Mitä eroa 3d kotiteatterilla ja tavallisella kotiteatterilla?

kalapäänaama

Eli mitä eroa on 3d kotiteatterilla ja tavallisella 5.1 kotiteatterilla? En oikeen ymmärrä ku ei missään lue selevästi?

10

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko 3D tuntemanton?

      Pistät serkun ja hänen vaimonsa ja siskos muutaman muunkin avustajan näyttelemään kotonasi Hamlettia. Näet teatteria 3D:nä, siis kyseessä on 3D-kotiteatteri. :)

      No, mitä itse luulet sen olevan? :)

    • 3D kotiteatteri tarkoittaa pakettilaitteistoa, johon voi liittää 3d telkun. Siis lähinnä BD-soitin on etevämpi ja HDMI-liitännät.

      Äänet ovat yhtä huonoa linnunpönttölaatua kuin paketeissa on. Erillislaitteilla saa kunnon äänet, jotka toki vaativat tilan akustointiakin, mutta se on jo toinen tarina...

    • kalapäänaama

      No kyllä mä nyt sen tiedän mikä 3d on... Kyllä mulla näkyy 3d kuva ilman 3d kotiteatteriakin... Ja tavallisella kotiteatterilla kuuluu äänet ihan hyvin,niin miksi ostaa joku hemmetin 3d kotiteatteri? Siis mitä eroa sillä muka on tohon tavalliseen,ymmärrätkö kysymyksen nyt?

      • onko 3D tuntemanton?

        No, sinä kysyt niin kuin pitäisit 3D:tä ja 5.1:stä toisiinsa verravissa olevina termeinä.

        "Eli mitä eroa on 3d kotiteatterilla ja tavallisella 5.1 kotiteatterilla? En oikeen ymmärrä ku ei missään lue selevästi?"

        Eivät ne ole. 3D liittyy kuvaan ja 5.1 liittyy äänentoistoon.


      • onko 3D tuntemanton?
        onko 3D tuntemanton? kirjoitti:

        No, sinä kysyt niin kuin pitäisit 3D:tä ja 5.1:stä toisiinsa verravissa olevina termeinä.

        "Eli mitä eroa on 3d kotiteatterilla ja tavallisella 5.1 kotiteatterilla? En oikeen ymmärrä ku ei missään lue selevästi?"

        Eivät ne ole. 3D liittyy kuvaan ja 5.1 liittyy äänentoistoon.

        Jatkan vielä...

        Perusteita
        http://www.yhteishyva.fi/viihde/viihde_elektroniikka/kotiteatteri_ostajan_opas/fi_FI/kotiteatteri_opas_ostajalle/

        5.1-ääni ja mutenkin kotiteattereista ja ääniformaateista:
        http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=kotiteatterit perusteet&source=web&cd=4&ved=0CHUQFjAD&url=http://www.tml.tkk.fi/Opinnot/Tik-111.590/2002s/Paperit/mankinen_sempaper_korjattu_OK.pdf&ei=vnz4T5e2H6On4gSZs-n6Bg&usg=AFQjCNFOdCekva5M12j2sLdnGyo7EPd86w&cad=rja

        3D.... no, sen tiesitkin siis jo. :)


    • arvaaja.

      3d kotiteatteri näyttää kolmiulotteiselta:-)))

    • jullekookaa

      Ok. Eli tuo 3d kotiteatteri tarkoittaa 3d tv:tä normaalia ,esim 5.1 kotiteatteria...

      • vm 98:lla mennään

        Ja ei ole tosiaankaan mikään pakko ostaa ns. 3D-kotiteatteria. :)

        Jos jo on bluray-soitin ja tv, jotka jo osaavat 3D:n ja haluaa parantaa äänentoistoa, niin siihen riittää tavallinen AV-vahvistin (jossa 5.1) kaiuttimet. Bluray-soittimen kuvaa ei tarvitse kierrättää kotiteatterivahvistimen kautta HDMI-kaapeleilla, vaan sen voi kytkeä suoraan telkkariin yhdellä HDMI-kaapelilla (ja kytkee sitten optisella kaapelilla äänen telkkarista AV-vahvistimeen).

        Esim. minulla on YAMAHAn 500-sarjan AV-vahvistin vuodelta 1998 eikä siinä mitään HDMI:tä ole, mutta sekin riittää, koska se osaa Dolby Digitalin ja on 5.1. Kytken kuvan suoraan kuvalähteestä telkkariin, jossa on 4 HDMI-tuloa. Ja ääni telkkarista optisella kaapelilla vahvariin.


      • kalapäänaama
        vm 98:lla mennään kirjoitti:

        Ja ei ole tosiaankaan mikään pakko ostaa ns. 3D-kotiteatteria. :)

        Jos jo on bluray-soitin ja tv, jotka jo osaavat 3D:n ja haluaa parantaa äänentoistoa, niin siihen riittää tavallinen AV-vahvistin (jossa 5.1) kaiuttimet. Bluray-soittimen kuvaa ei tarvitse kierrättää kotiteatterivahvistimen kautta HDMI-kaapeleilla, vaan sen voi kytkeä suoraan telkkariin yhdellä HDMI-kaapelilla (ja kytkee sitten optisella kaapelilla äänen telkkarista AV-vahvistimeen).

        Esim. minulla on YAMAHAn 500-sarjan AV-vahvistin vuodelta 1998 eikä siinä mitään HDMI:tä ole, mutta sekin riittää, koska se osaa Dolby Digitalin ja on 5.1. Kytken kuvan suoraan kuvalähteestä telkkariin, jossa on 4 HDMI-tuloa. Ja ääni telkkarista optisella kaapelilla vahvariin.

        Joo näin vähän ajattelinkin....


    • Ei kyllä kai ihan noinkaan.
      Nimittäin Bluerayssa on nykyään valittavissa myös Dolby Digitalia paljon paremmat HD-ääniraidat. Niitä ei välttämättä saa ulos tuolla systeemillä. (Saattaa olla mahdoton siirtää optisella.)

      HDMI:n kautta DTS:nä ne saa ulos hiukan vanhemmastakin vahvarista, jos soittimessa on HDäänen dekooderi jota tuottaa DTS:ää. (Meniköhän lyhenne oikein?) Pitää valita soittimesta HD - DTS decoodaus bittivirran sijaan, joka taas vaatisi vahvarista ko. decooderin.

      3D-kuva saattaa mennä läpi vanhemmasta 1.3 version HDMI-vahvarista läpi, mutta se on tapauskohtaista.

      Toisaalta kotiteatteripakettien kajarien laatu on niin onneton, että vanhan pakatumman ja uuden parempilaatuisen äänen eroa ei ehkä alta huomaa.

      Erillisistä kotieteatterivahvistimista puhuttaessa ei kannattane sortua ostamaan laitetta ilman 3D- yhteensopivuutta. se kun on vakiona halvimmissakin uusissa.

      (Itse rakensin 800:lla käytettyjen kajarien ympärille 3D 5.1 teatterin, joka peittoaa kalliimmatkin valmispaketit mennen tullen ja sopii musakuunteluunkin pitkälle.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe