Maan ikä - vuosimiljoonat kyseenalaisia?

Pahkusi

Kuun pinnalle kertyy tomua aivan kuin auton tuulilasin pinnalle pölyä. On laskettu, että tomua kertyy n. 2,5 cm 10000 vuoden aikana. 1954 tiedemiehet arvelivat, että kuun pinnalla olisi tomua n. 130 cm:n vahvuinen kerros, koska he "tiesivät" kuun olevan n. 4,6 miljardia vuotta vanha. Kun avaruustutkimus eteni ja luotaimia lähetettiin todettiin kuun pinnalla olevan vain vajaat 2,5 cm tomua. Määrä, josta kuun ikä on laskettavissa kokolailla 6000 vuotta vanhaksi.

Meidän kuumme etääntyy maasta n. 5 cm:n vuosivauhtia. Menemme ajassa taaksepäin muutaman tuhat vuotta ja ongelmia ei ole. Mutta jos laskemme 5 cm vuodessa ja puhumme miljoonista vuosista ongelma tulee eteen. Kun kuu on liian lähellä maata, vuorovesi-ilmiö on aivan toisenlainen kuin nyt. Kuun lähellä oleminen tuottaisi maan päälle hyökyaallokon, joka peittäisi koko maan kaksi kertaa päivässä.

12

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep jep

      Olisit voinut edes olla omaperäinen ja hankkia väitteet joita ei oo tuhottu täälä useaan otteeseen...

      1. Pölyn kertymis määrä perustui virhe arviointiin, laskut korjattin jo ennen ensimmäistä kuu lentoa.

      2. kuu etääntyy vain 3.5cm/vuosi, tämä on sopusoinussa kuun oletetun iän kanssa.

      • Apo-Calypso

        2. kuu etääntyy todellakin vain 3,5 cm/vuosi -nopeudella. Alkuperäisen viestin lähettänyt tyhjäpäinen tollo ei osaa edes laskea!

        3.5 cm/vuodessa tarkoittaa 350 km kymmenessä miljoonassa vuodessa.
        Kuun radan epäkeskeisyys on n. 42800 km, joka tarkoittaa sitä, että tuon tollon kauhukuva toistuu yli tuhatkertaisena kerran kuukaudessa!


      • Apo-Calypso
        Apo-Calypso kirjoitti:

        2. kuu etääntyy todellakin vain 3,5 cm/vuosi -nopeudella. Alkuperäisen viestin lähettänyt tyhjäpäinen tollo ei osaa edes laskea!

        3.5 cm/vuodessa tarkoittaa 350 km kymmenessä miljoonassa vuodessa.
        Kuun radan epäkeskeisyys on n. 42800 km, joka tarkoittaa sitä, että tuon tollon kauhukuva toistuu yli tuhatkertaisena kerran kuukaudessa!

        Ei tietenkään yli tuhatkertaisena, vaan "vain" noin yli satakertaisena.


      • tunnusta !
        Apo-Calypso kirjoitti:

        2. kuu etääntyy todellakin vain 3,5 cm/vuosi -nopeudella. Alkuperäisen viestin lähettänyt tyhjäpäinen tollo ei osaa edes laskea!

        3.5 cm/vuodessa tarkoittaa 350 km kymmenessä miljoonassa vuodessa.
        Kuun radan epäkeskeisyys on n. 42800 km, joka tarkoittaa sitä, että tuon tollon kauhukuva toistuu yli tuhatkertaisena kerran kuukaudessa!

        Mitä sontaa sinä laitat aamupuuroosi kun näkyy heti aamusta lähteneen myrkyt ja kuona-aineet elimistössäsi liikkeelle?


      • tieteenharrastaja

        Vielä tarkennus. Eräihin kiveen tallentuneiden vuorokauden pituustietojen pohjalta on päätelty, että tuo 3,5 cm/v pätisi noin 600 miljoonaa vuotta menneisyyteen, ja sitä ennen hidastus olisi ollut noin 1,5 cm/v. Ymmärrettävät syyt asialle tunnetaan.

        Vaikka eteneminen olisi koko ajan ollut 3,5 cm/v, tuo tekisi neljässä miljardissa vuodessa 14 miljardia senttimetriä eli 140´000 kilometriä, joka on alle puolet Kuun nykyetäisyydestä.


      • Apo-Calypso
        tunnusta ! kirjoitti:

        Mitä sontaa sinä laitat aamupuuroosi kun näkyy heti aamusta lähteneen myrkyt ja kuona-aineet elimistössäsi liikkeelle?

        Oletko sinälin kyvytön aritmetiikan alkeisiin, kuten oppi-isäsi, vankilakundi "Dr" Kent Hovind, joka on tuon kuun etäisyyteen liittyvän aivopierun keksijä?


      • Apo-Calypso
        Apo-Calypso kirjoitti:

        Ei tietenkään yli tuhatkertaisena, vaan "vain" noin yli satakertaisena.

        ...ja kaksi kertaa kuukaudessa, ei kerran.


    • Taisi tämäkin kuulua niihin roskaväitteisiin, joita kretujen ohjesivustolla kehotettiin erityisesti välttämään. No kun ei ole kauhalla annettu...

    • tieteenharrastaja

      Eivät tiedeyhteisön piirissä:

      "Maan ikä - vuosimiljoonat kyseenalaisia?"

      Kreationistit niitä koettavat kyseenalaistaa melko avuttomilla tiedevalheilla. Ei tunnu missään.

    • Wuhuu! Ainoa asia, joka on kreationistista tiedettä mahtavampaa luettavaa on kreationistinen matematiikka! ^^

      • jep jep

        todellakin, jossain kretu videossa jossa väitettiin tuo kuun etääntymis juttu, oli lasku tyylii, 4miljardia*3=1200miljardia


    • tieteenharrastaja

      Ennen sanottiin, että tuollaisella laskelmalla on potenssihäiriö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe