Muutto Ouluun, HEPL!!

muuttotulossa

Moikka.

Eli oltais nyt perheen kanssa suunnittelemassa muuttoa Ouluun Toppilansaaren alueelle. Meillä on yksi 12-vuotias tyttö, ja muutto olisi siis ensi kesänä, jolloin tyttö aloittaisi uudessa kaupungissa täysin vieraan yläasteen. Tytär ei ole kauheasti muuttoa vastaan, taloa käydään katsomassa viikonloppuna. Kuinka hyvin lapset/nuoret sopeutuu uusiin paikkoihin? Tyttäreni on hieman ujo, joten kuinka hän saisi kavereita? Millainen alue Toppilansaari on? Help!

11

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwrwrwe

Toppilansaari on Oulun ykkösalueita, palvelut tosin vielä "tulossa", mutta muilta osin; meren läheisyys, kanava, luonto, rauhallisuus ja lyhyehkö etäisyys keskustaan. Kavereista vaikeampi sanoa, harrastukset auttaisivat asiaa. Mutta kessä beach vieressä ja upea polkupyörö reitti keskustaan :)

• Paluumuuttaja 2

Missään muualla en ole nähnyt niin paljon koiranpaskaa jalkakäytävillä kuin juuri Toppilansaaressa. Ja ihan järkyttävän näköisiä taloja!

• Otan osaa.

Otan osaa, että joudut muuttamaan Ouluun. Oulu on p*ska paikka.

• ööröm

...sinä idiootti et ole alkup.OULULAINEN,vaan olet tullut savipassilla ouluun,etkä oikein tidä kuinka olisit kun oikeasti sua pelotaa...

• ölövi isukki

Toppilansaari on uusi asuinalue, hyvä sijainti, kohtalaisen lähellä keskustaa. Mutta palvelut kaukana. Eikö tyttärelläsi ole harrastuksia? Oulusta löytyy samat harrastukset kuin muualtakin. Koulu kannattaa valita huolella, esmes Toppilan yläkoululla on paljon vuokratalojen asukkaiden pentuja: lintsareita ja luusereita. Joen eteläpuolella olis fiksumpaa asutusta.

• SaappilanTori

Tekeekö vuokralla asuminen lapsista lintsareita ja luusereita? Ei tee mielestäni, sillä työtä tekevän (ei pääomatuloilla elävän tai valtion/kunnan suojatyöpaikassa ts.virkamies) kansanosan lapsista kasvaa myös ahkeria ja työtä tekeviä yhteiskunnan jäseniä. Pahimpiin luuserit ja lintsarit, joihin olen työelämässä törmännyt, ovat tulleet ns.hyvin toimeen tulevista perheistä eli kaikki on saatu valmiina pöytään.

Onhan Toppilansaari sentään yksi Suomen rumimmista ja pahiten epäonnistuneista asuntomessualueista, vaikkakin meri on lähellä.

• ruotsi,kristi,stain
        SaappilanTori kirjoitti:

Tekeekö vuokralla asuminen lapsista lintsareita ja luusereita? Ei tee mielestäni, sillä työtä tekevän (ei pääomatuloilla elävän tai valtion/kunnan suojatyöpaikassa ts.virkamies) kansanosan lapsista kasvaa myös ahkeria ja työtä tekeviä yhteiskunnan jäseniä. Pahimpiin luuserit ja lintsarit, joihin olen työelämässä törmännyt, ovat tulleet ns.hyvin toimeen tulevista perheistä eli kaikki on saatu valmiina pöytään.

Onhan Toppilansaari sentään yksi Suomen rumimmista ja pahiten epäonnistuneista asuntomessualueista, vaikkakin meri on lähellä.

---- Melkein jo ihmettelin milloin tämän sortin kirjoittelu alkaa, kun kysellään Oulun asuinalueista. ---

Aloittaja on pääättänyt muuttaa Toppilansaareen, joten se siitä.

Koulua voi jossain määrin vaihtaakin ja Oulussa on vaihtoehtoisesti mutakin kouluja kuin tavis peruskoulu.

Se on totta, että muutto voi olla riski koulukisatuksi joutumiselle , mutta se voi olla myös uusi mahdollisuus.

• Iso hauis ja penis

Rahko tekee fiksuksi? Ajatusmaailmastasi päätellen se ei viisastuta ainakaan! Olet varmaan Nokian irtisanottuja?

• ap

Kyllä tyttärelläni on liikuntaharrastus harrastus, jota voisi jatkaa Oulussa. Ja ollaan katseltu jos hän menisi Myllytullin kouluun, ei Toppilan. En väitä että Toppilan lapset olisivat kaikki lintsareita yms. mutta mitä olen lukenut alueen villiydestä niin tämän takia vaan näin. Ja SaappilanTori, meillä on sukulaisia Oulussa ja olemme käyneet monesti Toppilansaaren aluella retkillä yms. ja minun mielestä vaikuttaa mukavalta alueelta. :) Ja muukin perhe on tykännyt. Kaikilla kuitenkin mielipiteensä. Olisiko muuten kellään kokemusta tuosta Myllytullin koulusta?

• unca.sipi

Toppilansaari on sitä "bättre folk" seutua. Paikalla taitaa olla yksi lähikauppa/kioski, joten ostoksille joutuu lähtemään hieman kauemmas. Lähinnä taitavat olla ne Tuira/Toppila, jotka ovat oikeastikin vaarallisia paikkoja. Tosin niistä löytyy lähimmät pizzeriat sekä muutamia muita palveluita, mutta suosittelisin käymään ihan tuolla keskustassa asti.

Oletettavasti bussi kulkee myös sinne saareen saakka, mutta jos haluaa pelata varman päällä, niin auton omistaminen on hyvä idea. Nimittäin tuolla Tuirassa, siltojen kupeessa, velloo melkoinen määrä monenlaista menijää. Myös, öh, tummempia kavereita, on tarjolla aamusta iltaan. Asuminen alueella on suhteellisen halpaa, vaikka onkin "keskustaa", mutta asukkaat laskevat markkina-arvoa. Vaarallinen paikka aikuisillekin.

Myllytullin koulusta ei meikällä ole mitään tietoa, mutta ajattelin kuitenkin varoittaa tuosta Tuiran seudusta koska oletan, että lapsenne joutuisivat sen kautta kulkemaan.

• DudetteDudesdottir

Tuirat ja Toppilat on suoranaisia herran kukkaroita verrattuna Helsingin tai Vantaan perusalueisiin, joten ei huolta. Myllytullin yläaste on hyvä koulu, josta saa varmasti kavereita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2498
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1879
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1640
    8. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1389
    9. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1385
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1348
    Aihe