Osaisiko kukaan antaa neuvoja, kun varjoliljani kasvavat heikosti, ovat rentovartisis, lamoavat eivätkä kuki juurikaan. Kasvupaikka on melko varjoisa, muttei täysvarjo eli aurinkoa saavat 2-3 h päivässä. Olisiko se kuiteniin liian vähän? Liljakukkoja tai muita ötököitä en ole niissö huomannut. Voiko syynä olla noin metrin päässä kasvava unkarinsyreenipensasaita, veisikö se jotetenkin voimat liljoilta? Kasvualustan olen yrittänyt kunnostaa varjoliljoille mieleiseksi eli ostomullalla ja peltosavella olen parantanut. Luin jostain että varjoliljat pitävät savisesta maasta. Auttaista juurimaton laittaminen liljojen ja pensasaidan väliin? vai pitäiskö jo luovuttaa ja siirtää liljan juurokot toiseen kasvupaikkkaan? TUossa ne ovat olleet jo 4-5 vuotta, joten alan jo luopua toivosta että menestyisivät.
Kasvuvyöhyke on V.
Miksi vajolilja jurottaa?
Liljat kukkimaan
0
88
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614458KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1543325Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?582647Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492574- 1232415
- 241903
- 241711
- 301636
- 1741590
- 371285