Olssonille ei pääse autolla

Ei hyvä tilanne

Kävin tänään puoilen päivän jälkeen Olssonilla, Eerikinkadulla, Foorum-korttelissa. Meinasin parkkeerata auton Linnankadulle. Mutta eipä ollut paikkoja. Ajoin pitkän lenkin turhaan. Lopulta ajoin Kristiinankadulta Stocmanin parkkihalliin, jonka jonossa olin ennen sisään pääsyä noin 15 minuuttia. Sieltä kävelin Olssonille. Painavat kassit oli kurja raahata sinne autolle.
Kysyisinkin nyt:
Onko tulevasta toriparkista tarkoitus tehdä kulkuyhteys Foorum-kortteliin? Huomasin nimittäin, että tuo kauppakeskushan on aivan motissa. Sinne ei pääse kuin jalankulkijat.

91

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siksi en

      käykään koskaan keskustassa ostoksilla. Autoilijaystävällisiä on riittävästi muuallakin, eikä tarvitse maksaa pysäköinnistä.

    • Tilaa ei sitten ollu

      ...myöskään Kauppiaskadulla niinkö? Eikä Kaupungintalon pihalla, Wiklundin takana tai Kauppahallissa? Jopas jotakin, itse sain kyllä paikan Stockmannilta jonottamatta klo.12.40. mutta ehkä kselysi onkin vain trollaamista?

      • Älä ruoki trollia

        Aika selvä trolli. Forumissa ei edes ole montaakaan liikkettä, ja osaan niistä tullaan mielellään bussilla tai taksilla ;) joten ei jotain Olssonia varten mitään toriparkkia tarvita!
        Ensi kerralla, ota kaveri mukaan joka jää ostostesi kanssa seisomaan Brsin kulmalle kun haet auton tai hän hakee ja sinä odottelet. Ei ole vaikeaa ja tulee turkulaisille paljon halvemmaksi.
        Kerropa mitä ostit Klasulta kun niin painavan kuorman sait. Olis kiva tietää ;)


      • Rehellinen äänestys

        Avaajalla on käytössään kolme tietokonetta. Oli laittanut omalle avaukselleen 3 plussaa ja sulle 3 miinusta. Korjasin hiukan tilannetta. Tehkääs muutkin tämän lukeneet sama!


      • Lentokapteeni
        Rehellinen äänestys kirjoitti:

        Avaajalla on käytössään kolme tietokonetta. Oli laittanut omalle avaukselleen 3 plussaa ja sulle 3 miinusta. Korjasin hiukan tilannetta. Tehkääs muutkin tämän lukeneet sama!

        NO EI SINNE PÄÄSE LENTOKONEELLAKAAN:_


      • Syvänmerenkapteeni
        Lentokapteeni kirjoitti:

        NO EI SINNE PÄÄSE LENTOKONEELLAKAAN:_

        No, pääseekö laivalla?


    • S U Hari

      Torin laidalla, Louhessa, Wiklundin pihassa, Puutoriln pysäköintitalossa, Kauppiaskadullajne löytyy aina tilaa.

      Invakortilla pääsee Kauppiaskadun talon neljä kohdalle, jos on ahdasta muualla.

      • elpyvä keskusta

        toriparkista tulee maanalainen yhteys foorum-kortteliin. Foorum-korttelin ennustetaan vilkastuvan pysäköintipaikkojen myötä. Käytännössä toriparkista pääsee lähes kastumatta Kirjastoon Forumin kautta.


      • Die toriparkki die!
        elpyvä keskusta kirjoitti:

        toriparkista tulee maanalainen yhteys foorum-kortteliin. Foorum-korttelin ennustetaan vilkastuvan pysäköintipaikkojen myötä. Käytännössä toriparkista pääsee lähes kastumatta Kirjastoon Forumin kautta.

        Tuskallisesti


      • invakortin omaava

        *Tietovinkki!*

        Ei se invakortti ole sitä varten, että pääsee lähemmäs kauppojen edustoille vaan siksi, että on OIKEASTI VAIKEA LIIKKUA! ! ;)J os ainulla olisi yhtään maalaisjärkeä niin sen tajuaisit itsekin


    • Veronmaksaja.

      Säälittävä trolli. Tunge se toriparkki hanuriis tai rahoita se itse.

    • onhan noita

      Olisit ajanut P-louheen. Siltä on matkaa max 150m. Juliasta vielä vähemmän, mutta ruudut ahtaampia.

      • Kamat kantoon vaan

        Haloo! Stokkan parkista on lyhyin matka Clasulle. Siis kolmesta Stokka, Julia ja Louhi.
        En tiedä mitä kautta avaaja on kierrellyt, mutta jos kävelee Clasulta Aurakadun yli Hansaan ja sieltä hissillä alas parkkihalliin, niin ei ole matka eikä mikään. Vaikka sohvan kantaisi. Tai flyygelin kolmeen pekkaan.


      • P-Louhi paras
        Kamat kantoon vaan kirjoitti:

        Haloo! Stokkan parkista on lyhyin matka Clasulle. Siis kolmesta Stokka, Julia ja Louhi.
        En tiedä mitä kautta avaaja on kierrellyt, mutta jos kävelee Clasulta Aurakadun yli Hansaan ja sieltä hissillä alas parkkihalliin, niin ei ole matka eikä mikään. Vaikka sohvan kantaisi. Tai flyygelin kolmeen pekkaan.

        Stokkan parkki on noista huonoin ja yleensä täynä.


    • ei autoasiakkaita

      Olssonilla myydään ylihintaista pas-kaa kädettömille keskustalaisille.

      • Suoraan sydämmeen

        Kyllä siellä myydään sitä Kiinalaista paskaa, jota sosialidemokratian ja vihreän liikkeen vuoksi ei kannata enää Suomessa valmistaa.
        Keskustalaiselle paska on käynyt muuten tutuksi, sen kun lähetätte sitä verorahaa vaan sinne EU:hun.


    • Syksyllä avataan Olsson Skanssiin. Helpompi pysäköidä ja ilmaista.

    • Mitä ihmeellistä ostit klasulta jollei hongkongista,tarjoustalosta tai motonetistä saisi.

    • Vau!

      Asiallinen aloitus.
      Uskoisin myös, että Foorumin kauppakeskus kokee asiakaspulaa nimenomaan parkkipaikkojen puutteesta johtuen.
      Miksi eivät liikkeenharjoittajat saisi joidenkin mielestä parantaa kaupankäyntimahdollisuuksiaan rakentamalla toriparkin? Hehän sen maksavat. Ja siitä on suuri hyöty rahallisestikin meille tavallisille turkulaisille. Torin päällysosan remontointi maksaa näin ollen vähemmän. Ja mikä parhainta: AUTOT SAADAAN POIS NÄKYVISTÄ!
      Vau!

      • Toriparkki sucks!

        "Foorumin kauppakeskus". Johan vitsin murjaisit! Niiden muutaman kälyisen kopperomyymälän takiako veronmaksajien pitäisi rahoittaa jo ajatuksena kuolleena syntynyt toriparkki?

        Niin aloitus oli selvä trolli kuten varmasti sen kirjoittajana tiedät varsin hyvin.


      • Maksa jos haluut

        Mikä itseisarvo on sillä että parkissa olevat autot eivät näy? Minä en maksaisi sentiäkään tuosta ominaisuudesta.


      • Entä toisin päin
        Maksa jos haluut kirjoitti:

        Mikä itseisarvo on sillä että parkissa olevat autot eivät näy? Minä en maksaisi sentiäkään tuosta ominaisuudesta.

        Voitaisiin myös rakentaa vast'edes kaikki rakennukset maan alle jolloin maanpinta jäisi kokonaan autojen pysäköintialueeksi. Autot olisivat silloin paremmin näkyvissä.


      • Mercedes on merkkini
        Entä toisin päin kirjoitti:

        Voitaisiin myös rakentaa vast'edes kaikki rakennukset maan alle jolloin maanpinta jäisi kokonaan autojen pysäköintialueeksi. Autot olisivat silloin paremmin näkyvissä.

        Autojen parkkeeraus maan alla on aivan kannatettavaa ja tarkoituksenahan on paremminkin autolla Turun keskustaan pääsyn helpottaminen. Keskustaan on myös monella asiaa töihin ja asioimaan Turun virastoihin, jotka ovat nyt jo keskitetty keskustan alueelle.
        Samalla kävelykatujen osuutta saadaan suurennettua, keskustan vetovoiman kasvaessa.
        Ihmettelen pienen Vihreän joukkion vastustusta, hehän juuri tätä seudun rakennemallia halusivat ja ajoivat voimakkaasti. Turun keskustaan piti saada kymmeniä tuhansia uusia asukkaita parissa vuosikymmenessä. Puistot rakennettava täyteen jne.. Sehän on ekologista kestävää kehitystä.
        Rakennemallista päätettiin kaikissa seudun kunnissa, nyt kun on jo löysät housuissa on tarpeetonta valittaa. Vai onko tämä sitä Turun tautia, kaikki päättäminen poikii valituksia, eikä mitään toteudu.
        Toriparkki on hyvä asia siksikin, että miljardin raitiotie vouhotukset jäävät toteuttamatta turhina. Turun sanomissa oli myös hyvä artikkeli, josta selvisi että joukkoliikenne vajaa käytöllä saastuttaa yksityisautoa enemmän.
        Omaa henkilöautoa ilman liikkuminen on täysin mahdotonta suurimalle osalle kansalaisia on vaan tosi asia ja toriparkki rakennettakoon.


      • Ei ymmärrä
        Mercedes on merkkini kirjoitti:

        Autojen parkkeeraus maan alla on aivan kannatettavaa ja tarkoituksenahan on paremminkin autolla Turun keskustaan pääsyn helpottaminen. Keskustaan on myös monella asiaa töihin ja asioimaan Turun virastoihin, jotka ovat nyt jo keskitetty keskustan alueelle.
        Samalla kävelykatujen osuutta saadaan suurennettua, keskustan vetovoiman kasvaessa.
        Ihmettelen pienen Vihreän joukkion vastustusta, hehän juuri tätä seudun rakennemallia halusivat ja ajoivat voimakkaasti. Turun keskustaan piti saada kymmeniä tuhansia uusia asukkaita parissa vuosikymmenessä. Puistot rakennettava täyteen jne.. Sehän on ekologista kestävää kehitystä.
        Rakennemallista päätettiin kaikissa seudun kunnissa, nyt kun on jo löysät housuissa on tarpeetonta valittaa. Vai onko tämä sitä Turun tautia, kaikki päättäminen poikii valituksia, eikä mitään toteudu.
        Toriparkki on hyvä asia siksikin, että miljardin raitiotie vouhotukset jäävät toteuttamatta turhina. Turun sanomissa oli myös hyvä artikkeli, josta selvisi että joukkoliikenne vajaa käytöllä saastuttaa yksityisautoa enemmän.
        Omaa henkilöautoa ilman liikkuminen on täysin mahdotonta suurimalle osalle kansalaisia on vaan tosi asia ja toriparkki rakennettakoon.

        Vielä kerran, miksi Luohi ei käy? Miksi sen parkihallin pitää olla just torin alla? Voi kai Louheen louhia sisäänajon esim. Yliopistonkadulta tai Kauppiaskadulta jos se nyt on niin tärkeää?


      • Tietoa on
        Ei ymmärrä kirjoitti:

        Vielä kerran, miksi Luohi ei käy? Miksi sen parkihallin pitää olla just torin alla? Voi kai Louheen louhia sisäänajon esim. Yliopistonkadulta tai Kauppiaskadulta jos se nyt on niin tärkeää?

        Kyse on kokonaisuudesta, jollin yläpuolisetkin rakenteet laitetaan uusiksi ja kävelykeskusta kuntoon. Turkuun kun rakennemallin mukaisesti tulee 50 000 uutta asukasta ja naapurikuntiinkin vielä muutama kymmenen tuhatta lisää, niin autoja riittää parkeerattavaksi. Lisäksi keskustaan halutaan vielä asiakkaita kymmenien kilometrien päästä ja turisteja ympäri Eurooppaa, niin tilaa tarvitaan. Olette kai kuulleet Mikkelin toriparkin mainoksen Turussakin, että silleen ei sinne torille millään pikaraitsikalla tulla.
        Louhi ei tule riittämään näille kymmenille ja sadoille tuhansille millään. Tästä tulee Suur Turku ja kaupungin johtajan palkka tuplataan 30 000 €uroon.
        Köyhät asukoon maalla ja raha tulee rahan luo, näin turvataan palvelut leveillä harteilla.
        Kun Kokoomus sanoo on uskottava !


      • verorahat sosiaalipu
        Ei ymmärrä kirjoitti:

        Vielä kerran, miksi Luohi ei käy? Miksi sen parkihallin pitää olla just torin alla? Voi kai Louheen louhia sisäänajon esim. Yliopistonkadulta tai Kauppiaskadulta jos se nyt on niin tärkeää?

        vielä kerran. Louhen laajennuksen maksajaksi tulisi kaupunki ja se maksaisi kymmeniä miljoonia. Toriparkkiin ei kaupungin rahaa käytetä lainkaan.

        Verorahat lapsille ja vanhuksille ei Louhen parkkipaikkaan.


      • Toriparkki sucks!
        verorahat sosiaalipu kirjoitti:

        vielä kerran. Louhen laajennuksen maksajaksi tulisi kaupunki ja se maksaisi kymmeniä miljoonia. Toriparkkiin ei kaupungin rahaa käytetä lainkaan.

        Verorahat lapsille ja vanhuksille ei Louhen parkkipaikkaan.

        "Toriparkkiin ei kaupungin rahaa käytetä lainkaan. "

        Paskajutut senkun pahenevat. Onko asialla lobbareiden äärisiipi?


      • Ruikuttajat sucks!
        Toriparkki sucks! kirjoitti:

        "Toriparkkiin ei kaupungin rahaa käytetä lainkaan. "

        Paskajutut senkun pahenevat. Onko asialla lobbareiden äärisiipi?

        Näytätkö sitten itse mustaa valkoisella jossa mainitaan, että kaupungin rahaa tullaan käyttämään? En voi itsekään väittää ettei asia olisi toisinpäin.

        Täällä on vaan tapana huudella omia tai toisten totuudeksi juntattuja mielipiteitä vailla oikeata todellisuuspohjaa.


      • rehtori lehtori
        Ruikuttajat sucks! kirjoitti:

        Näytätkö sitten itse mustaa valkoisella jossa mainitaan, että kaupungin rahaa tullaan käyttämään? En voi itsekään väittää ettei asia olisi toisinpäin.

        Täällä on vaan tapana huudella omia tai toisten totuudeksi juntattuja mielipiteitä vailla oikeata todellisuuspohjaa.

        kaupunki ei ole tehnyt yhtään päätöstä jossa se sitoutuisi maksamaan toriparkin kustannuksia. Jos olet toistamieltä niin kerro milloin on päätetty osallistua toriparkin rahoittamiseen.

        Odotan mielenkiinnolla milloin näin olisi päätetty?


      • Turun revisori
        rehtori lehtori kirjoitti:

        kaupunki ei ole tehnyt yhtään päätöstä jossa se sitoutuisi maksamaan toriparkin kustannuksia. Jos olet toistamieltä niin kerro milloin on päätetty osallistua toriparkin rahoittamiseen.

        Odotan mielenkiinnolla milloin näin olisi päätetty?

        Torin "kunnostaminen " arvioitiin maksavan yläkanttiin vuonna 2005 12 miljoonaa nyt 22 miljoonaa, joten toriparkkikustannuksia on uitettu esisopimukseen. Eli ainakin 10 milljoonaa on Turku maksamassa mahdolliset maankäyttö- ja rakennuslain mukaiset korvaukset (joista toriparkkiyhtiö ei esisopimuksen mukaan vastaa todennäköinen yhtiön rahojen loppuminen, jolloin kaupungin on toteuttettava hanke loppuun.... Yhtiöhön on itse ilmoittanut, että se ei ole sitoutunut toteuttamaan toriparkkia. Lukekaa asemakaavapäätöksen esittelyssä oleva Turun toriparkki Oy.:n lausunto.

        Näin se tehdään, jotta tyhmemmät eivät tajua, että kaupunki eli turkulaiset veronmaksajat maksavat viime kädessä jopa kaiken.


      • Suukki auki
        Turun revisori kirjoitti:

        Torin "kunnostaminen " arvioitiin maksavan yläkanttiin vuonna 2005 12 miljoonaa nyt 22 miljoonaa, joten toriparkkikustannuksia on uitettu esisopimukseen. Eli ainakin 10 milljoonaa on Turku maksamassa mahdolliset maankäyttö- ja rakennuslain mukaiset korvaukset (joista toriparkkiyhtiö ei esisopimuksen mukaan vastaa todennäköinen yhtiön rahojen loppuminen, jolloin kaupungin on toteuttettava hanke loppuun.... Yhtiöhön on itse ilmoittanut, että se ei ole sitoutunut toteuttamaan toriparkkia. Lukekaa asemakaavapäätöksen esittelyssä oleva Turun toriparkki Oy.:n lausunto.

        Näin se tehdään, jotta tyhmemmät eivät tajua, että kaupunki eli turkulaiset veronmaksajat maksavat viime kädessä jopa kaiken.

        Juuri nän se menee. Etukäteen ei ole tiedossa päätöksiä joiden mukaan kaupunkisi olisi päättänyt maksaa mitään, mutta kas, jälkikäteen ihmetellään miten kaupungin rahaa on mennyt miljoonia hankkeeseen jonka piti olla kokonaan yksityinen. Kuinka monta urheiluhallia ym onkaan tähän maahan rakennettu aivan samalla tavalla.
        Sama kaava toteutuu myös kaupungin hankkeissa jotka hyväksyttäessä ovat kustannusarvioltaan monta miljoonaa halvempia kuinmyöhemmin ilmenevät lopulliset toteutuneet kulut.
        Torin yleisilmeen muuten voi kunnostaa ilman parkkihallin rakentamistakin.
        Suut auki, nyt teitä kusetetaan :)


      • Aika näyttää
        rehtori lehtori kirjoitti:

        kaupunki ei ole tehnyt yhtään päätöstä jossa se sitoutuisi maksamaan toriparkin kustannuksia. Jos olet toistamieltä niin kerro milloin on päätetty osallistua toriparkin rahoittamiseen.

        Odotan mielenkiinnolla milloin näin olisi päätetty?

        Päätös tullaan tekemään kun parkkihalliyhtiön rahat loppuvat tai kun rakennuttajat tarjoavat hallia kaupungin ostettavaksi.


      • pankin asiakas
        Suukki auki kirjoitti:

        Juuri nän se menee. Etukäteen ei ole tiedossa päätöksiä joiden mukaan kaupunkisi olisi päättänyt maksaa mitään, mutta kas, jälkikäteen ihmetellään miten kaupungin rahaa on mennyt miljoonia hankkeeseen jonka piti olla kokonaan yksityinen. Kuinka monta urheiluhallia ym onkaan tähän maahan rakennettu aivan samalla tavalla.
        Sama kaava toteutuu myös kaupungin hankkeissa jotka hyväksyttäessä ovat kustannusarvioltaan monta miljoonaa halvempia kuinmyöhemmin ilmenevät lopulliset toteutuneet kulut.
        Torin yleisilmeen muuten voi kunnostaa ilman parkkihallin rakentamistakin.
        Suut auki, nyt teitä kusetetaan :)

        kaupunki ei todellakaan ole sitoutunut maksamaan toriparkista euroakaan sellaista päätöstä ei ole olemassakaan.

        Torin yleisuunnitelma on aivan erilainen kuin vuonna 2005 joten kustannusarvio on tietysti myös muuttunut, samoin rakentamiskustannukset ovat kasvaneet 7 vuodessa, joten olisi ihme jos kustannusarvio olisi pysynyt samana.

        Mitä toriparkin kustannuksia on mukana torin yleisuunnitelman toteuttamisessa? Kertokaa ihmeessä mitä jos kerran tiedätte mitä ne on, jotta kaupunki pystyy välttymään niistä kun lopullisia sopimuksia tehdään.


      • valittajat jarruttaa
        Aika näyttää kirjoitti:

        Päätös tullaan tekemään kun parkkihalliyhtiön rahat loppuvat tai kun rakennuttajat tarjoavat hallia kaupungin ostettavaksi.

        totta kai valtuustolla on oikeus päättää, että kaupunki menee mukaan toriparkkiin jos valtuuston enemmistö niin haluaa. Tätä kutsutaan länsimaiseksi demokratiaksi.

        Mielummin demokratia kuin valittajien diktatuuri.


      • Työtä työtä
        valittajat jarruttaa kirjoitti:

        totta kai valtuustolla on oikeus päättää, että kaupunki menee mukaan toriparkkiin jos valtuuston enemmistö niin haluaa. Tätä kutsutaan länsimaiseksi demokratiaksi.

        Mielummin demokratia kuin valittajien diktatuuri.

        Pitää katsoa kokonaisuutta, ei ole olemassa mitään kaupungin rahaa, ellei ole yritystoimintaa ja yrittäjää.
        Toriparkilla taas pyritään lisäämään yrittäjiä ja yritystoimintaa, joka taas tuo työpaikkoja, sekä rahaa kaupungille.
        Tämä pitää vääntää nyt rautalangasta näille Vihreille porukoille, jotka pääsääntöisesti tienaavat leipänsä julkisella sektorilla.
        Turkukaan ei voi ottaa velkaa palkkojen maksuun ja valtio yhtä vähän, joten kehitystä on saatava aikaan. Turulla on kuitenkin huonohkosti kunnon yritystyöpaikkoja, vaikka usein kuulee kehuttavan kuinka keskuskaupungista niitä löytyy. Voipi olla että puolet työpaikoista on naapurikuntien ja valtion, esim. Tyks, palokunta, poliisi, armeija, ministeriöt, valvontaviranomaiset, yliopistot jne...
        Turun kaupungin työpaikkoja on myös julmetusti. Turku tarvitsee kehittyäkseen yritystyöpaikkoja, joilla julkinen sektori rahoitetaan ja niitä saadaan edes jonkin verran toriparkin tapaisilla hankkeilla.
        Ratikat saa unohtaa, niistä ei synny kuin kuluja ja lisää perässä vedettäviä julkisen sektorin työpaikkoja. Kreikan mallille ei kiitos.


      • Turun revisori
        pankin asiakas kirjoitti:

        kaupunki ei todellakaan ole sitoutunut maksamaan toriparkista euroakaan sellaista päätöstä ei ole olemassakaan.

        Torin yleisuunnitelma on aivan erilainen kuin vuonna 2005 joten kustannusarvio on tietysti myös muuttunut, samoin rakentamiskustannukset ovat kasvaneet 7 vuodessa, joten olisi ihme jos kustannusarvio olisi pysynyt samana.

        Mitä toriparkin kustannuksia on mukana torin yleisuunnitelman toteuttamisessa? Kertokaa ihmeessä mitä jos kerran tiedätte mitä ne on, jotta kaupunki pystyy välttymään niistä kun lopullisia sopimuksia tehdään.

        Pankin asiakas taitaakin olla Merenneitorahastojen ja Ponzihuijauksien "asiantuntija"...kun ei ymmärrä miten kaupunkia ja kaupunkilaisia kusetetaan kiinteistökaupoilla ja sopimuksilla.

        Onko normaalia, että kustannukset kaksinkertaistuvat seitsemässä vuodessa? MIten ihmeessä yhteen toriin voidaan upottaa kaksi kertaa Myllysillan hinta?

        Esisopimuksessa ei ole sen tarkemmin määritelty kustannusjakoa, mutta esimerkiksi johtosiirrot maksavat ja sen tekee kaupunki. Torin pinnan kunnostus ei edellytä johtosiirtoja. Esisopimus on juuri niin epämääräinen kuin mitä Turun mafia haluaa, jotta kaupunki päätyisi maksamaan toriparkin kustannuksia.

        Luuletko, että kun rahat loppuvat (sehän on ihan selvä tässä taloustilanteessa) ja Turun toriparkki Oy ei ole muutenkaan sitoutunut rakentamaan parkki (lue yhtiön lausunto toriparkkiasemakaavassa), että kaupunki voisi jättää sen torikuopan täyttämättä?


      • Ihmettelijä82
        Työtä työtä kirjoitti:

        Pitää katsoa kokonaisuutta, ei ole olemassa mitään kaupungin rahaa, ellei ole yritystoimintaa ja yrittäjää.
        Toriparkilla taas pyritään lisäämään yrittäjiä ja yritystoimintaa, joka taas tuo työpaikkoja, sekä rahaa kaupungille.
        Tämä pitää vääntää nyt rautalangasta näille Vihreille porukoille, jotka pääsääntöisesti tienaavat leipänsä julkisella sektorilla.
        Turkukaan ei voi ottaa velkaa palkkojen maksuun ja valtio yhtä vähän, joten kehitystä on saatava aikaan. Turulla on kuitenkin huonohkosti kunnon yritystyöpaikkoja, vaikka usein kuulee kehuttavan kuinka keskuskaupungista niitä löytyy. Voipi olla että puolet työpaikoista on naapurikuntien ja valtion, esim. Tyks, palokunta, poliisi, armeija, ministeriöt, valvontaviranomaiset, yliopistot jne...
        Turun kaupungin työpaikkoja on myös julmetusti. Turku tarvitsee kehittyäkseen yritystyöpaikkoja, joilla julkinen sektori rahoitetaan ja niitä saadaan edes jonkin verran toriparkin tapaisilla hankkeilla.
        Ratikat saa unohtaa, niistä ei synny kuin kuluja ja lisää perässä vedettäviä julkisen sektorin työpaikkoja. Kreikan mallille ei kiitos.

        "Toriparkilla taas pyritään lisäämään yrittäjiä ja yritystoimintaa, joka taas tuo työpaikkoja, sekä rahaa kaupungille."

        Lauot tuota samaa yleistä Porvari-propagandaa, josta on hyötyä lopulta vain yrittäjille itselleen ja niiden yritystoiminnalle, mutta työpaikkojen luonti on sitten ihan eriasia, joka ei toteudu...ns. "harmaataloutta" porvarit niillä rakennushankkeiden työpaikoilla vain luovat, eikä työpaikkoja!! Siksihän te toriparkkia kinuttekin, jotta yritykset saisivat rahaa, mutta ihmisille tai ihmisten arvoilla ei ole mitään väliä, kunhan tärkeintä on vain se mitä siitä saa rahaksi muutettua. se mitä menee verotusarvoksi ja työntekijöille on varsin pieni!!

        Niin sanottiin Olkiluodon uudesta ydinvoimalasta, että se lisäisi työllisyyttä mutta eniten ulkomaalaisille.

        Rikkailta verotusta kovemmaksi, jotta säilyy hitunen muiden ymmärtämistä ja kunnioitusta. Turhaa sitä on pelotella, että se heikentäisi työllisyyttä. Sillä ilman työntekijöitä teillä ei juurikaan ois mitään, eikä liioin sitä rahaa!!


    • Ei hyvä tilanne

      Hei, olen viestiketjun aloittaja ja ostin Ohlssonilta seuraavat tuotteet:

      - Uima-allas Kreta, tilavuus 8000 litraa

      - Juoksumatto

      - Kuumakompostori Mully, tilavuus 360 l.

      - Robottiruohonleikkuri Gardena R40Li

      - Puutarhapaviljonki/pergola

      - Öljytäytteinen lämpöpatteri 700 W

      - Ilmastointilaite Comfee

      - Pylväsporakone Cotech, valurautaa

      - Kompressori Cotech 50 V.

      - Pallogrilli Landmann.

      - Muovirottinkinen pöytäryhmä

      - Pöytäpyörösaha Cotech st 12

      Olihan noissa aika raahaaminen sinne Stokkan halliin. Kaiken lisäksi vasta siellä muistin, että olinkin liikkeellä trollaattorilla enkä autolla. Arvaa harmittiko? Toriparkkiin olisi ollut paaaaljon lyhyempi matka trollaattorini luo.

      • Nummen pyöräilijä

        Aika trolli oletkin....hohhoijaa


      • Toriparkki sucks!
        Nummen pyöräilijä kirjoitti:

        Aika trolli oletkin....hohhoijaa

        Heh, osui ja upposi!


      • Pirjo R. Muukkonen

        Seinähulluja nuo veronmaksajien rahoilla fantasioitaan luovat pikaratikka- ja toriparkkivouhottajat.


      • 4434322288787562

        Tällainen tavaramäärä ei mahdu kuin rekka-autoon, sorry!!!


    • älykäsarkkitehti

      hei änkyrät. Minun mielestäni keskustaan voisi jäädä vain yökerhot yms. yöhuvitukset, joihin ei voi autolla mennä. Mahtuisivat vaikka Hansan tiloihin? Kaikki muut voisi laittaa esim. skanssiin ja muihin peltomarketteihin, koska niissä pysäköinti yms. paljon helpompaa. Keskusta vähän autioituisi, mutta ainakin olisi huvikeidas.

    • Hyvä toriparkki

      Nimimerkki "Turun revisori" esittää tietoisesti valheita saadakseen puolelleen tietämättömiä toriparkin vastustajia. Mutta valheilla ei hyvää pystytä estämään.

      Rehellisyys maan perii ja maan alusetkin.

      • Turun revisori

        "Nimimerkki "Turun revisori" esittää tietoisesti valheita saadakseen puolelleen tietämättömiä toriparkin vastustajia."

        Kuten?


        "Minun mielestäni keskustaan voisi jäädä vain yökerhot yms. yöhuvitukset, joihin ei voi autolla mennä. "

        "Keskusta vähän autioituisi, mutta ainakin olisi huvikeidas. "

        Olet aivan väärässä. Nyt jo 2/3 keskustan ostosmatkoista tehdään kävellen, pyörällä ja bussilla ja Louhessa on tilaa kaikkina muina päivinä paitsi jouluaatonaattona. Keskusta ei autioidu toriparkin puutteen vuoksi vaan siksi, että TOK-TOK ja muut rakentelevat niitä betonilaatikoitaan Skanssiin, Länsikeskukseen, Myllyyn ja kohta Pitkämäkeen sekä samaan aikaan ajavat kaikki erikoiliikkeet ja palvelut pois Hansasta ja Kultatalosta. Kun torikauppa vielä kuolee toriparkin rakentamisen aikan niin kuin Vaasassa kävi ja kauppahalli näivettyy ylimitoitettuun remonttiin, joka nostaa vuokrat pilviin, ei keskustassa ole enää juuri mitään erikoispalveluja paitsi tavaratalot: Wikke, Stocka ja Anttila. Ja kahden näistä palveluja saa myös betonilaatikoista.

        Juntit pysykööt niissä betonilaatikoissaan.


    • Autiokaupunkia

      Kävrelin eilen Forumin kauppakeskuksessa. Kyllä oli autiota. Ei ole asiakkaita. Se johtuu autojen parkkipaikkojen puutteesta. Mitään muuta syytä ei ole.

      • Turun revisori

        "Kävrelin eilen Forumin kauppakeskuksessa. Kyllä oli autiota. Ei ole asiakkaita. Se johtuu autojen parkkipaikkojen puutteesta. Mitään muuta syytä ei ole. "

        Aamen. Usko on vahva.

        Olsikohan syynä se että TOK-TOK tekee marketteja Turun keskustan ulkopuolelle ja pitää korkeaa vuokrahintaa Forumissa. Kaupan rakenne on myös muuttunut. Esim. Kane-records lähti Forumista, koska ihmiset ostavat netistä tai lataavat laittomasti.

        Parkkipaikkoja on keskustassa, mutta autoiliijat eivät jaksa nostaa takapuoltaan


      • E

        Mä en oo käyny Forumis sen jälkeen kun TOK valtas sen ja pikkukaupat hävis. Olen hyvin pystynyt käymään kauppaa keskustassa junalla kulkien. Juuri eilen käytiin perheen kanssa. Seurasin päivällä p-hallien "tilamittareita" ja paikkoja oli pitkin päivää Centrumissa, Anttilassa ja Stokka, näit kolmee hallii ko laski ei muista, niin paikkoja näisä oli vapaana yhteensä 100-200 riippuen kellon ajasta Louhi.

        Onneksi kaupunki sai myytyä lavan pois rumentamasta toria. Ei tori kaipaa kuin pesua, maalia, penkkejä, kukkia,järjestystä torikauppiaiden sekamelskaan sekä Erikinkadun grilli-suutaripömpelin korjaus/poisto/ihan mitä tahansa muuta parannusta. Ja meikäläisen maalaisjärjen ja naisen logiikan mukaan nää parannukset olis tehtävis ilman toriparkkia. Jos se toriparkki tulee, niin hei hei torikauppa ja tori. Bussilla kulkiessani ihastelin myös Puutorin vilkasta torielämää, jonka toriparkki on sinne luonut.


      • Toriparkki sucks!

        Forum on ollut hiljainen paikka siitä asti kun se avattiin vuonna 1979. Aika harvoin taidat siellä käydä vai olitko edes syntynyt silloin kun paikka avattiin?


      • Wanda*
        Toriparkki sucks! kirjoitti:

        Forum on ollut hiljainen paikka siitä asti kun se avattiin vuonna 1979. Aika harvoin taidat siellä käydä vai olitko edes syntynyt silloin kun paikka avattiin?

        Ihmettelen Forumia kovasti. Joskus siellä oli hieno levykauppa ja ihana helmimyymälä, nyt ei yhtään mitään. Tai onhan siellä hieno kivipallo.


    • ekoilija

      Clas Ohlson on sitte taas mielettömän hyvä kauppa bussilla liikkuville, kun keskustassa ei ole muita vastaavia kauppoja.

    • Suuri suomalainen

      Oletko "uusia siltoja joen yli -uskossa",
      vaiko " toriparkki kaivettava heti" -uskossa?

      Jotkut ovat "homovihreät esiin komeroistaan" -uskossa.

      Ja "Suomi miehittää Venäjän" usko vahvistuu päivä päivältä.

      Kyl maar Turku päihittää Stadin.

    • Antti3356

      Turkuun on kuulemma tulossa raitiovaunut, joten se siitä toriparkista, kun kaikki kulkee ratikalla. Joukkoliikenne uuteen nousuun!

      • tieto on tuskaa joll

        Turkuun ei tule ratikkaa ennen kuin suomesta löydetään öljyä, kultaa tai timantteja. RATIKKA TULEE MAKSAMAAN MILJARDEJA. Linja Varissuo-Kauppatori-Runosmäki noin 20 km tulee maksamaan lähes miljardin, eikä tämä ole kuin yksi linja joka pystyttäisiin hoitamaan sähköbusseilla ennen kuiin ratikan vaatimat selvitykset on edes puolivälissä.


      • Autolla aina
        tieto on tuskaa joll kirjoitti:

        Turkuun ei tule ratikkaa ennen kuin suomesta löydetään öljyä, kultaa tai timantteja. RATIKKA TULEE MAKSAMAAN MILJARDEJA. Linja Varissuo-Kauppatori-Runosmäki noin 20 km tulee maksamaan lähes miljardin, eikä tämä ole kuin yksi linja joka pystyttäisiin hoitamaan sähköbusseilla ennen kuiin ratikan vaatimat selvitykset on edes puolivälissä.

        Perseaukiset ei mitään raitsikoita tarvitse, eivätkä pysty hankkimaankaan. Autoilevat Turkulaiset eivät halua maksaa Varissuolaisten kyytejä yhtään enemmän. Nykyinen 15 miljoonaakin vuodessa on jo kipurajalla.
        Nykyiset bussit riittävät oikein hyvin ja Turun keskustaan tarvitaan ostovoimaa ja sitä löytyy 50 km säteeltä ympäri Turun. Tämä ostovoima taas tuottaa rahat joilla palveluita sitten voidaan järjestää.
        Toriparkki tarvitaan ja äkkiä, sekä on lopulta kaikkien etu. Viherpiipertäjätkin saavat lopulta toimeentulonsa samasta ketjusta.


      • Ihmettelijä82
        tieto on tuskaa joll kirjoitti:

        Turkuun ei tule ratikkaa ennen kuin suomesta löydetään öljyä, kultaa tai timantteja. RATIKKA TULEE MAKSAMAAN MILJARDEJA. Linja Varissuo-Kauppatori-Runosmäki noin 20 km tulee maksamaan lähes miljardin, eikä tämä ole kuin yksi linja joka pystyttäisiin hoitamaan sähköbusseilla ennen kuiin ratikan vaatimat selvitykset on edes puolivälissä.

        Toriparkin rakentaminenko on sitten täysin ilmaista!? Entäs silloin kun se on valmis ja se on tyhjä. Niin on käynyt Louhen, joka on todella lähellä kauppatoria! Eikö Louhi jo riitä rikkaille todisteeksi, ettei mikään toriparkin rakennuttaminen palvele ketään. Lopulta toriparkki vasta kalliiksi tulisikin, koska kukaan ei pysty vannomaan että ajaisi autolla toriparkkiin sitten kun se on valmis. itse kuljen kauppatorille aina bussilla, koska minusta on täysin idiotismia mennä kauppatorille, Louheen tai Stockmannin parkkiin omalla autolla.

        Jos Suomeen oltais rakennettu Guggenheimin museo niin ei sekään ois palvellut kuin rikkaita ja sama pätee myöskin kaavailemaanne toriparkkiin. Ihminen jaksaa kyllä kävellä Turun kauppatorille tai tulla julkisilla, eikä kysymys ole lopulta kuin piittyneestä laiskuudesta tai asenteista!! Autolla ei ole tarvetta päästä jokaisen liikkeen oven eteen! Jos ihmisellä ei ole terveet jalat niin joku toinen voi varmaan käydä hakemassa Ohlssonista jonkun johdonpätkän!?


      • Ihmettelijä82
        Autolla aina kirjoitti:

        Perseaukiset ei mitään raitsikoita tarvitse, eivätkä pysty hankkimaankaan. Autoilevat Turkulaiset eivät halua maksaa Varissuolaisten kyytejä yhtään enemmän. Nykyinen 15 miljoonaakin vuodessa on jo kipurajalla.
        Nykyiset bussit riittävät oikein hyvin ja Turun keskustaan tarvitaan ostovoimaa ja sitä löytyy 50 km säteeltä ympäri Turun. Tämä ostovoima taas tuottaa rahat joilla palveluita sitten voidaan järjestää.
        Toriparkki tarvitaan ja äkkiä, sekä on lopulta kaikkien etu. Viherpiipertäjätkin saavat lopulta toimeentulonsa samasta ketjusta.

        "Viherpiipertäjätkin saavat lopulta toimeentulonsa samasta ketjusta. "

        Tämä "viherpiipertäjä" sattuu olemaan työelämässä ja maksaa veroa yhtälailla kuin sinäkin joten jos tähän kaupunkiin tehdään toriparkki, niin varmasti moni muukin veronmaksaja siirtää kirjansa sellaiselle paikkakunnalle, joissa ei tarvitse katsoa teitä laiskaperseisiä ihmisiä, jotka eivät tiedä että ihmisellä on 2 jalkaa joilla voi kävellä Ohlssonille hieman pidemmältä tai käyttää julkisia!!

        Maksakaa itse se toriparkki, kunhan ette käytä siihen turkulaisten verovaroja!!! Rikkaat on vingumassa kaikkea itelleen kun sai kaiken muksuna ja sitä mikä on heidän etujen mukaista, mutta tikkua ristiin ei laita jos on alemmasta tuloluokan tarpeesta kysymys koska joutuvat maksamaan!!

        sitä on verovaroja kupattu Suomessa jo ihan tarpeeksi Olkiluodon ydinvoimalaan ja aina vaan valmistuminen lykkääntyy. Sitä koskaan valmiiksi saada ja lisää niitä voimaloita tahdotte vaan rakentaa.

        Eikö sitä muulla tavoin työpaikkoja luoda kuin tärvelemällä ympäristöä tai kulttuuria!!??


    • AAMEN.

      Tuohon "Autolla aina" nimimerkin kirjoitukseen voisi sanoa ihan uskovien tavalla, että
      AAMEN!

    • Ihmettelijä82

      Ihmettelen ensinnäkin yleisesti ottaen sitä, että joillakin on pakollinen tarve päästä aina mahdollisimman lähelle myymälien ja tavaratalojen ovea ja on todella ihmeellistä, että kun linja-autoaseman parkkipaikalla on aina tyhjää tilaa, eikä sieltä tervejalkaisella ole kovinkaan vaivatonta kävellä ja kolmanneksi kun bussilla pääsee kauppatorille ja aivan ohlssonin viereen. Pitääkö olla noin helvetin laiska ja kykenemätön ajattelemaan asioita rationaalisesti. Ymmärtäisin sun valituksen sellaisissa kaupungeissa, joissa julkisilla ei pääse matkustamaan yhtä useasti kuin Turussa ja on aikaa säästäen miltein pakollista kulkea. Olet varmaan sellainen henkilö, joka kauppakasseja ei voi kantaa parisataa metriä kun pitää olla siihenkin auto...siis ihan vetelää porukkaa!! Teitä laiskoja varten on tehty Myllyt ja Skanssit!!

      Toriparkki tuhoaa koko keskustan ja kauppatorin ympäristön. Rakennettaisi vaan mielummin se huvipuisto tai mahdollisuudet ratikkaliikenteelle!!

    • Vilkas, tarpeellinen

      Kannatetaan huvipuistoa. Se tosin maksaa veronmaksajilta aika suuren summan. Toriparkki taas ei maksa meille mitään.

      Mutta kuka kannattaisi uutta kevyen liikenteen siltaa Yliopistoalueelta suoraan tois pual jokkee, esim. Tehtaankadun kohdalta joen yli?

      • Nummen pyöräilijä

        Häh?

        Johan siellä on Tuomaansilta ja Tuomiokirkkosilta ja Rautatiesilta, jonne on tulossa parempi silta joskus.

        Onko pyöräilijöissäkin noita, jotka eivat jaksa polkea...? Sitten kannattaa siirtyä mopo tai sähköpyörätlinjalle.


      • Ihmettelijä82

        Huvipuiston kustantaisi siihen perustettava yritys tai yhtiö, joka myöskin rakennuttaisi sen! Toriparkki taas otetaan kaikkien verotuloista, koska se tulee hieman enemmän julkiseen käyttöön!!
        Huvipuistoa varmasti käyttäisi aika moni turkulainen ja muualta Turkuun tuleva ja näin ollen väkeä riittäisi, kun Turun toriparkkiin ei välttämättä ajaisi yksikään niistä, jotka menisi kauppatorille (tai huvipuistoon), koska liikkuvat mielummin julkisilla tai jättävät autonsa hieman pitemmälle kuin esimerkiksi Ohlssonin oven eteen!! Bussilla muuten pääsee Ohlssonin oven eteen...tiesitkö sitä!?


    • Oopiskelija

      Hyvä ajatus,
      mutta silta olisi tarpeellisempi Vänrikinkadulta suoraan yli. Tulisi näin suora reitti Linja-autoasemalle.

      • Nummen pyöräilijä

        Onkos sinulla kierot silmät, kun et tajua miten suoraan Tuomaansilta johtaa linja-autoasemalle...?


        Ja mihin sinä sen sillan tunkisit, kun vastapuolella on kävelylinja ja sitten mäki, jossa kerrrostaloja. Tiedätkö paljonko se maksaisi? Ja kuinka se tuhoasi maiseman.

        Nekin rahat voisi laittaa pyöräteiden rakentamiseen ja parantamiseen. Hämeenkadulle pitäisi laittaa Tanskan mallin mukaan pyörätie ajoradalle molemmille puolille välille TYKS- Aurasilta ja Aurakatu joukkoliikenne ja kevytliikennekaduksi. Ja siinä ei sitten ajella väärään suuntaan. Vanha pyörätie voidaan jättää hitaille pyöräilijöille.


    • invamerkin omaava

      Pääseehän, mutta kävelymatkaa tietyswti tulee noin 100-200m:ä. Puolityhjään Louheen kun autosi olisit jättänyt ja siitä torin kulmalta noussut maanpintaan niin olisit äkimmiten Olssonillekin päässyt! Vai, olisiko sinun pitänyt saada auto oven eteen niin kuin nykyjään kaikki ihmiset haluavat autonsa saada?
      Järki hoi, älä jätä!

    • turhautunut
    • Untroll

      Virhe. Hyvä hra Trolli, kaikkihan tietävät, että paljon/painavia/isoja ostava sanoo asiasta kassalla ja noutaa sitten autolla Börsin parkkihallista henkilökunnan sinne toimittamat ja autoon auttamat rojut.

      Tyhmä saa olla, muttei hölmö.

    • Pelastajan puolta

      Toriparkki on oleva Olssonille aarre ja koko kauppakeskus Foorumin pelastus.

    • abolainen

      TOK, TOK voisi vuokrata Forumin suurimmat tilat Lidlille, mutta ei taida kiinnostaa....tai pyytävät niin sikahintaa, ettei sellaista maksa erkkikään. Ei ole liiketoimintaosaaminen TOK:n jengin ydinaluetta, kun näyttää olevan kannattavampaa pitää tiloja tyhjilään. Kuinkahan paljon "ilmaa" on TOK:n hinnoissa...?

      Muualla maailmassa on saatu tyhjät tilat kukoistamaan siten, että on annettu ne kansalaisjärjestöjen ja taiteilijoiden käyttöön sillä periaatteella, että pitävät kunnossa ja lähtevät heti jos löytyy maksava vuokraaja. Kultuuuritoiminta houkuttelee ihmisiä keskustaan ja sitten myös liikeyrittäjät hyötyvät ja sitten myös tulee maksavia asikkaita. Lisäksi taitelijat voivat koristaa kauppakeskuksia viehättävämmiksi. Yksi taide/kultuuuriporukka liikehuoneistojen keskellä riittää pitämään vireänä paikan.


      Mutta eihän TOK, TOK.ssa tajuta, että keskustassa käydään muistakin syistä kuin alaikäiset heidän ravintoloissaan ja S-korttilaiset Wikkellä..

      TOK ja Toriparkki OY haluavat tehdä Turun keskustasta automarketin. Se karkoittaa asukkaat ja asikkaat keskustasta.

    • Asian ymmärtävä

      Suuri nihmettelyn aihe on, että edelleen löytyy tietämättömiä, jotka väittävät toriparkin maksajaksi kaupunkia? Palstan sheriffinkin olisi jo puututtava asiaan. Eihän Turkua vahingoittavia valheita saa levittää.

      Toriparkki OY maksaa toriparkin rakentamisen, aivan samoin kuin esim. rakennusliike maksaa rakentamansa talon. Eikö tämä millään mahdu pieniin aivoihinne?

      • Turun revisori

        Jos arvon "Ymmärtäjä" ei ymmärrä sitä mitä hyväksytyssä Toriparkin esisopimuksessa lukee ( = kaupungin ja toriparkkiyhtiön yhteishanke), niin kannattaisi harkita nimimerkin vaihtoa.

        Kaupunki maksaa ainakin 10 miljoonaa toriparkinkustannuksia (johtosiirtoja yms.).

        Ja jos arvon ymmärtäjä ei tiedä miten on tapana tässä kaupungissa toimia, niin huonosti on läksyt luettu. Mm. TYKS on maksanut haamuneliöistä yhden toriparkkiyhtiön osakkaan kiinteistöistä. Esisopimukseen on jo pedattu kaupungin kusettaminen ja homman maksattaminen turkulaisilla veronmaksajilla, koska Turun virkamiehet ja aseveliakselin mafiosot saavat vaalirahaa toriparkkiyhtiön osakkailta ja rakennusliikkkeiltä ja siksi turkulaisten veronmaksajien rahoilla ei ole väliä.

        Kuka "yksityinen" saa kannattavaksi parkkiluolan, jonka parkkipaikkojen hinta on 100.000 euroa /ruutu? Myös liiketaloustiedettä ja matematiikkaa opiskelleena tiedän, että se on mahdotonta. Eihän TOK ja TS halua mitään parkkiluolaa, vaan ne maanalaiset liiketilat, mitkä siinä asemakaavassa on. Ne kyllä rakennetaan "yksityisesti" mutta luola jää tavalla tai toisella kaupungin kontolle.

        Jos arvon asiantuntija on niin varma, ettei kaupungin rahaa upotetaan parkkiluolaan, niin voisitko käydä kaupungin kirjaamossa kirjoittamassa paperin, jossa lupaat henkilökohtaisesti maksaa, jos turkulaisten veronmaksajien kukkarolla käydään toriparkkiasiassa.

        Mutta spekulaatiotahan tämä kaikki on koska sekä asemakaava että se esisopimus kaatuvat hallinto-oikeudessa...


      • Turun toivo
        Turun revisori kirjoitti:

        Jos arvon "Ymmärtäjä" ei ymmärrä sitä mitä hyväksytyssä Toriparkin esisopimuksessa lukee ( = kaupungin ja toriparkkiyhtiön yhteishanke), niin kannattaisi harkita nimimerkin vaihtoa.

        Kaupunki maksaa ainakin 10 miljoonaa toriparkinkustannuksia (johtosiirtoja yms.).

        Ja jos arvon ymmärtäjä ei tiedä miten on tapana tässä kaupungissa toimia, niin huonosti on läksyt luettu. Mm. TYKS on maksanut haamuneliöistä yhden toriparkkiyhtiön osakkaan kiinteistöistä. Esisopimukseen on jo pedattu kaupungin kusettaminen ja homman maksattaminen turkulaisilla veronmaksajilla, koska Turun virkamiehet ja aseveliakselin mafiosot saavat vaalirahaa toriparkkiyhtiön osakkailta ja rakennusliikkkeiltä ja siksi turkulaisten veronmaksajien rahoilla ei ole väliä.

        Kuka "yksityinen" saa kannattavaksi parkkiluolan, jonka parkkipaikkojen hinta on 100.000 euroa /ruutu? Myös liiketaloustiedettä ja matematiikkaa opiskelleena tiedän, että se on mahdotonta. Eihän TOK ja TS halua mitään parkkiluolaa, vaan ne maanalaiset liiketilat, mitkä siinä asemakaavassa on. Ne kyllä rakennetaan "yksityisesti" mutta luola jää tavalla tai toisella kaupungin kontolle.

        Jos arvon asiantuntija on niin varma, ettei kaupungin rahaa upotetaan parkkiluolaan, niin voisitko käydä kaupungin kirjaamossa kirjoittamassa paperin, jossa lupaat henkilökohtaisesti maksaa, jos turkulaisten veronmaksajien kukkarolla käydään toriparkkiasiassa.

        Mutta spekulaatiotahan tämä kaikki on koska sekä asemakaava että se esisopimus kaatuvat hallinto-oikeudessa...

        10 miljoonaa on todella vähän toriparkkiin, joka on varmasti kannattava. Raitiotievouhotus on 25 miljoonaa kilometri plus kalusto ja käyttökulut.
        Toriparkki vaan heti toimeksi, kun on mahdollista.


      • Turun revisori
        Turun toivo kirjoitti:

        10 miljoonaa on todella vähän toriparkkiin, joka on varmasti kannattava. Raitiotievouhotus on 25 miljoonaa kilometri plus kalusto ja käyttökulut.
        Toriparkki vaan heti toimeksi, kun on mahdollista.

        "10 miljoonaa on todella vähän toriparkkiin, joka on varmasti kannattava"

        Mistäs Enronin talouskoulusta sinä olet peräisin?

        Ja se oli AINAKIN 10 miljoonaa, se vasta alkusoittoa... ja sillä saadaan muutamalle sadalle TOK:n työntekijälle ja asiakkalle parkkipaikka...


      • Autolla aina
        Turun revisori kirjoitti:

        "10 miljoonaa on todella vähän toriparkkiin, joka on varmasti kannattava"

        Mistäs Enronin talouskoulusta sinä olet peräisin?

        Ja se oli AINAKIN 10 miljoonaa, se vasta alkusoittoa... ja sillä saadaan muutamalle sadalle TOK:n työntekijälle ja asiakkalle parkkipaikka...

        Koska liikkuminen Turun keskustaan ja sen palveluihin tulee tulevaisuudessakin tapahtumaan autolla, kuten Skanssiin ja Myllyynkin on toriparkki täysin välttämätön.
        Hyödyksi on jos edes jonkinverran saadaan yksityistäkin rahaa peliin, yrittäjyyttä ja toimeliaisuutta.
        Turun keskustaan tarvitaan ostovoimaa, Varissuon maahanmuuttajien ja Runosmäen eläkeläisten roudaamisella kalliisti raitiovaunuilla ei ole kovin tuottoisaa puuhaa.
        Ostovoimaa keskustaan täytyy saada jopa 100 kilometrin säteellä ja henkilöautoilijoiden huomioon ottaminen on välttämätöntä. Tulevaisuuden auto on lähes päästötön ja äänetön, nyt sunnitellaan aikaa vähintään 100 vuotta eteenpäin.
        Samoille väylille saadaan joukkoliikenne kumipyörin sitten kätevästi ja ihmiset ylätasolle vapaasti kävelykaduille.
        Henkilöautot ovat tulleet jäädäkseen ja pääosa ihmisistä haluaa liikkua aikatauluista piittämättä vapaasti omalla autollaan nyt ja tulevaisuudessa.


      • Turun revisori
        Autolla aina kirjoitti:

        Koska liikkuminen Turun keskustaan ja sen palveluihin tulee tulevaisuudessakin tapahtumaan autolla, kuten Skanssiin ja Myllyynkin on toriparkki täysin välttämätön.
        Hyödyksi on jos edes jonkinverran saadaan yksityistäkin rahaa peliin, yrittäjyyttä ja toimeliaisuutta.
        Turun keskustaan tarvitaan ostovoimaa, Varissuon maahanmuuttajien ja Runosmäen eläkeläisten roudaamisella kalliisti raitiovaunuilla ei ole kovin tuottoisaa puuhaa.
        Ostovoimaa keskustaan täytyy saada jopa 100 kilometrin säteellä ja henkilöautoilijoiden huomioon ottaminen on välttämätöntä. Tulevaisuuden auto on lähes päästötön ja äänetön, nyt sunnitellaan aikaa vähintään 100 vuotta eteenpäin.
        Samoille väylille saadaan joukkoliikenne kumipyörin sitten kätevästi ja ihmiset ylätasolle vapaasti kävelykaduille.
        Henkilöautot ovat tulleet jäädäkseen ja pääosa ihmisistä haluaa liikkua aikatauluista piittämättä vapaasti omalla autollaan nyt ja tulevaisuudessa.

        Louhessa on AINA tilaa... ilmaisesta parkkipaikastahan autohullut valittavat...

        Voipi olla että bensan hinta ja myös sähkön hinta nousee tulevaisuudessa niin korkealle, etä taitaa se "autoiluihmisoikeus" saastuttamisenneen tiloineen onnettomuuksineen ja infrakustannuksineen olla kortilla.

        Jos ihmiset tulevat sadan kilometrin päästä Turun keskustaan se tarkoittaa niiden aluiden kaupan kuihtumista, saasteista ja meluja ja kalliita infrainvestoiinteja turkulaisille, joten ei ole oikein maankäyttö- ja rakennuslain mukaista kehitystä. Eli on laitonta, niin kuin toriparkkikin.

        Noh, turkulaiset käyvät Uudenkaupungin erikoiskaupoissa, kun siellä on sellaista mitä Turussa ei ole... kun Turun mafian keskustan kiinteistökeinottelijat ovat ajaneet erikoiskaupatkin Skanssiin tai loppuun ja seuraavaksi halutaan tappaa torikauppa.


      • Autolla Aina
        Turun revisori kirjoitti:

        Louhessa on AINA tilaa... ilmaisesta parkkipaikastahan autohullut valittavat...

        Voipi olla että bensan hinta ja myös sähkön hinta nousee tulevaisuudessa niin korkealle, etä taitaa se "autoiluihmisoikeus" saastuttamisenneen tiloineen onnettomuuksineen ja infrakustannuksineen olla kortilla.

        Jos ihmiset tulevat sadan kilometrin päästä Turun keskustaan se tarkoittaa niiden aluiden kaupan kuihtumista, saasteista ja meluja ja kalliita infrainvestoiinteja turkulaisille, joten ei ole oikein maankäyttö- ja rakennuslain mukaista kehitystä. Eli on laitonta, niin kuin toriparkkikin.

        Noh, turkulaiset käyvät Uudenkaupungin erikoiskaupoissa, kun siellä on sellaista mitä Turussa ei ole... kun Turun mafian keskustan kiinteistökeinottelijat ovat ajaneet erikoiskaupatkin Skanssiin tai loppuun ja seuraavaksi halutaan tappaa torikauppa.

        Koska revisori pidät kaikkia autoilijoita hulluina, niin meitä on kuitenkin aika paljon.
        Kannattaisi varmasti miettiä kuka se hullu onkaan.
        Keskiselläkin käydään kohtuullisen kaukaa taitaa ihmiset tosiaankin olla hulluja kaikki.
        Mistähän saataisiin nyt valtuustoihin sitten ei hulluja ?


      • Wanda*
        Turun revisori kirjoitti:

        Louhessa on AINA tilaa... ilmaisesta parkkipaikastahan autohullut valittavat...

        Voipi olla että bensan hinta ja myös sähkön hinta nousee tulevaisuudessa niin korkealle, etä taitaa se "autoiluihmisoikeus" saastuttamisenneen tiloineen onnettomuuksineen ja infrakustannuksineen olla kortilla.

        Jos ihmiset tulevat sadan kilometrin päästä Turun keskustaan se tarkoittaa niiden aluiden kaupan kuihtumista, saasteista ja meluja ja kalliita infrainvestoiinteja turkulaisille, joten ei ole oikein maankäyttö- ja rakennuslain mukaista kehitystä. Eli on laitonta, niin kuin toriparkkikin.

        Noh, turkulaiset käyvät Uudenkaupungin erikoiskaupoissa, kun siellä on sellaista mitä Turussa ei ole... kun Turun mafian keskustan kiinteistökeinottelijat ovat ajaneet erikoiskaupatkin Skanssiin tai loppuun ja seuraavaksi halutaan tappaa torikauppa.

        Ilmaisista paikoistahan tietysti on kyse. Ei tulisi mieleenikään pysäköidä Louheen. Juliaan parkkeerasin kerran hätäpäissäni, laillinen ryöstö keskellä päivää, en tee sitä virhettä toiste.

        Niinpä en asioi keskustassa muulloin kuin klo 18 jälkeen arkisin, la klo 15 jälkeen sekä pyhäisin.


      • Turun revisori
        Autolla Aina kirjoitti:

        Koska revisori pidät kaikkia autoilijoita hulluina, niin meitä on kuitenkin aika paljon.
        Kannattaisi varmasti miettiä kuka se hullu onkaan.
        Keskiselläkin käydään kohtuullisen kaukaa taitaa ihmiset tosiaankin olla hulluja kaikki.
        Mistähän saataisiin nyt valtuustoihin sitten ei hulluja ?

        NIm,. Autolla aina on autohullu, mikä on eri asia kuin hullu.

        Ja kaikki autoilijat eivät ole autohulluja.


        Autoihinsa fiksoituneet, yleensä miehet ovat autohulluja. Heille auto on minän ja * yvän jatke eikä mikään liikenneväline, jota käytettäisi järkevästi ja muut huomioon ottaen. Voi verrata nikotiiniriippuvuuteen. Tupakointi on kielletty julkisissa tiloissa, mutta autosaastutus ei. Ja tupakoitsijat ne vasta veroja maksavat.

        Suosittelen lukuelämystä:


        Automies
        Raimo Pesonen
        Siltala 2012


      • Autolla aina
        Turun revisori kirjoitti:

        NIm,. Autolla aina on autohullu, mikä on eri asia kuin hullu.

        Ja kaikki autoilijat eivät ole autohulluja.


        Autoihinsa fiksoituneet, yleensä miehet ovat autohulluja. Heille auto on minän ja * yvän jatke eikä mikään liikenneväline, jota käytettäisi järkevästi ja muut huomioon ottaen. Voi verrata nikotiiniriippuvuuteen. Tupakointi on kielletty julkisissa tiloissa, mutta autosaastutus ei. Ja tupakoitsijat ne vasta veroja maksavat.

        Suosittelen lukuelämystä:


        Automies
        Raimo Pesonen
        Siltala 2012

        Autoilijat eivät kyllä halua tappaa mitään kauppaa, ei myöskään torikauppaa.
        Autoilijat ovat yhteiskunnan maksumiehiä ja virkeitä liikkujia. Autoilija yleensä harrastaa paljon koko perheen kanssa, liikutaan ja raha laitetaan kiertoon.
        Autoilijoiden selkänahasta kupataan rahaa kaikkialle yhteiskuntaan ja autoilu pyörittää satoja tuhansia työpaikkoja. Kaikki eivät voi istua lämpimissä toimistoissa talvisin ja kesäisin jäähdytetyissä. Rakennusten lämmittäminen saastuttaa jo nykyisin selvästi liikennettä enemmän.
        Myös ruohonleikkurit, moottorisahat ym. Pienkoneet saastuttavat autoa enemmän. Yksi moottorisaha päivän työkäytössä vastaa 100 kappaletta nykyaikaisten henkilöautojen päästöjä ja harvemmalla niillä ajetaan 8 tuntia päivässä.
        Yksi 80 luvun bussi tuo päästöjä n. 50 euro 5 moottorisen uuden bussin verran jne...
        Pitäisi Vihreän revisorinkin pysyä jossain suhteellisuuden tajussa. Ensin tulee pyörällä töihin jalankulkijoita pelotellen, sitten alkaa käyttämään energiaa: Vaatteiden kuivaamiseen, sytyttää valot, viilentää tai lämmittää ylisuurta työhuonettaan energiaa palaa.
        Kotonaan on runsaalla vapaa-ajallaan polttanut pesässä miltei mitä tahansa ja työntänyt savupiipusta pienhiukkaset naapureille, mahdollisesti savustanut koko tienoon ruohonleikkurillaan äänisaasteineen. Saatat jopa omistaa perämööttorin jolla päristelet merellä jne...
        Suhteellisuuden tajua revisori ja käytä aitoja villasukkia keinokuitujen sijaan voit saada enemmän vihreitä tekoja aikaiseksi, kuin vihaamalla autoja.


    • Nokkakana.

      Opettele ensin kävelemään. Kävely aloitetaan perusteista eli askelten ottamisesta. Tarvitset myöskin tukea. Voit harjoitella kävelemään esimerkiksi jossakin fitnesspaikassa tai kuntosalilla tai muualla, jossa on opettaja paikalla. Ihan alusta se kuntoilu on aloitettava. Ensimmäiset askeleet ovat niitä vaikeimpia, mutta kyllä se siitä lähtee. Huomaat sitten kävelymatkoja pidentäessäsi, miten saat kuntosi paranemaan. Olosikin tulee niin fyysisesti kuin psyykkisesti paremmaksi. Jaksat elämässä enemmän. Kun nostelet käsipainoja ja käyt kuntosalilla, niin eikös ole ihana huomata, miten jaksat kantaa kassisikin. Eivät ne ole painavia, kun on lihakset kunnossa.

      Niin se menee ettei autonrattia kääntämällä lihaskunto kasva. Muutenkin rapistut ajaessasi/ siirtyessäsi paikasta toiseen autolla. Lihot ja paisut, hengityksesi heikkenee, sydän rapistuu, verensokeri nousee, maha kasvaa, luusto heikkenee, veren rasvat nousevat paikallaolosta. Joten pidä huoli kunnostasi kävelemällä, jotta mahdut Forumin liukuovista sisälle.

    • Totta varmasti

      Foorumin kauppakeskuksen pelastus on toriparkki.
      Kyllä vaan.

      • Turun revisori

        "Foorumin kauppakeskuksen pelastus on toriparkki."

        Aamen.

        Ns, asiantuntija ei ole kyllä lukenut Kauppakorkeakoulun selvityksiä, koska niiden mukaan ne valittavat autoilijat haluaisivat keskustaan ILMAISIA parkkipaikkoja ja juuri sen kaupan edessä, johon olevat menossa. JOten ei ne tule keskustaan, vaikka olisi kymmenen toriparkkia.


        TOK joutuu nostamaan paljon hintoja, koska parkkiruudun hinta on noin 100.000 euroa per kpl.

        Halvemmaksi tulisi TOK:lle vuokrata Forumin tiloja Lidlille... mutta jostain syystä eivät vuokraa...

        Mutta ihan turha tässä spekuloida, koska hallinto-oikeus tulee kaatamaan sen toriparkkiasemakaavan.


    • Ei-vihree

      Ohlsson äänesti jaloillaan: liike avaa myymälän Skanssissa. Nyt pääsee autollakin! Tosiparkin vatsustajat saivat jällen pistevoiton! Toriparkin vatsustajat euivät saa ääntäni. Olen kestävän kehitysen kannattaja, en vihreä!

      • Turun revisori

        MIstäs tiedät, että se johtuu siitä ettei ole parkkipaikkoja, koska parkkipaikkojahan on? OIlisiko valmis maksamaan 8 euroa muutaman tunnin paikoituksesta Turun keskustassa? Se on toriparkin markkinahinta.

        Eikä keskustan myymälää lopteta, koska se on todella kannattava.

        Ihme meediotouhua, vaikkei ymmerretä kaupan rakenteesta mitäään.


        Automarketinko sinä Turun keskustasta haluat?

        Juntit menee autoillaan laatikkomarketteiihin. Kaupunkilaiset keskustan kauppohin ja lähikauppohin. Kannattaisi muuttaa maalle.


    • claussa

      Tulipä itsekin käyty clasulla pitkästä aikaa, yllätyksekseni oli forum tyhjentynyt entisestään, mitä järkeä pitää liiketiloja tyhjillään?

    • Keskusta tyhjenee

      ilman toriparkkia

      Ei ole liikkeenharjoittajia löytynyt Foorumiin, koska ei ole asiakkaita parkkipaikkojen puuttumisen takia.
      Olen kuullut, että Foorumiin sisälle tulee toriparkista suora kulkuyhteys. Se on saava kaikki liiketilat sieltä käyttöön. Sitten Foorumi taas kukoistaa. Miten kauan vain pitää odottaa työn aloittamista?

    • Ei hyvä tilanne

      Pieni korjaus. Tulin pitkästä aikaa käymään tällä palstalla. Näin, että aloitukseeni oli tullut paljon vastauksia. Kiitos. Ikävä tapaus on tuo yksi kiero ihminen, joka ilmoitti olevansa aloittaja. Esiintyi siis nimimerkilläni: Ei hyvä tilanne.

      Mutta siis, kävin tänään keskustassa torikioskilla lauantai-kahvilla. Oli vilkas toripäivä. Mukava siinä oli istuskella . Ajattelin kaverin kanssa ääneen, miten hienoa olisi saada auto torin alle parkkiin. Parkkipaikan löysimme tällä kertaa Kirjaston vierestä, Kauppiaskadun päästä.
      Foorumissa emme käyneet. Onko jo autioitunut?

    • Hinttura

      Eipä tuu itekkää käytyy keskustas, ku en periaatteest tykkää maksaa pysäköinnist. On Forumis muistaakseni joku yritys viel.

    • daah.

      Onneksi Skanssiin pääsee helposti! Keskusta on aivan anaalista autoilijoille.

    • Hinttura

      Harmi, ku kauppakeskuksis ei oo leffateatterei. Tulis käytyy leffaski useammi, ku ehkä kerran pariin vuoteen, jos sitäkään.

    • Ei tuhansia euroja

      Niiden kannattaisi laskea vuokrien tasoa siellä Foorumissa. Liikkeitä kyllä olisi sinne tulossa. Vuokrat vain ovat liian suuria.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4366
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2499
    3. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1627
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      25
      1300
    5. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1187
    6. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

      Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      113
      928
    7. Toivoisin etten jännittäisi

      niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      922
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      904
    9. Junan kylkeen autolla

      Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      75
      894
    10. Oletko päättänyt

      Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      830
    Aihe