi

ei kannata sain viikko sitten häkämyrkytyksen ja sanonpaha vaa että häkämyrkytykseen voi kuolla et ei kannata

• Anonyymi

Joo lopetin polton ku alko kutittaa mahan alueelta.. että kannattaa lopettaa jos käytät.

• Anonyymi

en usko

• Anonyymi

Tulitikut on kalliita kun paljon ostaa. Kannatan että kaivatte kynttilänpätkät ja semmoiset. Panette tulet ja haistelette sitä. Ei tarvi ku yks tikku kynttilää kohti. Ja savua tulee ja niksuja saa. Ainoa asia mitä varoa on se, ku alkaa parranhaiven kasvaa, niin voi ottaa tulta.

No ei sekään haittaa, ku ei tartte sit raapia jollakin haivenenpoistomasiinalla.

• Anonyymi

Oon ehkä vähän huolestunu, kun mun 2 parasta kaverii tekee just tota samaa hommaa. Mietin, et onks se vaarallista tai niinku voiks siihen ihan oikeasti jäädä koukkuun? 🙁

• Anonyymi

vai sinun kaksi parasta kaveria. taidat itsekin tehdä ihan samalla tavalla. Idiootti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vai sinun kaksi parasta kaveria. taidat itsekin tehdä ihan samalla tavalla. Idiootti

Ei mitää järkee tos sun kommentis jos se on huolestunu nii ei uskois et se polttelis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mitää järkee tos sun kommentis jos se on huolestunu nii ei uskois et se polttelis

Monet tupakoijatkin on huolestuneita tupakoinnista ja silti polttavat.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3750
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      176
      2946
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2926
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2411
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      362
      2190
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1870
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1565
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      28
      1390
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1378
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1352
    Aihe