Poikani pani asiat läskiksi, koska adhd...

seinäkello***

Pojallamme on selkeästi adhd:n tarkkaivaisuus ynnä muita oireita ja se on aiheuttanut ongelmia koko peruskoulun ajan. Lisäksi sosiaalisisa suhteissa ongelmia, niin että kaveripiiri on aika suppea.

Ongelma on pahentunut, kun poika on nyt 17 vuotiaana alkanut tutkimaan aihetta netistä. Jotenkin tuntuu,että maailamakirjat ovat menneet sekaisin ja poika "uskoon tulleen" varmuudella kertoo, että hänellä on adhd ja siksi elämä on sekaisin, eikä mikään luista.

Jotenkin tuntuu, että tämän, ikäänkuin "uuden identiteetin" varjolla asiat ovat entisestään menneet sekaisin eikä hän välitä edes yrittää sellaista mikä ei ole "kivaa" ja suosilla luistaa sellaisesta, mikä vaatisi tylsän tuntuista ponnistelua. Koulunkäyntiä ei viitsi edes harkita ja lupaava urheilu-ura jäi sivuun, koska havahtui, että eihän ahdh-henkilö voi kestää mitään tylsää puurtamista, mitä huippu-urheilussa vaadittaisiin usean vuoden ajan. Siihen saakka jaksoi harjoitella melko kovaa, jolloin vain tiedosti, että on keskittymisvaikeuksia tylsissä asioissa, kuten koulunkäynnissä. Mutta tämän oivalluksensa jälkeen tuli totaalinen periksianto tylsien asioiden suhteen. Hän myös vetoo adhd:n jos jotakin ponnistelua vaativaa ehdottaa. Itse toivoo nyt saavansa lääkitystä adhd:n, tosin tämä ei tarkoita sitä, että hän suunnittelisi esim. kouluun palaamista, vaan että olisi skarpimpi tekemään kivoja asioita.

Lääkeiden suhteen olen kuitenkin epäilevä: monia ikäviä haittavaikutuksia näyttänee kertomusten perusteella ilmenneen.

6

453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko hänellä lääkitystä? Minä itse olen jo 29v. ja otan Cpnsertan joka päivä. Minulla ei vielä ole lapsia. Pitää muistaa, ettei 17- vuotias ole enää ekaluokkalainen.

• aikuinenaddi

Onko hänellä milloin diagnosoitu kys.häiriö?

• Minjami

Valitettavasti olen törmännyt useamman kerran tähän, että keksitään ADHD, juututaan siihen ja luetaan kaikki aika vain jotain neurologisia kirjoja ilman, että edes yritetään hakea omatoimista tai ulkopuolista kuntoutusta tai mitenkään selvitä elämässä sen enempään.

• Hopi hopi ho hop

Kuuntele poikaasi!

Kun diagnosoin sairauteni, olin narkannut 12 vuotta.
      Minua sanottiin hulluksi!!! Vasta kun sain tyroksiinin lopetin narkkaamisen
      seinään loppui hullu puheet. Antanut puhtaita näytteitä nyt 1,5 vuotta.

Lääkäreistä ei ole tässä yhteiskunnassa nykyään mihinkään,
      50-luvulla lääkäri oli jumala ja olisi mielellään vieläkin.
      Onneksi on netti.Toisin kuin luulet, ei poikasi kaipaa epäilyäsi vaan
      tukeasi poika lääkäriin tukimuksiin niin loppuu se arpominen!

• chilly

Pojallasi voi toki ollakin adhd,muttei siihen joka kohdassa voi vedota. Itselläni säännöllinen fyysinen rasitus auttaa auttaa ylivilkkauteen. Esim.lumien luominen saattaa ulkopuolisesta mun tekemänä näyttää melko kaoottiselta,mutta kyllä siitä yleensä valmista tulee. Ja hyvä fiilis jälkikäteen.
      Tutkimuksiin ja kuntoutukseen,lääkkeet jos tarvitsee.

• Niin niin. Minä olen pannut "läskiksi" koko elämän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      99
      4341
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      361
      1095
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1032
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1002
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      881
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      871
    7. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      826
    8. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      79
      823
    9. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      10
      817
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      796
    Aihe