Takaisin Pohjois-Karjalaan?

Katellaan

Ei sitten ikinä kun on kerta pois päässyt...
Sinä joka olet siellä asunut, kaipaatko takaisin?

51

1851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Ikinä-

      Tunnen moniakin, jotka ovat muuttaneet Pohjois-Karjalaan takaisin hyvinkin suuresta kaupungista.

      • juuretsyvällä

        Varmaan heitä on .Itse muutin sieltä pois -80luvulla. Paikkakunta oli pieni, eikä töitä ollut, nyt elämä on ollut eteläsuomessa, en usko, että palaan vaikka sieltä hyvät muistot onkin ja ihmettelen , kun näitä paikallisia palstoja lukee, että paikallisten mielestä siellä ei tunnu olevan mitään hyvää, aina valitusvirsi käynnissä.
        Syy miksi en usko palaavani, on perhe, joka ei ole sieltä ja pitkät välimatkat mm. Joensuuhun on 70km. Ja ko.paikkakunnalla ei ole kuin pariruokakauppaa kaiken muun joutuisi haalaamaan Jns. tai muualta.


    • En todellakaan

      kaipaa takasin olen tehnyt elämäntyöni etelässä.

      • Aina & Ikinä

        Eli voisiko todeta, että ihmisiä on erilaisia? Miten lienee sitten sen erilaisuuden arvostus?


      • Siis tod.

        (Elämän)työnsä äärelle on moni kuollut.


      • maria mönör

        Olen onnellinen ,kun muutin kotiseudulle takasi,kun eläkkeelle pääsin.
        Kävin yhtä ystävääni tapaamassa,kun hän oli jo joutunut palvelutaloon ,harmitteli,kuinka ei ymmärtänyt lähteä sieltä pääkaupungista ajoissa pois.


    • hande-56

      Olen asunut siellä ja täällä ja monessa muusakin paikassa. Olemiseesi eripaikoissa vaikuttaa juuri oma suhtautumisesi ja vuorovaikutuksesi.
      Että turha se on niitä paikkoja haukkua ja molata missä on asunut,jokainen on omanlaisensa.
      Aika aikaansa kutakin,mennä eteenpäin suunnassa jos toisessa.

      • Kohta tullaan..

        Minä ainakin haluaisin muuttaa P -Karjalaan, kunhan saan ekana asiani sille mallille, että olen vapaa lähtemään.
        Seutu on kaunista vaaroineen, järvineen ja ihmiset mutkattomia, siis aivan eri meininki kuin kotipuolessa Keski-Suomessa.
        Ilomantsi on se paikkakunta, joka houkuttelee.


      • Tulin jo
        Kohta tullaan.. kirjoitti:

        Minä ainakin haluaisin muuttaa P -Karjalaan, kunhan saan ekana asiani sille mallille, että olen vapaa lähtemään.
        Seutu on kaunista vaaroineen, järvineen ja ihmiset mutkattomia, siis aivan eri meininki kuin kotipuolessa Keski-Suomessa.
        Ilomantsi on se paikkakunta, joka houkuttelee.

        Muutin Pohjois-Karjalan vaaroille Keski-Suomen mäkisiltä seuduilta 13 vuotta sitten. En ole havainnut täällä kovasti erilaista meinikiä, vaan mielestäni luonto ja ihmiset ovat täällä melko samanlaisia.


      • Anonyymi
        Kohta tullaan.. kirjoitti:

        Minä ainakin haluaisin muuttaa P -Karjalaan, kunhan saan ekana asiani sille mallille, että olen vapaa lähtemään.
        Seutu on kaunista vaaroineen, järvineen ja ihmiset mutkattomia, siis aivan eri meininki kuin kotipuolessa Keski-Suomessa.
        Ilomantsi on se paikkakunta, joka houkuttelee.

        Mutkattomia?Ihmiset todella kieroja ja kateellisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutkattomia?Ihmiset todella kieroja ja kateellisia.

        On jotenkin outoa että esim.kun joku saa lapsen niin tutut jaetaan sellaisiin ryhmiin "että kuka saa nähdä vauvan ja kuka ei".Jaetaan porttikieltoja ja jotenkin "karsinoidutaan".


    • tiina40

      Olin 22v helsingissä palasin juurilleni.Kontiolahti on hyväpaikka -asua
      kaikki palvelut puolen km sisälle mahtuu.Joten vanhanakin kiva asua.

