Oliko markettani värjätty keinotekoisesti?

kaksivärinen markett

Ostin 2 viikkoa sitten kauniin marketan, jossa on(tai oli) tummemman fuksianpunaisia ja vaaleanpuna-valkoisia kukkia sekaisin. Nyt se on ollut parvekkeellani ruukussa ja jäljellä on enää niitä vaaleanpunaisia kukkia. Tummanpunaiset kukat ovat niitä vanhempia, jotka ovat matalampana, ja päällimmäiset viimeksi avautuneet vaaleanpunaisia. Tulikin mieleeni oliko tämä kaksivärisyys vain fuulaa. Onkohan kasville juotttu ennen myyntiä jotain värivettä, joka on värjännyt kukat fuksianpunaiseksi ja sen jälkeen muodostuneet kukat ovat taas normaalin värisiä vaaleita?

Tarkasteltuani kasvia heti oston jälkeen, huomasin heti, että ne hieman vanhemmat kukat ovat niitä fuksianpunaisia, mutta ajattelin, että vanhetessaan kaikki kukat muuttuisivat vaaleanpunaisista tummemmiksi ja kaksivärisyys säilyisi. No niin ei käynyt. Olen nyppinyt nuo tummat kukat pois sitä mukaan kun niitä on alkanut lakastua ja jäljellä on enää vaaleanpunaiset, muutamaa fuksiaa lukuunottamatta... No ihan kaunis tuo on noinkin, mutta enpä olisi osannut ajatellakkaan tuota kukkakaupassa, katsoin vain, että ompa kaunis enkä ole vastaavaa väriä marketasta ennen nähnyt!

1

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkuperäinen4232

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRh7WjfG5pdt90GsUPZAe7cbsGrkcfvRu4n7w3Ug42GfeordF41Ylwb0-DEeQ

Markettani on siis tämän värinen, mutta noita tummia kukkia ei enää ole. Googlen kuvahaulla löytyi muutama kuva vastaavasta väristä. Onkohan kasvini hoidassa joku ongelma, jos se ei ole värjätty, kun siihen ei enää noita tummia kukkia tule vaan vaaleita jotka nekin ovat hieman pieniä.

Laitoin kasvin oston jälkeen saviruukkuun ja olen kastellut sitä säännöllisesti ja lisännyt nestemäistä kasvilannoitetta lähes joka kastelukerta. Kukka on aurinkoisella eteläparvekkeella missä myös iso kattoikkuna, joten valoa ja lämpöä on aika reilusti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe