Kuolleita unissa

Jaasee

Tapaatteko nähdä unia edesmenneistä? Itselläni se on lisääntynyt iän myöten.

22

1942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • univiestejä

      En ole iäkkäämpänä kokenut sitä. Joskus 40-50 välillä näin unta appiukostani kuolleena, ja kerran vain edesmenneestä äidistäni pian hänen kuolemansa jälkeen, ihana uni olikin, mutta parikymmeneen vuoteen,.en ole nähnyt... Mieheni ilmestyi ulko-oven taa pian kuolemansa jälkeen unessa.
      En pyytänyt sisälle, kun hän oli kuitenkin toisen näköinen hyvin voiva ja lihavampi,..en ihan tunnistanut häntä silloin. Muuten ajattelen häntä lämmöllä monesti.. ja kaipauksella.

      Yleensä minulla ainakin ne unet kertovat itselleni jonkin totuuden,...ja sen pystyy vain itse tajuamaan mitä ne kertovat.

      Kannattaa aamulla miettiä toistuvia unia ainakin!

    • He viestittävät kuinka paljon paremmin asiat ovat siellä rajantakana.
      Ei siellä ole eurokriisejä,eikä sinun maksamiasi veromarkkoja käytetä pankkitukiin vierailla mailla.Joosefkin näki unen,ehkä tämäkin on meille enneuni.

    • viesti tuonpuolisest

      a,,,


      aina olen nähny kuolleita unissani, ei koskaan painajaisina, vaan ystävänä tai jotain touhuttu,
      yleensä aina joku tuttu tai sukulainen kuolee unen nähtyäni,,

    • Atolfia

      Olen viimeaikoina nähnyt usein edesmenneitä unissani. Viime viikolla mummoni oli kanssani ja ikävä kyllä unohdin, mitä keskustelimme. Juttelimme jotain.

      Viime yönä anoppini oli kanssani, oikein hyvän tuulisena hän oli. Tallustimme rinnakkain, mutta en muista keskustelun aihetta.

      Ennen vanhaan sanottiin, että tulee säähän muutoksia, kun kuoleet vierailevat unessa. En tiedä, miksi näyttäytyvät, mutta ainakin silloin heitä hetken muistelee.
      Oliskohan niin, että haluavat muistuttaa, ettemme unohtaisi heitä.

    • varhaisherrännyt

      Täydenkuunaika taitaa olla jokin vainjien vaellusaika,koska minäkin näin poisnukkuneita unessani johon en liiemmälti kerennyt edes nirvanaan,kun heräsin kissatappeluun ja hirveään meteliin.Naapurin kolli ja omani käviät lähiottelua akkunani alla

    • *Kukkahame*

      Vainajan tai useamman näkeminen unessa ovat olleet viesti jonkuin poistumisesta keskuudestamme, useinkin on tämä poistuva heidän parissaan,
      Isäni lähdön ennusuni oli ensimmäinen, kaksi jo vainajaa istuivan palaneen rakennuksen rauniolla ja isäni käveli heitä tapaamaan, otti hatun täästä tuttuun tapaan tervehtiessään.
      Olin ikään kuin seuraamassa sivusta en kuullut heidän keskustelua.
      Äitini, veljeni ja sisareni poislähdöt kaikki on näytetty vastaavasti, paikka on aina erilainen ja tuntematon.
      Olen nähnyt myös joitain naapureiden ja kaukaisten sukulaisten poistumisia, ja aamulla herätessä ja unen tullessa mieleen selviää mitä ne tarkoittaa

      • minäkin näen

        Joskus unta lähdisen kuolemasta ,kun tämä esim sairastaa, se on vain huolestumista.onneksi ei ole tuollaista ennustajan roolia kamalaHan se olisi. U than peilaa pelkpja ja toiveits.


    • *Kukkahame*

      En näe näitä ennusunia miksikään rooliksi, ja kerron näistä vain lapsilleni, ja siksi että jos tämä periytyy ei ole syytä huolestua, ovat itse pyytäneet että kertoisin nuo unet.

      Kuolema on aivan luonnollinen loppu vanhalle ja jo kauan sairastaneelle.

      • Anonyymi

        Kuolema on vapaus sairaudesta, unessa näin isän ja hän oli vapaa kaikesta ruumillisesta. Oli kierrellyt koulukaupungissaan vanhoja paikkoja,tehnyt sitä mitä ei kiireiltään ehtinyt


    • Mitäköhän siinä nyt huperehditaan.

      Unethan ovat vain teidän omien aivojenne tuotosta, eivätkä teidän kuolleet läheisenne edes tiedä teidän näkevän unta heistä.
      Totta kai jokaisella on ne kuolleet omaisensa ja tuttavansa jossain takaraivossa, mistä ne pulpahtavat unessa yllättäen esiin niinkuin muutkin unet.
      Ja enteellisiäkin unia vielä! Voi kissan viikset ja koiran kontit teidän kanssanne!

    • Anonyymi

      Ei ole olemassa enneunia.
      Unissa toistuu päivisin ajattelemiamme ajatuksia, pelkoja ja toiveita, kaikkea sikin sokin, joskus uni voi olla rauhallinen ja selkeämpikin.
      Joku tulkitsee ne väärin enneuniksi.

    • Anonyymi

      Minulla käy poislähteneitä kylässä joka viikko, vähintään, unissani. Yleensä läheisiä, kuten äitini tai jopa isäni, mutta edesmennyttä miestäni en ole nähnyt kuin muutaman kerran. En katso näiden unien olevan mitenkään tulevaisuutta ennustavia, ainoastaan mahdollisesti neuvoa antavia. Joku asia, joka on jäänyt vaivaamaan ja jossa ajattelen että olisin tarvinnut heidän neuvoaan tai apuaan.
      Paloma ExTempore

      • No aina paranee.
        Otetaan vastaan neuvoja kuolleilta unessaan.

        Sitten kun kysytään, että mikä piru sinut sai tuolla tavalla fifflaamaan, niin voi sanoa, että kuollut äitinihän se unessa neuvoi minua tekemään näin.
        Se on vientiä silloin se.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No aina paranee.
        Otetaan vastaan neuvoja kuolleilta unessaan.

        Sitten kun kysytään, että mikä piru sinut sai tuolla tavalla fifflaamaan, niin voi sanoa, että kuollut äitinihän se unessa neuvoi minua tekemään näin.
        Se on vientiä silloin se.

        On olemassa ihmisiä, jotka ei ole umpiluu kantturoita.h


    • Anonyymi

      Eipä näy juurikaan koskaan kuolleita läheisiä usessa, joskus hyvin hyvin hyvin harvoin ,
      joskus kun näen jotain puolisostani
      hän unessa on aina kaverina , menemme jonnekin tai teemme jotain yhdessä , mutta hän aina katoaa yllättäin lopulta, aina jään yksin seikkaileen,
      uni yleensä aina siihen päättyy,
      kai se merkitsee että minun on tajuttava että hän todellakin on kuollu,
      kun aina katoaa
      kuin hukkaan menisi,


      koskaan valveilla en ole kokenu mitään seurauksia unien näkemisestä,

      • Anonyymi

        Tuo ne unet lohtua. Todella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ne unet lohtua. Todella.

        eimpä tiijä, ei ne minua ainakaa lohduta,
        enemmänki tympii ku puoliso katoaa eikä ookkaa paikalla,
        harmittaaa vaan,


    • Anonyymi

      tämä ketju alkaa siis noin 7 vuotta sitten
      kumarran kärsivällisyyttänne ja kärsimyksiänne

      onko nää menneet edes vai tekevätkö itseään tykö

      • Eihän tuo 7 vuotta tälle palstalle ole aika eikä mikään.
        Eikös täällä ole sellaisiakin, jotka ovat pesineet palstalla jopa 15 vuotta.


    • Anonyymi

      En ole nähnyt, mutta tyttäreni kertoi että isä lähestyy, ja minä tiedän miksi, - hän on huolissaan..mieheni.

    • Anonyymi

      Kyllähän taannoin sotavuosina tuli nähtyä näitä uunissa edesmenneitä, mutta nykyään vähemmän ikääntyessäni.

      • Anonyymi

        Karmaisevaa kirjoitusta uunissa menehtyneistä !!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2664
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1787
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1282
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1116
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    Aihe