    • Kuka helvetin

      hullu sinne ennää kehtovaa tulla ,kun Paiholan kiinnilaitovat.

      • Paiholoita muuallaki

        Kaikki voittavat:

        - Pohjois-Karjalaan muuttajat
        - Se onnellinen paikkakunta, joka sinut saa.


    • ei nimimerkkiä saa
    • hämäläinen

      pohjoiskarjalaiset puhuu kivaa murretta, reippaanrennonletkeesti :)

    • ilovauri

      Hyvähän tiälä olla köllötellä, raha ja paskahan tiälä vua haisoo ja naiset on kommiita ja antavaista.

      • hevat

        Kyllä olen onnellinen tultuani takaisin.Elätin itseni perhe mukana helsingissä.Vauhti oli ,kun singeriompelukoneella.
        Vapaus on koittanut ,jopa kaikki 3 lastakin tulivat perässäämme,eikä ole nälkää nähty. Raitis ilma eikä ainainen autonkäry. palvelut kaikki puolenkm säteellä.
        Makuuhuoneesta näkyy kirkko olkkarita 2koulua kirjasto ja höytiänen ,asumme
        neljännessä kerroksessa. nuorista sanon sen verran työtä tekeville on.


      • muuttajat
        hevat kirjoitti:

        Kyllä olen onnellinen tultuani takaisin.Elätin itseni perhe mukana helsingissä.Vauhti oli ,kun singeriompelukoneella.
        Vapaus on koittanut ,jopa kaikki 3 lastakin tulivat perässäämme,eikä ole nälkää nähty. Raitis ilma eikä ainainen autonkäry. palvelut kaikki puolenkm säteellä.
        Makuuhuoneesta näkyy kirkko olkkarita 2koulua kirjasto ja höytiänen ,asumme
        neljännessä kerroksessa. nuorista sanon sen verran työtä tekeville on.

        Mukava kuulla, että viihdytte. Kyllähän Helsingissä on kova tahti asuttuani siellä ja nyt asun Keski-Suomessa ja kotiseudullani.
        Valitettavasti en ole viihtynyt täällä ja olen tullut päätökseen, että lapsuudenmaisemissa 15v. riittää ja kylä on pieni pahanen.
        En ollut alunperin perheeni, mies ja 1 tytär, toivottu paluumuuttaja ja en sitä aluksi tiedostanut, mutta näiden vuosien jälkeen olen päättänyt haistatta pitkät.

        Ilomantsi on se seutu, jonne haluamme asettua ja meillä on siellä jo kesämökki. Olemme vielä työikäisiä ja olemme onnellisia käydessämme siellä.
        Jospa se vapaus kaikenlaisesta piinasta helpottaisi.
        Olen kyllästynyt naapurin lestadiolaisperheen syrjivään käytökseen perhettämme kohtaan ja kun ovat"uskomassa", kuten he ilmaisevat itsensä, eivät saisi hankaloittaa naapureidensa elämää, kuten meille on käynyt.
        Ilomantsissa tätä lahkoa ei varmaankaan ole.


      • Anonyymi
        muuttajat kirjoitti:

        Mukava kuulla, että viihdytte. Kyllähän Helsingissä on kova tahti asuttuani siellä ja nyt asun Keski-Suomessa ja kotiseudullani.
        Valitettavasti en ole viihtynyt täällä ja olen tullut päätökseen, että lapsuudenmaisemissa 15v. riittää ja kylä on pieni pahanen.
        En ollut alunperin perheeni, mies ja 1 tytär, toivottu paluumuuttaja ja en sitä aluksi tiedostanut, mutta näiden vuosien jälkeen olen päättänyt haistatta pitkät.

        Ilomantsi on se seutu, jonne haluamme asettua ja meillä on siellä jo kesämökki. Olemme vielä työikäisiä ja olemme onnellisia käydessämme siellä.
        Jospa se vapaus kaikenlaisesta piinasta helpottaisi.
        Olen kyllästynyt naapurin lestadiolaisperheen syrjivään käytökseen perhettämme kohtaan ja kun ovat"uskomassa", kuten he ilmaisevat itsensä, eivät saisi hankaloittaa naapureidensa elämää, kuten meille on käynyt.
        Ilomantsissa tätä lahkoa ei varmaankaan ole.

        Kyllästyminen voi tulla kun Ilomantsilaiset osaavat ja tietävät kaikki toisten asiat mutta omista ei mitään.


      • Anonyymi
        muuttajat kirjoitti:

        Mukava kuulla, että viihdytte. Kyllähän Helsingissä on kova tahti asuttuani siellä ja nyt asun Keski-Suomessa ja kotiseudullani.
        Valitettavasti en ole viihtynyt täällä ja olen tullut päätökseen, että lapsuudenmaisemissa 15v. riittää ja kylä on pieni pahanen.
        En ollut alunperin perheeni, mies ja 1 tytär, toivottu paluumuuttaja ja en sitä aluksi tiedostanut, mutta näiden vuosien jälkeen olen päättänyt haistatta pitkät.

        Ilomantsi on se seutu, jonne haluamme asettua ja meillä on siellä jo kesämökki. Olemme vielä työikäisiä ja olemme onnellisia käydessämme siellä.
        Jospa se vapaus kaikenlaisesta piinasta helpottaisi.
        Olen kyllästynyt naapurin lestadiolaisperheen syrjivään käytökseen perhettämme kohtaan ja kun ovat"uskomassa", kuten he ilmaisevat itsensä, eivät saisi hankaloittaa naapureidensa elämää, kuten meille on käynyt.
        Ilomantsissa tätä lahkoa ei varmaankaan ole.

        Ei varmaankaan sitä lahkoa mutta niitä kirkonkiertäjiä saattaa riittää niin että silmistä vesi tippuu ja päätä alkaa särkemään.


    • viikko max

      Kiva käydä, mutta asumaan en halua.

    • muilta rannoilta

      Mukava on käydä koska luonto, murre ja mentaliteetti saa olon kotoisaksi mutta kotikylä on niin kuollut että ahdistaisi. Ei vaihtoehtoja töiden, hartastusten tms mukavuuksien suhteen ja niin vähän ihmisiä ettei siihen sopeutuisi. Jos, niin Joensuu ainoa mahdollinen.

    • Ex-Karjala

      Sanotaanko että jos joskus on kytät kintereillä ja pitäisi kadota pariksi vuodeksi, niin mökkeilyä Pohjois-Karjalassa voisi harkita. Muuten se lääni saa jäädä villielukoiden reviiriksi.

    • elä tule

      ei sinnuu tänne kukkaan halluukkaan,parempi meile paikallisille jos pysyt poissa!

    • paskaakos sitä

      Miks tänne pitäs kaivata, ihmiset kateellisia ja katkeria naapurille, työkaverilleen yms. Juoruavia katkeria karjalaisia.

      • Anonyymi

        Huomasin sen ja kuulinkin hyvin kun pääsin opiskelemaan Joensuun yliopistoon 1980-luvulla.Oli vaikeuksia sopeutua.Ja vieläkin tuntuu siltä että parhaat muuttavat pois....kotikonnuilleen.Joku mättää ja joku haisee.Onneksi on kaunis Pyhäselkä jota ei väsy katselemaan.


    • Väljyys ahdistaa

      Pohjois-Karjala on kiva paikka siellä syntyneelle.
      Itse kävin heittämässä sen pakollisen lenkin tuolla etelässä ja palasin sitten takaisin.
      Tosin en enää asu entisessä kotikylässäni, koska siellä koin sen väljyyden ahdistavaksi. Vai olisiko se ollut se naapureiden kapea-alainen ajattelu.
      En jaksanut jaaritella niitä samoja juttuja kerta toisensa jälkeen.
      Nyt asumme reilun varttitunnin päässä Joensuun keskustasta ja lähimpään naapuriin on 250 metriä.
      Täältä näkee kauas.
      Kerrassaan hyvä paikka asua.
      Kun vielä palaisivat ne 60-luvun talvet tuiskuineen ja pakkasineen...

    • Hyi helvetti

      Pohjois-Karjalaiset on suoraan perseestä. Kateellisia sukurutsan saastuttamia pikku nilviäisiä.
      Osaavat olla kaikesta kateellisia naapureilleen, kannetaan kaikki paska naapurin tontille heti kun silmä välttää.
      Onneksi pääsin pois, tästä "pikku-ryssälästä".

      • Pata kattilaa soimaa

        No mutta, jos sie sieltä pois piäsit, niin lienet silti ihekkii eilleenkiin samanlainen katteellinen, sukurutsan suastuttama nilivviinen.
        Niin että siltä pohjalta pakise...


      • YksPerttiVaan

        Sukurutsa ei saastuta, mutta voi pienissä paikoissa olla ongelma. Vaikka kuinka ahdistaisi, veikkaan, että pohjoiskarjalassa sukurutsa ei ole ongelma. Alueelle on tultu ja sieltä on menty. Omista vanhemmista toinen on Pohjois-Savosta, toinen luovutetun Karjalan alueelta. Ei pienintäkään mahdollisuutta sukurutsaan. Jos haluat oikeasti nähdä, miltä sukurutsan lopputulos voi näyttää, katso peiliin.


    • nato helvettiin

      Rauha on ainakin mennyt PK-seudulta sen jälkeen, kun etelän Nato homppelit alkoi järjestämään täällä päivittäisiä hornetharjoituksiaan.

      • Suomi natoon heti

        No mitä valitat, ilmeisesti haluaisit että loputkin karjalasta menetettäisiin rys rys venäläisille? Sielläpä sitten kiekuisit putinin paratiisissa petturi!


    • tahtipuikko2

      Sinä enosta haastava,siellä on julkkis BB talosta,mene vain sinne onhan se varmaan muuttunut. Eikä sitä tartte tutustua naapureihin niin ei muodostu kateutta.

      Olen jo 9v ollut en ole kateutta huomannut,vaikka nainen olenkin ja eläkkeellä....

    • merihuisku

      Olin siellä helsingissä,mutta konsulenttina kiertelin ympäri suomea,joten

      synnyinseudulla työmatkoilla käydessä havaitsin kuinka ihanat ihmiset olen jälelle jättänyt,niinpä pähkäilin aikani...

      Täällä nyt ollaan eikä hetkeäkään kaduttanut.

    • näinvainon

      Nyt en enää kaipaa takaisin pohjois-karjalaan.Vuosia Etelä-suomessa asuneena muutin 1990 sinne ja kolmen vuoden kuluttua takaisin etelään.Kaikki tuntui olevan kaukana ja niimpä karjalan honkaan päätäni taottua olen sanonut että täällä etelä-suomen kaupungissa on kotiseutuni.

    • turhaan mä hain

      Kaipaan takaisin -60 luvun Pohjois-Karjalaan mutta sitä ei ole eikä tule,vuosikymmenten jälkeen voisin palata kyllä nykyiselläänkin olevaan Pohjois-Karjalaan jos sopiva asuinpaikka löytyy.

      • koti on sydämessä

        Elämä on järjestyksessä muualla, ei ole tarvetta palata.


    • :.......

      Ainakaa Kiteelle ei kantsi mennä, Kiteellä kunta paapoo mustalaisia aivan järjettömissä määrin.

      Tohmajärvellä on enemmän Venäläisiä kuin missään muussa Suomen kunnassa, mutta siellä ei juuri mustilaiset viihdy.

    • paluu juurille

      Kun muutin pois Joensuusta v. 1987, meni pari vuotta, että kaipasin sinne takaisin. Elämä vei mukanaan ja kuljetti minua töiden perässä kaupungista toiseen. Jossakin viihdyin, toisissa en. Kaikissa kaupungeissa on paljon mainittu "sisäpiiri"-mentaliteetti. On aina itsestä kiinni, miten pääset mukaan kuvioihin. Jos olet avoin, se ei tuota ongelmaa...kunhan muistat ettei liian avoinkaan kannata olla...muuten tulee "puukkoa"selkään :).
      Nyt kun lapseni ovat aikuistuneet ja hektinen työnkuva rassaa, olen alkanut kaivata takaisin kotiin Pohjois-Karjalaan. Jonnekin sinne korpeen, missä on hiljaista ja rauhallista. Tottahan on, että ihminen kaipaa välillä säpinääkin. Silloin täytyy vaan lähteä välillä reissaamaan ja tsekkaamaan maailman menoa miljoonkaupunkeihin...eiköhän taas sen jälkeen ole ihana palata takaisin rauhaan ja hiljaisuuteen.
      Ihmisistä vielä sen verran, että tänne Suomenmaahanhan mahtuu jos jonkinsortin kulkijaa, asuitpa missä tahansa. Rikkauttahan se on, että ihmiset ovat erilaisia ja mikä valtava etuoikeus meillä on, kun koko maa on erilaisia murteita tulvillaan.
      Isommat kaupungit (varsinkin yliopistokaupungit) kattavat koko murre-ja ihmiskirjon, koska niissä asuu joka puolella suomea syntyneitä. Rikkautena lisäksi kaikki ulkomailta suomeen muuttaneet.
      Vaikka kaipaankin takaisin Pohjois-Karjalaan, en vaihtaisi tähän saakka kokemaani. On ollut ilo ja onni kohdata kaikki ne erilaiset suomalaiset ja ulkomaalaiset, joita eteeni on vuosien varrella "tipahdellut".
      Oikein hyvää loppusyksyä ja alkavaa talvea teille kaikille :)

      • rupukka mummo.

        Täällä Kontiolahdella vamistuu juuri uusia kerrostaloja. Palvelut puolen km päässä kaupat-apteekit terv-kesk-kirjastot kestää noin 20minuttia huristaa autollani prismaan ja tokmannille täälltä kirkolta,joka ikkunaan näkyy ja höytiänen. Tänne nauttimaan....


    • eihäkkilintu

      Kyllä se niin on, että kuolisin ikävään, jos jossakin ruuhkasuomessa joutuisin asumaan! Jo muutaman päivän reissu ahdistaa ja pitkästyttää ja takaisin kotiin on ilo ja helpotus palata. Helsingissä en ole kohdannut, kuin tyhjiä ihmisenkuoria ja kaikilla on kiire turhuudesta toiseen. Onnekseni saan asua Pohjois-Karjalassa, siitä tunnen suurta kiitollisuutta joka päivä ja tunnen olevani etuoikeutettu. En voisi kuvitellakaan asuvani missään muualla ja jos olisi pakko muuttaa muualle, niin sitten pohjoisemmaksi.

    • Helljns

      Minä taas muutin pohjois karjalaan 9v sitten. Murre jo vähän tarttunu mut ikävä sanoo et halu pois täältä on kova. Ei tää paikka mulle iske yhtään.No tavannu sit viel vääri p-karjalaisia ihmisiä mut en kehtaa tarkemmin ees valasta asiaa. Jotkut tykkää tästä jotkut ei yhtään.

      • Anonyymi

        Huumorintaju on outoa joillakin.Kuin olisi joka päivä aprillipäivä.Sitten se karsinointi nykyään.Kun itse sain lapsen tuntui mukavalta kun ventovieraat iäkkäämmät saattoivat sanoa jotain kaunista vaunussa olevasta lapsesta eikä häntä peitelty.Nykyään 55 ei uskalla sanoa juuri mitään tai edes antaa elämänviisautta kun tulee päin näköä.


    • Onnellinen-elämässä

      Olen asunut Pohjois-Karjalassa koko ikäni, 40 vuotta Savon rajalla Outokummussa mikä oli elämäni paskinta aikaa. Asun nyt Karjalan pääkaupungissa, pian 20 vuotta ja olen viihtynyt erinomaisesti ja uskon näi myös jatkossa viihtyväni.

      Paljon riippuu paikkakunnasta ja sen ilmapiiristä missä tuntee olonsa kotoisaksi. Outokumpu on pieni ja siellä on sisäänpäinkääntynyt ilmapiiri, selkäänpuukottajia riittää vaikka eläisit kuinka huomaamattomasti. Suojelin yksityisyyttäni viimeiseen asti ja siitä hyvästä ihmiset keksivät todellisuuden omissa pienissä päissään.
      Olin ollut kyläpuheiden mukaan milloin huoraamassa tai pieksänyt omaa akkaani, räjäytellyt postilaatikoita, listaa voisi jatkaa loputtomiin..
      Olen rauhallinen väkivallaton rehellinen kaveri joka viihtyy hyvin omissa oloissaan..
      Olen asunut myös Polvijärvellä muutaman vuoden eikä ongelmia ollut, pääsin luontevasti "piireihin" enkä huomannut juoruilua tai vastaavaa.

      Kokemuksella voin varoittaa Outokummusta, jos muuttoaikeita niin kannattaa kahdesti harkita.

      Joensuu on kiva paikkakunta, tapahtumia ja kaikkea yllin kyllin, ihmiset ovat kivoja ja ystävällisiä ja antavat tarvittavan yksityisyyden sitä halutessa.

      Tämä on mielipiteeni lyhyesti ja ytimekkäästi..

      • Hesast

        Olen samaa mieltä, Outokummussa ilmapiiri on sisäänlämpiävä.
        Erilaisuutta ei hyväksytä, juorutaan ja keksitään mitä uskomattomampia juttuja loukkaus tarkoituksessa sekä ollaan kateellisia kaikessa..

        Muutin pois Outokummusta nelisenkymmentä vuotta sitten Helsinkiin, enkä kadu päivääkään muuttoani. Helsinki on hyvä paikka elää, kukaan ei kiinnitä sinuun huomiota ja voit olla oma itsesi...


      • YksPerttiVaan
        Hesast kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, Outokummussa ilmapiiri on sisäänlämpiävä.
        Erilaisuutta ei hyväksytä, juorutaan ja keksitään mitä uskomattomampia juttuja loukkaus tarkoituksessa sekä ollaan kateellisia kaikessa..

        Muutin pois Outokummusta nelisenkymmentä vuotta sitten Helsinkiin, enkä kadu päivääkään muuttoani. Helsinki on hyvä paikka elää, kukaan ei kiinnitä sinuun huomiota ja voit olla oma itsesi...

        Oma itsensä voi olla missä tahansa. Itse olen asunut paikkakunnalla, jossa kylän keskustassa oli noin 6-7000 asukasta. Siellä oppi tuntemaan herrat ja narrit, mutta olin kyllä edelleen se oma itseni. Nyt asun Helsingissä ja olen todennäköisesti edelleen samanlainen tyyppi, joka asui pikkukylässä ja tervehti aamukrapulassa töihin kävellessä juopot ja johtajat. Helsingissä ei tarvitse paljon tervehtiä ketään, paitsi ehkä muutamia tuttuja.


      • Lahest
        Hesast kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, Outokummussa ilmapiiri on sisäänlämpiävä.
        Erilaisuutta ei hyväksytä, juorutaan ja keksitään mitä uskomattomampia juttuja loukkaus tarkoituksessa sekä ollaan kateellisia kaikessa..

        Muutin pois Outokummusta nelisenkymmentä vuotta sitten Helsinkiin, enkä kadu päivääkään muuttoani. Helsinki on hyvä paikka elää, kukaan ei kiinnitä sinuun huomiota ja voit olla oma itsesi...

        Onnellinen-elämässä olet Outokummun suhteen aivan oikeassa.
        Itse muutin Lahteen noin 25 vuotiaana Okusta pois enkä ole kuin silloin tällöin siellä käynyt vanhempiani tapaamassa.
        Heistä kun kenties piakkoin aika jättää en pieraisekkaan siihen suuntaan, joka kerralla saan eräänlaisen ahdistuskohtauksen paikkakunnan ilmapiirin vuoksi.
        Tuijotusta riittää sekä uteliaisuus oikein tihkuu ihmisistä joita liikkuu kadulla, lähtöni jälkeen noin 30 vuoteen ei ole mikään muuttunut.

        Eläkkeelle päästessäni saatan muuttaa maaseudulle mutten Outokumpuun,
        Jyväskylän seutu houkuttelee kovasti sillä siellä perheellämme on kesämökki joka helpolla muutettavissa talviasuttavaksi.


    • kimi.iljanne

      "Minä lähden pohjois-koreaan
      vaihdan vaipat kun paskansin housuun,
      kotiseudulle pohjois-koreaan,
      äiti pyyhkii pyllyni siellä..." 🎵

      • sanoittaja

        "Minä lähden pohjois-karjalaan...
        pieren reijän verkkarihousuun..."


    • Ex_Hell_sing_istä

      Hauskaa luettavaa :D
      Itse olin hellsingissä 8vuotta ja se riitti. Takaisin Joensuuhun. Täällä on hyvä olla eikä ole (vielä) ongelmia sen suhteen että uskaltaako lapsia laskea kerrostalon leikkikentälle, että joku ulkomainen rasisti ei ala kiusaamaan kotimaista valkolaista lasta. Kuumottava ja tulenarka tilanne mennä tilanteeseen jossa musta ja vähemmän musta n 13v kiusaa puolet nuorempiaan valkoisia lapsia. Äkkiä olet itse pedofiili tai rasisti lapsenhakkaaja. No, ilmoitus viranomaisille ja asukasyhdistykseen. Ei siinä muuta voi. Lapset alkoivat pelkäämään ulos menoa niin se riitti. Teki mieli vedellä värillilsiä pitkin korvia mutta senhän tiedätte mitä siitä seuraa.. Mutta tällainen kokemus. Joensuu: rockrock. Täällä on hyvä olla ja porukka on heittäytyvää sorttia :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe