Taas meni hermot!!!!

Kävin tuolla shoppailemassa vauvanvaatteita pikkuprinssille.
No kun en ottanut niitä mitä ekaks katoin niin siinä sitä taas ollaan.
Jalat kipeenä ja pari nuttua kassissa.
Kyllä ei minusta ole kaupoilla kävijää.
En suurin surmin ymmärrä ihmisiä jotka jaksaa juosta vaatekaupoila.
Onneksi omia on niin paljon ettei tarvi noita aleja kurkkia.
Kuumakin on taas kun mikä ja mulla on nyt oikeus valittaa kun en valita muusta.
Onneksi on kesäloma vielä kaksi viikkoa:

Joe Hisaishi, Summer:

http://www.youtube.com/watch?v=qEb4TG10jW8

Ja koska olen musiikin suhteen melkein kaikkiruokainen niin ihan mitä vaan voi laittaa tähnne jos haluaa.

35

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Hei kun keikuskelen

        Kiitos taasen "tulisilla". Hienoja kipaleita pistit tulemaan.
        Totta-totta, että oli upea myös tuo video. Uljaan näköistä lentoa.

        Sinä olet laittanut keskenään eri tyylisiä, niinpä minäkin sitten vähän erilaisempaa tälläilen.

        Monesti joudun selittelemään oppilaille jotakin asiaa siten, että piirrän kuvana sen, mitä tahdon sanoa. Joissakin jutuissa ne on sillä tavalla ajateltuna jotenkin helpompi omaksua.
        Samoin esim. vasemman ja oikean käden rytmin ymmärtäminen, kun soittavat yhtäaikaa. Jos yksi käsi soittaa yksin, niin on helppo laskea rytmi, mutta kun ne kädet yhdistetään, niin aina ei olekaan niin helppoa, kun joka kohtaa ei voi laskea ääneen. (esim. jos vas. käsi soittaa kahdeksasosanuotteja triolina ja oikea soittaa vaan kaks kaheksasosaa) Tommosessa tapauksessa piirrän ja tavutan. "Puu-he-vo-nen"-sana stemmaa tohon suluissa olevaan esimerkkiin.

        Noh, joo Apua, parasta lopettaa sepustus ja jatkaa tästä kappaleesta, jonka pistän tulemaan.
        On hauska seurata "saippuakuplina" melodian ja säestyksen etenemistä. Sitten siellä näkyy kivasti semmosia pikkuruisia, tihiässä olevia "sotkukohtia", jotka ovat korukuvioita.

        Eri värit ja vaaleusasteet on kans onnistuneesti tehty. Kuvassa näyttää selvältä, mutta kun kymmenen sormea täytyy noi "vaaleuserot" tuoda esille, niin ainahan se ei niin helppoa ole.

        Chopin: Nocturne

        http://www.youtube.com/watch?v=--ykTqoQnqI&feature=relmfu


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        Kiitos taasen "tulisilla". Hienoja kipaleita pistit tulemaan.
        Totta-totta, että oli upea myös tuo video. Uljaan näköistä lentoa.

        Sinä olet laittanut keskenään eri tyylisiä, niinpä minäkin sitten vähän erilaisempaa tälläilen.

        Monesti joudun selittelemään oppilaille jotakin asiaa siten, että piirrän kuvana sen, mitä tahdon sanoa. Joissakin jutuissa ne on sillä tavalla ajateltuna jotenkin helpompi omaksua.
        Samoin esim. vasemman ja oikean käden rytmin ymmärtäminen, kun soittavat yhtäaikaa. Jos yksi käsi soittaa yksin, niin on helppo laskea rytmi, mutta kun ne kädet yhdistetään, niin aina ei olekaan niin helppoa, kun joka kohtaa ei voi laskea ääneen. (esim. jos vas. käsi soittaa kahdeksasosanuotteja triolina ja oikea soittaa vaan kaks kaheksasosaa) Tommosessa tapauksessa piirrän ja tavutan. "Puu-he-vo-nen"-sana stemmaa tohon suluissa olevaan esimerkkiin.

        Noh, joo Apua, parasta lopettaa sepustus ja jatkaa tästä kappaleesta, jonka pistän tulemaan.
        On hauska seurata "saippuakuplina" melodian ja säestyksen etenemistä. Sitten siellä näkyy kivasti semmosia pikkuruisia, tihiässä olevia "sotkukohtia", jotka ovat korukuvioita.

        Eri värit ja vaaleusasteet on kans onnistuneesti tehty. Kuvassa näyttää selvältä, mutta kun kymmenen sormea täytyy noi "vaaleuserot" tuoda esille, niin ainahan se ei niin helppoa ole.

        Chopin: Nocturne

        http://www.youtube.com/watch?v=--ykTqoQnqI&feature=relmfu

        Olen sitten niin suuresti (kylläkin ihan hyvällä) kateellinen tosta sun pianonsoiton taidosta.
        Risteilyn jälkeen mietin sitäkin että voiko tämän ikäinen ihminen joka ei ymmärrä nuoteista tuon taivaallista vielä oppia soittamaan pianoa.
        No en ihan tosissani miettinyt kyllä.

        Risteilyllä oli bändi jonka pojat soitteli välillä ja sitten kun eivät soittaneet niin tekivät jotain muuta.
        Siinä laivassa kun kaikki tekivät vaikka ja mitä.

        No sitten oli päivällä sellainen tunnin mittainen hetki jolloin oli kahvilassa pianomusiikkia.,
        Mehän systerin kanssa tietysti istuttiin jo siellä ajoissa.
        Paikalle tuli bändin kitaristi ja alkoi pianon ympärillä puuhaamaan.
        Jostain tuli toisista töistä.
        Kävi istumaan siihen pianon ääreen, venytteli käsiään ja sormiaan.
        Katsoi koskettimia ja ihan tosta noin vaan alkoi soittamaan, ihan ilman nuotteja.
        Aivan ihania kappaleita sieltä tuli ja minä tuijotin välillä sen käsiä ja välillä sitä miestä muuten.
        Kuinka voi ihminen, tavallinen ihminen, jonka päältä ei mitenkään näy mitään soittaa niin ihanan kauniisti.

        Sama tunne mulle tuli aikoinaan kun menin katsomaan yhtä ystävääni joka oli harrastelija teatterissa. Esittivät Juha Watt Vainion elämästä musikaalin.
        Likkakaverini esitti Junnun ensimmäistä vaimoa.
        Kun hän aukaisi suunsa ja alkoi laulaa ensimmäistä kappalettaan, jätin väliin monta hengähdystä.
        Ei voi ihminen niin vapaasti laulaa kovaa ja korkealle, ja hän oli mun ystäväni vielä.

        Tälläiset hetket on niitä parhaita elämässä.
        Kun saa haukkoa henkeään jonkun ihmisen taidon edessä.
        Silloin voi ajatella että elämäni on kannattanut elää tähän saakka.

        Lisää Chopinia, Tristesse:

        http://www.youtube.com/watch?v=ikBD3DcSGFM&feature=related


      • Hei kun keikuskelen
        tulisilla kirjoitti:

        Olen sitten niin suuresti (kylläkin ihan hyvällä) kateellinen tosta sun pianonsoiton taidosta.
        Risteilyn jälkeen mietin sitäkin että voiko tämän ikäinen ihminen joka ei ymmärrä nuoteista tuon taivaallista vielä oppia soittamaan pianoa.
        No en ihan tosissani miettinyt kyllä.

        Risteilyllä oli bändi jonka pojat soitteli välillä ja sitten kun eivät soittaneet niin tekivät jotain muuta.
        Siinä laivassa kun kaikki tekivät vaikka ja mitä.

        No sitten oli päivällä sellainen tunnin mittainen hetki jolloin oli kahvilassa pianomusiikkia.,
        Mehän systerin kanssa tietysti istuttiin jo siellä ajoissa.
        Paikalle tuli bändin kitaristi ja alkoi pianon ympärillä puuhaamaan.
        Jostain tuli toisista töistä.
        Kävi istumaan siihen pianon ääreen, venytteli käsiään ja sormiaan.
        Katsoi koskettimia ja ihan tosta noin vaan alkoi soittamaan, ihan ilman nuotteja.
        Aivan ihania kappaleita sieltä tuli ja minä tuijotin välillä sen käsiä ja välillä sitä miestä muuten.
        Kuinka voi ihminen, tavallinen ihminen, jonka päältä ei mitenkään näy mitään soittaa niin ihanan kauniisti.

        Sama tunne mulle tuli aikoinaan kun menin katsomaan yhtä ystävääni joka oli harrastelija teatterissa. Esittivät Juha Watt Vainion elämästä musikaalin.
        Likkakaverini esitti Junnun ensimmäistä vaimoa.
        Kun hän aukaisi suunsa ja alkoi laulaa ensimmäistä kappalettaan, jätin väliin monta hengähdystä.
        Ei voi ihminen niin vapaasti laulaa kovaa ja korkealle, ja hän oli mun ystäväni vielä.

        Tälläiset hetket on niitä parhaita elämässä.
        Kun saa haukkoa henkeään jonkun ihmisen taidon edessä.
        Silloin voi ajatella että elämäni on kannattanut elää tähän saakka.

        Lisää Chopinia, Tristesse:

        http://www.youtube.com/watch?v=ikBD3DcSGFM&feature=related

        Kyllä, kyllä voisit ruveta harjoittelemaan pianonsoittoa. Ikä ei ole esteenä.
        Joskus oliskohan 25 vuotta sitten opetin normaalin työn lisäksi Työväenopistossa pianonsoiton jatkoryhmää ja siellä oli hyvin eri ikäisiä soittajia. moni oli jo eläkkeellä.


        Viimeisimmässä Rondo-lehdessä oli artikkeli "Digitaali piano valtaa markkinoita". Päällisin puolin sitä lueskelin, mutta en kokonaan, kun ajattelin sitten perehtyä myöhemmin. Monet ihmiset noista sähköisistä soittimista kysyvät, kun miettivät ostaako lapselle ihan oikea piano vaiko sähköinen.

        Hyvän Digitaalisen pianon saa huomattavasti halvemmalla, kuin ihan oikean ja siinä on se etu, että esim. kerrostalossa voi harjoitella kuulokkeet korvissa. Ei tuu riitaa naapurin kans:)

        Omaksi ilokseen (ja muidenkin) voisit hyvin oppia soittamaan. Ja ihan Taaaaatusti oppisit nuotit. Suosittelen lämpimästi. Harmi kun oot sillä rannalla, etkä tällä rannalla, koska muuten voisin pistää sormesi heilumaan.

        Se on tosiaankin mahtava nautinto, kun kuuntelee henkeä haukkoen taiturimaista esitystä. Oli se sitten laulua tai soittoa tai mitä tahansa luovaa juttua, jossa taiteilija pursuttaa koko sielunsa kuuluville.


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        Kyllä, kyllä voisit ruveta harjoittelemaan pianonsoittoa. Ikä ei ole esteenä.
        Joskus oliskohan 25 vuotta sitten opetin normaalin työn lisäksi Työväenopistossa pianonsoiton jatkoryhmää ja siellä oli hyvin eri ikäisiä soittajia. moni oli jo eläkkeellä.


        Viimeisimmässä Rondo-lehdessä oli artikkeli "Digitaali piano valtaa markkinoita". Päällisin puolin sitä lueskelin, mutta en kokonaan, kun ajattelin sitten perehtyä myöhemmin. Monet ihmiset noista sähköisistä soittimista kysyvät, kun miettivät ostaako lapselle ihan oikea piano vaiko sähköinen.

        Hyvän Digitaalisen pianon saa huomattavasti halvemmalla, kuin ihan oikean ja siinä on se etu, että esim. kerrostalossa voi harjoitella kuulokkeet korvissa. Ei tuu riitaa naapurin kans:)

        Omaksi ilokseen (ja muidenkin) voisit hyvin oppia soittamaan. Ja ihan Taaaaatusti oppisit nuotit. Suosittelen lämpimästi. Harmi kun oot sillä rannalla, etkä tällä rannalla, koska muuten voisin pistää sormesi heilumaan.

        Se on tosiaankin mahtava nautinto, kun kuuntelee henkeä haukkoen taiturimaista esitystä. Oli se sitten laulua tai soittoa tai mitä tahansa luovaa juttua, jossa taiteilija pursuttaa koko sielunsa kuuluville.

        Nyt mun on sitten ihan pakko mennä tonne paikalliseen soitin kauppaan kyselemään niistä digitaalisista pianoista..
        Mulla on tossa ikkunan alla sellainen pöytäkin että siihen sopisi sellainen aivan upeasti, ei tarvis ostaa jalallista.
        Hahaa onkohan mulla ihan uusi ura edessä :))
        Se on kyllä tosi sääli että sinä olet siellä toisen meren takana.
        Jos oltais lähekkäin niin olisin sun oppiis tullut jo ajat sitten.


      • Hei kun keikuskelen
        tulisilla kirjoitti:

        Nyt mun on sitten ihan pakko mennä tonne paikalliseen soitin kauppaan kyselemään niistä digitaalisista pianoista..
        Mulla on tossa ikkunan alla sellainen pöytäkin että siihen sopisi sellainen aivan upeasti, ei tarvis ostaa jalallista.
        Hahaa onkohan mulla ihan uusi ura edessä :))
        Se on kyllä tosi sääli että sinä olet siellä toisen meren takana.
        Jos oltais lähekkäin niin olisin sun oppiis tullut jo ajat sitten.

        Kävin täs välis lenkillä ja HUH HUH ja kerta vielä HUH, kun oli kostean lämmin ilma. Taisin näyttää loppumatkasta semmoselta nurmikonkastelijalta, sadettajako on nimeltään. Sitten laittaessani lenkkareita kinttuihin, repäisin peukalon kynteni tosi syväältä poikki. Pikkusen tuli meikäläiselle pipi.

        Mee ihmees ostamaan ittelles soitin, MUTTA älä osta semmosta pöydällä pidettävää mallia. Ei ei ei ei, viiskytä kertaa Ei. Siinä on oltava pedaali. Pöydällä pidettävät on kans usein lyhyempiä eli siinä ei ole tarpeeksi montaa oktaavia.

        Voisit etsiskellä myös Keltasesta Pörssistä, sieltä usein saa hyvinkin edullisesti kunnon soittimia. Musiikkikaupassa on monen hintaisia n 700 euroa maksaa semmonen jalallinen, mutta tonnilla saisit jo oikeinkin hyvän.

        Voisit ottaa vaikka yksityistunteja. Joka toinenkin viikko riittäis, kun aikuisena osaat hoitaa harjottelut järkevämmin, kuin joku nuori tyttö tai poika.


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        Kävin täs välis lenkillä ja HUH HUH ja kerta vielä HUH, kun oli kostean lämmin ilma. Taisin näyttää loppumatkasta semmoselta nurmikonkastelijalta, sadettajako on nimeltään. Sitten laittaessani lenkkareita kinttuihin, repäisin peukalon kynteni tosi syväältä poikki. Pikkusen tuli meikäläiselle pipi.

        Mee ihmees ostamaan ittelles soitin, MUTTA älä osta semmosta pöydällä pidettävää mallia. Ei ei ei ei, viiskytä kertaa Ei. Siinä on oltava pedaali. Pöydällä pidettävät on kans usein lyhyempiä eli siinä ei ole tarpeeksi montaa oktaavia.

        Voisit etsiskellä myös Keltasesta Pörssistä, sieltä usein saa hyvinkin edullisesti kunnon soittimia. Musiikkikaupassa on monen hintaisia n 700 euroa maksaa semmonen jalallinen, mutta tonnilla saisit jo oikeinkin hyvän.

        Voisit ottaa vaikka yksityistunteja. Joka toinenkin viikko riittäis, kun aikuisena osaat hoitaa harjottelut järkevämmin, kuin joku nuori tyttö tai poika.

        Selvä, en osta pöydällä pidettävää. En en en en ja viiskytä kertaa en.
        Vinkit on kyllä ihan hyviä mulle. Enkä muutenkaan ihan tosta vaan sitä osta.
        Kyllä pikkasen katson ja mietiskelen.

        Ja noista tunneistakin mun täytyy ottaa selvää täällä, kuka niitä antaa......


      • Hei kun keikuskelen
        tulisilla kirjoitti:

        Selvä, en osta pöydällä pidettävää. En en en en ja viiskytä kertaa en.
        Vinkit on kyllä ihan hyviä mulle. Enkä muutenkaan ihan tosta vaan sitä osta.
        Kyllä pikkasen katson ja mietiskelen.

        Ja noista tunneistakin mun täytyy ottaa selvää täällä, kuka niitä antaa......

        Mun vikani on se, että alan mitä milloinkin funtsimaan ja vaikka kuinka itselleni sanon, että lopeta nyt ihmeessä, niin luletko, että otan kuuleviin korviin. En ota.

        Siis jos olisin sinä, niin menisin musiikkikauppaan ja katselisin niitä soittimia ja hintoja. Sitten katsoisin keltasesta pörssistä ja jos löytäisit sieltä samanlaisia, kuin kaupassa, niin saattaisit saada YLI puolet halvemmalla.

        Ja ettet lannistuisi, vaan innostuisit, niin saat erikoistarjouksena tarjouksen, jota tuola pihalla kaffikupposen äärellä mietiskelin.

        Kauko-opiskelu. Heh.

        Aluksi, voisin lähettää sinulle itsetekemiäni Rautalankamaisia piirroksia ja kivoja tehtäviä, jotka ovat sellaisia "piilo-opetuksia" ja jotka tuntuvat niin hauskoillta, että vaikka Taistelisit vastaan, että et Halua oppia mitään, niin huish ja viuh, yhtäkkiä oot pöllönä ja hölmistyneenä, kun tiedät jo vaikka mitä.

        Kuulostaa tasan tarkkaan niin helpolta, kuin se onkin.

        Teoriaa, siis nuottien paikat viivastolla, nuottien aika-arvot ym. ym. ym. voisin lennättää kirjeen välityksellä.

        Kun olet läpäissyt sinulle tekemäni "kokeen", niin vasta sen jälkeen voisit kysästä jotakin opettajaa neuvomaan niissä muissa jutuissa.
        Ekalle tunnille olisi kiva mennä, kun tietäisit teoriastakin jo vaikka mitä.

        Eikö kuulosta mukavalta:)


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        Mun vikani on se, että alan mitä milloinkin funtsimaan ja vaikka kuinka itselleni sanon, että lopeta nyt ihmeessä, niin luletko, että otan kuuleviin korviin. En ota.

        Siis jos olisin sinä, niin menisin musiikkikauppaan ja katselisin niitä soittimia ja hintoja. Sitten katsoisin keltasesta pörssistä ja jos löytäisit sieltä samanlaisia, kuin kaupassa, niin saattaisit saada YLI puolet halvemmalla.

        Ja ettet lannistuisi, vaan innostuisit, niin saat erikoistarjouksena tarjouksen, jota tuola pihalla kaffikupposen äärellä mietiskelin.

        Kauko-opiskelu. Heh.

        Aluksi, voisin lähettää sinulle itsetekemiäni Rautalankamaisia piirroksia ja kivoja tehtäviä, jotka ovat sellaisia "piilo-opetuksia" ja jotka tuntuvat niin hauskoillta, että vaikka Taistelisit vastaan, että et Halua oppia mitään, niin huish ja viuh, yhtäkkiä oot pöllönä ja hölmistyneenä, kun tiedät jo vaikka mitä.

        Kuulostaa tasan tarkkaan niin helpolta, kuin se onkin.

        Teoriaa, siis nuottien paikat viivastolla, nuottien aika-arvot ym. ym. ym. voisin lennättää kirjeen välityksellä.

        Kun olet läpäissyt sinulle tekemäni "kokeen", niin vasta sen jälkeen voisit kysästä jotakin opettajaa neuvomaan niissä muissa jutuissa.
        Ekalle tunnille olisi kiva mennä, kun tietäisit teoriastakin jo vaikka mitä.

        Eikö kuulosta mukavalta:)

        Kuulostaa tosi upealta.
        Heti kun pääsen etenemään sen digitaalisen pianon kanssa niin tulen tarttumaan tuohon sinun erikoistarjouksen tarjoukseen.

        Mutta tuohon yhtäkkiseen oppimiseen Minun kohdallani en ole niin varma.
        Vaikka ihanaahan se olisi jos tähän munkin hitaalla kulkevaan aivoon menis joku ihan noin huish ja viuh :)

        Mutta kaikkihan on mahdollista niin kauan kun on elävä mieli ja sehän taas mulla on.


      • Adria ejk

        Tulisilla keikuskelijoille kesäiset terveiset.


      • Adria ejk kirjoitti:

        Tulisilla keikuskelijoille kesäiset terveiset.

        Kiitos Adria, samoin oikein kaunista ja ihanaista kesän jatkoa sinulle :)


      • Adria ejk
        tulisilla kirjoitti:

        Kiitos Adria, samoin oikein kaunista ja ihanaista kesän jatkoa sinulle :)

        Samoin Sinulle. Kuinkas sulla kesäilyt tähän mennessä. Oletko kerännyt itsellesi muistorikkaita muisteloita muistellaksesi?


      • Adria ejk kirjoitti:

        Samoin Sinulle. Kuinkas sulla kesäilyt tähän mennessä. Oletko kerännyt itsellesi muistorikkaita muisteloita muistellaksesi?

        Voi kun välillä noita muisteloita tulee ihan keräämättä.
        Hyvä on kesä ollut, ja kuitenkin kaikeksi onneksi myös melkosen viileää.
        Eli juuri mun ilmani, suurimman osan aikaa,


    • tulisilla.
    • Rimmir tänään

      Vaan eikö ole aivan ihania vauvanvaatteet ... Minä puolestani sain tehtäväkseni käydä hintatarkkailemassa matkarattaita. Vaan sepä vasta olikin toimitus.! Kun niitäkin on niin monenmoisia.

      Oli muuten aika humoristinen tapaus tänä päivänä. Pysähdyin pitkästä aikaa ruokailemaan hamburilaispaikkaan ja kun sää oli kaunis niin söin siinä ulkosella. Vähän ajan kuluttua siihen parkkeerasi hevoskuljetusauto. Mikä lie oli hepalla mutta kova kopina ja pauke sieltä sisältä kuului. Aavistikohan tulevaisuutensa :O

      • Joo, siis todella ihania on vauvanvaatteet.
        Ja siinähän se ongelma loppujen lopuksi onkin.
        Olis pitänyt ostaa ne ensimmäiset ja sitten vaan olis ihaillut.
        Mutta kun piti katsoa seuraava ja seuraava paikka niin jalat siinä oli sitten kovilla.

        Kaikkea vauvoihin ja lapsiin liittyvää on ihan hirveästi.
        Mietin kun yhdessä kaupassa oli värillisiä pestäviä vaippoja että liekö terveellistä laittaa lapsen iholle värjättyä vaippaa, ite en ostais sellaisia.

        Kyllä noi eläimet aika hyvin tiedostaa matkansa, ainakin viimeisen.
        Mun kissa oli ihan surkee kun vein sen viimeiselle piikille.
        Katsoi mua sanoen silmillään "näinkö tässä kävikin". En ikinä unohda sitä.
        Aikaa siitäkin on sentään 15 vuotta, ylikin.


    • Naisilta tuppaa menemään ne hermot.
      Lieneekö tuota tutkittu onko niilä paremmat hermot, vai kasvaako ne uudestaan, kun ne voi jatkuvasti mennä.
      EI kai miehiltä enää tässä iässä hermot mene, miten voisikaan, kun ei nitä enää ole.
      Oli vähän pitkä päivä, tulin just saunasta, Oli aika väsynyt olo enen saunaa, mutta kyllä tässä nyt taas jaksaa, jopa vaihtaa lakanat.
      Siihen hommaan pitäs keksiä kone. Tuossa jo sitä keväämmällä suunnittelin, mutta on ollut muita hommia.
      Se on muuten surkea homma, se pussilakananvaihto.
      Ne reiät siinä lakanan päässä on niin pienet, ettei niistä sovi kun yksi sormi.
      Ja jos sitä lakanaa hulmuuttaa siitä peiton toisesta päästä, niin solmussa se lakana siellä on.
      Ei mulla hermot siinä touhussa ole mennyt, mutta ehdottomasti siihen hommaan tarvitaan kone.
      En nyt ole pirteimmilläni, mutta pistän tätä slaavilaista.
      Siinä on muuten naisillekin silmäniloa, mutta ne helmat... viehkosti ne heilahtelee.

      http://www.youtube.com/watch?v=lrdGQPtlteM&feature=related

      • No joo :)
        Löysithän taas sen naisten samanlaisuuden, oikeastaan yritin tehdä sellaista ettet pääsisi tuota väitettä laittamaan.
        Yleisestihän naisilta ei mene hermot shoppaillessa vaan useimmat meistä rakastaa sitä, minä en todellakaan.
        Mutta en tajunnutkaan että tohon hermo juttuun yleisesti voisit tarttua :)

        Ite mietiskelin puolestani saaressa että miksi miehillä pitää aina olle porukkaa mukana joka paikassa?
        Sinne kun menin niin kolmessa mökissä oli yksin olevia naisia ja näin on usein. Mutta taaskaan en nähnyt miehiä yksin.
        Joko he olivat perheensä / vaimonsa kanssa tai sitten isolla remuavalla ryhmällä.
        Tätä vaan jälleen kerran pohdiskelin itsekseni siellä seuratessa mökkikylän elämää.

        Tossa lakana jutussa olen sinänsä samaa mieltä kanssasi että kun on tälläinen lyhyt ihminen niin ei saa hyvin heiluteltua sitä peittoa siellä lakanan sisällä, muuten kyllä mulla on onneks niin pienet kädet että hyvin mahtuu niistä reiìstä vetämään.

        Toi musiikki valinta oli ihan hyvä, Mun sitten puolestani vastaus meneekin ihan eri maahan kreikkaan ja Zorban tanssiin:

        http://www.youtube.com/watch?v=ihJbh8zrIzU


      • Hei kun keikuskelen

        k-kottonille !

        Tässäpä minulta pussilakanan-laitto-vinkki. Ollos hyvä.

        Jos et tykkää vedellä täkkiä pussilakanan sisään, niin mikset Pue pussilakanaa täkin Päälle? Kysyn vaan.

        Käännä niillä isoilla kourillasi pussilakana väärinpäin. No joh, sitten kun se on väärinpäin, niin pistä omat kätösesi pussilakanan isoon reikään ja vedä pussilakana mytylle käsivarsiesi ympärille. Pysytkö kärryillä, vai meneeks hermoooooo? :)
        Eteenpäin:
        Nyt olet siis siinä tilanteessa, että kätesi on pussilakanan sisällä ja ne pienet kulmissa olevat reijät ovat kätesi ulottuvilla, koska lakana on haitarimaisesti krupussa kätösiesi ympärillä.
        Täkki makaa alastomana sänkysi päällä. Etsi peiton päästä, molemmilla puolilla olevat nurkat. Nurkkakohdat laitat seuraavaksi niihin pikkureikiin ja jos olet kätevä, niin saat napattua vaikkapa etusormi-peukalo-yhdistelmällä täkin nurkat otteeseesi.

        No niin, tässä vaiheessa onkin sitten menossa viittä-vaille-valmis-kohta.
        Pidä tiukasti niistä nurkista kiinni ja Valuta käsivarsiesi ympärillä oleva haitarimaisesti olleskeleva pussilakana toisinpäin siten, että samalla kun levität käsivartesi edistääksesi lakanan liukumista oikeinpäin, niin samalla vedät peukalo-etusormi-peitonnurkkia itseesi päin.

        Ja kuinkas tässä käykään? Pussilakana suorastaan valahtaa (ja heleposti) täkin päälle. Ja täten täkki ei ole enää alaston vaan iloisen onnellinen vaatetuksestaan.

        Tämä tapa on hyvä tapa. Kysy vaikka multa:)


        Nuorena plikkana kuuntelin mielelläni Demis Roussos:sta.
        Persoonallinen ääni, tykkään semmosista.

        Elikkä Roussos: Forever and Ever

        http://www.youtube.com/watch?v=PZababJgF10&feature=related


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        k-kottonille !

        Tässäpä minulta pussilakanan-laitto-vinkki. Ollos hyvä.

        Jos et tykkää vedellä täkkiä pussilakanan sisään, niin mikset Pue pussilakanaa täkin Päälle? Kysyn vaan.

        Käännä niillä isoilla kourillasi pussilakana väärinpäin. No joh, sitten kun se on väärinpäin, niin pistä omat kätösesi pussilakanan isoon reikään ja vedä pussilakana mytylle käsivarsiesi ympärille. Pysytkö kärryillä, vai meneeks hermoooooo? :)
        Eteenpäin:
        Nyt olet siis siinä tilanteessa, että kätesi on pussilakanan sisällä ja ne pienet kulmissa olevat reijät ovat kätesi ulottuvilla, koska lakana on haitarimaisesti krupussa kätösiesi ympärillä.
        Täkki makaa alastomana sänkysi päällä. Etsi peiton päästä, molemmilla puolilla olevat nurkat. Nurkkakohdat laitat seuraavaksi niihin pikkureikiin ja jos olet kätevä, niin saat napattua vaikkapa etusormi-peukalo-yhdistelmällä täkin nurkat otteeseesi.

        No niin, tässä vaiheessa onkin sitten menossa viittä-vaille-valmis-kohta.
        Pidä tiukasti niistä nurkista kiinni ja Valuta käsivarsiesi ympärillä oleva haitarimaisesti olleskeleva pussilakana toisinpäin siten, että samalla kun levität käsivartesi edistääksesi lakanan liukumista oikeinpäin, niin samalla vedät peukalo-etusormi-peitonnurkkia itseesi päin.

        Ja kuinkas tässä käykään? Pussilakana suorastaan valahtaa (ja heleposti) täkin päälle. Ja täten täkki ei ole enää alaston vaan iloisen onnellinen vaatetuksestaan.

        Tämä tapa on hyvä tapa. Kysy vaikka multa:)


        Nuorena plikkana kuuntelin mielelläni Demis Roussos:sta.
        Persoonallinen ääni, tykkään semmosista.

        Elikkä Roussos: Forever and Ever

        http://www.youtube.com/watch?v=PZababJgF10&feature=related

        Nyt minä vasta ongelmissa olen.
        Kaikki on ihan solmussa, ja minä siällä lakanan sisällä, eikä täältä taida osata pois.
        Kyllä noilla Sinun ohjeilla lakana pitäisi tointua vaihtamaan keskellä päivää.
        Ei siitä silmät puoliummessa saunan jälkeen tule mitään.
        Ota huomioon, että mulla on untuvatäkki.Se on niin pehmoinen ja evyt, ettei lakana niin vain solahda sen päälle, ja nurkan kun löytää, niin se on sitten väärä.
        Mutta odota, kun ostan kunnon karhukettinkiä, ja teen kunnon rensselit, niin johan alkaa homma pelittää, ,,lakananvaihdossa meinaan.


      • tulisilla kirjoitti:

        No joo :)
        Löysithän taas sen naisten samanlaisuuden, oikeastaan yritin tehdä sellaista ettet pääsisi tuota väitettä laittamaan.
        Yleisestihän naisilta ei mene hermot shoppaillessa vaan useimmat meistä rakastaa sitä, minä en todellakaan.
        Mutta en tajunnutkaan että tohon hermo juttuun yleisesti voisit tarttua :)

        Ite mietiskelin puolestani saaressa että miksi miehillä pitää aina olle porukkaa mukana joka paikassa?
        Sinne kun menin niin kolmessa mökissä oli yksin olevia naisia ja näin on usein. Mutta taaskaan en nähnyt miehiä yksin.
        Joko he olivat perheensä / vaimonsa kanssa tai sitten isolla remuavalla ryhmällä.
        Tätä vaan jälleen kerran pohdiskelin itsekseni siellä seuratessa mökkikylän elämää.

        Tossa lakana jutussa olen sinänsä samaa mieltä kanssasi että kun on tälläinen lyhyt ihminen niin ei saa hyvin heiluteltua sitä peittoa siellä lakanan sisällä, muuten kyllä mulla on onneks niin pienet kädet että hyvin mahtuu niistä reiìstä vetämään.

        Toi musiikki valinta oli ihan hyvä, Mun sitten puolestani vastaus meneekin ihan eri maahan kreikkaan ja Zorban tanssiin:

        http://www.youtube.com/watch?v=ihJbh8zrIzU

        Sellaista se on, miehet tykkää olla porukoissa.
        On porukoita hirvenmetsästykseen, kalastukseen ja sitten järjestetään kaiken aailman talkoita, joihin pitäisi osallistua, vaikka ei ole juuri töitäkään, päälimmäisenä on vaan seurustelu.


      • k-kotton kirjoitti:

        Sellaista se on, miehet tykkää olla porukoissa.
        On porukoita hirvenmetsästykseen, kalastukseen ja sitten järjestetään kaiken aailman talkoita, joihin pitäisi osallistua, vaikka ei ole juuri töitäkään, päälimmäisenä on vaan seurustelu.

        Minäpä kerron nyt tähän yhden omakohtaisen kokemuksen juurikin tuosta miesten kummallisuudesta.
        Yksi ystävä aikoinaan kun mulla oli jonkun sortin haku päällä ehdotti sokkotreffejä yhden kuulemma mukavan miehen kanssa.
        Meidän piti treffata hänen kanssaan yhdessä kahvilassa.
        Kun menin kohti kahvilaa näin ikkunasta että siellä tämä mies istuu ikkunan vieressä.
        Mutta mitä kummaa, vastapäätä istuu aivan saman näköinen mies.
        Kumpikin katselee ovesta tulevia silmä tarkkana.
        Minä en kyllä mennyt siitä ovesta vaan kuljin kahvilan ohi kirjakauppaan.
        Soitin ystävälleni joka oli nämä "treffit" puukannut ja sanoin etten kyllä halua ekalla kerralla tutustua koko perheeseen.

        Että näinkin voi sitten käydä, jos mies hakee uutta suhdetta niin tuollainen laumasieluisuus ei välttämättä ole siinä hyväksi.
        Ei ainakaan mun kaltaisen naisen kanssa :)


    • Lapsille on kiva ostaa vaatteita, varsinkin vauvoille.

      Itse hain alesta työkengiksi Riekereitä parit kappaleet, pakko lellitellä varpaitaan että jaksaa taas kipittää eteenpäin...

      Tosta Summer kappaleesta tuli mielään tällainen kesälaulu. Kuulin tän viimeksi edesmenneen äitini kirjan julkaisutilaisuudessa siskon tyttären esittämänä.

      http://www.youtube.com/watch?v=nC5O6BrXxTI

      • Muuten se on ihan kivaa, mutta kun en yhtään tiedä minkälaisia ovat jo ostaneet.
        Kun asuvat ihan eri kaupungissa. Mutta onhan niitä niiiiiin paljon että aikamoisen ihme jos samoja ovat.

        Jalkojen päällä olevan kannattaa satsata jalkoihin. Muutenkin elämä on aikas synkkää kun ei jalat ole kunnossa.
        Itellä on joku kipu just nyt toisessa jalassa mutta ei siinä löytynyt mitään kun kuvattiin.
        Ei vaan kestä sitä norrmaalia määrää kävelyä.

        Kuuntelin ton sun levyn ja se on kaunis.
        Ite laitan vastaan Anna Puun kappaleen Linnuton puu.
        Äsken katoin sarjasta Itämeri osan jossa olivat Utö:ssä ja siellä oli mukana Anna Puu.
        Ihan hirveetä miten on noi meidän meret saastuneet.

        http://www.youtube.com/watch?v=eCqCFosTa6Y&feature=related


    • Salander*

      Tuollaista se shoppailu on, jos jotain tarvitsee sitä ei löydä :)

      Mulla palaa nyt vimppa viikko lomaa. Kylmää on ollut, noidannuoli ja flunssa on estänyt puutarhuilailut, mutta nukkunut olen koko rahalla. Ja saanut pitää lapsia koko neljä viikkoa, harvinaista herkkua :)

      Kesän kohokohta oli lempparibändin uusi levy. Että olen odottanut sitä. Ja se on ihana. Ajattelin tehdä hakemuksen Linkin Parkille, että adoptoisivat mut heidän suomalaiseksi mummiksi, mutta en ole löytänyt sopivaa forumia asialle :/

      Tässä Linkin Park ja Powerless

      http://www.youtube.com/watch?v=g-TQB1dd8uY&feature=related

      • Kivaa kun olet saanut lapset luoksesi pitkäksi aikaa :)
        Meillä ei nää perinteiset reissut menneet nyt niin kun ennen.
        Mulla on ollut siskon tyttö oman tyttönsä kanssa yleensä heti heinakuun alussa täällä.
        Mutta kun hänen isompi tyttö nyt sai sen pojan niin ei he ole pikkulikan kanssa tänne tietenkään vielä joutaneet.
        Noo katellaan päivä kerrallaan ja mie sitten taas menen siellä käymään alkuviikosta.
        Mullahan ei itellä olekaan omia, joten omin noita siskon tekemiä

        Tähän puolestani vastaan Santanalla ja Chad Kroegerilla, Into the night:



        http://www.youtube.com/watch?v=4UpGAh3OKk4


      • jellis...

        Onko "Salis" hillunut liian vähissä vaatteissa, toisin sanoen vedellyt kalsarikännit, kun flunssaa pukkaa ;)

        Täälläkin kohta lomat lusittu.


      • Salander*
        jellis... kirjoitti:

        Onko "Salis" hillunut liian vähissä vaatteissa, toisin sanoen vedellyt kalsarikännit, kun flunssaa pukkaa ;)

        Täälläkin kohta lomat lusittu.

        Enhän mä nyt voi millään tuollaisia pieniä yksityiskohtia muistaa, kuin vaatetus :)) Onneksi pääsee ihan kohta takas töihin. Sänky on käynyt liian tutuksi tän loman aikana. Hirveen, hirrrveen rietas loma.

        http://www.youtube.com/watch?v=lZhJNc3dLIM

        Eurooppalainen ryyppy ja hymy sulle :)


      • Salander*
        tulisilla kirjoitti:

        Kivaa kun olet saanut lapset luoksesi pitkäksi aikaa :)
        Meillä ei nää perinteiset reissut menneet nyt niin kun ennen.
        Mulla on ollut siskon tyttö oman tyttönsä kanssa yleensä heti heinakuun alussa täällä.
        Mutta kun hänen isompi tyttö nyt sai sen pojan niin ei he ole pikkulikan kanssa tänne tietenkään vielä joutaneet.
        Noo katellaan päivä kerrallaan ja mie sitten taas menen siellä käymään alkuviikosta.
        Mullahan ei itellä olekaan omia, joten omin noita siskon tekemiä

        Tähän puolestani vastaan Santanalla ja Chad Kroegerilla, Into the night:



        http://www.youtube.com/watch?v=4UpGAh3OKk4

        Hienoa kun olet ominut :) Se on korvaamattoman tärkeää lapsille että on joku vierellä muukin kuin omat vanhemmat, sellaisille pystyy kertomaan eri tavalla asioista.

        Santana osui ja uppos, ja sopii niin hyvin kun sitä Chadiä mennään katsomaan vielä syksyllä :))

        Sonata Arctican I have a right
        http://www.youtube.com/watch?v=tAz7eZiwLqY


    • Se on vähä fiiliksistä, mielialasta kiinni, innostaako shoppailu. Yleensä parhaat löydöt tulee, kun ei oo 'pakko' ostaa..valitettavasti silloin helposti kertyy kaikkee turhaa.
      Vauvan vaatteita on tosi kiva katella, ja ostaakin jos on kelle ostaa :)
      Se vaihe menee niin nopeesti ohi, kun on jo onnenkauppaa, että osaa pienokaiselle mieluisaa hankkia.. siinä vaiheessa oon aina luovuttanu, kysyny ehkä vanhemmilta mitä vois esim. lahjaksi antaa.
      Meneehän ne hermot.. joskus..
      Kurjaa on, jos ei kunnon syytä edes tiedä,, kurjaa sille, joka lähettyville osuu; useimmiten lienee melko tuttu mieshenkilö.. ei oo ehkä tajunnut jotain asiaa, kun en oo huomannu sanoa, ainakaan tarpeeksi selkeästi.. ;)

      • Joo, parhaat löydöt tulee ykskaks.
        Ja se on hyvä jos nappaa niihin. Jos jättää ottamatta niin vielä joutuu katumaan.

        Mulla on se "hyvä" puoli ettei mun hermojen menetyksestä joudu kukaan kärsimään.
        Paitsi jos ne menee asiasta niin silloin saa sen kuulla mun systeri ja sen tyttö.
        Niitä käytän aina sellaisena "viemärinä" kun oikein koville ottaa.
        Mutta nää shoppailu hermot on vaan sellaisia omassa päässä kärsittäviä :)
        Samoin kun silloin kun ei itekään syytä tiedä, niin ite se on nieltävä.


    • Mukavaa kesäloman jatkoa! :) Miulla on jo iso osa siitä vietetty, viikko on viel jäljellä, jonka vietän sit keskimmäisen hääviikolla elokuun puolessavälissä:))) Shoppailu totta tosiaan ei enää nii helppoa eikä mukavaa kuin joskus muutama vuosi sitten.):
      Vauvan vaatteiden ohi joudan taas menemään vauhdilla, mut aina pitää vaikka pikasilmäys niihin luoda:) Ihania ovat :)))

      • Mie menin ihan sekaisin loppujen lopuks siellä kaupoilla.
        Kun piti mennä ihan niihin lastenvaate liikkeisiin.
        Niin paljon ja kaikkea. Mutta sitten kuitenkin saattoi olla että just kun sen oikean löysi niin sitten taas oli ne pienen vauvan koot menneet.
        Tosin tässä vaiheessa voi melko vapaasti ostaa suurempiakin kokoja.

        Elokuun puoliväli ihan hyvää aikaa lomalle
        Jos sais ite valita niin mun lomat olis syksyllä.
        Mutta meillä on koko porukka samaan aikaan lomalla, niin ettei sitä ees kysytty kuka haluaa ja milloin.


      • tulisilla kirjoitti:

        Mie menin ihan sekaisin loppujen lopuks siellä kaupoilla.
        Kun piti mennä ihan niihin lastenvaate liikkeisiin.
        Niin paljon ja kaikkea. Mutta sitten kuitenkin saattoi olla että just kun sen oikean löysi niin sitten taas oli ne pienen vauvan koot menneet.
        Tosin tässä vaiheessa voi melko vapaasti ostaa suurempiakin kokoja.

        Elokuun puoliväli ihan hyvää aikaa lomalle
        Jos sais ite valita niin mun lomat olis syksyllä.
        Mutta meillä on koko porukka samaan aikaan lomalla, niin ettei sitä ees kysytty kuka haluaa ja milloin.

        Siinä mielessä erittäin hyvä että vauvat kasvavat vauhdilla, niinpä vaatetusta voi ostaa seuraavaakin kokoa. Mie ainaki tykkäsin ettei kaikki vaatteet aikoinaan olleet just ostohetken kokokoisia, vaan sai myöhemminki ottaa uutta oikean kokoista vaatetta esiin.. On mahottoman suuri menoerä ostaa joka kuukausi vauva-ajalle sopivankokoista vaatetta. Ostin muutes pojanpojille myös välillä vaippa-pakettejakin viemisiksi, se on myös tervetullut ostos ja iso menoerä nuorelle perheelle:)))

        Kesälomat on aina tietty työkohtaisia. Meillä pitää aina miettiä milloin sen voi ottaa, koska kaikki ei voi ottaa lomaa samaan aikaan. Mie pitäisin vaik koko kesän jos sais:))))


    • henrjii

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2229
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      225
      1991
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1562
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1301
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      148
      1267
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      49
      1170
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      65
      1060
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe