Haluaisin irtisanoutua kokonaan irti kristinuskosta. Kirkosta olen eronnut jo. Onko olemassa mitään riittiä millä suoritetun lapsikasteen voisi perua? Nimen jättäisin ennalleen.
Voiko kasteen perua?
17
89
Vastaukset
- kuka keksii uuden
Tuo on jo vanha provo. Täällä on uudet provot jo todella hakusessa. Helmiä, jos jonkun uuden joksu löytää.
- 33
Hämeenlinnan itäpuolella on Katumajärvi, jossa on perinteen mukaan käyty pesemässä kaste pois. Kasteen pesemiseen käy tietysti muukin vesistö tai muu vastaava kastautumispaikka.
Pakkokasteita on pesty pois Suomen lisäksi ainakin Virossa. Luulen että se on ollut jonkunlainen vastakaste: kastehan ei ole vain kristillinen tapa, vaan rituaalinen pesu on eri muodoissa tunnettu ympäri maailmaa. Suomessakin se on käsittääkseni ollut käytössä ennen kristinuskoa.
- 1076
Sen kun teet verivalalan saatanan kanssa, niin johan sinua viedään kuin pässiä narusta, ekä mikään suojaa sinua enää pahalta.
- 14
Eikös se veren kanssa läträäminen ole enemmän näitä jeesusjuttuja. Toisen puolen kanssa voi käydä kauppaa esim. sielusta.
- Turhaa touhua
Miksi ruveta perumaan sellaista, jolla ei alun alkaenkaan ole mitään vaikutusta ollut?
Nimeenhän kaste ei millään lailla liity, se on sinulla ollut jo ennen kastamista. "Haluaisin irtisanoutua kokonaan irti kristinuskosta."
No tee se!
Jos mielestäsi jonkun taikamenon peruminen on tarpeen, taidat olla vielä hieman koukussa.
Voit kylläkin pitää vähän hauskaa ja järjestää ihan hupimielellä ystävien kanssa kasteenpoistomenot, jos se mieltäsi ilahduttaa. Mutta jos uskot, että sillä on jotain sen syvällisempää merkitystä, niin et ole vielä aivan tavoitteessasi.Laatikkoviiniä pirusti. On muuten hyvä olla ystäviä paikalla, niin on rattoisampaa...Sipsejä luonnollisesti. Syöt niitä sipsejä ja huuhtelet ne viinillä alas. Jatkat tuota toimea niin kauan, että sinulla laatta lentää. Näin olet nauttinut kääntäen ehtoollisen. Kun juokset vessaan pesemään naamaasi oksennuksesta, niin joudut huuhtomaan naamasi. Tämä on kasteen pois pyyhkiminen. Tässä loitsussa mennään kääntäen kristinuskon sitouttaminen. Kristinuskossa kun ensin on kaste ja sitten myöhemmin ehtoollinen.
Tämä kasteen poispyyhkivä riitti on kertaluonteinen, mutta sitä voi kyllä varmuudeksi toistellakin.Hei,
Jumala on luvannut kasteesi yhteydessä pitää sinusta huolta elämäsi alusta sen loppuun, vaikka itse kapioisit vastaan ja et haluaisi olla yhteydessä häneen. Hän on luvannut, ettei hylkää koskaan.
t. Maarit-pappi- ankeeta on
Eli kun mamma ja pappa on kastattanut mukulan, niin vaikka ateistiksi kääntyy, niin taivaaseen vaan tyrkätään.
Toisin käy uskovalle, jota ei ole ehditty kastaa. Ei ole jumala mitään luvannut. - 20
Ei Jumala ole ainakaan minulle mitään luvannut koskaan. Siitä olen aivan varma. En ole edes tavannut koko heppua.
- voi taivas naispappi
Häpeä Sinä Saatanan palvelija, sinä porttojen portto!
Näinkö Raamattu opettaa?
"Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan"
Kasteesta sen verran, ettei vauvavalelu ole kaste! - saatananlapsi
hah HAH. vai on jumala minusta pitänyt huolta kun sain kasteen?? niin paljon tullut elämässä turpaan että ihmettelen että olen vielä elossa. odotan kuolemaa ja pääsyä matojen ravinnoksi
Hei, ei taivaaseen ketään pakoteta. Mut Jumala on luvannut, ettei hylkää kastettuja lapsiaan. Toki ihmisellä on vapaa tahto kieltäytyä hänen huolenpidostaan. Mutta mitään riittejä kasteenpoistamiseksi ei ole olemassa eikä tarpeenkaan. Eiköhän Jumala ymmärrä, jos ihminen viitta kinteellä hänen rakkauteensa.
t. Maarit-pappi- 1076
Ok., perun puheeni verivalan tekemisestä saatanan kanssa. Jumala ei hylkää kastettua silloinkaan. Tuhlaajapoika saa aina palata, mutta mitä syvemmälle pahan valtaan ihminen ajautuu, sitä vaikeampaa se on.
En millään tajua, miksi joku haluaisi luopua Jumalan suojeluksesta. Itse toivon ja rukoilen sitä jatkuvasti lisää.
- .
Miten toi nimi nyt tähän liittyy?
- qsetus jatq
Jotkut käyttävät hiustenkuivaajaa. Bill Maher käyttää toista menetelmää ja peruu Mitt Romneyn appiukon mormonikasteen, alkaen kohdasta 3:45
http://www.youtube.com/watch?v=mIwhUSsIBjY
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau677220Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens425013- 903060
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat432179- 192040
- 341943
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil171737Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,121613- 271537
- 181371