Miten eroon ahdistuksesta=

help

Auttakaa, mä en kestä enään! Kuukauden jokapäivästä ahdistusta, huimausta, pahaa oloa. Kaupassa ei voi käydä, eikä muutenkaa lähteä kotoota. Lääkkeenä ollu jo monta vuotta sertralin 50mg, lääkäri käski nostaa 75, nyt syöny siis 75mg viikon verra, ei apua.

Opamox on tarvittaessa mutta siitäkään ei tule hyvä olo. Mä pelkään että mun elämä oli tässä. Tätäkö tää on=?

7

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hihiohoigiogiuff

      Rentoutus tekniikka ja liikunta on sata kertaa parempi kuin lääkkeet. Mielestäni noi mieliala lääkkeet on joko placeboa tai sitten ne vain sotkee aivokemiat. Ei se sun elämä tota tule olemaan usko pois. Kokeile ihan pokerilla tehdä lihas rentoutusta ja pallea hengitystä.

      Lihas rentoutus tehdään niin että makaat sängyllä ja jännität tiettyä lihasta kerrallaan ja päästät rennoksi. Kannattaa myös rentouttaa kasvo lihaksia kuten kulmia nostamalla niitä ylös etc. Muista että ei tarvii tehdä sitä kovaa vaan rauhallisesti. Se ei ole suoritus ja tarkoitus on rentoutua. Auttaa todella hyvin esim. Paniikki häiriöön ja psykosomaattisiin oireisiin.

      Pallea hengitys tapahtuu niin että hengität nenän kautta syvään niin että rinta kehä ei nouse mutta ala vatsa nousee. Jos tuntuu ahdistavalta niin teet sen väärin. Hengitys pitää olla tasaista ja syvää.

      Kokeile oikeasti noita. Lupaan että auttaa. Voit etsiä vaikka googlesta kuvalliset ohjeet jos et onnistu.

    • eiköhän vielä helpot

      Käytä vain lääkkeitä, ei kannata omian päin jättää. Kirjoita paperille mmikä tuntuu mättävän. Älä jää kotiin, lähde vain ulos sittenkin.

    • Näin se menee

      Koska olet käyttänyt mielialalääkettä jo pitkään, sen vaikutus alkaa vähentyä ja elimistö vaatii sitä lisäannosta. Tämäm varmaan lääkäri on tajunnut ja lisännut annosta.

      Opamox ei ainakaan helpota tilannetta.

      Eli huono olosi ja ahdistuksesi lisääntyminen johtuu lääkkeestä. Jos nyt lisäät sitä, olosi luultavasti vain pahenee.

      Varaudu siihen, että taas jonkin ajan kuluttua ahdistuksesi taas pahenee ja mukaan tulee luultavasti myös muita oireita. Sitten seuraavaksi lääkäri luultavasti vaihtaa merkkiä, mutta samaa lääkesarjaa kuitenkin. Onnea vaan lääkärin aiheuttamalle lääkeriippuvuudelle!

      Oletko googlella katsonut setralin ja opamoxin haittoja?

    • help..

      Ahdistus jatkuu yhä. Lääkkeitä en tosiaan omin nokin uskalla lopettaa.. opamoxia otin tänäänkin, 15milligrammasen tabletin puolitin ja siitä viel puolet eli 1/4.. vähän autto pahimpaan paniikkiin.

      Musta alkaa tuntua ettei tähän ole ratkaisua. Hengitelty on ja rentouduttu..

    • 11+9
    • JK

      rentouttumaLLA

    • Oletko lukenut ja tehnyt Edmund J.Bournen Vapaaksi ahdistuksesta, tai lainannut kirjaston rentoutuskasetteja? jooga ja taiji ovat ahdisutneelle sopivia harrastuksia. Varsinkin joogassa opetetaan käytännössä tuota hengittämistä, kun ei noita juttuja muuten osaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe