voyager / pakettiauto

maija

Autoliikkeiden vaihtoautoilmoituksissa on joissain maininta että tämä Voyager voidaan rekisteröidä pakettiautoksi. Mitä se käytännössä tarkoittaa, takapenkkien poistamistako ? Ja miksi tuo maininta on vain osassa ilmoituksia eikö kaikkia voi reksiteröidä pakettiautoksi ?

16

6301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vetoakseli

      Muistelenpa että lakimuutos jolla estetään noilla veroilla kikkaileminen astuu voimaa vajaan 2 kk kuluttua eli enää ei ole hyötyä tuosta pakettiauto statuksesta koska ajoneuvovero on kuitenkin sama. Ymmärsin myös että ei auta vaikka olisikin auton jo reksiteröinyt pakuksi koska muutoksen jälkeen se koskee kaikkia niitä ajoneuvoja jotka eivät täytä speksejä. Muistelen jotain puhetta esim. kuskin viereisistä istumapaikoista että niitä pitää olla 2 jne. Tarkkaan en tiedä voiko Voyagerille saada helpotusta veroihin jos poistaa kaikki takapenkit.. no siinä taas ei ole mielestäni mitään järkeä.

      • maija

        Hyvä tietää, en minä itse asiassa olisi Voyagerista penkkejä poistamassa sen takia että sen saisi pakuksi. Mitäpä minä perheellinen penkittömällä autolla. Ajattelin vaan jos voisi rekisteröidä pakettiautoksi vaikka siinä nuo penkit olisvat paikoillaankin.


      • penkki
        maija kirjoitti:

        Hyvä tietää, en minä itse asiassa olisi Voyagerista penkkejä poistamassa sen takia että sen saisi pakuksi. Mitäpä minä perheellinen penkittömällä autolla. Ajattelin vaan jos voisi rekisteröidä pakettiautoksi vaikka siinä nuo penkit olisvat paikoillaankin.

        Voyagerin voi muutoskatsastaa pakettiautoksi ja pakettiauton penkkien lukumäärä määräytyy kaavasta kantavuus / 68kg. Eli yleisesti pakuksi sen SAA rekisteröityä 4 tai 5 hengelle, jompikumpi penkkirivi siis tulee poistaa, keskimmäinen tai taaimmainen. Dieselvero on silloin mukavan pieni ja tavaratilaa riittää.
        Poistettavan penkkirivin kiskot tulee sinetöidä umpeen siten, ettei se helposti ole avattavissa ja penkit kiinnitettävissä, myös turvavyöt on poistettava.


      • vielä
        penkki kirjoitti:

        Voyagerin voi muutoskatsastaa pakettiautoksi ja pakettiauton penkkien lukumäärä määräytyy kaavasta kantavuus / 68kg. Eli yleisesti pakuksi sen SAA rekisteröityä 4 tai 5 hengelle, jompikumpi penkkirivi siis tulee poistaa, keskimmäinen tai taaimmainen. Dieselvero on silloin mukavan pieni ja tavaratilaa riittää.
        Poistettavan penkkirivin kiskot tulee sinetöidä umpeen siten, ettei se helposti ole avattavissa ja penkit kiinnitettävissä, myös turvavyöt on poistettava.

        Minulla ei katsastusmies vaatinut kiskojen
        "sinetoimistä", tulkinta oli että penkkejä voi
        pitää eri paikoissa.
        Auto oli aiemmin myös pakuna "kovalla" sohvalla arva säännösten mukaisesti.
        Nyt rek. 1 4 pehmeillä.


      • Vetoakseli
        vielä kirjoitti:

        Minulla ei katsastusmies vaatinut kiskojen
        "sinetoimistä", tulkinta oli että penkkejä voi
        pitää eri paikoissa.
        Auto oli aiemmin myös pakuna "kovalla" sohvalla arva säännösten mukaisesti.
        Nyt rek. 1 4 pehmeillä.

        Mielestäni sen diesel veronkierto juuri estetään uudella lailla? Katsastusmies mainitsi että ei Voyageria kannata muutoskatsastaa enää koska verot on kuitenkin samat kuin henkilöautona. Pakuna kai tulee sitten muitakin rajoituksia kuten nopeusrajoitus. Parin kuukauden tähden ei viitsi vaivaitua. Voimassa olevan lain mukaan saa pakuksi lähes auton kun auton. esim V40 Volvon..;)) Mutta jos tuo mitä kerroit on oikeasti käytäntö myös tulevan lain jälkeen niin sittenhän mun pitää alkaa harkitsee..


      • vojaker
        Vetoakseli kirjoitti:

        Mielestäni sen diesel veronkierto juuri estetään uudella lailla? Katsastusmies mainitsi että ei Voyageria kannata muutoskatsastaa enää koska verot on kuitenkin samat kuin henkilöautona. Pakuna kai tulee sitten muitakin rajoituksia kuten nopeusrajoitus. Parin kuukauden tähden ei viitsi vaivaitua. Voimassa olevan lain mukaan saa pakuksi lähes auton kun auton. esim V40 Volvon..;)) Mutta jos tuo mitä kerroit on oikeasti käytäntö myös tulevan lain jälkeen niin sittenhän mun pitää alkaa harkitsee..

        saako pakettiautoa rekisteröityä takaisin 7h henkilöautoksi, ja mitä se maksaa? Täytyykö autoveroa maksaa lisää?


      • eii
        vojaker kirjoitti:

        saako pakettiautoa rekisteröityä takaisin 7h henkilöautoksi, ja mitä se maksaa? Täytyykö autoveroa maksaa lisää?

        Jos ja kun autosta on maksettu täysi autovero
        ei tarvitse kuin muutoskatsastaa.
        Keskusteluissa unohdetaan yrittäjät joille paku merkitsee alv vähennystä kuluista.


    • teenjosvoi

      Vieläkö Voyagerista voi tehdä 4 paikkaisen pakettiauton?

      • voyager3.3diselpaku

        Voi itse juuri kävin konttorilla ja nyt on rekisteriotteessa merkintä

        ps. Ajelen tällä säästöllä vuoden " ilmaiseksi"


    • Epäilenvaan

      No, mitäs siihen vaadittiin?

    • DGC

      Mutta mitä sillä sitten säästää? Vakuutuksia? Tuleeko bensakoneessa veroetua jos päästöperusteinen vero vaihtuu CO2-grammoista kokonaispainoon? Dieselvero ei kai muutu mihinkään tuolla paikkaluvulla, halpaveroisessa pakussa saa tietääkseni olla penkkejä vain kuljettajan vieressä. Toinen penkkirivi on kyllä mahdollinen pakussa, mutta dieselvero on sitten sama kuin henkilöautossa.

      • DGC

        Ai niin. Se ALV.


      • Vantaaltalöytyy

        Säästö on 3.3 disel gv vm 1998 lähemmäs 800e Ei tarvitse penkkikiskoja tuhota.

        Olisiko täällä halukkuutta ostaa pakuksi rekattu gran voyager 3.3 disel vm.1998 aj. 180t kaikilla siihenaikaan saamilla herkuilla: on nahkajakkaraa, ilmastointia, astinlaudat, aluvanteet ym.ym.ym erikoismaininta koko takapään kattava sininen led-valaistus ja huippu äänentoisto " äänen toiston kaupan hylly hinta ollut päälle 3 tuhatta euroa tosin eivät tietenkään enää uudet :) "

        Koko komeudelle olen ajatellut hintaa 1000-1500e riippuen haluatko paikalla olevan kisatason äänentoistojärjestelmän tai ihan perus soitin ja alkuperäiset kaijuttimet.


    • CGV

      Niin, miten on?
      Jos Grand Voyan rekkaa 1 4 pehmeillä takapenkeillä, verotetaanko henkilöautona vai pakettiautona?
      Otetaan vielä huomioon, että kuormalle on enemmän kantavuutta kuin henkilöille.

      • WCG

        Päästövero ensirekisteröintipäivän mukaan.
        Pakettiautossa painon mukaan vuoteen 2006 asti, 2007 ja siitä eteenpäin CO2-päästölukeman perusteella.
        Henkilöautossa kokonaispainon perusteella vuoteen 2002, tässä oli joku jännä siirtymäaika kokonaispainon perusteella, Voyagerin painolla se oli se jälkimmäinen ensirekisteröintipäivä eli olisiko ollut 31.12.2002. Siitä eteenpäin CO2-päästölukeman perusteella

        Jos auto on diesel, käyttövoimavero menee halvan pakettiauton mukaan, jos autossa on istuimia vain kuljettajan vieressä. Tässä tapauksessa voisi olla kaksi paikkaa. Viisipaikkaisessa dieselvero menee "kaksikäyttöauton" mukaan eli sama kuin henkilöautolla.

        Toivon kovasti, että tämä tieto ei ole taas kerran vanhentunut.


    • Pekka92

      Hei onko jollakin tuoretta tietoa miten saada voyager 4hengen pakuksi

      Vastauksen voi lähetää [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe