Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Eläinkauppa jyväskylässä

gracias-80

Hei kaikki.
Jyväskylän eläinkauppoja vertaillessani pisti silmään että yhden eläinkaupan googlen haussa pisti silmään se että kyseinen eläinkauppa on riidellyt palkoista työntekijän kanssa.
Mitä mieltä olette, kannattaako tukea sellaista yritystä mikä ei maksa työntekijöilleen heidän ansaitsemaansa palkkaa?
Myyjän tehtävät ovat kuitenkin omalta osaltaan vaativat ja siinä pitää olla pelisilmää ja vielä eläinkaupassa pitää olla tietotaitoa.

10

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gracias-80

      Onkohan kukaan lukenut tätä.. kiinnostaisi oikeasti mielipide asiasta ihan jyväskylässä asuvilta. Kyseessä on Satun lemmikki ja tarvike karvakorvat.
      Kaikenlaiset mielipiteet otetaan vastaan ihan liikkeestä itsestään ja henkilökunnasta tietenkin.

    • minävain1

      Saako kysyä miksi tämä niin paljon sinua kiinnostaa? kyllä hyvinkin paljon tiedän asiasta. Henkilökunta on asiantuntevaa ja osaavaa väkeä.

    • gracias-80

      Kiinnostus vaan asiaan luontaa siihen etten lähde tukemaan liikettä joka ei maksa työntekijöilleen tessin mukaista palkkaa. Ajattelin vaan ihan muidenkin mielipidettä kysyä.

    • minävain1

      no samoilla linjoilla kyllä. palkatusta henkilökunnasta mulla ei oo mitään pahaa sanottavaa, kyllä osaavat työnsä mutta kiirehän siellä heillä on kova ja paineita varmasti on.

    • gracias-80

      millaista tietoa sulla sitten on asiasta? sillä kysyn että onko siinä vaan ollut väärää tietoa minkä tessin mukaan maksaa vai jotain muuta.
      alkukeväästä on varmaan asiaa jyväskyläläisiin eläinkauppoihin enemmänkin.

    • minävain1

      Siinä on ollu niin työntekijän kuin omistajan puolelta väärinkäytöstä.. Työntekijä yhtälailla syyllinen tässä tapauksessa kuin liikkeen omistaja. Kyllä työntekijöiltä siellä kysytään mitä palkkaa haluat ja kerrotaan paljonko voidaan maksaa ennenkun töihin on otettu. Itse voi sitten päättää haluaako olla töissä ja millasella palkalla.. Itse menen mielummin vaikka mustiin ja mirriin sillä vaikka karvakorvien myyjistä pidän, niin yksityinen yritys on aina eriasia kuin isompi ketju jossa valvotaan että asiat menee niinkun pitää.

    • 14+8

      Olen kuullut, että ko. kaupassa on jotain hämminkiä työoloissa, mutta pahinta on, että eläinten olot on huonot. Esim. ainakin jokunen vuosi sitten omistajan maatilalla oli ystävän kertoman mukaan kymmeniä marsuja samassa karsinassa ja sieltä stten poimittiin poikasia myyntiin. Ei kannata missään nimessä tukea ko. puljua yhtään mitenkään.

    • gracias-80

      No onhan marsu tietämäni mukaan laumaeläin. Jos siellä on ollut lauma emoja ja niillä tilaa temmeltää...

      Toivottavasti tuo palkkariita kuiteskin on saatu selvitettyä ja kumpikin osapuoli tyytyväinen ratkaisuun. Eläinten huonoista oloista pitää ottaa yhteyttä eläinsuojeluun jos on aihetta. He kyllä varmaan osaavat ottaa huomioon eläinkaupan olosuhteet ja verrata niitä suosituksiin. Kaiken kaikkiaan eläimet ovat eläinkaupassa lyhyen aikaa... Ainakin toivon mukaan...

      Todennäköisesti tulen asioimaan muissa eläinkaupoissa kuitenkin sitten kun ajankohtaiseksi tulee.

      Kiitos kaikille asiallisista vastauksista ja lisää saa kertoa jos haluaa. En vaan koskaan ollut kuullut että eläinkaupoissa olisi palkka-asiat noin huonolla tolalla että netistä löytyy korkeimman oikeuden päätös...

    • maihja3

      Olen itse käynyt tilalla josta marsun pentuja liikkeeseen tulee, olen ollut tyytyväinen että pääsin katsomaan tulevien marsujeni pentuaikaisia oloja, ainakin vierraillessanin tilalla marsut pääsivät ulkoilemaan ja näyttivät nauttivan lauma olosta, paikat oli siistejä ja eläimet hyvä kuntoisia. En tiedä mistä muualta hankkiessaan marsut pääsisi katsomaan vanhemmat jne (kasvattajat erikseen:) Marsuni voivat hyvin ja suuret kiitokset asiantuntevalle henkilökunnalle loistavasta palvelusta!

    • jere

      onko 5korumonnista,12tetraa,8intiaaninsulkaa,pikkutetra ja 1taistelukala 180litraa akva onko hyvä vai ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2434
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1788
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1581
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1515
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe