Seaclear toimii ei toimi

retkivene vm80

Seaclearistä on keskusteltu paljon, mutta ei osunut silmiin seuraavaa.
Käynnistäessäni ohjelman, se onnistuu n kerran kahdestakymmenestä yrityksestä ja toimii silloin hyvin, muulloin se ilmoitaa, että ko porttia ei voi avata.
Onko muilla ollut vastaavaa ?
Kiitos avusta !

6

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GPsportti

      Ongelma ei varmaankaan johdu SeaClear ohjelmasta vaan GPS portista. Onko GPS liitetty koneeseen USB:lla, Katso laitehallinnasta missä (virtuaaliportissa) GPS on ja SeaClear asetuksissa pitää sitten olla sama portti.
      JA käytä aina samaa porttia, että et vaihda toiseen USB porttiin.

    • -Mika-

      Mulla on ollut samaa ongelmaa. Ylläoleva ohje ei auttanut, ongelma oli toisaalla, mutta ei siinä seaclearissa itsessään.

      Olin määritellyt myös erääseen toiseen ohjelmaan saman portin GPS-dataa antavaksi portiksi. Jostain syystä se toinen ohjelma "varasi" sen portin käyttöönsä, vaikka se toinen ohjelma ei ollut edes käynnissä. Tai sitten wintoosa varasi sen portin sille toiselle ohjelmalle jo asennusvaiheessa, vaikka se ohjelma ei ollut käynnissä.

      Pääsin ongelmasta eroon asentamalla maksuttoman porttimultiplexerin (nimeä en nyt muista). Se tekee kaksi uutta virtuaalisarjaporttia ja "monistaa" GPS:n antaman datan niihin molempiin. Nyt voin jopa pitää kahta eri navigointiohjelmaa käynnissä samanaikasesti eri ikkunoissa ja molemmat saa saman datan ja näyttää sijainnin oikein.

    • Olen ennenkin vastannut näin, mutta toistettakoon vielä, että jos onnistuu hommaamaan semmoisen läppärin ,missä on oikea sarjaportti ja sarjaporttiin tuleva RS-232 GPS, niin sitä ei mikään muu laite nappaa kesken kaiken. Toimii mielestäni paljon luotettavammin.

    • Sea Clearilla

      Itelläni on vanha hidas läppäri navigointikäytössä, heti käynnistyksen alussa tulee klikattua pari kertaa SC:tä, kun ei tapahdu mitään. Silloin tulee tuo ilmoitus: ei voi avata porttia nr x. Tietokoneen hidastelun takia on avautunut kuitenkin useampia Sea Cleareja. Kun jättää yhden, niin se on avannut portin ja siinä toimii kaikki. Jos olisi tuollainen multiplexeri, silloin toimii näköjään useampikin SC. 2002 alkaen on ajettu läppärikartalla, kymmenes vuosi SC:n käytössä on menossa, ensimmäinen meni MeriCD:llä tuhratessa.

      OT, mitenkä tuo multiplexeri toimisi, jos on kaksi kepsiä käytössä, yksi sarjaportissa ja toinen USB:ssä. Pitäisikö silloin olla kaksi SC:a koneessa, joissa käytössä eri portit. Mulla menee kiinteästä kepsistä kerran vuodessa 0,2 amp sulake, silloin pitää muuttaa SC:n ominaisuudet.sivulta portti, jos ajossa joutuu ottamaan USB.kepsin käyttöön

    • retkivene vm80

      Kiitos Mika !
      Vika oli sama ! Kun poistin toisen ohjelman, homma toimii hienosti !
      Hyvää kesän jatkoa !

    • loisteessa..

      Kaikissa näissä ns kikka plottereissa on jotain mitkä pitää
      oppia kantapään kautta toimimaan, mulla on uudempi kannettava
      pc loisto kartta ja usb gps laite, parikin asiaa voi tässäkin mennä
      pieleen ennen kuin toimii, nämä ei ole valmiita paketteja.

      Toimivan valmiin jos haluaa niin voi ostaa karttaplotterin, maksaa paljon
      ja saat pienen näytön tai maksaa piip paljon ja saa ison kuvan
      karttaplotteriiniin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe