Osaako narsisti arvostaa vanhoja hyviä aikoja?
Narsistille merkitsee vain nykyhetki?
KYSYMYSTÄ PUKKAA
23
194
Vastaukset
- muistoilla ei väliä
Kyllä se niin taitaa olla että vain nykyhetki on tärkeä.
- Hienoa pohdiskelua
Niin. Ja mahdollisimman utopistinen tulevaisuus siintää mielessä koko ajan. Ehkä se onkin juuri se taudin ydin. Kaikki tulevaisuuden haaveet muuttuu oikeasti vain harmaaksi massaksi, koska eivät voi toteutua. Nykyhetkessä on hyvä löllyä ja odottaa parasta menneitä murehtimatta.
- Päätön lammas
Niin, narsisti ei todellakaan murehdi menneitä, eikä niin muodoin myöskään menneisyydestä mitään opi.
Narsku ei myöskään muista kuinka hyvin esim. parisuhde silloin alussa rullasi. Silloin kun hän ei vielä ollut uhriaan sitouttanut. Miksi muistaisikaan, koska hän itse ei ollut silloin aito tai vielä eli siinä uskossa jotta hän on löytänyt sen aidon ja oikean rakkauden. Rakkaus (hänen ns. rakkautensa) vaan katosi johonkin, kun hän sai jalkansa oven väliin. Eikä hän edes muista, että niin hänelle on käynyt ennenkin.
Ei hän osaa kaivata entisiä hyviä aikoja koska niitä hänellä ei koskaan ole ollutkaan. - Typerää lapsellista
Päätön lammas kirjoitti:
Niin, narsisti ei todellakaan murehdi menneitä, eikä niin muodoin myöskään menneisyydestä mitään opi.
Narsku ei myöskään muista kuinka hyvin esim. parisuhde silloin alussa rullasi. Silloin kun hän ei vielä ollut uhriaan sitouttanut. Miksi muistaisikaan, koska hän itse ei ollut silloin aito tai vielä eli siinä uskossa jotta hän on löytänyt sen aidon ja oikean rakkauden. Rakkaus (hänen ns. rakkautensa) vaan katosi johonkin, kun hän sai jalkansa oven väliin. Eikä hän edes muista, että niin hänelle on käynyt ennenkin.
Ei hän osaa kaivata entisiä hyviä aikoja koska niitä hänellä ei koskaan ole ollutkaan.Kaikki tämän viestin yläpuolella on kirjoittanut sama ihminen, omaa viestiään pönkittääkseen.
Ihat terve tapaus taas... - Päätön lammas
Typerää lapsellista kirjoitti:
Kaikki tämän viestin yläpuolella on kirjoittanut sama ihminen, omaa viestiään pönkittääkseen.
Ihat terve tapaus taas...Varmaankaan aloittaja "jhghdghsfd" ja nimimerkit "muistoilla ei väliä" ja "Hienoa pohdiskelua" eivät ole kanssasi samaa mieltä hyvä herra tai rouva "Typerää lapsellista".
Enkä ole minäkään. Mihin mahdat tuolla pyrkiä!
Ihat terve tapaus taas... :-D
Itse muistelen/kaipaankin menneisyyttäni ja haaveilen tulevaisuudesta ihan kuten kuka tahansa ihminen...En vain liikoja asioista stressaa. Siinä ero. :)
- tmp..
se leppoistumisen arvo
- omakehu
tmp.. kirjoitti:
se leppoistumisen arvo
Kehuu menneisyydellä,
idealisoi itseään ja saavutuksiaan, olen sitä ja sittä, tein niitä ja noita , olin paras, suuri ja mahtava.
- Paennut ja Pelastunu
En usko, että narsistisesti luonnehäiriöinen osaa arvostaa menneisyyttä muilta osin kuin kertaamalla kerta toisensa jälkeen ääneen kaikille jotka vain jaksavat kuunnella niitä omia menestyksen hetkiä ja/tai saavutuksiaan (jotka on tietenkin narsistin oman mielikuvituksen tuotteita joko ihan kokonaan tai ainakin hyvin sillä väritettyjä). Narsistisesti luonnehäiriöinen ei myöskään kadu mitään menneisyydessä tekemäänsä.
Oman kokemukseni mukaan, narsistisesti luonnehäiriöinen elää jotenkuten nykyhetkessä ja siinäkin siten, että elää ihan omassa "maailmassansa", jossa hän itse on itsensä jumalasta seuraavana olevaksi korottanut ja hänen ei täten tarvitse noudattaa lakeja, sääntöjä eikä sopimuksia. Mutta on omasta mielestään oikeutettu saamaan muilta ja yhteiskunnalta jatkuvaa ihailua ja erityiskohtelua.
Tulevaisuus ja siihen liittyvät utopistiset ja ei-realistiset suunnitelmat ja haaveilut jostain (esim. valtavista rikkauksista, hienoista autoista, taloista, veneistä, seksistä, ulkoisesta kauneudesta/komeudesta, jne....), ovat narsistisesti luonnehäiriöisen "tätäpäivää". Eli suunnaton kateus muita kohtaan saa narsistisesti luonnehäiriöisen jatkuvasti tavoittelemaan jotain, mitä hänellä ei ole ja näitä tavoitteita ja usein jopa maagisen ajattelun tasolle meneviä haaveita narsistisesti luonnehäiriöinen yrittää toteuttaa käyttäen täysin häikäilemättömästi ja rajattomasti hyväkseen muita ihmisiä. Mikään ei kuitenkaan hänelle riitä. Ei nyt. Eikä koskaan.- Anonyymi
Nyt on valta Putinilta, vaietkaa pikkusielut
- Anonyymi
Hyvä kysymys. Narsistinen ihminen saattaa pitää ihmisiä NS.hyllyllä eri tarpeisiin. Jotkut ulkomailla puhuu myös "haaremista". Eli aina silloin kun elämä potkii narsu ottaa johonkin hyllyllä olevaan yhteyttä. Mulla esim.ex 20 vuoden takaa. Hänellä oli ikäänkuin sellainen side minuun jota hän piti yllä "ystävyyteenä". Ei oltu puhuttu eikä nähty varmaan lähes siihen 20 vuoteen kun hän yllättäen alkoi lähetellä minulle viestejä yöllä. Paljastui, että oli sössinyt pahasti asiansa ja useampi epäonnistunut suhde tässä välissä. Kaikki naisten vika ja minä olin syyllinen myös. No kun aloin totuutta selvittämään niin kas kummaa, hän oli tehnyt kaikille naisille saman. Hänellä oli ensin muka hyviä muistoja ja kehui miten en ollut tehnyt hänelle pahuutta. Mutta omiin asioihinsa hän ei mitenkään voisi itse tietenkään vaikuttaa vaikka hänen oman holtittoman rahan käytön takia menisi talo alta.
- Anonyymi
Menneisyys, nykyisyys, tulevaisuus....narsisti muokkaa kaiken palvelemaan omia tarpeitaan. Tarvittaessa narsisti voi hyvinkin "arvostaa" vanhoja aikoja. Jos narsisti on ottanut roolikseen olla arvokonservatiivi, silloi hän toki muistelee vanhoja hyviä aikoja. Hän voi tarvita arvokonservatiivisuutta poliittisissa tai uskonnollisissa piireissä kiipiessään. Uskon, että narsistin mielenmaisemaan istuu erityisen hyvin kaikenlainen nykymenon paheksuminen ja menneen ihailu. Ennen miehet oli miehiä ja naiset naisia ja opettajia pelättii ja Kekkonen se oli oikea presidentti. Koti, uskonto, isänmaa ja sitä rataa....
- Anonyymi
Miksi narsisti paheksuisi nykymenoa ja ihailisi mennyttä? Mielestäni vain silloin tekee niin jos sille itselleen on hyötyä siitä. Eli teeskentelee jollekkin miellyttääkseen ja hyötyäkseen. Pelkkää valhetta on narsistin koko oleminen. Mitään aitoa ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi narsisti paheksuisi nykymenoa ja ihailisi mennyttä? Mielestäni vain silloin tekee niin jos sille itselleen on hyötyä siitä. Eli teeskentelee jollekkin miellyttääkseen ja hyötyäkseen. Pelkkää valhetta on narsistin koko oleminen. Mitään aitoa ei ole.
No sitähän tuossa yritetään sanoa: "arvostaa" sitä mistä hyötyy. Se voin olla mennyttä, nykyisyyttä, tulevaisuutta tai vähän kaikkea, mikä nyt sattuu narsistin pirtaan milloinkin osumaan.
Narsisti on kameleontti joka muuttuu ulkoisen vasteen ja tarpeidensa mukaisesti. Narsisti voi todellakin "ihailla" mennyttä jos hyötyy siitä, se istuu rooliin. Eihän kyse ole mistään todellisesta tunteesta tai vakaumuksesta. Olen kuunnellut narsistin puhisevan syvää halveksuntaa pettäjiä kohtaa, perusteli pettäjän käräyttämisen moraalisella velvollisuudellaan. Kun tiesi, että narsisti itse on pettänyt ja ollut suhteessa varatun miehen kanssa , niin olihan tuota itsensä ylentämistä aika jännä kuunnella.
- Anonyymi
Olenko narsisti koska en osaa arvostaa 13 vuotta kestänyt koulukiusaamista joka alkoi ala-asteelta päättyi toisen ammattitutkinnon jälkeen.Miksi mun pitäis arvostaa mun koulukiusaajia?Kertokaa se.Olen siis narsisti koska en osaa arvostaa mun kiusaajia.Kiitti paljon.
- Anonyymi
Olen myös sairastanut masennuksen ja sitä myös pitää arvostaa?
- Anonyymi
Kosta katkeruutesi kiusaajille. Kukaan ei vaadi sinua arvostamaan kiusaajia.
- Anonyymi
Monille on tapahtunut kamalia asioita, kaltoinkohtelu lapsena ym. Mutta se ei silti oikeuta vahingoittamaan muita.
Emme ole se mitä meille on tehty, vaan olemme se mitä itse teemme.
- Anonyymi
Ei arvosta mitään. Narsistit joutas hävittää pois. Niiltä puuttuu oleellinen asia joka ihmisillä pitää olla.
- Anonyymi
Arvostan kyllä,mutta pitääkö mun arvostaa koulukiusaajia?
- Anonyymi
Mun narsistinen seurustelukumppani muistelee mun kuulleen edellisiä parisuhteita. Onkohan oikeasti niin vai tekeekö sen siksi, että suhteen alkuaikoina pyysin ettei puhuttaisi vanhoista suhteista kun hänellä oli tapana höpötellä niistä. Nyt sitten piikittelee aiheella kun tietää hyvin että minua sattuu nuo asiat.
- Anonyymi
Sehän tekee juuri päinvastoin. Tekee juuri sen mistä et pidä. Ei tee sitä mistä pidät.
Kun tajuat tuon pelin tajuat kuinka huono hän on. Älä tuhlaa aikaasi häneen enää yhtään. Feidaa vähitellen.
- Anonyymi
Nehän muistaa aina mistä on joskus saanut huomiota. Jos esim suhteen alussa joku on ollut hänestä kiinnostunut (tai toinen ollut häntä puoleensavetävämpi ja hän luotaantyöntävä, mutta ne kääntää mustankin valkoiseksi) kyllä muistaa, muttei välitä.
Exät on reserviä, joita hän kokeilee keneltä vielä saisi huomiota. Voi yllättää vuosien, vuosikymmentenkin päästä.
Ne voi myös muistaa exän pikkuserkun kummin työkaverin naapurin tmv, älykkäämpi narsisti on voinut mieltää kaikki tietämänsä ihmiset omaksi tukiverkokseen. Hupiverkokseen. Uteliaisuus ja stalkkaus hyötyä etsiessä voi mennä tosi pitkälle. Niille on hyötyä jos löytää vihalle kohteen, kaikki tutut ja vieraat kontaktit on niille valuuttaa joita voi testata miten voi hyödyntää.
Eli toisin kuin täällä pohditaan sanon että muistaa entisiä silloin kun senhetkinen lähde sakkaa.
Pahimmilla eli psykopaattisilla narsisteilla aivot voi tarvita enemmän stimulaatiota ja käyttävät paljon alkoholia. Niissä tapauksissa voi olla muistin kanssa ongelmia. Tosin muistisairauksissa kun lähimuisti pätkii vanhat asiat voi olla mielessä. Marttyyrinarsistit voi heittäytyä vallan hoivattavaksi, hoiva kun on huomiota. Yhteistä niille kaikille on, ettei koskaan kyseenalaista oikeutta omiin toimiinsa. Siksi muiden on pidettävä rajat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768