Uusi Volvo V40 vai Skoda Octavia ?

Valinnan vaikeus

Haluan vahvaa tukea hankintapäätöksen tekoon.

24

949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oudot verrokit

      taas samaa vääntöä??

      Määrittele tarpeesi, mieltymyksesi ja budjettisi, niin vastaus tulee siinä ihan itsekseen.
      Volvo on kaikessa parempi, mutta tiloiltaan erilainen ja kalliimpi.

    • Björn Borg kalsarit

      Ruotsalaiset tuotemerkit:

      Volvo
      Saab
      Monark
      Husgvarna
      Peak
      Anna Holtblad
      J. Lindberg

      Eli jos haluut laatua osta Volvo

    • tottahan toki

      ilman muuta volvo, tästä mallista varmasti takana kaikki entiset lastentaudit, itse tilaan momentum mallin heti.kun tiedän saatavuuden,saatta kyllä muutaman kuukauden kestää........

      • äippän autoko?

        ei tainnut vastaaja olla ihan kartalla, sillä V40 on ihan uusi malli ja mihin ne lastentaudit olisi kerinnyt hukkua jos niitä on ollakseen????


    • omituisia aloituksia

      Huono on aloitus, eivät ole oikein verrokkeja keskenään.

    • ässä60

      Noi on kuitenkin tiloiltaan vertailukelpoisia 5 hengen (tai neljän aikuisen) autoja.
      Veikkaanpa, että skoda saattaa olla pitkän päälle edullisempi vaihtoehto.
      Halvempi hankkia, reaalieuroina arvonvähennys pienempi ja silti yhtä kelpo ajettava, kuten pikkuvolvokin.

    • jos haluat hyvä?

      Volvo on ainoastaa 4 hengen auto ja kehuttu parhaaksi ajettavuudeltaan Volvon historiassa. Aina kalliimpi auto pudottaa hintaansa eroissa enemmän kuin halvempi, mutta uskoisin Volvossa on autoa pidemmäksikin aikaa kuin Skodassa, vaikka ei Skodassa sinänsä mitään varsinaista vikaa olekkaan.

    • Lama tulossa!

      Saat reilulla kahdellakympillä mahtavan hyvän käyttöauton Octaviasta, osta se. Jos haluat vastaavaa kulkuluokkaa ja varustetasoa olevan V40:n saat latoa rahaa lisää 15-20 tonnia.

      Eurokriisi etenee, kohta maammekin eroaa varmasti eurosta, näin povaa fiksut talousasiantuntijat. Tuolloin on ensisijaista miettiä, riittääkö rahat ruokaan ja asumiseen eikä missään tapauksessa kannata laittaa liikaa rahaa autonkotteroon.

      Siis Octavia!

      • kallis ja hyvä

        reilut 20 kymppää 15-20 donaà?? Tuski se joka miettii ja vertailee nuita kahta keskenään ostaisi Volvo kalliimmasta päästä mallistoa, vaan etsii lähes alk. malleja.


      • paniikki iskee

        fiksuja talousasiantuntijoita, mistä niitä löytyy?? Näkyy tuo talouden ennustaminen olla vaikeampaa kuin pitkän ajan sääennuste.


    • kerro toki

      jokohan aloittaja on saanut rohkeutta päättää maailman historia käänteetekävän päätöksen??

    • Ajoneuvoasentaja

      Minulla itelläni on kokemuksia 2001 S40, 2005 V50 ja 2006 Octaviasta.

      En tiedä osuiko "maanantai" kappale, mutta Octaviata käytin ekan puolen vuoden aikana 7 krt. Laakkosella korjattavana. Se on myös kerran jättänyt tielle. Tällä hetkellä siinä on käynnistymis ongelmia. Autolla on ajettu n. 125 tkm.

      Mutta sitten kun puhun S40 Volvosta, niin ekan kerran se hajosi 206 tkm. kohdalla, kun takajouset ja iskarit hajosi. V50 Volvossa ei ikinä ole ollut mitään vikaa. V50 oli ajettu vaihto hetkellä 70 tkm.

      Itse henkilökohtaisesti valitsisin Volvon, koska se on ollut minun kohdalllani luotettavampi auto. Mutta Octavia mitä sillä nyt on ajettu, niin täytyy sanoa että se oli hivenen parempi ajettava. Mutta kuten "Oudot Verrokit" sanoi, määrittele tarpeesi, mieltymyksesi ja budjettisi, niin vastaus tulee siinä ihan itsekseen.

      • kokemusta molemmista

        kyllä on ollut Skodasta maantai kappale, ei ole normaalia.
        Volvo on ns. ylempää kastia Skodaan verrattuna ja luotettava peli.
        Ainahan autoon voi vikoja tulla ja tulee, mutta yhtenään.


      • Skoda paras...
        kokemusta molemmista kirjoitti:

        kyllä on ollut Skodasta maantai kappale, ei ole normaalia.
        Volvo on ns. ylempää kastia Skodaan verrattuna ja luotettava peli.
        Ainahan autoon voi vikoja tulla ja tulee, mutta yhtenään.

        Heh, vai että Volvo ylempää kastia Skodaan verrattuna?

        Haloo pahvi, herää nykyaikaan!

        VW-groupissa Skoda on laadullisesti yli VW:n, Audin tasoa.

        Volvo taas tunnusti kolmisen vuotta sitten mediassa, että merkki ei pyri enää kilpailemaan saksalais-premiumien (M-B, BMW, Audi) kanssa vaan se keskittyy kisaamaan keskikastin eli lähinnä VW:n kanssa asiakkaista. Ja koska Skoda on todettu laadultaan ja ominaisuuksiltaan emomerkkiä paremmaksi, on se myös Volvon edellä.


      • eipäs liioitella
        Skoda paras... kirjoitti:

        Heh, vai että Volvo ylempää kastia Skodaan verrattuna?

        Haloo pahvi, herää nykyaikaan!

        VW-groupissa Skoda on laadullisesti yli VW:n, Audin tasoa.

        Volvo taas tunnusti kolmisen vuotta sitten mediassa, että merkki ei pyri enää kilpailemaan saksalais-premiumien (M-B, BMW, Audi) kanssa vaan se keskittyy kisaamaan keskikastin eli lähinnä VW:n kanssa asiakkaista. Ja koska Skoda on todettu laadultaan ja ominaisuuksiltaan emomerkkiä paremmaksi, on se myös Volvon edellä.

        Perheessä on molemmat merkit ja ollut jokusia eri malleja, mutta kyllä Volvossa tuntuu laadun leima heti kun siihen istuu ja ajossa vrsinkin. Kaikki lisäherkut ovat parempi mm. ilmastointi ihan eri luokkaa,crusen käyttölogiika järkevämpi jne.
        Jos toista väität niin et ole toista mainituista merkeitä omistanut tai ajanut.
        Skoda on ihan jees peli, ei siinä ole mitään häpeämistä, itsekkin ajelen sillä välillä.


      • muanantai kpl.

        Itse olen törmännyt vm.05 S40:sen kanssa muutamaan v mäiseen ongelmaan. Molempien etupyörien laakerit on vaihdettu. Öljynsuodattimen jalka, VVT-pyörä ja tuon VVT-pyörän takia piti tietysti tehdä jakohihnaremppa ennen aikojaan. Myös vasemman etualatukivarren takahela on vaihdettu. Olen ajanut Volvolla nyt n.47000km, eli aika paljon vikoja km. nähden. Nyt mittarissa on 110000km. Kyseessä on T5 malli ja edellinen omistaja on auton tehoja nostanut softaa vaihtamalla. Varmasti on myös revitellyt ja tuohan kuluttaa autoa ja varmasti aiheuttanut ainakin osan noista vioista jotka on osunut omalle kohdalle. Mutta kyyti on hyvä enkä ole Volvoa vaihtamassa.


      • hyvä silti
        muanantai kpl. kirjoitti:

        Itse olen törmännyt vm.05 S40:sen kanssa muutamaan v mäiseen ongelmaan. Molempien etupyörien laakerit on vaihdettu. Öljynsuodattimen jalka, VVT-pyörä ja tuon VVT-pyörän takia piti tietysti tehdä jakohihnaremppa ennen aikojaan. Myös vasemman etualatukivarren takahela on vaihdettu. Olen ajanut Volvolla nyt n.47000km, eli aika paljon vikoja km. nähden. Nyt mittarissa on 110000km. Kyseessä on T5 malli ja edellinen omistaja on auton tehoja nostanut softaa vaihtamalla. Varmasti on myös revitellyt ja tuohan kuluttaa autoa ja varmasti aiheuttanut ainakin osan noista vioista jotka on osunut omalle kohdalle. Mutta kyyti on hyvä enkä ole Volvoa vaihtamassa.

        Niinpä, kyllä jopa Volvo hajoaa kun sitä kiusataan tosissaan ja vielä lasktun kera.


    • vouvouvouvou

      no :::::::::::: suosii focusta sekä Octaviaa perustelut halpa hankkia ja halpa menettää mutta MYÖS huoltokustannukset on pienemmät...eli varsin hyvät keskikastin katiskat kyseessä....

      • V40 on turhake!

        V40 on ahdas, tehty muotojen ehdoilla turhaketyypeille eli citykansalle joka käyttää titteleitä Brand manager, sales manager, AD, jne. Kallis turhake, lelu. Pudottaa arvonsa siten että 3-vuotiaana alle puolet arvosta jäljellä.

        Ostappa 1,6 tdi tai 1,2 tsi karvalakki Octavia farkku niin saat 3-vuotiaana vaihdossa vielä 70-75% uusarvosta. Järkiauto järkevälle kansalaiselle.


    • Länsiautoilija(ko)

      Itse vaihdoin autoa vasta ja vaihtoehtoina olivat Octavia 1.6TDi ja Volvo V50 DRIVe. Huom. V50... Päädyin Volvoon, koska paljon ajavana Skodan rengaskumina oli jotain käsittämätöntä. Edellisessä Octavia I:ssäni ääntä oli enemmän, mutta uudessa taajuus oli varsin epämiellyttävä.

      Volvon tilat ovat pienemmät, mutta 3 hengen taloudessa riittävät. Auto on hyvä ajaa ja varustelu Classic-tasoisena runsas. Hieman käytettynä (2011) myös hintataso oli sopiva ja lisäpanostus Skodasta Volvoon oli pieni.

      • ihanaa tarkkuutta

        ja aloittaja kyseli V40:stä.


    • Känsiautoilija(ko)

      Ja ihanalle tarkkuudelle. Millä perusteella voisi arvioida autoja, joista toista ei vielä pääse edes ajamaan??? Tarkensin kyllä, että kyseessä oli V50 mulla...

      Uusi vertailukysymys. Ajattelin pitää Volvoani noin viisi vuotta. Kumpi olisi parempi seuraavaksi autokseni, vuoden 2017 Skoda Octavia, eli seuraavan korimallin ensimmäinen facelift-versio, vai Volvo V40 mallin ensimmäinen facelift-versio? Kokemuksia?

      ;)

    • veeviiskytecoD

      Itse ehdotin naiselle kakkoseksi Skoda O.
      Kuitenkin valitsi V50 viime vuoden mallin.
      Prestigekysymys hänelle.
      Ei tiennyt Skodan laadusta.
      Volvo oli jopa 8000e kalliimpi mutta Webasto ja nahkasisus kivat.
      Laadukas ja turvallinen.
      Molemmat varmasti hyviä.
      Osta kumpi vain ja todennäk. olet tyytyv.

    • Teknikko33

      Jos uuden ostat, osta Volvo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe