Mitä ateitit oikein melskaavat

en ymmärrä näitä

En ymmärrä miksi ateisteiksi itseään sanovat melskaavat kristillisillä palstoilla.
Onko ateismi jokin uusi uskonto vai mistä on kysymys.
Ateismi tänä päivänä tuntuu ahdistavalta ja suvaitsemattomalta liikkeltä.

26

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MrMorden

a teismi = teismin vastakohta = jumaluskon puute. ei enempää eikä vähempää, se siis ei ole mikään uskonto.

• kyllä vain on

Uusateismi on uskonto. Täyttää kaikki uskonnon merkit.

Eihän uskonnoista riippumattomat täälä melskaa.

• kyllä vain on kirjoitti:

Uusateismi on uskonto. Täyttää kaikki uskonnon merkit.

Eihän uskonnoista riippumattomat täälä melskaa.

Yksikään ihminen tässä maassa ei ole uskonnoista riippumaton.

• Meinasin jo vastata, että ateistit haluavat uskisten kristillisiksi mieltämillä palstoilla keskustella kristinuskoon liittyvistä asioista, mutta sitten huomasin, että olitkin ilmeisen huumorimielellä kerännyt siihen pari perinteistä höpsismin helmeä.

• Hei,

Iloitsemme siitä, että ateistitkin ovat kiinnostuneita palstastamme ja ehkä he löytävätkin täältä uskonsiemenen.

t. Maarit-pappi

• Maarit on pihalla

Vai että uskonsiemenen. Maarit, olet täysin pihalla.

• näkevä_jumala

Montako sinä on?

• Kai se on jonkinlaista vakuuttelua, lähinnä itselleen.

• Ironista kyllä juuri tuo uskovien vakuuttelu, että ateistit ovat epävarmoja ja siksi haluavat keskustella uskovien kanssa, vaikuttaa siltä.

• Minä ainakin olen yhä 100% etten omaa uskoa yhteenkään jumalaan.
        Olen täällä täysin eri syystä "meuhkaamassa".

• Ymmärrän
        gloriana_demeter kirjoitti:

Minä ainakin olen yhä 100% etten omaa uskoa yhteenkään jumalaan.
        Olen täällä täysin eri syystä "meuhkaamassa".

Nettiterroria, nääs.

• Ymmärrän kirjoitti:

Nettiterroria, nääs.

Hellyyttävää kun nettihäirikkö syyttää muita siitä mitä itse tekee :D

• filezo

Uskovaisten etuoikeuden harmittavat. Siksi me melskaamme Luopukaa uskovat etuoikeuksistanne ja suosituimmuusasemastanne niin ei tarvitsis melskata.

Kirkon etuoikeuksiin voit tutustua täällä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10598278

• 1076

"Mitä ateitit oikein melskaavat"

Ulkoistavat pahaa oloaan.

• ikävä totuus

Yleensä me ateistit puhumme tasa-arvosta ja ihmisoikeuksista, joista täytyy jatkuvasti melskata sen vuoksi, että raamattu ja kristinusko eivät sellaisia tunne.

Mutta kun niistä jaksaa vuosikymmeniä ja vuosisatoja melskata, niin pikku hiljaa voidaan saada aikaan jotain muutoksiakin.

Meillähän ei olisi esimerkiksi mitään uskonnonvapautta tässä maassa ilman sellaista vuosisatojen melskaamista, vaan kaikkien olisi edelleenkin pakko erittäin ankaran rangaistuksen uhalla kuulua kirkkoon, kuten täällä olikin ihan pakko yhtäjaksoisesti noin 1000:n vuoden ajan. Tämän(kin) lain voimaantuloa papisto sekä muut kristilliset tahot vastustivat jyrkästi viimeiseen asti.

• ¨¨

Olen totisesti alkanut kaivata vanhoja hyviä aikoja.

• jk
        ¨¨ kirjoitti:

Olen totisesti alkanut kaivata vanhoja hyviä aikoja.

Niinhän ne kaikki vanhemmiten tekevät. Näin on todettu jo jonkin pyramidin hieroglyfissä.

• Mitä, häh

No kenellekkös te uskikset sitä Sanaanne ja evankeliumianne julistatte, ellette ateisteille? Ette kai te toisillenne sitä julista, sillä teidänhän on pitänyt jo omia itseenne tuo ilosanoma eli evankeliumi, koska olette uskiksia.

• "En ymmärrä miksi ateisteiksi itseään sanovat melskaavat kristillisillä palstoilla."

Huomaan sen.

Luulen, että asia voi kuitenkin selvitä sinulle, jos pysähdyt vähäksi aikaa miettimään sitä ihan rauhassa ja tunteet hilliten.

"Onko ateismi jokin uusi uskonto"

Ateismi on uskontojen vastakohta; ei-uskomista.

"vai mistä on kysymys."

Kysymys on ihmisiä kiinnostavista asioista keskustelemisesta, mielipiteiden ilmaisemisesta ja kannanotoista.

"Ateismi tänä päivänä tuntuu ahdistavalta ja suvaitsemattomalta liikkeltä."

Ateismi ei ole liike. Kaikki ateisitit ovat ateisteja ihan yksilöinä ja erikseen.

On olemassa liikkeitä, joissa jotkut ateistit vaikuttavat, kuten vaikkapa Vapaa-ajattelijat, mutta pääosa ateisteista ei kuulu mihinkään ateistiseen liikkeeseen eikä -ryhmään.

Ateismi ajattelumallina on jo toinen juttu. Se voi vaikuttaa ahdistavalta niistä, joita asioiden avoin ja ennakkoluuloton tarkastelu häiritsee. Ateismi on myös suvaitsematonta siinä mielessä, että se ei suvaitse luuloja tiedon väärtiksi.

Ymmärrän hyvin, että vakavamieliset uskojat eivät aina pidä siitä, että heille varmoista asioista esitetään heidän mielestään sopimattomia tulkintoja. Uskalletaan jopa epäillä niitä humpuukiksi.

Erilaiset käsitykset asioista ovat kuitenkin lähtökohta mielenkiintoiselle keskustelulle ja mielipiteiden vaihdolle.

Älkää te puolestanne olko ahdasmielisiä ja tiukkapipoisia. Ateistithan tarjoavat teille upean tilaisuuden osoittaa kantanne oikeaksi!

Onhan se oikea?

Vai epäilettekö te sitä itsekkin?

• Sananvapaus?

Pidämme täällä ääntä uskonnon epäkohdista. Ilmeisesti niistä pitäisi vaieta, kun ei kerran saisi "melskata". Aika erikoinen näkemys.

• lossereita

Ne on vissiin työttömiä ja niillä on aikaa melskata.

• Lomailija

Hirveästi työttömiä näyttäisi olevan kristittyjen porukoissa, jotka täällä eniten kuitenkin melskaavat aamusta iltaan joka ikinen päivä.

Mutta heinäkuussahan kukaan suomalainen ei ole kesälomalla, eihän?

• ^^
        Lomailija kirjoitti:

Hirveästi työttömiä näyttäisi olevan kristittyjen porukoissa, jotka täällä eniten kuitenkin melskaavat aamusta iltaan joka ikinen päivä.

Jos palstan kristityt ovat työttömiä, niin ateistit ovat nuoria eläkeläisiä.

• ^^ kirjoitti:

Jos palstan kristityt ovat työttömiä, niin ateistit ovat nuoria eläkeläisiä.

En ymmärrä tätä työttömien mollaamista. Nyt vielä pitää huomata että eläkeläisetkin näköjään ovat joillekin pohjasakkaa. Sitäpaitsi mitähän helevettiä se kenellekään kuuluu mitä kukin tekee? Itselleni ainakin on ihan sama vaikka joku notkuisi netissä 24/7. Ei pitäisi häiritä ketään. Ihme vattuilupalsta tämäkin. -.-

• Uskon kauneus
        Lomailija kirjoitti:

Siis halveksit työttömiä ja eläkeläisiä? No tämä selvä.

Haluaisitko kertoa maailmalle vielä lisää uskosi ja uskontosi kauneudesta ja lämpimästä ihmisrakkaudesta?

• Pääasiallinen syy lienee siinä, että kristityt esittelevät harhaisia käsityksiään ateismista ja ateisteista myös kristillisillä palstoilla minkä takia ateistit kokevat velvollisuudekseen oikoa kristittyille muodostuneita väärinkäsityksiä. Eli, ateistit toimivat kristittyjä lajitovereitaan kohtaan tuntemansa pohjattoman myötätuntonsa ohjaamina. Tietämättömyytesi aiheuttaa sinulle ahdistusta, ei ateismi. Ateismi on rakkaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      69
      7424
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      43
      5084
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      97
      3402
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      46
      2289
    5. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      22
      2138
    6. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2093
    7. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      41
      2044
    8. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      17
      1857
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1741
    10. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      14
      1673
    Aihe